Cockney 94 Report post Posted March 20, 2011 Z czystej ciekawości: jakie dane oferenta widzi sprzedający, kiedy otrzymuje ofertę zakupu? Czy w momencie, gdy oferta nie jest przez którąś ze stron akceptowana lub zostaje skasowana, sprzedawca widzi jakiekolwiek dane kupującego / jego nick etc? Czy jeśli kilka ofert zakupu pochodzi od tej samej osoby (oferta skasowana, kolejna złożona), to sprzedawca o tym wie, czy też do momentu sfinalizowania transakcji wszelkie dane są niewidoczne i nie wiadomo, czy np. 10 ofert pochodzi od 1, 2 czy 10 osób? Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted March 20, 2011 (edited) Widzi tylko to (przykładowa oferta): Meet the Buyer Country of origin: Armenia Value added Tax (VAT) status: Not Applicable Sedo community member since: May 2005 Sedo buyer activity index: ||| (tu są takie paski 1-5, lepiej nie umiem namalować) I tak dla każdej oferty. Jeżeli kilka ofert jest od jednej osoby / firmy to są łączone w historię negocjacji. Dokładne dane nabywcy poznajesz dopiero jak oferta jest zaakceptowana i wiążąca, a dla samych składanych ofert to nie. Edited March 20, 2011 by thomaso Share this post Link to post Share on other sites
Cockney 94 Report post Posted March 20, 2011 Dzięki. Drugie pytanko- brak innej możliwości kontaktu z abonentem, jak tylko przez złożenie oferty? Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted March 20, 2011 (edited) Drugie pytanko- brak innej możliwości kontaktu z abonentem, jak tylko przez złożenie oferty? Nie ma takiej możliwości, ale możesz dołączyć własną wiadomość do złożonej oferty - każda jest ręcznie sprawdzana, a do wiadomości nie możesz dołączyć np. - adresu e-mail czy innych danych kontaktowych, - propozycji sprzedaży poza giełdą Sedo. W sumie możesz się skontaktować po danych we whois, jeśli są odkryte - o ile jest taka potrzeba. Edited March 20, 2011 by thomaso Share this post Link to post Share on other sites
Pitter 1 Report post Posted March 21, 2011 Drugie pytanko- brak innej możliwości kontaktu z abonentem, jak tylko przez złożenie oferty? hmm wygląda na to, że można dawać własne linki do zewnętrznej giełdy domen, nie korzystałem i nie wiem jak tego dokonać. przykład --> forencity.de , widziałem też link z sedo do aftermarket na jednej z Polskich domen. Więc jak widać jest to możliwe i w sumie to ciekawe jak się przekłada to na oferty i jak ogromne trzeba mieć portfolio, aby na to pozwolili. Share this post Link to post Share on other sites
Cockney 94 Report post Posted March 21, 2011 Jeżeli kilka ofert jest od jednej osoby / firmy to są łączone w historię negocjacji. Jeszcze pociągnę ten wątek. Historia negocjacji, czyli: Klient A: 10 zł (oferta) Sprzedawca: 10 000 zł (kontroferta) Klient A: 15 zł Sprzedawca: 9 000 zł Klient A: 17 zł Sprzedawca: kasuje / anuluje negocjacje. Po jakimś czasie, ten sam Klient A składa znów ofertę zakupu u tego samego Sprzedawcy na tę samą domenę: Klient A: 100 zł (oferta) Sprzedawca: 10 000 zł (kontroferta: widzi, że to ten sam klient co poprzednio) Czy też w chwili, gdy pierwsze negocjacje zostały skasowane / anulowane, nie ma pojęcia o tym, ze to znów Klient A? Share this post Link to post Share on other sites