Jump to content
ryskadow

premium.pl - uwagi i sugestie

Recommended Posts

Właśnie jestem pewien na 100%, że nigdy. Z prostej przyczyny - z premium nie korzystam w ogóle. Zarejestrowałem się tam tylko dla 1 domeny (i to ona tam mi wisi w obserwowanych).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie można jednocześnie promować domeny w home.pl i w premium.pl.

A ponoć reklama dźwignią handlu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie można jednocześnie promować domeny w home.pl i w premium.pl.

A ponoć reklama dźwignią handlu :P

 

Można, a nawet trzeba - jak wykupujesz promowanie w home, to w pakiecie masz promowanie w premium.pl gratis. W drugą stronę to niestety nie działa. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można, a nawet trzeba - jak wykupujesz promowanie w home, to w pakiecie masz promowanie w premium.pl gratis. W drugą stronę to niestety nie działa. ;-)

 

eh no nie znajdę chyba żadnych minusów na premium :P

Dzięki za odpowiedź :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linki w wiadomościach są popieprzone (przynajmniej w Gmailu, na innych nie sprawdzałem):

 

Zrzut_ekranu_z_2014-06-14_000004.png

 

Odnośnik Przejdź do strony aukcji działa. Ten po prawej - nie. Jest pociachany przecinkami, trzeba go kopiować. Niby pierdoła, ale wcześniej było w porządku.

 

Przy okazji - fajnie, że pojawiła się opcja wykrywania literówek. Szkoda tylko, że słabo włada językiem polskim :D Ciekawi mnie - czy skrypt uczy się, tzn. kliknięcie linka informującego, że nie jest to błąd zapisuje w bazie poprawkę dla przyszłych, podobnych w treści przechwyceń?

 

Zrzut_ekranu_z_2014-06-14_000353.png

 

 

 

Tak przy okazji - możnaby popracować nad intuicyjnością interfejsu. Z całym szacunkiem, ale obecnie aż rzuca się na usta - spec od UX płakał jak projektował. Narzędzi do analizy usability jest w Sieci od groma.

Kolejny tip - kody promocyjne. Jeżeli ktoś posiada w zanadrzu takowy, a jest on wpisany w stosownej zakładce portalu, to jaki sens ma ponowne przepisywanie jego numeru w trakcie realizacji zamówienia? Czy to nie może realizować się automagicznie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT: Tak przy okazji - dodałem sobie 3 domeny do koszyka, wpisałem kod promocyjny (celem sprawdzenia, czy ma zastosowanie przy danej operacji). Po kliknięciu Przelicz domeny z koszyka automatycznie zostały zakupione, co - w moim mniemaniu - jest nie do przyjęcia. Jeżeli już ma to tak działać, to proponuję zmienić nazwę buttona na Kup teraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma możliwości hurtowej zmiany rekordów DNS czy mi się zdaje? Widoczna hurtowa opcja to jedynie zmiana serwerów DNS. W AM nie miałem problemu, aby to znaleźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma możliwości hurtowej zmiany rekordów DNS czy mi się zdaje? Widoczna hurtowa opcja to jedynie zmiana serwerów DNS. W AM nie miałem problemu, aby to znaleźć.

 

Szukałem i nie znalazłem. Dosyć duży minus w panelu, aby nie można było hurtowo dla danych domen zlecić zmianę rekordów. Można co jedynie hurtowo zmienić rekordy A, ale dla wszystkich domen co jest trochę ........

Edited by szogun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Często pojawiają się emaile o zmianie ofert, dla domen których nie zamierzam już obserwować. W emailu znajduje się link do usunięcia z obserwowanych jednak wymaga on logowania. Byłoby wspaniale, gdyby logowanie nie było konieczne po kliknięciu w link. Po co utrudniać sobie życie dodatkowymi czynnościami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego gdy usunąłem domenę z giełdy, straciłem możliwość odpowiedzenia na ofertę klienta na tą domenę :o:angry: ?

 

PS. pb, wyczyść sobie skrzynkę wiadomości, bo nie można Ci wysłać nowej prywatnej wiadomości.

Edited by Domenatorix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysleliscie juz moze o tym, aby wprowadzic w Premium.pl mozliwosc uruchamiania dzierzawy z opcja "na czas nieokreslony"? Jest to chyba jedyne, czego jeszcze brakuje w funkcjonalnosci Premium.pl, aby w pelni automatycznie obslugiwac dzierzawy dlugoterminowe.

 

Zdaje sobie sprawe, ze w takiej sytuacji kluczowe jest odpowiednie zabezpieczenie kwestii przedluzenia dzierzawionej domeny - moze warto byloby wziac pod uwage takie rozwiazanie, w ktorym jesli abonent aktualnie dzierzawionej domeny na czas nieokreslony nie przedluzy domeny przykladowo do 60 dni przed jej terminem waznosci system Premium.pl automatycznie pobiera (lub ew. blokuje) kwote na przedluzenie z kolejnej miesiecznej oplaty (lub oplat) wniesionej przez dzierzawiacego. Jesli byloby to konieczne, mozna tez ewentualnie pomyslec o dodatkowym zabezpieczeniu i wprowadzeniu progu - minimalnej kwoty miesiecznego abonamentu za dzierzawe, od ktorej dzierzawa na czas nieokreslony bylaby mozliwa do uruchomienia. Wiadomo bowiem, ze przy takim systemie trudno byloby zabezpieczyc kwote na przedluzenie domeny, gdyby np. dotyczylo to domeny dzierzawionej za 10 zl miesiecznie.

 

Oczywiscie, kazdy kto powaznie podchodzi do obslugi swoich klientow (mam tu na mysli abonentow domen) z pewnoscia bedzie pilnowal, aby dzierzawione domeny odpowiednio wczesnie przedluzac recznie z panelu. Dodatkowo, system przypomnien email od Premium.pl moze tez pomoc pilnowac terminow i w tej kwestii.

 

Z tego co zauwazylem, klienci zainteresowani dzierzawa chetniej decyduja sie na takie rozwiazanie, gdy miesieczna oplata za dzierzawe jest jedynym jej kosztem i nie musza ponosic zadnych dodatkowych oplat (np. wlasnie z tytulu utrzymania samej domeny). Dlatego tez z pewnoscia byliby bardzo zadowoleni, gdyby automatyczny proces uruchamiania dzierzawy z poziomu strony oferty danej domeny (dla domen, gdzie zostala ustalona kwota za dzierzawe) nie wymuszal ponoszenia przez nich dodatkowych oplat z tytulu przedluzania domeny, ktora de facto nie nalezy do nich. Z naszego punktu widzenia moze to oczywiscie wygladac nieco inaczej i dodatkowa oplata za przedluzenie jest czyms oczywistym, ale klient, ktory nie zna sie na domenach lubi miec jasna sytuacje i tylko jedna oplate - wtedy ma zdecydowanie wieksze poczucie bezpieczenstwa.

 

Gdyby zatem abonent domeny mial mozliwosc wziecia /w jakiejs formie/ tej oplaty na siebie, takie rozwiazanie mogloby sie przelozyc na wieksza liczbe dzierzaw obslugiwanych przez Premium.pl.

Edited by abc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie przy dzierżawie podaje się *maksymalny* czas dzierżawy, ponieważ klient może zrezygnować z dalszego opłacania w każdej chwili i domena wraca do abonenta. Tym samym wystarczy po prostu wybrać maksymalny okres, z tym że wówczas ktoś (abonent lub dzierżawca) musi domenę na ten okres przedłużyć. Dzierżawa na czas nieokreślony wymagałaby rozwiązania problemu: co z przedłużeniem domeny? Musiałaby móc wystartować niezależnie od tego, do kiedy domena jest ważna. Tym samym stwarza to potrzebę przepisania znacznej części kodu dzierżawy, a nawet wtedy pozostaje niebezpieczeństwo, którego przy projektowaniu systemu chcieliśmy uniknąć: jeśli abonent i/lub dzierżawca zapomni przedłużyć domeny, ta spadnie i dzierżawa zostanie przerwana. Co gorsza, abonent mógłby specjalnie nie przedłużyć domeny i założyć na nią opcję, by wymiksować się z zawartej wcześniej umowy. Wszystko to są realne opcje, które trzeba brać pod uwagę. Owszem, dzierżawa na czas nieokreślony to bardo dobry pomysł, który mamy na tapecie od jakiegoś czasu (także z "własnych" powodów), ale jeśli mamy to zrobić, to musimy to zrobić dobrze. To co napisałeś, to oczywiście cenne uwagi, warto jednak pamiętać, że to, że ktoś *musi* coś zrobić, to jeszcze nie oznacza że to zrobi. Prócz kwestii czysto technicznych, do równania należy jeszcze wliczyć obsługę klienta, który przyjdzie z płaczem że coś przeoczył itd. ;-) A kwestie prawne i podatkowe to kolejne kamyczki do tego ogródka (np. obecnie w przypadku gdy wydzierżawiającym jest osoba fizyczna, musimy odprowadzić PCC od *całości* kwoty dzierżawy w chwili jej rozpoczęcia, a potem ewentualnie korygować jesli dzierżawa zakończy się wcześniej - nie wiem czy i jak będzie to do zrobienia w przypadku dzierżawy na czas nieoznaczony, być może będziemy mogli ją udostępnić tylko firmom?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiscie, zdaje sobie sprawe z tego, ze tak jak napisales - to, że ktoś *musi* coś zrobić, to jeszcze nie oznacza że to zrobi. Jesli chodzi o rozwiazanie samej kwestii przedluzania domen w przypadku dzierzawy z umowa na czas nieokreslony to mysle, ze zaproponowane powyzej rozwiazanie byloby wlasnie idealne, bo wyklucza mozliwosc zaistnienia chyba wszystkich sytuacji, o ktorych wspomniales. Pobieranie kwoty na przedluzenie z miesiecznej oplaty za dzierzawe, ktora wnosi dzierzawiacy domene i automatyczne przedluzanie domeny przez system na kolejny rok, jesli wczesniej nie zostala przedluzona przez abonenta pozwala na to, aby zabezpieczyc interesy zarowno klienta dzierzawiacego domene, abonenta domeny jak i samego Premium.pl.

 

* Nie bedzie zatem mozliwosci, aby abonent domeny celowo nie oplacil przedluzenia domeny i np. zalozyl opcje na domene w celu "zerwania" umowy na czas nieokreslony.

* Nikt tez nie zapomni o przedluzeniu domeny, bo na przykladowo 60 dni przed terminem zrobi to automatycznie system.

* Abonent domeny tez bedzie mial mozliwosc zaplanowania sobie wczesniejszego, recznego wykonania przedluzenia w momencie, ktory mu najbardziej odpowiada - nie narazajac przy tym bezpieczenstwa uruchomionej dzierzawy i umowy zawartej na czas nieokreslony.

* Dzierzawiacy domene natomiast bedzie mial pelne bezpieczenstwo i bedzie mogl dzierzawic domene tak dlugo jak bedzie tego potrzebowal.

* Premium.pl nie zostanie tez "na lodzie" - bez pokrycia za przedluzenie, ktore automatycznie wykonuje system, bo zawsze z gory bedzie zabezpieczac platnosc z miesiecznej oplaty wnoszonej przez dzierzawiacego.

* Jesli dzierzawiacy z jakiegos powodu zrezygnuje z dzierzawy i nie dokona platnosci za kolejny miesiac to umowa i tak zostanie rozwiazana, wiec nawet jesli system w takiej sytuacji nie bedzie mial skad zabezpieczyc kwoty na automatyczne przedluzenie, bo dzierzawiacy nie wniesie oplaty to z punktu rozwiazanej umowy nic sie nie stanie, a okres "karencji" (przykładowe 60 dni) skutecznie pozwoli abonentowi przedluzyc swoja domene, jesli nadal bedzie zainteresowany ja utrzymywac.

 

Dodatkowym zabezpieczeniem mogloby byc wlasnie okreslenie minimalnej wysokosci miesiecznego abonamentu za dzierzawe pokrywajacej koszty przedluzenia domeny (zalozmy minimum na poziomie 40 zl netto + VAT), dla ktorej taka opcja umowy na czas nieokreslony bylaby dostepna.

 

Jesli chodzi o kwestie podatkowe to oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze i je trzeba wziac pod uwage, co w rezultacie moze wymagac ograniczenia dostepnosci takiej opcji tylko dla firm, ale mysle, ze lepsze byloby, aby wiekszosc inwestorow utrzymujacych domeny w Premium.pl miala dostep do takiej funkcjonalnosci niz zeby nikt nie mial do niej dostepu.

 

Moze te pomysly i nasza "wymiana mysli" (nie chcialem tego nazywac "burza mozgow" ;)) tu na forum w jakis sposob Wam pomoga przy opracowywaniu docelowego rozwiazania. Tego wszystkim zainteresowanym omawiana funkcjonalnoscia w Premium.pl, a wiec i sobie - serdecznie zycze :-).

Edited by abc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzedałem domenę na premium.pl przez negocjacje. Tak jak poprzednio otrzymałem 2 niejasne emaile mówiące o tym, że sprzedałem domenę przez KupTeraz co nie jest prawdą.

 

Ponadto wpłata została oznaczona jako "Wpłata za aukcję" - co jest kolejnym przekłamaniem.

 

Domeny nie sprzedałem ani na aukcji, ani też przez KupTeraz!

 

Ponadto brak informacji o wysokości prowizji. Jak wiemy prowizja jest zmienna w zależności od DNS, okresu utrzymania i innych promocji. Dobrze byłoby wiedzieć ile dla konkretnej transakcji pobrano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ostatniej aktualizacji wtyczek do Firefoxa nie mozna nawiazac bezpiecznego polaczenia https://premium.pl/

 

Komunikat Firefoxa:

"Nie udało się nawiązać bezpiecznego połączenia

Podczas łączenia z serwerem premium.pl wystąpił błąd. Nie można nawiązać bezpiecznego połączenia: brak wspólnych algorytmów szyfrowania. (Kod błędu: ssl_error_no_cypher_overlap)
"

 

Tego problemu nie ma przy bezpiecznych polaczeniach https z innymi witrynami. Wszystkie uprawnienia (permissions cookie, JS) dla premium.pl bez zmian (allow)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ostatniej aktualizacji wtyczek do Firefoxa nie mozna nawiazac bezpiecznego polaczenia https://premium.pl/

 

Komunikat Firefoxa:

"Nie udało się nawiązać bezpiecznego połączenia

 

Podczas łączenia z serwerem premium.pl wystąpił błąd. Nie można nawiązać bezpiecznego połączenia: brak wspólnych algorytmów szyfrowania. (Kod błędu: ssl_error_no_cypher_overlap)"

 

Tego problemu nie ma przy bezpiecznych polaczeniach https z innymi witrynami. Wszystkie uprawnienia (permissions cookie, JS) dla premium.pl bez zmian (allow)

 

O jakie dokładnie wtyczki chodzi? Sprawdzaliśmy i ten komunikat nie występuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denerwuje mnie trochę to, że jak licytuje jakąś domenę i załóżmy że cena jest 10zł a ja ustawiam swojego maksa 100zł to już nie mogę tego zmienić. W AM można zmniejszyć licytowaną kwotę, niestety w Premium nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denerwuje mnie trochę to, że jak licytuje jakąś domenę i załóżmy że cena jest 10zł a ja ustawiam swojego maksa 100zł to już nie mogę tego zmienić. W AM można zmniejszyć licytowaną kwotę, niestety w Premium nie.

 

Przybijam dwiema rękami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premium.pl przechwyciło dla mnie domenę. Po zalogowaniu w zakładce Zakupy Do opłacenia pojawia się kwota 60,27 brutto. W zakładce Finanse Do Opłacenia, która też świeci się na czerwono jest ta sama kwota. Tak więc na tyle zasiliłem konto. Okazuje się, że po wybraniu opcji 'zapłać' panel domyślnie zaznacza checkbox:

 

Opłać część kwoty z punktów (1 punkt = 1 PLN BRUTTO). Cena po odliczeniu punktów: 11,27 PLN

Liczba punktów jakie możesz wykorzystać na tę operację to: 49 pkt. (maks. 80% ceny)
Premium.pl doskonale wie, że posiadam punkty (dziękuję), automatycznie je zaznacza, ale sugerując się tylko pierwszymi podstronami wszędzie informowało mnie o 60,27. Zmierzam do tego, że niepotrzebnie zasiliłem konto na większą kwotę i nie wygląda to ładnie pod kątem księgowym. Mam teraz niepotrzebną nadwyżkę.
Sugeruję podawanie obu cen w każdym miejscu, które informuje o konieczności opłacenia domeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale do zapłaty jest 60,27 brutto. Punkty mogą być wykorzystane na etapie płatności. Podawanie kwoty do zapłaty z uwzględenieniem obecnego salda punktowego da zafałszowany obraz rzedczywistości, bo co jeśli w chwili płatności tych puktów już nie będziesz miał? Wtedy byś z kolei napisał w sugestiach, że przez błędną informację zasiliłeś za mało i musiałeś szybko dopłacać żeby nie mieć zablokowanego konta. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeby to tylko takie problemy byly :) Skoro jest sezon ogórkowy - to chciałbym przypomnieć się z zaległymi sprawami, większośc pozostała bez odpowedzi lub z perspektywy można lepiej ocenić różne zapewnienia.

 

I jak wyląda ten pp który miał 1 czerwca wystartować?

 

 

W temacie połączeń to chyba już rok teamu miał się pojawić nr stacjonarny.

 

 

Mamy wiele motywacji i jeszcze więcej planów - program afiliacyjny ma jednak swoje stałe miejsce w kolejce, i to już całkiem blisko. Zgadzam się, że jest to jedna z tych rzeczy, które powinny być wdrożone już dawno, ale niestety ostatni rok zmusił nas do weryfikacji i przełożenia wielu planów. Obecnie pracujemy już pełną parą aby nadrobić stracony czas. Nawet jeśli z zewnątrz tego nie widać, to "pod maską" sporo się dzieje. Ale już niedługo efekty będą widoczne także gołym okiem. ;-)

 

 

Może przemyślicie kwestię cen za rejestracje pl? Bo średnio usmiecha mi się rejestrowanie w az, ale na ten moment mają kilkadziesiąt % jednak taniej. Przynajmniej dla osób które mają domeny w premium czy przeprowadziły np. ileś escrow na waszej platformie.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×