Jump to content
marko7

T-Mobile popełnia błąd Play?

Recommended Posts

Nie lobbuję, gdyż nie znam żadnego polityka ani nigdy nie byłem w sejmie. Jeżeli Ci przeszkadzają moje posty, to je zablokuj. Niczego do Play.pl nie porównywałem.

Próbujesz nawiązywać do zakupu Play.pl - problem w tym, że nie posiadanie domeny tożsamej z promowaną marką jest niekorzystne dla wizerunku firmy i utrudnia dotarcie do firmy głównie obecnym i powracającym klientom , a nie pozyskiwaniu nowych, którzy mogli usłyszeć i zobaczyć adres playmobile.pl w reklamie.

Czy możesz rozwinąć tę wypowiedź?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To forum dla osób handlujących domenami a nie forum marketingowców więc nie powinno dziwić takie a nie inne spojrzenie na sprawy.

Dziwi mnie natomiast poziom dyskusji, gdzie argumenty- nieraz ciekawe - gubią się wśród inwektyw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie lobbuję, gdyż nie znam żadnego polityka ani nigdy nie byłem w sejmie. Jeżeli Ci przeszkadzają moje posty, to je zablokuj.

 

Twoje posty brzmią, jak lobbing, albo jak wypowiedzi polityka wygłaszającego konferencje prasową przygotowaną przez zespół ds. PR.

 

I jeśli miałbym określić grupę docelową tych postów, to są to osoby nie rozumiejące prawa marki, które próbujesz przekonać jak niezbędną inwestycją są domeny i jakie wielkie straty ich firma poniesie, nie posiadając wszystkich możliwych kombinacji domen , w jakikolwiek sposób wiążący się z daną marką (może wydaje ci się, że przeczyta to ktoś z T-mobile i uwierzy? ).

 

To co mówisz, to zwykła demagogia, bo nie jesteś w stanie udowodnić twoich tez rzeczywistymi dowodami. Jeśli jest inaczej, udowodnij.

 

Czy możesz rozwinąć tę wypowiedź?

Jeśli konsument przywiąże się do marki Play, będzie oczekiwał że znajdzie ich stronę pod adresem zgodnym z marką, a brak takiej możliwości, może zaniżyć jego opinię o marce.

 

Nowy konsument jeśli już zainteresuje się ofertą (więc zostanie ona właściwie zareklamowana), to wejdzie na domenę podaną w reklamie, czy też odwiedzi najbliższy salon.

 

Dowód? Bez posiadania domeny Play.pl , firma zdobyła prawie 10 procentowy udział w rynku.

 

To forum dla osób handlujących domenami a nie forum marketingowców więc nie powinno dziwić takie a nie inne spojrzenie na sprawy.

Dziwi mnie natomiast poziom dyskusji, gdzie argumenty- nieraz ciekawe - gubią się wśród inwektyw.

Nikogo nie zamierzam obrazić. Po prostu uważam, że praca przedsiębiorcy wytwarzającego dobra/usługi jest bardziej wartościowa, niż praca oparta na sprzedaży domen i należy ją szanować.

 

A to, że jest to forum o domenach, nie znaczy że nie powinniśmy dążyć do prawdy i logicznych wniosków, a nie na siłę powtarzać teksty... "poprawne domenowo". ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

MasterOfPoland pisząc o badziewiastych domenach miałeś też na myśli t.pl? Jeśli tak to nie wiem czy gratulować Ci znakomitego poczucia humoru czy skrajnie głupiej wypowiedzi...

 

Zakup domeny t.pl byłby dobrym posunięciem ze strony marketingowców operatora (nawet jeśli kwota byłaby siedmiocyfrowa). Po pierwsze istnieje skrócone logo (literka T) Po drugi przeznaczając tak olbrzymie kwoty na rebranding aż dziw bierze, że nie potrafią od razu zainwestować pieniędzy w ten adres (ułamek procenta kampanii, o przychodach całej grupy nie wspominając). Spójrzcie na stronę macierzystego (to on jest IMHO wyznacznikiem trendu) oddziału firmy, tj. t-mobile.de. Widzicie tam gdzieś przy logo napis Mobile? Bo ja nie...Widać, że i w Polsce i w Niemczech potrafili zabezpieczyć masę domen, ale bez najważniejszych...

 

Twierdzisz również MasterOfPoland, że Play bez domeny play.pl zdobył 10 % udział w rynku. Ok-być może. To dlaczego jednak połakomili się na adres play.pl ? Chyba nie muszę odpowiadać? Zresztą domena t.de należąca do jakiejś rodzinki ma spory ruch, o ile uznać za wiarygodne dane z Alexa.com I to mi wystarczy.

 

PS Od razu uprzedzam, że z Alexem nie dyskutuje. Ten człowiek wie wszystko najlepiej, aż dziw bierze, że traci czas na di.pl, proponuje od razu do NASA, pewnie już dawno nasza cywilizacja odkryłaby życie pozaziemskie. Radzę przemyśleć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MasterOfPoland pisząc o badziewiastych domenach miałeś też na myśli t.pl? Jeśli tak to nie wiem czy gratulować Ci znakomitego poczucia humoru czy skrajnie głupiej wypowiedzi...

Niewłaściwie oceniasz wartość tej domeny z punktu widzenia marki. T.pl jest wartościowa na rynku domenowym i na pewno dobrze się sprzeda, ale dla silnej marki i firmy jak T-mobile nie ma większej wartości, a szczególnie nie takiej żeby wydać na nią kilka milionów złotych.

 

Taki wydatek byłby zwykłą niegospodarnością, a zarząd mógłby zostać pozwany przez akcjonariuszy.

 

To dlaczego jednak połakomili się na adres play.pl ? Chyba nie muszę odpowiadać?

 

Wyjaśniłem ci to w poprzednim poście. Chodzi tutaj o publiczny odbiór marki i ułatwienie klientom dostępu do strony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chodzi tutaj o publiczny odbiór marki i ułatwienie klientom dostępu do strony.

 

No właśnie - ułatwienie klientom dostępu do strony. Co do kwoty tak jak napisałem, w obliczu wielkich kwot przeznaczonych na rebranding to są żadne pieniądze dla tej firmy (a z pewnością to jedna z kilku kampanii w najbliższych latach)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No właśnie - ułatwienie klientom dostępu do strony. Co do kwoty tak jak napisałem, w obliczu wielkich kwot przeznaczonych na rebranding to są żadne pieniądze dla tej firmy (a z pewnością to jedna z kilku kampanii w najbliższych latach)

 

Rozumiem, że jakbyś zarządzał kapitałem , którym dysponuje T-mobile, wyposażyłbyś firmę w snobistyczne atrefakty o nazwie jednoliterowe domeny, ale obecny menadżer T-mobile/ERA nie może zrobić czegoś takiego.

 

Globalny zarząd T-mobile, oczekuje od zarządzających filiami utrzymywania ich w odpowiedniej kondycji finansowej, nie wymagajacej dofinansowywania i przez to zaniżania zysku grupy.

 

Polska filia jest w ryzykownej sytuacji , bo nie ma pewności czy rebranding nie spowoduje spadku sprzedaży i wydane pieniądze się nie zmarnują.

 

Dlatego też obowiązkiem zarządu , jest wydawanie budżetu w sposób najbardziej efektywny, a więc na niezbędne koszty utrzymania firmy i jak najbardziej skuteczną reklamę (TV , reklama outdoor , reklama internetowa).

 

Domena T.pl , nie ma żadnej wartości sprzedażowej dla T-mobile i nikt nie szuka tam ich oferty.

 

Tak więc jeśli polski menadżer zacząłby wydawać pieniądze na takie rzeczy, nie mające istotnej wartości marketingowej, zamiast wydać cały budżet na skuteczny marketing, najprawdopodobniej zostałby wyrzucony z pracy, za nieprawidłowe zarządzanie firmą.

Edited by MasterofPoland

Share this post


Link to post
Share on other sites
Twoje posty brzmią, jak lobbing, albo jak wypowiedzi polityka wygłaszającego konferencje prasową przygotowaną przez zespół ds. PR.

 

I jeśli miałbym określić grupę docelową tych postów, to są to osoby nie rozumiejące prawa marki, które próbujesz przekonać jak niezbędną inwestycją są domeny i jakie wielkie straty ich firma poniesie, nie posiadając wszystkich możliwych kombinacji domen , w jakikolwiek sposób wiążący się z daną marką (może wydaje ci się, że przeczyta to ktoś z T-mobile i uwierzy? ).

 

To co mówisz, to zwykła demagogia, bo nie jesteś w stanie udowodnić twoich tez rzeczywistymi dowodami. Jeśli jest inaczej, udowodnij.

 

 

Jeśli konsument przywiąże się do marki Play, będzie oczekiwał że znajdzie ich stronę pod adresem zgodnym z marką, a brak takiej możliwości, może zaniżyć jego opinię o marce.

 

Nowy konsument jeśli już zainteresuje się ofertą (więc zostanie ona właściwie zareklamowana), to wejdzie na domenę podaną w reklamie, czy też odwiedzi najbliższy salon.

 

Dowód? Bez posiadania domeny Play.pl , firma zdobyła prawie 10 procentowy udział w rynku.

 

 

Nikogo nie zamierzam obrazić. Po prostu uważam, że praca przedsiębiorcy wytwarzającego dobra/usługi jest bardziej wartościowa, niż praca oparta na sprzedaży domen i należy ją szanować.

 

A to, że jest to forum o domenach, nie znaczy że nie powinniśmy dążyć do prawdy i logicznych wniosków, a nie na siłę powtarzać teksty... "poprawne domenowo". ;)

Może nie potrafisz ich właściwie odebrać, bowiem już któryś raz dodajesz sobie coś do moich wypowiedzi. Nie przekonuję, że ta domena jest niezbędna, ale że jest ważna, a jej zakup opłacalny. Idąc zaś Twoim tokiem rozumowania - może Internet też nie jest potrzebny, skoro największe firmy na świecie wypromowały się bez niego?

 

Łatwa do zapamiętania domena jest tańsza do reklamowania. Swoimi wypowiedziami na temat play.pl tylko potwierdzasz moją opinię w kwestii T.pl. Gdyby Play posiadał od początku domenę play.pl, zdobyłby mniejszy, czy większy niż 10% udział w rynku?

 

Na szczęście wyrosłem już z wieku, kiedy musiałem cokolwiek udowadniać. Mam nadzieję, że moje posty przekonały kilka osób, ale nie mam zamiaru zbawiać całego świata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS Od razu uprzedzam, że z Alexem nie dyskutuje. Ten człowiek wie wszystko najlepiej, aż dziw bierze, że traci czas na di.pl, proponuje od razu do NASA, pewnie już dawno nasza cywilizacja odkryłaby życie pozaziemskie. Radzę przemyśleć ;)

 

Blazej, nie pochlebiaj sobie ;) Aby prowadzić dyskusję, potrzebne jest minimum wiedzy i prosta umiejętność logicznego myślenia,

a niestety po tym co wypisujesz tracę nadzieję, że którykolwiek z tych elementów jest Ci znany.

 

Abstrahując od tego, nie spodziewam się abyś Ty zajmując się obsługą klienta w banku, miał pojęcie jak działają mechanizmy budowania i egzekucji identyfikacji korporacyjnej,

a temat rozmowy własnie dotyczy tej branży, którą nomen omen profesjonalnie zajmuje się na co dzień od 15+ lat, więc zakładam że jakaś tam wiedzę chyba mam :)

 

No ale jak Ci to w jakiś sposób ulży lub poprawi samopoczucie to możesz ironizować dalej na mój temat (no biggie).

W końcu to takie charakterystyczne dla domorosłych specjalistów ;)

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maglujecie wszyscy ten przykład play.pl vs. t.pl ale to przecież dwie różne sytuacje - tego się nie da do siebie wprost przystawić.

 

Dwa pytania pomocnicze:

 

1) Słyszeliście kiedyś, żeby ludzie mówili o sieci P4 jako "play"?

2) Słyszeliście kiedyś, żeby ludzie mówili (gdziekolwiek na świecie) o siecie T-Mobile jako "T"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na strasznie wysokie tony tu wchodzą.

A przecież "błąd" nie jest nowy.

Wcześniej popełniła go (T)elekomunikacja (P)o(l)ska... ;)

W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu, to sam Play popełnił ostatnio kolejną głupotę.

 

Od jakiegoś czasu nie działa domena P4.pl (przekierowanie)

..a Play reklamuje się jako największa sieć 4G w Polsce - cały czas..!

 

T-Mobile w USA reklamuje się jako "America`s Largest 4G Network"

 

W sumie T-mobile mógłby wykorzystać dziwną decyzję Play`a i kupić domenę T4.pl

Przecież wraz z Orange mają stawiać najnowsze maszty, a Ta "wspólna infrastruktura" za kilka lat na pewno nie będzie się nazywała 3G tylko 4G

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TreasureHunter: "P4" nie miało nic wspólnego z 4G tylko było roboczą nazwą używaną podczas powstawania Playa. To bardziej znaczyło "czwarty operator" (player?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@TreasureHunter: "P4" nie miało nic wspólnego z 4G tylko było roboczą nazwą używaną podczas powstawania Playa. To bardziej znaczyło "czwarty operator" (player?)

 

Wiem, ale p4.pl wspaniale by spełniało rolę utożsamiania klientów z 4G w Play

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiem, ale p4.pl wspaniale by spełniało rolę utożsamiania klientów z 4G w Play

No nie wiem. Wg mnie to bardzo mocno naciągana teoria - jakby na siłę miała udowadniać znaczenie domen internetowych dla biznesów tej skali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiem, ale p4.pl wspaniale by spełniało rolę utożsamiania klientów z 4G w Play

 

Wspaniale? Po diabła mącić klientowi w głowie jakimiś P4 czy innymi wynalazkami zamiast umacniać jedną konkretną i uniwersalną nazwę która reprezentuje brand?

Co zrobisz jak 4G odejdzie tak jak 3G? Zarejestrujesz P5.pl

 

(Czasami przeraża mnie brak logicznego myślenia w narodzie.) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propos

P4 - 4G. Tak sobie czytam, jestem nowy i może się nie znam ale co ma piernik do wiatraka? Idąc tym tokiem myślenia to: "firma?x?.pl" produkuje błotniki do samochodów. Wszystkie muszą być malowane. Konkurencja też maluje. Więc firma "firma?x?.pl" musi kupić domenę farba.pl lub lakier.pl żeby być lepiej utożsamianą? To jakaś paranoja! W takim razie Toyota musi kupić domenę "hybryda.pl" bo mają auto hybrydowe, a Disney Pixar "auta.pl" lub "cars.com" bo przecież wyprodukowali jedną z najbardziej dochodowych bajek!

 

Nie odpowiadajcie na to. Tylko tak głośno myślałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kisielix, domeny .com to inna skala problemu niż marne ccTLD .pl, ale my tu nie o tym "firma?x?.pl" (Co za nazwa...) powinna przemyśleć znaczenie słowa konkurencyjność - prowadząc swój sklep firmowy pod adresem farby.pl albo lakiery.pl będący częścią marki "firma?x?.pl" nie tylko zyskuje prestiż (bycia tą jedyną) ale także bezpośrednich klientów szukających produktów. Generyki to rzadkie skarby które trzeba umieć wykorzystać - bez tego i pizza.com to niepotrzebny badziew.

 

Apple nie potrzebuje żadnej innej domeny oprócz apple.com - ale po co im zakupy brandowalnych icloud etc? Agora też poradziła by sobie bez sport.pl ALE takie są trendy i oczekiwania na dzień dzisiejszy - dodatkowo jest to ekonomicznie uwarunkowane więc naprawdę trzeba by ignorować wszystkie argumenty by nie zauważyc potencjału. Oczywiście podkreślam że firmy technologiczne, ofkz ecommerce etc. potrzebują internetu, warzywniak poradzi sobie bez warzywniak.pl a skup butelek bez skupbutelek.pl. Zresztą polecam poczytać archiwum tego forum, otwierają się oczy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ogóle nie wiem jak można przyrównywać Play.pl do Tmobile - Play to całościowa nazwa brandu, t.pl to ... hm no to nic, w przypadku macdonaldsa jeszcze głupsze - rozumiem skojarzenie "mac", ale żeby "m" ... W życiu bym nie wpadł na pomysł żeby sieci tmobile szukać w sieci pod linkiem t.pl. Jedyny sens T.coś ma w przypadku domeny globalnej, bo tam przynajmniej czyta się to jako Ti Mobajl, w Polsce musiałyby być jako "Te" mobile, żeby ludzie w ogóle zaczęli myśleć w takich kategoriach. Nie widzę też opcji, żeby sami się "przebrandowili" - po prostu głupio to brzmi - gdzie masz numer? -w TE.

Moim zdaniem nie ma szans, żeby t-mobile się zainteresowało t.pl, a na pewno nie za kilkaset tys zł, czy miliony.

Edited by JavStart

Share this post


Link to post
Share on other sites

P4 to nazwa biznesowa, marketingowo jest "PLAY" już bez "mobile" od kiedy odkupiono play.pl. P4.pl będzie zajęta, ale nawet żaden serwis nie musi pod nią wisieć, co najwyżej jakieś informacje prasowe dla inwestorów, udziałowców, "o firmie" itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie nieco odkopać temat i zaryzykować stwierdzenie, że niebawem właściciel domeny ee * pl będzie bogaty :)

 

Odsyłam pod ten sam adres ale w .co.uk - to jest T-Mobile

 

Inna sprawa to to, że w UK T-Mobile działa razem z Orange na zasadzie "wymiany" nadajników (opisując to obrazowo)

 

Mam telefon w T-Mobile UK i od niedawna jako sieć wyświetla mi się właśnie EE - stało się to od momentu wprowadzenia 4G.

 

Apteka spod 4g też niech się szykuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak widać, po tym jak domena P4.pl spadła w lutym tego roku i została przechwycona, zdaje się że już zdążyła zmienić właściciela. Czy ktoś zna może jakieś szczegóły losów tej domeny i ewentualnej transakcji (jeśli taka miała miejsce, a nie np. została odebrana)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie nieco odkopać temat i zaryzykować stwierdzenie, że niebawem właściciel domeny ee * pl będzie bogaty :)

 

Odsyłam pod ten sam adres ale w .co.uk - to jest T-Mobile

 

Inna sprawa to to, że w UK T-Mobile działa razem z Orange na zasadzie "wymiany" nadajników (opisując to obrazowo)

 

Mam telefon w T-Mobile UK i od niedawna jako sieć wyświetla mi się właśnie EE - stało się to od momentu wprowadzenia 4G.

 

Apteka spod 4g też niech się szykuje :)

 

Nie do konca. W UK Orange i T-mobile sie po prostu polaczyly [link]. W PL maja jedynie wspolna spolke od infrastruktury (wspolna budowa nadajnikow, wspolny zakup sprzetu, byly plany, by i wspolne starty w przetargach po czestotliwosci, ale nadal wystepuja osobno), czyli Networks, ale nadal beda ze soba konkurowac i nic nie zapowiada, by sie polaczyly, jak w UK. Tym bardziej, ze w PL mamy chore prawo antymonopolowe, gdzie wystarczy miec ponad (chyba) 35% udzial w rynku i jest sie traktowanym jak monopolista, a z tym wiaza sie bardzo glupie restrykcje ze strony regulatora. Dlatego Orange do dzisiaj nie wykupil Play i tym bardziej nie polaczy sie z T-mobile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji można wspomnieć o domenie virgin.pl. W tym przypadku virgin mobile działa podobnie do P4 czyli uruchomił serwis pod virginmobile.pl. Ciekawe czy dla abonenta domeny skończy się to sprzedażą czy pozwem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×