Jump to content
superadresy.pl

Jak zarabiać na domenach

Recommended Posts

Nie ma co wyzywać od bezmózgów osób o innych poglądach.

Najlepszy jest dialog i argumenty. Jeśli to nic nie da, to zwyczajnie nie komentować.

 

Daniel ma bardzo dobre podejście, przecież za jakiś czas mogą się one zgłosić do niego po domenę...

 

 

 

...jakby nie było - spełnia się w roli animatora rynku.

Czasami trzeba zacisnąć zęby i się przez nie uśmiechnąć :)

Edited by kaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czasami trzeba zacisnąć zęby i się przez nie uśmiechnąć :)

 

w interesach rozmawia sie ze wszystkimi, co nie znaczy ze trzeba ich słuchać

to jest rzadki dar, znam tylko kilku ludzi którzy to potrafią

Share this post


Link to post
Share on other sites
w interesach rozmawia sie ze wszystkimi, co nie znaczy ze trzeba ich słuchać

to jest rzadki dar, znam tylko kilku ludzi którzy to potrafią

 

Tu się zgadzam w 100% - nie można zamykać się na żadnego zainteresowanego tematem. Skoro się w nim wypowiedział, jest to już imo lepsze niż całkowita ignorancja. Musiał go temat zaintrygować skoro pofatygował, aby go przeczytać (zakładam, że to zrobił) i wyrazić swoją opinię. Teraz trzeba go "nawrócić" na właściwą drogę i tok myślenia :P

 

A propos tematu wątku "Jak zarabiać na domenach" to na pewno nie tak:

 

http://www.di.pl/index.php?s=&showtopi...st&p=407191

 

:)

 

Edit: Ja nauczyłem się nie wyłączać w pracy i słuchać mojej szefowej, która siedzi na lewo ode mnie i jak to mawia kumpel "twarz jej się nie zamyka" :)

 

...ale już niedługo ;)

Edited by bartxx86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj dobra odpowiedź w sprawie spekulacji...

 

"Cała działalność gospodarcza polega na tym, żeby taniej kupić, drożej sprzedać. "Spekulacja" nie jest określeniem pejoratywnym" mówi Robert Gwiazdowski z Centrum im. A.Smitha, dzisiejszy gość Radia PiN

 

http://www.youtube.com/watch?v=sJqMQP496S0

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny i konkretny reportaż.

 

O IDN-ach było może trochę za bardzo "technicznie" :blush:

Szkoda że nie było wyjaśnione dla zwykłego Kowalskiego co to jest IDN.

 

No i nie było nic o aspektach prawnych związanych z domenami.

 

Ale tak czy siak to chyba jak do tej pory najlepszy materiał video o Polskim rynku domen.

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

O wielu rzeczach jeszcze można było porozmawiać :blush: Po wywiadzie powiedziałem Rafałowi, że ledwie prześlizgnęliśmy się po powierzchni tematu jakim są domeny i rynek wtórny :ph34r: Ale wywiad był totalną improwizacją, bo nie było z góry ustalonego planu pytań. Ale ja też jestem zadowolony z wyniku - Rafał jest dobrym prowadzącym :ph34r:

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

w pierwszej czesci bylo super, w drugiej juz widac wyraznie ze improwizował, szybko przeskakiwal z tematu na temat, ale ok.

rzeczywiscie brakowalo o aspektach prawnych, sądzie, TM, itd

Edited by megalgal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zapraszam na drugą część wywiadu:

 

http://lookr.tv/player.php?id=2409

 

DD

 

Pewnie nie będzie to nic odkrywczego, kiedy napiszę że tak forma wywiadu-nagrania znacznie lepiej się sprawdza niż typowe artykuły, gdzie dziennikarz zwykle nie ma żadnego pojęcia o tym co pisze. Domainer-ekspert może natychmiast zareagować i poprowadzić dyskusję we właściwym kierunku. Zresztą komu chce się teraz czytać? :blush:

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zapraszam na drugą część wywiadu:

 

http://lookr.tv/player.php?id=2409

 

DD

Bardzo fajnie zrobiona rozmowa. Dużo lepsza od pierwszej części. Gratulacje !

 

Brakowało mi tylko trochę naprowadzenia przy pytanie o domenie operatora playmobile - dlaczego właśnie tak było, że ta domena była wyżej niż samo play.pl i że nie był to powód "mądrości" googla :blush:

 

Podobnie co do sprawy likwidacji domen przez wyszukiwarki . "szczęśliwy traf" był odkąd tylko pamiętam swoje początku z googlami czyli naście lat temu. I moim zdaniem właśnie coraz mniej się korzysta z tej opcji - nie mówiąc już o "odejściu " od domen

Edited by Icebreaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny wywiad. Jestem "świeżakiem w tej materii" ale podoba mi się ta branża. Kto wie może rozwinę w niej skrzydła :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

--------------------------------------

www.zgarniajoferty.pl

Edited by bloob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ciekawy wywiad. Co do kwestii zastąpienia domen "czymś innym" czy to profilem facebooka czy to QR kodami, nie nastąpi to tak szybko, facebook się znudzi a kody QR są nie praktyczne, dlatego też przez kilka najbliższych lat można śmiało walczyć na rynku domenowym :).

Edited by coolos

Share this post


Link to post
Share on other sites
...jakby nie było - spełnia się w roli animatora rynku.

 

Właśnie. I za to, Młodzieży Szanowna, należny szacunek przystoi.

 

Z szacunkiem

Arek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Facebooka wykończą śmieci.

sami się wykończą, przy okazji wszystkie inne społecznościówki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się ciągle zastanawiam i wciąż nie wiem jaką tu obrać strategię by zacząć też inwestować w domeny. Żeby się dobrze sprzedały to musi być fajna nazwa, dużo ruchu, dobry page rank. No a ja jedną stronę pozycjonuję kilka miesięcy i robię to po to, że ta strona ma potencjał w zarabianiu. Jeśli jednak zechcę ją sprzedać, to zapewne uda się dość dobrze ale cały ten czas na to poświęcony..

Jakoś tego nie widzę..

Chyba najlepsza opcja to gdy się uda na prawdę jakiegoś cukiereczka kupić w miarę tanio i szybko sprzedać dość drogo..

A jak ja mam dojść do takiego poziomu by mieć te tysiące domen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruch i PageRank? Dla najdroższych domen, które zaciągnęły Cię na to forum nie ma to najmniejszego znaczenia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja myślałem, że tak: mam domenę o fajnej nazwie, nazwa jest związana z tematyką, robię serwis internetowy w tej tematyce, np odchudzanie. Robię tak by zrobił się z tego jedna z popularniejszych stron w Polsce w tej kategorii, próbuję do tego od razu coś opchać typu poradnik o odchudzaniu. Pozycjonuję dobrze stronę, wkładając w to dużo pracy by strona uzyskała ładny Page Rank, trust rank też.

Jest też naturalny ruch na stronie. I jeśli któregoś dnia dochodzę do wniosku, że średnio mi się to opłaca i wolę poświęcać więcej czasu na inne rzeczy, które rozkręcam, to że mogę sprzedać to wszystko z ładnym zyskiem.

Tak to sobie myślałem, że ze stronami jest o tyle dobrze, że jak interes nie wyjdzie ale strona sama się ładnie rozkręciła to jest zabezpieczenie kapitału w postaci możliwości sprzedania całości, tzn nie tylko domeny ale w ogóle całego serwisu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja myślałem, że tak: mam domenę o fajnej nazwie, nazwa jest związana z tematyką, robię serwis internetowy w tej tematyce, np odchudzanie. Robię tak by zrobił się z tego jedna z popularniejszych stron w Polsce w tej kategorii, próbuję do tego od razu coś opchać typu poradnik o odchudzaniu. Pozycjonuję dobrze stronę, wkładając w to dużo pracy by strona uzyskała ładny Page Rank, trust rank też.

Jest też naturalny ruch na stronie. I jeśli któregoś dnia dochodzę do wniosku, że średnio mi się to opłaca i wolę poświęcać więcej czasu na inne rzeczy, które rozkręcam, to że mogę sprzedać to wszystko z ładnym zyskiem.

Tak to sobie myślałem, że ze stronami jest o tyle dobrze, że jak interes nie wyjdzie ale strona sama się ładnie rozkręciła to jest zabezpieczenie kapitału w postaci możliwości sprzedania całości, tzn nie tylko domeny ale w ogóle całego serwisu

 

I dobrze kombinujesz. Domeny w ten sposób mogą na siebie zarabiać (chociażby na przedłużenie), a nie muszą bezczynnie egzystować u rejestratorów. Na dodatek, naturalnie na przykładowej stronie o odchudzaniu możesz dodać komunikat, że jest np. na sprzedaż i grono potencjalnych klientów nie ma prawa Ci się zmniejszyć, ba naturalnie może Ci się zwiększyć ze względu na większą dostępność dla wyszukiwarek.

 

Klient nazywany "KK", który często przewija się tutaj w terminologii na forum to nie jest rozwydrzony nastolatek, który wygrał w totka i planuje sobie kupić adres internetowy za wielką kupę kasy, ponieważ ma taką zachciankę. Z reguły kupując dany adres widzi w tym wymierne korzyści dla siebie, czy też dla swojej firmy, ale dla niego wciąż to jest adres.

 

Możemy w omawianym wypadku wyróżnić dwa typy klientów: pierwszy, którego nie obchodzi serwis, ale jest bardzo zdeterminowany do uzyskania adresu (serwis winduje cenę) i drugi, który kupując domenę liczy na dodatkowe korzyści z tego tytułu. Nawet jeżeli interesuje go serwis w innej koncepcji to interesuje go ruch, która dana witryna już tworzy, baza danych, reklamodawcy i inne. Tworząc serwis jedynie głównie odcinasz sobie drogę od inwestorów domenowych.

 

Do mnie często zgłaszają się klienci, których dopiero uświadamiam jak ważny jest adres internetowy, ale trafili do kontaktu głównie poprzez kanał, który generowałby dla nich zysk, chociażby poprzez dane z formularzy. Powodzenia.

Edited by szogun
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za informacje :) Zgłębiam właśnie wszystkie czynniki jakie się składają na zysk z inwestycji w domenę. Jednak nie siedzę tylko w tym temacie. Różne są inwestycje i doszedłem do wniosku, że tu jest większy potencjał niż np różne aktywa typu akcje czy fundusze.

Bo tu własny wysiłek wpływa na potencjalny zysk a z tymi aktywami giełdowymi to jest tak, że trzeba liczyć na to, że się uda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×