nowyyy31 3 Report post Posted April 3, 2019 Brakują mi w waszym API klika zapytań podstawowych salda na koncie - myślę że to mogłoby być bez limitu ile jeszcze można wykonać zapytań z tych 50 dziennych - to też musi być bez limitu i funkcja przedłużenia domeny. Share this post Link to post Share on other sites
szmiko 557 Report post Posted August 14, 2019 Przechwyciło Wam kiedyś domenę, która nie była widoczna na liście "domen do przechwycenia"? Mam zawsze na liście więcej domen, ale jak to człowiek się rozmyśli, to zdąży z listy usunąć przed max. 24 h. A tu klops, nagle dostaje wiadomość, że domena została przechwycona... Nie podoba mi się to, bo tak to można wcisnąć każdy kit klientowi. Share this post Link to post Share on other sites
Domenatorix 167 Report post Posted August 16, 2019 Dnia 14.08.2019 o 19:48, szmiko napisał: Przechwyciło Wam kiedyś domenę, która nie była widoczna na liście "domen do przechwycenia"? Mam zawsze na liście więcej domen, ale jak to człowiek się rozmyśli, to zdąży z listy usunąć przed max. 24 h. A tu klops, nagle dostaje wiadomość, że domena została przechwycona... Nie podoba mi się to, bo tak to można wcisnąć każdy kit klientowi. Zgadnij, co się stanie, gdy do przechwycenia dodasz domenę, która ma stan BOOK_BLOCKED lub jest dostępna do rejestracji . 1 Share this post Link to post Share on other sites
szmiko 557 Report post Posted August 16, 2019 Tak, masz rację. Z supportem właśnie to ustaliłem Share this post Link to post Share on other sites
Domenatorix 167 Report post Posted August 17, 2019 (edited) Jeszcze tylko dodam, że nawet w regulaminie jest ładna definicja, czym jest przechwycenie: No i biorąc pod uwagę tę definicję, na jakiej podstawie Premium nalicza opłatę jak za przechwycenie, skoro zarejestrowanie domeny, która była w stanie BOOK_BLOCKED lub dostępna do rejestracji, nie jest przechwyceniem? Edited August 17, 2019 by Domenatorix Share this post Link to post Share on other sites
szmiko 557 Report post Posted August 17, 2019 (edited) W skrócie z otrzmanychw wyjaśnień od supportu: Z teorii. Pierwsza opcja: Odtworzone logi wskazują, że jak składałem zamówienie na domenę *****.pl, to była ona w statusie innym niż wygasająca - prawdopodobnie była zarejestrowana lub wolna. To by tłuaczyło dlaczego system jej nie odświeżał (statusy registered i free nie są odświeżane). System nie łapie domen wolnych, w takim przypadku na liście "domen do przechwycenia" jest podawana informacja, że domena jest wolna. - (to dlaczego przechwyciło ?????) Druga opcja, bardziej prawdopodobna wg supportu, że domena był zarejestrowana i wygasła nie znajdując się na liście wygasających publikowanych przez NASK - system o tym nie wiem, bo domeny "registered" nie są odświeżane. W moim przypadku inny użytkownik złożył zamówienie na domenę, a chwilę później je usunął. Złożenie zamówienia spowodowało zakolejkowanie do odświeżenia domeny (nie wykonuje się to w czasie rzeczywistym). W chwili odświeżenia system wykrył status book_block, czyli domena możliwa do przechwycenia - w związku z czym ją zarejestrował i oznaczył zamówienie jako zrealizowane. Wtedy aktywne było tylko moje zamówienie. Tyle z wyjaśnień. Pozostaje kwestia Twojego pytania, jak ma się to do definicji Przwchwycenia Nazwy Domeny? Edited August 17, 2019 by szmiko Share this post Link to post Share on other sites
Rumen 114 Report post Posted November 1, 2019 „Informujemy, że aukcja domeny przeprowadzki.com.pl została zakończona przed czasem przez administratora z jednoczesnym anulowaniem dotychczasowych ofert. Powód zakończenia aukcji przed czasem oraz anulowania dotychczasowych ofert: Domena przeprowadzki.com.pl nie mogła zostać skutecznie przechwycona, ponieważ nie wygasły prawa dotychczasowego abonenta domeny. W związku z tym aukcja zostaje odwołana.” Dzień przed zakończeniem aukcji domeny przechwyconej. To normalne manewry? 1 Share this post Link to post Share on other sites
vul 983 Report post Posted November 1, 2019 40 minut temu, Rumen napisał: [...] Domena przeprowadzki.com.pl nie mogła zostać skutecznie przechwycona, ponieważ nie wygasły prawa dotychczasowego abonenta domeny. [...] Dziwne, bo whois wskazuje, że jednak została przechwycona a poprzedni abonent stracił prawa <screen> Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted November 1, 2019 3 godziny temu, Rumen napisał: Dzień przed zakończeniem aukcji domeny przechwyconej. To normalne manewry? Domena była utrzymywana w premium.pl. Wygasła, ponieważ w wyniku błędu z naszej strony (ludzkiego, nie technicznego), abonent miał źle wskazaną datę płatności za przedłużenie. Z tego powodu, po analizie przez prawników, okazało się, że prawa abonenta do domeny de facto nie wygasły (nie mówimy tu o aspektach technicznych czy wpisie w bazie w whois), a więc nie mogliśmy skutecznie przechwycić domeny i nie możemy tej domeny sprzedać, ponieważ nie mamy do niej praw. W związku z tym domena wróci do abonenta. Odpowiadając na pytanie, nie są to "normalne manewry", taka sytuacja zdarzyła się po raz pierwszy. 1 1 2 Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted November 1, 2019 (edited) 2 godziny temu, pb napisał: Domena była utrzymywana w premium.pl. Wygasła, ponieważ w wyniku błędu z naszej strony (ludzkiego, nie technicznego), abonent miał źle wskazaną datę płatności za przedłużenie. Z tego powodu, po analizie przez prawników, okazało się, że prawa abonenta do domeny de facto nie wygasły (nie mówimy tu o aspektach technicznych czy wpisie w bazie w whois), a więc nie mogliśmy skutecznie przechwycić domeny i nie możemy tej domeny sprzedać, ponieważ nie mamy do niej praw. W związku z tym domena wróci do abonenta. Odpowiadając na pytanie, nie są to "normalne manewry", taka sytuacja zdarzyła się po raz pierwszy. Pitolenie i tyle. To że domena wygasla na wskutek Waszego błędu to jedno. A drugie to fakt że ratowaliście swoj tyłek kosztem innych klientów. Wydaje się że Wam przyfarciło i domena została przechwycona przez Was. Zatem poszliście po najmniejszej linii oporu i pozbawiliscie swoich klientów możliwości jej zakupu. Pisanie o prawnikach czy innych bzdetach to zasłona dymna która ma usprawiedliwić Wasze nie fair podejścia do kwestii opisanej wyżej. I tyle. Bo to że domena wygasła tylko i wyłącznie z Waszej winy nie budzi żadnych wątpliwości co zresztą sam przyznajesz. Reszta to jest pic na wodę. Jaki prawnik Wam powedział że domena po wygaśnieciu nadal jest w posiadaniu dotychczasowego abonenta? Chyba studia kończył na tajnych kompletach. Chętnie zapoznam się z podstawą prawną takiego twierdzenia. Głupszego tłumaczenia dawno nie czytałem... Edited November 1, 2019 by Bazyli 3 1 Share this post Link to post Share on other sites
blazej 79 Report post Posted November 1, 2019 (edited) 6 godzin temu, Bazyli napisał: Pitolenie i tyle. To że domena wygasla na wskutek Waszego błędu to jedno. A drugie to fakt że ratowaliście swoj tyłek kosztem innych klientów. Wydaje się że Wam przyfarciło i domena została przechwycona przez Was. Zatem poszliście po najmniejszej linii oporu i pozbawiliscie swoich klientów możliwości jej zakupu. Pisanie o prawnikach czy innych bzdetach to zasłona dymna która ma usprawiedliwić Wasze nie fair podejścia do kwestii opisanej wyżej. I tyle. Bo to że domena wygasła tylko i wyłącznie z Waszej winy nie budzi żadnych wątpliwości co zresztą sam przyznajesz. Reszta to jest pic na wodę. Jaki prawnik Wam powedział że domena po wygaśnieciu nadal jest w posiadaniu dotychczasowego abonenta? Chyba studia kończył na tajnych kompletach. Chętnie zapoznam się z podstawą prawną takiego twierdzenia. Głupszego tłumaczenia dawno nie czytałem... To złóż do sądu pozew wobec premium o stosowanie nieuczciwych praktyk, bo jak zwykle jesteś mocny w pisaniu i niewiele z tego wynika. A może tak w drugą stronę? Może zasugerować pb, by Ciebie pozwał? Z innej beczki. Jak już korzystasz w swojej wypowiedzi z popularnego powiedzenia, to naucz się może pisać je w poprawnej formie. "Po najmniejszej linii oporu"? Gdzie tak Ciebie nauczyli? Raczej winno być "po linii najmniejszego oporu". Przeczytaj kilka razy, może zapamiętasz. Irytujesz od dawna wielu użytkowników forum, ale widocznie tego nie dostrzegasz, lub...nie chcesz dostrzec. Edited November 1, 2019 by blazej 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted November 1, 2019 (edited) 50 minut temu, blazej napisał: Z innej beczki. Jak już korzystasz w swojej wypowiedzi z popularnego powiedzenia, to naucz się może pisać je w poprawnej formie. "Po najmniejszej linii oporu"? Gdzie tak Ciebie nauczyli? Raczej winno być "po linii najmniejszego oporu". Przeczytaj kilka razy, może zapamiętasz... Oczywiście masz rację...mój błąd. Resztę przemilczę bo mnie irytujesz już od paru lat i wdawanie się z tobą w jakiekolwiek utarczki słowne byłoby dla mnie stratą czasu. Edited November 1, 2019 by Bazyli 1 Share this post Link to post Share on other sites
Rumen 114 Report post Posted November 1, 2019 8 godzin temu, pb napisał: Domena była utrzymywana w premium.pl. Wygasła, ponieważ w wyniku błędu z naszej strony (ludzkiego, nie technicznego), abonent miał źle wskazaną datę płatności za przedłużenie. Z tego powodu, po analizie przez prawników, okazało się, że prawa abonenta do domeny de facto nie wygasły (nie mówimy tu o aspektach technicznych czy wpisie w bazie w whois), a więc nie mogliśmy skutecznie przechwycić domeny i nie możemy tej domeny sprzedać, ponieważ nie mamy do niej praw. W związku z tym domena wróci do abonenta. Odpowiadając na pytanie, nie są to "normalne manewry", taka sytuacja zdarzyła się po raz pierwszy. Rozumiem, błąd ludzka rzecz, może się zdarzyć, aczkolwiek proponowałbym w przypadku takich „wyjątkowych” sytuacji od razu klarować sprawę. Przesłana informacja przedstawiła ją jako rzecz oczywistą i jednocześnie niezrozumiałą. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Guest Lateralus Report post Posted November 2, 2019 (edited) Nieuzasadniona odmowa wykonania usługi (art. 138 kw). Jest to wykroczenie i jeśli komukolwiek chciałoby się iść z tym do sądu to skończyło by się (po rozpoznaniu tej konkretnej sprawy) na maksymalnie kilku stówkach. Gdyby doszło jednak do aukcji domeny przechwyconej, poprzedni abonent na pewno mógłby Premium.pl sprawić o wiele więcej problemów i znaleźć więcej paragrafów niż wspomniany art. 138 kw. Rozumiem działanie Premium.pl. A do osób oburzonych sytuacją: Wielu z was prowadzi firmy, wielu z was jest tak samo ludźmi, wielu z was popełnia w życiu błędy, zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Wyrozumiałość w biznesie czy w normalnym życiu to zwykłe człowieczeństwo, a nie oznaka słabości. Apeluję o nią jak i o empatię, której to w świecie pieniędzy tak często brakuje. Edited November 2, 2019 by Lateralus Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted November 2, 2019 (edited) Lateralus... Błędy są rzeczą ludzką i można je usprawiedliwiać na różnorakie sposoby. W takim przypadku Premium zamiast wysyłać lakoniczny komunikat do biorących udział w akcji powinien przede wszystkim przeprosić i powiadomić o zaistniałej sytuacji ewentualnie proponując jakieś zadośćuczynienie. Byłoby to bardzo profesjonalne z ich strony. A co zrobiło Premium? Premium przerwało legalną aukcję ściemniając o prawach poprzedniego abonenta do tej domeny zapominając iż prawa do tej domeny wygasły wraz z usunięciem tej domeny przez NASK. A to, że Premium nie wywiązało się wobec tego abonenta nie może obciążać w żaden sposób innych ich klientów. Dla jasności. Nie brałem udziału w licytacji tej domeny ale nie podoba mi się sposób w jaki Premium potraktował klientów biorących udział w aukcji. Edited November 2, 2019 by Bazyli 2 2 Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted November 2, 2019 1 godzinę temu, Bazyli napisał: Dla jasności. Nie brałem udziału w licytacji tej domeny ale nie podoba mi się sposób w jaki Premium potraktował klientów biorących udział w aukcji. Drogi rycerzu w lśniącej zbroi! Umówmy się tak: jeśli przelejesz mi 630 zł, które jesteś mi winien za nieopłacone domeny przechwycone jeszcze w ppd.pl, natychmiast podzielę tę kwotę między uczestników odwołanej licytacji. A jeśli inni forumowicze pójdą w twoje ślady, to wszystkie wpłaty zasilą fundusz odszkodowawczy na przyszłość. Co ty na to? 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted November 2, 2019 (edited) 47 minut temu, pb napisał: Drogi rycerzu w lśniącej zbroi! Umówmy się tak: jeśli przelejesz mi 630 zł, które jesteś mi winien za nieopłacone domeny przechwycone jeszcze w ppd.pl, natychmiast podzielę tę kwotę między uczestników odwołanej licytacji. A jeśli inni forumowicze pójdą w twoje ślady, to wszystkie wpłaty zasilą fundusz odszkodowawczy na przyszłość. Co ty na to? Drogi ściemniaczu... Chętnie przeleje Wam nawet wiecej o ile wywiążecie się z obietnicy dotyczącej domeny Patriot.pl która pomimo rezerwacji dla mnie została sprzedana z Twoim komentarzem...zapomnielismy że była dla Ciebie zarezerwowana... a tego, że zrobiliście mnie w balona i straciłem dużo więcej to już pod uwagę jakoś nie wziąłeś...A szkoda. Wypełnianie zobowiazań powinno działać w obydwie strony...nie tylko w jedną...Czyż nie? Najwyrażniej niewywiązywanie się z umów Premium ma już we krwi... Edited November 2, 2019 by Bazyli 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
lufthansa 595 Report post Posted November 2, 2019 Zdumiewająco gładko przeszła podobna sytuacja w AM gdzie jako wyjaśnienie podano zapis z regulaminu. Co jako prawie były klient odebrałem - wolno nam, zasłaniamy się własnym regulaminem i co? A tu gdy PB dość konkretnie wyjaśnił problem to raban. Wyjaśnienie potraktujcie jako wyjaśnienie a nie jako pożywkę. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted November 2, 2019 4 minuty temu, lufthansa napisał: Zdumiewająco gładko przeszła podobna sytuacja w AM gdzie jako wyjaśnienie podano zapis z regulaminu. Co jako prawie były klient odebrałem - wolno nam, zasłaniamy się własnym regulaminem i co? A tu gdy PB dość konkretnie wyjaśnił problem to raban. ... Pewnie dlatego że AM nie ściemniało tak jak PB... Share this post Link to post Share on other sites
lufthansa 595 Report post Posted November 2, 2019 Jak napisałem wcześniej - inaczej to odbieram. Ale...... owszem, masz prawo do swojego zacietrzewienia. Mnie w nie nie mieszaj. Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted November 2, 2019 8 minut temu, lufthansa napisał: Jak napisałem wcześniej - inaczej to odbieram. Ale...... owszem, masz prawo do swojego zacietrzewienia. Mnie w nie nie mieszaj. Zatem dla Twojej i nie tylko informacji. Tamtą sytuację z AM również próbowałem bezpośrednio wyjaśniać bo tego typu sytuacje nie powinny mieć miejsca. Nie wyjaśnia się niczego kłamiąc i oszukując swoich klientów. Share this post Link to post Share on other sites
Rumen 114 Report post Posted November 2, 2019 Co się tak na siebie nawzajem rzucacie, mamy dni zadumy, nie jadu. Osobiście zapodałem temat na forum, bo po pierwsze, po raz pierwszy spotkałem się z taką sytuacją i nie rozumiałem o co chodzi, a po drugie poczułem, że odpowiedź ze strony premium ma mnie za zadanie zbyć, bez zbędnego zadawania pytań. Macham na to ręką, ale jestem delikatnie zaskoczony, żeby nie powiedzieć zawiedziony formą i stylem odpowiedzi obsługi premium. I nie mam tu na myśli braku zadośćuczynienia, na którego temat dyskusja niepotrzebnie przeszła, a jedynie braku zachowania podstawowych zasad etyki biznesu przez rejestratora, którego uważałem i mimo to w dalszym ciągu uważam za markę premium. Zasad przy zachowaniu których, nie miałbym poczucia, o którym wspomniałem wyżej. Gdybym wiedział, że zaczniecie się nawzajem opluwać, a PB zapomni, że chcąc nie chcąc jest twarzą (przynajmniej na tym forum) premium to sprawę bym przemilczał. Podsumowując z mojej strony, dzięki PB za wyjaśnienia, dla mnie jako uczestnika aukcji kończą temat. 1 Share this post Link to post Share on other sites
sebastian0000 177 Report post Posted November 2, 2019 8 godzin temu, Bazyli napisał: W takim przypadku Premium zamiast wysyłać lakoniczny komunikat do biorących udział w akcji powinien przede wszystkim przeprosić i powiadomić o zaistniałej sytuacji ewentualnie proponując jakieś zadośćuczynienie. Byłoby to bardzo profesjonalne z ich strony. Również uważam że aukcja powinna się odbyć, a błędy Premum.pl jako serwisu nie powinny interesować osób biorących udział w aukcji. Domena prawidłowo wygasła, została prawidłowo przechwycona i prawidłowo trafiła na aukcje. To że Premium źle poinformowało poprzedniego abonenta tej domeny o jej wygaśnięciu, to już problem Premium i jakoś pewnie musiałoby zadośćuczynić klientowi stratę. 3 1 Share this post Link to post Share on other sites
kK 53 Report post Posted November 2, 2019 1 godzinę temu, sebastian0000 napisał: Domena prawidłowo wygasła, została prawidłowo przechwycona i prawidłowo trafiła na aukcje. To że Premium źle poinformowało poprzedniego abonenta tej domeny o jej wygaśnięciu, to już problem Premium i jakoś pewnie musiałoby zadośćuczynić klientowi stratę. A co by było jakby AM złapał domenę? 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Guest Lateralus Report post Posted November 2, 2019 (edited) 1 godzinę temu, kK napisał: A co by było jakby AM złapał domenę? A co by było gdyby Hitler wygrał wojnę? Na co teraz takie gdybanie? Gdyby AM złapało domenę to by Przemek szukał innego wyjścia z tej sytuacji. Może z pomocą Michała, może bez, nie wiadomo. Gdybanie nie ma tutaj żadnego sensu. Fajnie że macie swoje zdanie itp. ale póki co, firma Premium.pl jest podmiotem prywatnym, nie spółdzielczym. Jeśli uważacie że zostało złamane prawo (a raczej zostało popełnione wykroczenie) to możecie dochodzić swoich praw przecież. Edited November 2, 2019 by Lateralus Share this post Link to post Share on other sites