Jump to content
elempl

Domena To Marka

Recommended Posts

Witam,

jako że od pewnego czasu powstaje nowy projekt pod tytułem

 

logodtm.jpg

 

DomenaToMarka.pl

 

Cel kampanii:

Poszerzanie świadomości społecznej odnośnie znaczenia domen internetowych...tak aby przeciętny Kowalski po zapoznaniu się z treścią strony wiedział dlaczego domena Kowalski.pl jest warta np. 10 000 zł. oraz a także Prezes dużej firmy po zapoznaniu się z treścią wiedział dlaczego warto zapłacić za domenę np. buty.pl - 100 000 zł....

 

Jako że powoli zbliżamy się do końca prac nad layoutem kampanii chciałbym abyśmy w tym temacie na zasadach burzy mózgów zgromadzili wszystkie argumenty przemawiające za tym że domena internetowa to nie tylko adres...

 

Kampania ma mieć charakter społeczny w związku z tym liczę że wszyscy domainerzy włączą sie do wspólnego storzenia całej zawartości...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka kampania wpierw byłaby przydatna wśród domeniarzy, z których spora większość jest zafiksowana na tzw. ruchu, utracie ruchu, przejmowaniu ruchu itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buty.pl 100 000 PLN ?

No to się teraz niektórzy rozmarzyli :)

Pomyśl dobrze zanim podasz konkretne kwoty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre domeny w przeciwieństwie do tych słabszych mają dużą zdolność akumulacji wartości związanej z biznesem internetowym.

 

Została przejęta internetowa marka, a nie każda domena ma szansę stać się taką marką.

Podsumowując: marka (dobra domena pl) x biznes oparty na internecie = wysoka wartość.

 

ktoś pytał jakie serwisy wypromowały się tylko dzięki generykom, a ja się pytam jaka marka wypromowała się tylko dzięki samej nazwie, domena jest marką w biznesie internetowym, a także staje się nią w realnym świecie, wymaga oczywiście promocji, i właśnie generyki świetnie nadają się na markę firmy bazującej na internecie, co więcej w niektórych branżach najlepsze generyki stają się w połączeniu z dobrym serwisem bezkonkurencyjne, przykład to meble.pl, czy teraz serwisy np. meblos.pl, poliday.pl, centrumwitek.pl, ... mają szanse im zagrozić, nawet znacznie inwestując w swoje serwisy, byłoby bardzo trudno, gdyby sytuacja była odwrotna, to wtedy potrzeba by na to nieporównanie mniej środków,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... tylko mi nie mówcie, że allegro.pl, onet.pl czy interia.pl to są dobre domeny... te domeny stały się wartościowe tylko dlatego, że ktoś włożył wagony pieniędzy w ich promowanie. Równie dobrze mógł wybrać praktycznie każdą inną domenę. Efekt byłby ten sam.

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm... tylko mi nie mówcie, że allegro.pl, onet.pl czy interia.pl to są dobre domeny... te domeny stały się wartościowe tylko dlatego, że ktoś włożył wagony pieniędzy w ich promowanie. Równie dobrze mógł wybrać praktycznie każdą inną domenę. Efekt byłby ten sam.

 

to spróbuj teraz wypromować taki serwis, to co było już nie wróci, a posiłkowanie się znanymi markami, przesłania zdrowy rozsądek,

 

i swoją drogą, zupełnie nie wiadomo, jak to co zacytowałeś odnosi się do tego co sam napisałeś, chyba, że na zasadzie, każdy swoje, nie ważne na jaki temat, polityka czy domeny, ale jakby to zestawić, to wynikałoby, że dowolna nazwa może być marką i na dowolnej domenie można stawiać serwis, co byłoby bezsensownym stwierdzeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites
to spróbuj teraz wypromować taki serwis, to co było już nie wróci, a posiłkowanie się znanymi markami, przesłania zdrowy rozsądek,

 

Rynek się znacznie (geometrycznie...) powiększył, więc i pieniądze potrzebne na wypromowanie np. serwisu informacyjnego na domenie (strzelam w próżnię...) factoreo.pl czy inforex.pl byłyby nieporównywalnie większe, ale nadal jest to możliwe.

 

i swoją drogą, zupełnie nie wiadomo, jak to co zacytowałeś odnosi się do tego co sam napisałeś, chyba, że na zasadzie, każdy swoje, nie ważne na jaki temat, polityka czy domeny, ale jakby to zestawić, to wynikałoby, że dowolna nazwa może być marką i na dowolnej domenie można stawiać serwis, co byłoby bezsensownym stwierdzeniem

Tak to się ma, że uważam, iż na praktycznie każdej domenie (w granicach zdrowego rozsądku) można stworzyć liczący się serwis jeśli ma się na to pieniądze (zarówno na tworzenie contentu jak i na promocję...).

Oczywiście domena informacje.pl jest łatwiejsza do zagospodarowana pod serwis informacyjny niż ww. choćby inforex.pl, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zarówno na jednej jak i na drugiej zaistniały popularne strony o porównywalnej sile oddziaływania.

 

Nie należy zarówno przeceniać jak i nie należy niedoceniać siły domeny. Odpowiednio mocna domena generyczna wprawdzie ułatwia promocję takiego serwisu, ale jej brak nie wyklucza z rynku. Dobrym przykładem jest chociażby ceneo - równie dobrze mogłoby powstać na setkach jeśli nie tysiącach innych domen. A jest to obecnie bardzo silny brand w swojej kategorii.

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rynek się znacznie (geometrycznie...) powiększył, więc i pieniądze potrzebne na wypromowanie np. serwisu informacyjnego na domenie (strzelam w próżnię...) factoreo.pl czy inforex.pl byłyby nieporównywalnie większe, ale nadal jest to możliwe.

 

Tak to się ma, że uważam, iż na praktycznie każdej domenie (w granicach zdrowego rozsądku) można stworzyć liczący się serwis jeśli ma się na to pieniądze (zarówno na tworzenie contentu jak i na promocję...).

Oczywiście domena informacje.pl jest łatwiejsza do zagospodarowana pod serwis informacyjny niż ww. choćby inforex.pl, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zarówno na jednej jak i na drugiej zaistniały popularne strony o porównywalnej sile oddziaływania.

 

pomijając bardziej szczegółowe rozważania, sam sobie odpowiadasz, pisząc, co byłoby łatwiej, albo na co trzeba wydać więcej pieniędzy, i właśnie o to idzie, co jest lepszym rozwiązaniem, co byłoby bardziej optymalne pod względem kosztów, a nie o to, czy coś jest w ogóle wykonalne,

 

sformułowania ogólne, o tyle łatwo komentować, że każda branża raz ma swoją własną specyfikę i własne reguły, a dwa w internecie jest na innym etapie rozwoju, także wtedy można wybrać wygodny przykład i podeprzeć nim własne rozumowanie, co tak naprawdę wiele mówi o konkretnym przypadku, a nie ogólnych zasadach, szczególnie jak się podpiera znanymi już markami, bo za ich powstaniem stoją bardziej złożone procesy,

 

ps. a przykład ceneo jest o tyle pokrętny, na ile sama nazwa nawiązuje do słowa ceny, można bardziej rzec "przekręcony generyk", niż nowa (dowolna) nazwa,

Share this post


Link to post
Share on other sites
pomijając bardziej szczegółowe rozważania, sam sobie odpowiadasz, pisząc, co byłoby łatwiej, albo na co trzeba wydać więcej pieniędzy, i właśnie o to idzie, co jest lepszym rozwiązaniem, co byłoby bardziej optymalne pod względem kosztów, a nie o to, czy coś jest w ogóle wykonalne,

Wiesz, jeden zdecyduje się wydać na domenę a drugi na reklamę. Obie drogi są jak najbardziej słuszne i sensowne i tylko od przyjęcia określonego modelu biznesowego zależy, którą drogę inwestor obierze. Zapewne można podyskutować, co się bardziej opłaca i co jest bardziej optymalne...

 

ps. a przykład ceneo jest o tyle pokrętny, na ile sama nazwa nawiązuje do słowa ceny, można bardziej rzec "przekręcony generyk", niż nowa (dowolna) nazwa,

...tyle, że samo słówko cena da się przekręcić na sto i jeden sposobów a większość z tych przekręceń jest nadal do zarejestrowania. Zresztą kilka innych generyków podpada również pod profil ceneo i je również można giąć, przycinać i zapewne wiele z nich z powodzeniem mogłoby zastąpić ceneo. Właścicielom serwisu wpadła do głowy akurat ta domena a nie inna. Zapewne nie postawili serwisu na cena.pl z kilku różnych powodów, a jednym z nich mógł być zwyczajnie fakt, iż nie było ich na tę domenę stać (albo uznali że właściciel chciał za dużo...).

Wybrali zainwestowane tych pieniędzy, które mieli nie na zakup generyka ale na promocję domeny, która sama w sobie nic nie znaczy, a tylko się kojarzy brzmieniowo z profilem ich działalności.

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buty.pl 100 000 PLN ?

No to się teraz niektórzy rozmarzyli :)

Pomyśl dobrze zanim podasz konkretne kwoty.

 

Kangur to był tylko przykład przykładu a nie konkretna kwota....

 

proszę o dyskusje na temat treści kampanii - temat jest poważny

Share this post


Link to post
Share on other sites
proszę o dyskusje na temat treści kampanii - temat jest poważny

Jak będzie jakaś kampania to porozmawiamy o jej treści.

Na razie jest domena i jeden jpg na niej... o czym tutaj rozmawiać?

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak będzie jakaś kampania to porozmawiamy o jej treści.

Na razie jest domena i jeden jpg na niej... o czym tutaj rozmawiać?

 

Pozdrawiam!

 

tak jak napisałem kampania ma sie przysłużyć całemu srodowisku domainerów więc proszę domainerów aby pomogli zebrać jak najwiecej argumentów na stronę kampanii

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiesz, jeden zdecyduje się wydać na domenę a drugi na reklamę. Obie drogi są jak najbardziej słuszne i sensowne i tylko od przyjęcia określonego modelu biznesowego zależy, którą drogę inwestor obierze. Zapewne można podyskutować, co się bardziej opłaca i co jest bardziej optymalne...

 

Na to przygotowałem odpowiedź już wcześniej. :)

Choć nie zniechęcam, gdyż jest przysłowie "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu".

 

Lekceważenie nazwy domeny jest kardynalnym błędem. I niekoniecznie chodzi o to tylko czy domena jest generyczna, ale także, a może przede wszystkim, jak prezentuje się jako marka, jakie niesie ze sobą emocje, jaką ma siłę marketingową.

 

Wynika to m.in. z tego, że twórcy słabszych i średnich serwisów mają za mało środków na dobrą domenę, za mało wiedzy w ogóle, także tej marketingowej, a na koniec bazują głównie na Google, które zapewnia dostatecznie duży ruch nawet na najsłabszej domenie, a oni startowali właśnie od takich stron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ma to być akcja uświadamiająca do "prezesów" to zostaw dywagacje nad tym co lepsze, czy generyk, czy dźwięczny słowotwór, a raczej przekonuj, że każde z tych rozwiązań jest lepsze od subdomen firm hostingowych typu ***.home.pl albo ***.nazwa.pl. To już będzie sukces.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli ma to być akcja uświadamiająca do "prezesów" to zostaw dywagacje nad tym co lepsze, czy generyk, czy dźwięczny słowotwór, a raczej przekonuj, że każde z tych rozwiązań jest lepsze od subdomen firm hostingowych typu ***.home.pl albo ***.nazwa.pl. To już będzie sukces.

Coś w tym jest: tylko na mojej ulicy są cztery szyldy z subdomenami. Jedna ###.webd.pl, jedna ###.prv.pl i dwie ###.home.pl...

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszyscy bierzecie się od dupy strony. A ja mówię: Nikt jeszcze nie zrobił w Polsce badań marketingowych i nie zapytał o zdanie / opinię zwykłych Kowalskich. Czy oni w ogóle wiedzą, co to jest domena. jaka jest różnica miedzy domeną a adresem internetowym. Czy używają poczty darmowej czy w swojej domenie. I w ogóle wiele ciekwych pytań można zadać i na tej podstawie uświadamiać. Ale "nam się wydaje".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wszyscy bierzecie się od dupy strony. A ja mówię: Nikt jeszcze nie zrobił w Polsce badań marketingowych i nie zapytał o zdanie / opinię zwykłych Kowalskich. Czy oni w ogóle wiedzą, co to jest domena. jaka jest różnica miedzy domeną a adresem internetowym. Czy używają poczty darmowej czy w swojej domenie. I w ogóle wiele ciekwych pytań można zadać i na tej podstawie uświadamiać. Ale "nam się wydaje".

 

nie trzeba robić badań bo widać to chociażby po cenach jakie domeny osiągają na Polskim rynku...i to ma być jeden z celi tej akcji czyli zwiększanie świadomości przeciętnych ludzi...

 

chcę aby każdy domainer mógł podeprzeć się logo akcji oraz zawartością merytoryczną strony przy np. negocjacjach z klientem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wszyscy bierzecie się od dupy strony. A ja mówię: Nikt jeszcze nie zrobił w Polsce badań marketingowych i nie zapytał o zdanie / opinię zwykłych Kowalskich. Czy oni w ogóle wiedzą, co to jest domena. jaka jest różnica miedzy domeną a adresem internetowym. Czy używają poczty darmowej czy w swojej domenie. I w ogóle wiele ciekwych pytań można zadać i na tej podstawie uświadamiać. Ale "nam się wydaje".

 

:blush:

 

http://webhosting.pl/Sonda:.Co.to.jest.domena.internetowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kangur to był tylko przykład przykładu a nie konkretna kwota....

 

proszę o dyskusje na temat treści kampanii - temat jest poważny

Ale niech te przykłady będą życiowe, bo tu chyba jednego zera brakuje. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy naprawdę domainerzy nie mają argumentów przemawiających za tym dlaczego warto kupować dobre domeny a nie rejestrować do biznesu gnioty?

 

po to założyłem ten temat żeby zebrać wszelkie argumenty bo ile ludzi tyle pomysłów...

Edited by elempl

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy naprawdę domainerzy nie mają argumentów przemawiających za tym dlaczego warto kupować dobre domeny a nie rejestrować do biznesu gnioty?

 

po to założyłem ten temat żeby zebrać wszelkie argumenty bo ile ludzi tyle pomysłów...

Przytoczone linki nie wystarczą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nikt jeszcze nie zrobił w Polsce badań marketingowych i nie zapytał o zdanie / opinię zwykłych Kowalskich.

 

Takie badania są kosztowne. Chociaż może NASK kiedyś wyłoży kasę i coś takiego przeprowadzi ;)

 

@topic

- Może warto na stronie umieścic galerię zdjęc z krótkim opisem jak wykorzystywane sa domeny? Takie mini case study

- Przydałby się elementarz, cos jak ma home: klik,

 

Obawiam sie, ze projekt moze uderzyc w domainerow, jezeli:

- Pojawia sie informacje o mozliwosciach dropped i innych serwisow przechwytujacych ;)

- Pojawia sie na nim reklamy registrarow typu "domena za złotówkę".

- Pojawi sie na nim slynna juz na DI teoria Pawła Krzyworączki(?) czyli "Sam sobie wymyśl domenę".

Edited by e-demon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się sam pomysł podoba, gorzej z realizacją.

Właściciele firm nie mają w większości pojęcia ile może znaczyć dobra domena W takiej kampanii- uświadamiającej powinny być zawarte treści przemawiające bezpośrednio do przedsiębiorców: czyli co zyskają dzięki domenie=marce, to że popularne w google frazy zawarte w ich domenach mogą dać znacznie więcej niż ogłoszenie w lokalnej prasie itd..

Nie przekazane "językiem specjalistycznym", ale jak najprościej. Oczywiście najlepiej by było zainicjować taką kampanie w TV- odzew natychmiastowy gwarantowany, ale i koszty spore. (tj. pamiętam powiedzieli o naszej- klasie w wiadomościach, od razu z dnia na dzień osiągnęli sukces)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×