Jump to content
Sign in to follow this  
Kokoro

Sedo podnosi prowizje od sprzedaży domen

Recommended Posts

Dzisiaj otrzymałem maila z Sedo w którym jest m.in. informacja o podniesieniu prowizji od sprzedanych domen do 15% a nawet 20% od przyszłego miesiąca.

 

Jeśli domena nie jest zaparkowana w Sedo lub cena nie jest fixed to będzie to 15% zamiast obecnego 10%

Jeśli domena zostanie sprzedana poprzez sieć promocyjną SedoMLS to Sedo pobierze 20% od sprzedaży.

 

W dalszym ciągu możliwa będzie dotychczasowa opłata 10% jednak muszą zostać spełnione 2 warunki: domena musi być zaparkowana w Sedo oraz mieć ustawioną cenę fixed (kup teraz, bez negocjacji). Parking Sedo przegrywa z Bodis czy ND i trzymanie tam domen to strata finansowa (chyba że ktoś używa Sedo Pro, to może stawki są lepsze).

 

Jak dla mnie 15% lub 20% za Escrow to za dużo, zresztą większość ofert i tak dostaję albo przez formularz parkingowy lub bezpośrednio na email z whois i to ja kieruję klienta do nich. W sumie to wiem już co zrobię z następnymi sprzedażami :) Jak Sedo chce tyle, to po prostu nie dostanie nic.

 

 

ps. Temat chyba bardziej pasuje do News, tak że proszę o przeniesienie.

Edited by Kokoro

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie porażka na całej linii.. strzał w kolano.. Sam od wtorku będę miał czas i biorę się za zabieranie swoich domen z Sedo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W sumie to wiem już co zrobię z następnymi sprzedażami :) Jak Sedo chce tyle, to po prostu nie dostanie nic.

 

taki pomysl to przeginka, pewnie skonczy sie tak ja z naszym lotto - po podniesieniu cen, obroty spadły o 20%

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak dla mnie porażka na całej linii.. strzał w kolano.. Sam od wtorku będę miał czas i biorę się za zabieranie swoich domen z Sedo.

Typowa reakcja dziecka, które zabiera zabawki z piaskownicy :)

 

Przecież można sprzedać domeny przez Sedo a trzymać je w innym miejscu.

Poza tym koszt dodatkowych 5 czy 10 % najczęściej można przerzucić na nabywcę.

Zwłaszcza jeśli operuje w przedziale xxx - x xxx Euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Typowa reakcja dziecka, które zabiera zabawki z piaskownicy :)

 

Przecież można sprzedać domeny przez Sedo a trzymać je w innym miejscu.

Poza tym koszt dodatkowych 5 czy 10 % najczęściej można przerzucić na nabywcę.

Zwłaszcza jeśli operuje w przedziale xxx - x xxx Euro.

 

Są inne tańsze piaskownice

Poza tym każde podniesienie ceny statystycznie zminejsza szanse sprzedaży.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzisiaj otrzymałem maila z Sedo w którym jest m.in. informacja o podniesieniu prowizji od sprzedanych domen do 15% a nawet 20% od przyszłego miesiąca.

 

Jeśli domena nie jest zaparkowana w Sedo lub cena nie jest fixed to będzie to 15% zamiast obecnego 10%

Jeśli domena zostanie sprzedana poprzez sieć promocyjną SedoMLS to Sedo pobierze 20% od sprzedaży.

 

W dalszym ciągu możliwa będzie dotychczasowa opłata 10% jednak muszą zostać spełnione 2 warunki: domena musi być zaparkowana w Sedo oraz mieć ustawioną cenę fixed (kup teraz, bez negocjacji). Parking Sedo przegrywa z Bodis czy ND i trzymanie tam domen to strata finansowa (chyba że ktoś używa Sedo Pro, to może stawki są lepsze).

 

Jak dla mnie 15% lub 20% za Escrow to za dużo, zresztą większość ofert i tak dostaję albo przez formularz parkingowy lub bezpośrednio na email z whois i to ja kieruję klienta do nich. W sumie to wiem już co zrobię z następnymi sprzedażami :) Jak Sedo chce tyle, to po prostu nie dostanie nic.

 

 

ps. Temat chyba bardziej pasuje do News, tak że proszę o przeniesienie.

 

 

namedrive.com bardzo profesionalny i szybki escrow i do tego zupelnie za darmo na wszystkie domeny :) !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Są inne tańsze piaskownice

Poza tym każde podniesienie ceny statystycznie zminejsza szanse sprzedaży.

Piaskownic jest dużo ale należy wybrać taką, w której bawią się ci, których potrzebujesz :)

Jeśli nie masz ustawionej opcji Kup teraz to i tak nikt nie wie ile musi wyłożyć zanim nie pozna Twojej propozycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piaskownic jest dużo ale należy wybrać taką, w której bawią się ci, których potrzebujesz :)

Jeśli nie masz ustawionej opcji Kup teraz to i tak nikt nie wie ile musi wyłożyć zanim nie pozna Twojej propozycji.

 

Klienci końcowi raczej rzadko zaglądają na takie serwisy. Tak jak pisałem większość zapytań idzie przez formularz kontaktowy i to sprzedający decyduje gdzie przeprowadzić transakcję.

 

Natomiast to co mnie irytuje w Sedo to ich zaangażowanie, a raczej jego brak. Zainteresowanie spada niemal do zera po wpłacie pieniędzy i najczęściej brak odpowiedzi na zadawane asystentowi pytania. Ostatnio miałem transakcję która trwała prawie 2 miesiące. Klient najwidoczniej nie potrafił zainicjować transferu, a Sedo ograniczało się do posyłania przypomnień co ileś tam dni. Sugerowałem aby wykonać domain push (transfer wewnętrzny, który w przypadku tego rozszerzenia nic nie kosztuje) - zero reakcji. W końcu otrzymałem odpowiedź jak napisałem bezpośrednio do supportu. Skończyło się tak, że domena została przeniesiona na konto założone przez Sedo, czyli coś co można było zrobić dużo wcześniej. Następna transakcja i podobna historia - klient nie potrafi przetransferować domeny. Asystent nie odpowiada na moją sugestię aby przepchnąć domenę na konto kupującego. Stawia mnie to w niezręcznej sytuacji wobec tej osoby ponieważ to ja zaproponowałem sprzedaż przez Sedo. I to ja mam teraz płacić 15% za taki support? Nie dziękuję. Owszem, jak kupujący wie jak należy odebrać domenę, to wszystko idzie gładko i całe Escrow trwa kilka dni. Gdy jednak zaczynają się problemy, to nie widzę z ich strony zaangażowania i to mnie właśnie u nich wkurza.

 

 

@ Pikachu: Dzięki za podpowiedź. Nigdy nie korzystałem z giełdy ND i muszę się temu przyjrzeć :)

Edited by Kokoro

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Nie zamierzam nikogo namawiać.

Ale doświadczenia mamy zgoła odmienne choć nie mam PRO.

Kontakt bardzo dobry a w najciekawszym przypadku, klient zainteresował się domeną, która nadal była w ich panelu choć dawno już była wolna i można było ją zarejestrować z palca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×