Jump to content
abc

Premium.pl podnosi ceny przechwytywania

Recommended Posts

Nie wiem o co tyle krzyku. Już dawno nie widziałem spadającej domeny wartej przechwytywania na której nie byłoby aukcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tego nalezalo sie spodziewac po Michale....

 

Ty się spodziewałeś, a ja dokładnie na odwrót - byłem pewien, że Dropped.pl też podniesie ceny jak Premium.pl, a nie obniży i się mocno zdziwiłem tym ogłoszeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ty się spodziewałeś, a ja dokładnie na odwrót - byłem pewien, że Dropped.pl też podniesie ceny jak Premium.pl, a nie obniży i się mocno zdziwiłem tym ogłoszeniem.

 

Gdyby dropped podniosl ceny to utwierdzilby Premium , ze idzie w dobrym kierunku...i kopiuje polityke premium........a tak to Ppremium bedzie serwisem dla bogatych, tak jak home.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uwielbiam te szybkie reakcje Michała na zmiany u konkurencji :)

 

Ja również. Mnie jednak nadal zastanawia decyzja Przemka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dobra, sugerowana przeze mnie decyzja konkurencji :) Oby PB wiedział co robi bo wygląda to blado Dropped - 30/ AZ - 37 (tu jest jeszcze pole do obniżki)/ Premium - 60.

 

Przemek wie co robi, ma teraz dostęp do innych baz klientów i słusznie postępuje budując sobie nowe grono odbiorców, którym nie zależy na cenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tom, czyli co rozbrat Premium z domainerami? Cichaczem ucieczka od dyskusji o słuszności takiej decyzji? Jak on chce sobie tych klientów indywidualnych wychować w Polsce gdzie każdy patrzy na ceny i w końcu trafi gdzie najtaniej czyli pewnie do AM? Home od lat próbuje wysokimi cenami zniechęcić osoby indywidualne do kupowania tam usług, rynek wtórny w ich podejściu i tak będzie polegał na przepłacaniu przez użytkowników za podstawowe usługi nie dając nic w zamian, truizm ale doświadczony inwestor typu pb wie że w domenach trzeba czasu, doświadczenia i gdzieś na końcu pieniędzy (w tej kolejności, chcemy ich przecież wydać jak najmniej). Jak serwis nie osiągnął rentowności (wierzę że tylko to może zmusić do działania niezgodnie z własną filozofią :)) gdy był od początku budowany i dedykowany dla jakiejś grupy to próbując spalić ten most i zrobić z coś dla mas do niczego się nie dojdzie.

 

Nie mam pojęcia jaki zysk wynika z mailingu do osób które mają jedną domenę typu regionalnego dla swojego zakładu fryzjerskiego (za którą płacą sześćdziesiąt kilka zł) a na sam internet nie mają specjalnie czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, czyżby oprócz podniesienia ceny przechwytywania, Premium.pl podniosło kwotę minimalnego postąpienia na aukcjach domen przechwyconych do "co 200 zł" ?

 

Tak wynikałoby z obecnie trwających aukcji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow, czyżby oprócz podniesienia ceny przechwytywania, Premium.pl podniosło kwotę minimalnego postąpienia na aukcjach domen przechwyconych do "co 200 zł" ?

 

Tak wynikałoby z obecnie trwających aukcji...

 

Faktycznie system pozwala licytować tylko 59->259->459 zł, chyba jakiś błąd. :)

 

A jeśli nie to Premium.pl stał się właśnie naprawdę serwisem dla inwestorów z trochę większymi pieniędzmi.

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow, czyżby oprócz podniesienia ceny przechwytywania, Premium.pl podniosło kwotę minimalnego postąpienia na aukcjach domen przechwyconych do "co 200 zł" ?

 

Tak wynikałoby z obecnie trwających aukcji...

 

Mam nadzieję że to wyjaśni zagadkę:

https://premium.pl/blog/view.html?id=6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompletne OT, ale jakby w temacie - próbowałem przeanalizować zachowanie cen w "wyprzedaży" (aukcje holenderskie spadów) Premium. Powinno to wyglądać:

Powyżej 12 dni - 300zł

11 - 250

10 - 200

9 - 150

8 - 100

7 - 50

6 i mniej dni to chyba sprzedaż adresu za 20zł ale chyba skrypt wyłapuje ile osób zagląda do środka bo ceny w spadach często przeglądanych ceny potrafią wzrastać i do 200zł w aukcji na 6 dni przed końcem albo 250zł za 9 dni przed końcem... wiem że cały ten system przechwytywania w dalszym priorytecie to cytując PB z lat 08 naciąganie użytkowników na płacenie ekstra za ninjowe domeny firmowe ale niech to chociaż działa logicznie by nie używać słowa uczciwie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kompletne OT, ale jakby w temacie - próbowałem przeanalizować zachowanie cen w "wyprzedaży" (aukcje holenderskie spadów) Premium. Powinno to wyglądać:

 

Cena domeny na wyprzedaży zmienia się w stałych odstępach czasu od rozpoczęcia aukcji i nie ma żadnego związku z ilością odwiedzin ani innymi parametrami domeny, ani też z datą zakończenia aukcji - stąd Twoje wyliczenia były z założenia błędne.

 

Wracając do tematu, podkreślam, że nie uległy zmianie zasady licytacji w aukcji dla osób które dodały wcześniej domenę do przechwycenia, a jedynie zasady dostępu do aukcji dla osób które tego nie zrobiły. Dlatego warto dodawać domeny do przechwycenia i przebijać normalnie co 10 zł bez pokonywania progu 200 zł "na wejście".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dyskusja mnie zainteresowała na tyle, że chciałbym wtrącić swoje 3 grosze. Zmiany dotyczące podniesienia opłat za przechwytywanie i powiększenie opłaty na wejście dla tych, którzy chcą dołączyć do aukcji odbieram jednoznacznie jako próbę zwiększenia przychodów portalu. I poprzednia wypowiedź o tym, że warto dodawać domeny do przechwycenia i przebijać normalnie co 10 zł bez pokonywania progu 200 zł na wejście odbieram jako truizm co zaraz pokrótce wyjaśnię.

 

Moje spostrzeżenia:

 

1. Zauważam dużą skuteczność przechwytywania domen w Premium.pl .

2. „Obecnie w aukcji może licytować każdy użytkownik serwisu, jednak nowi uczestnicy aukcji muszą złożyć pierwszą ofertę w kwocie minimum 200 zł wyższej niż obecnie najwyższa kwota w licytacji. Dalszy przebieg licytacji podlega już standardowym progom postąpienia.” Co to oznacza? Wiele aukcji domen przechwyconych osiąga ceny końcowe rzędu 200-300 zł. Wielu dotychczas wchodzących do aukcji robiło to tuz przed końcem uiszczając te 100 zł jako premię za spóźnienie. Rozważmy 2 przypadki:

-na 5 minut przed końcem cena domeny osiąga 160 zł. Delikwent płaci 100 zł i wchodzi do aukcji podając swoja cenę np. 190 zł i przebija inne oferty. Jego konkurent (konkurenci) licytują do 220 i odpuszczają. Wygrywa oferta nowego licytującego z ceną 230zł.

Ile taki licytujący zapłaciłby teraz? 200+160=360 zł.

-delikwent zna zasady serwisu i wie o konieczności zapłaty 200 zł. W konsekwencji chce minimalizować koszty i wchodzi jak najszybciej do gry. Gdyby nie podniesiono opłaty za przechwycenie wtedy wejście byłoby na poziomie zwykle 200+30 czyli 230 zł. Teraz będzie to na poziomie 200+59=259 zł jeśli potencjalny delikwent szybko się zreflektuje.

 

Oczywiście w przypadku domen z innej kategorii cenowej np. 3-literówek z cenami końcowymi ok. 600 zł i innymi z cenami wyższymi efekt odcięcia od aukcji dla dotychczasowych licytujących może pojawić się im bliżej końca takiej aukcji. Oznacza to, że ceny wzrosną dla wszystkich licytujących nie tylko dla tego nowego. Oczywiście warunkiem jest pojawienie się takiego człowieka.

 

Widać wyraźnie, że dotychczasowe ceny należą już do przeszłości. Wskutek podniesienia cen za przechwytywanie razem z zapisem, że nowi uczestnicy aukcji muszą złożyć 1-szą ofertę wyższą o co najmniej 200 zł niż najwyższa kwota w licytacji można osiągnąć kwoty końcowe wyższe niż dotychczas. Oznacza to też często odcięcie od licytacji dotychczasowych klientów serwisu. Uprzywilejowany status zyskują użytkownicy przy kasie. To koniec tanich domen pozyskiwanych dzięki temu dobremu serwisowi.

 

 

To oczywiście moje zdanie i pisane w trzecim dniu „odpoczynku” więc na pewno część z Was się ze mną nie zgodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ty się spodziewałeś, a ja dokładnie na odwrót - byłem pewien, że Dropped.pl też podniesie ceny jak Premium.pl, a nie obniży i się mocno zdziwiłem tym ogłoszeniem.

 

thomaso, gratuluję dużych zdolności analitycznych (to tylko jeden z wielu przykładów jakie widziałem w Twoich postach na forum). Teraz widać już wyraźnie że podwyżka była krokiem koniecznym, jak sam przyznał michau "Cena przechwycenia domeny 40 zł była już i tak dawno nierealna po uwzględnieniu kosztów komend przechwytujących w NASK." - a co dopiero 30 zł brutto. Obecnie ceny będą zbliżone w obu serwisach - 50 zł netto vs 59 zł brutto, zachęcam więc każdego do wypróbowania i "własnoręcznego" porównania realnej skuteczności premium i dropped. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
thomaso, gratuluję dużych zdolności analitycznych (to tylko jeden z wielu przykładów jakie widziałem w Twoich postach na forum).

 

Dzięki. :) Ale gdybym miał zdolności analityczne w sprawie domen to czas temu bym nie prosił Daniela o pomoc w ocenie portfolio i nie liczył się z Jego zdaniem bardziej niż ze swoim. Po prostu dużo obserwuję i przyglądam się i czasem wyciągnę jakiś sensowny wniosek.

 

Odbierając to jako zaproszenie do wątku mogę wtedy napisać, że Michau na pewno zauważył już niewyobrażalny spadek zysków serwisu dropped.pl, spowodowany masowym zakładaniem opcji (gdzie te aukcje po kilkanaście tys. zł co z 2008 i 2009 roku jak np. ekspert*pl czy impotencja*pl?), gdzie cały zysk trafiał do serwisu, tym się do różni od podobnej sprzedaży domeny w Escrow czy na aukcji użytkowników. Żeby 17 tys. trafiło do właścicieli AM (prowizja 2%) to domena musiałaby być sprzedana za 850 tys. zł na giełdzie. ;)

 

Jak teraz domena przechwycona przekroczy 1000 zł - raz na kilka dni to jest już "najdrożej sprzedana na aukcji", wyjątkiem ceny na aukcjach użytkowników, a średnia to ze 100 zł z przechwyconych, może ciut więcej. Nie jest to przypadkiem - dobre domeny dalej spadają, ale teraz to już trafiają bezpośrednio do portfolio domainerów i to się będzie tylko pogłębiać. To jest specyficzne dla polskich domen. Można złapać jeszcze średnie domeny (co się nawet bardzo opłaca, bo takie paradoksalnie najłatwiej się sprzedaje), ale też jest jakaś granica, przy której będzie się to opłacać, ceny przechwytywania domen to akurat nie można podnosić w nieskończoność, bo nie przełoży się to wcale na jakieś duże zyski (masowe opcje j/w).

 

Myślę, że teraz w Aftermarket.pl skoro zostało obniżone prawie wszystko - odnowienia, rejestracja to pewnie jest do wstęp do podwyższenia czegoś i będzie to prowizja za sprzedaż domen na giełdzie, może nawet do 10%, bo wciąż są do wzięcia duże pieniądze za duże transakcje, obecne 2% to jest bardzo mało, pewnie też się okaże, że "poniżej kosztów". :P Tyle, że jeśli nie pójdzie za tym uproszczenie procesu zakupu i jego intuicyjność to może to spowodować odwrót dobrych domen z tej giełdy, a dobrą alternatywą jest właśnie premium.pl, bo ta giełda jest dużo bardziej intuicyjna dla nowo rejestrujących się, no i wtedy już tam prowizja będzie mniejsza.

 

Myślę też, że prawdziwym zwycięzcą w rankingu giełd domen zostanie ten, kto zauważy, że na polskim rynku giełda powinna być podstawą, a przechwytywanie dodatkiem, a także to, że najwięcej można zyskać rozwijając możliwości nawiązania relacji na linii domainer-klient końcowy, bo rozwijanie giełdy jako giełdy dla domainerów (a ja tak widzę AM) i słabej przyjazności dla KK to kierowanie się donikąd i strzał w kolano. Drugi strzał w kolano to masowe rozdrabnianie rynku (aukcje FM, domeny słownikowe, domeny co.pl, chyba jeszcze coś tam jest), no niestety w takim kierunku zmierza AM (a premium.pl w zupełnie innym) i to może się okazać zgubne dla AM a zaplusować dla premium.pl. Żeby już nie wspominać o padach (one chyba są tak zgubne dla AM jak tylko się da).

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
najwięcej można zyskać rozwijając możliwości nawiązania relacji na linii domainer-klient końcowy

To powinien być priorytet na najbliższy czas. Każda z giełd powinna nieść kaganek oświaty do ludzi spoza branży, powinna być w miejscach gdzie ktoś może potrzebować domeny, czyli serwisy o zakładaniu biznesu itd.

Ja aktualnie będąc klientem AM nie czuję wsparcia na tym polu, nie wiem nawet do kogo i w jakiej ilości trafia płatny newsletter, jakie są statystyki klikalności itd.

Podniesienie prowizji od sprzedaży będę uważał za nadużycie i branie pieniędzy za nic. Podwyżki będą miały uzasadnienie tylko wraz z wysokim poziomem usługi.

Skoro sam muszę się zatroszczyć o dotarcie do klienta, to będę tylko potrzebował taniego narzędzia do łatwego transferu domeny.

 

Aby nawiązać do tematu i premium.pl, podoba mi się poukładany sposób działania tego serwisu.

Edited by dlp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę, że teraz w Aftermarket.pl skoro zostało obniżone prawie wszystko - odnowienia, rejestracja to pewnie jest do wstęp do podwyższenia czegoś i będzie to prowizja za sprzedaż domen na giełdzie, może nawet do 10%, bo wciąż są do wzięcia duże pieniądze za duże transakcje, obecne 2% to jest bardzo mało, pewnie też się okaże, że "poniżej kosztów". :)

 

Coś w tym jest. Prowizja w premium.pl, zresztą tak samo było w PPD.pl, wynosi 5%, co uważam za stawkę optymalną na nasze warunki. A warto pamiętać, że globalnie normą jest 10, czy nawet 15%!

 

kierowanie się donikąd i strzał w kolano.

 

Uważaj lepiej z takimi słowami, bo możesz dostać list otwarty. ;)

 

Drugi strzał w kolano to masowe rozdrabnianie rynku (aukcje FM, domeny słownikowe, domeny co.pl, chyba jeszcze coś tam jest), no niestety w takim kierunku zmierza AM (a premium.pl w zupełnie innym) i to może się okazać zgubne dla AM a zaplusować dla premium.pl. Żeby już nie wspominać o padach (one chyba są tak zgubne dla AM jak tylko się da).

 

Aukcje FM świadomie nie były wprowadzone w PPD.pl, mimo że takie sugestie miałem chyba wcześniej niż AM. Po prostu uważam ten typ aukcji za szkodliwy dla rynku. Gdybym myślał biznesowo, tobym je wprowadził i zgarniał kasę za wystawianie, ale doraźny zarobek to nie wszystko...

 

A w temacie dotarcia do klienta końcowego, już niedługo będę miał dla Was ciekawe ogłoszenie. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uważaj lepiej z takimi słowami, bo możesz dostać list otwarty. :)

 

Oj to na pewno, bo taki list musiałby być z dużym prawdopodobieństwem skierowany do szerszego grona ( http://pl.wikipedia.org/wiki/List_otwarty ), podejrzewam, że znalazłoby się jeszcze trochę osób, które wyznają podobny pogląd, szczególnie na temat przesycenia Aftermarket.pl "promocyjnymi aukcjami" - co za dużo to trochę niezdrowo, tak niektórzy mówią. Samą giełdę Aftermarket.pl trudno całościowo skrytykować, bo wciąż jest to największa polska giełda domen (ilościowo pod względem wystawionych domen i ich sprzedaży), a statystyk się nie podważy. Na premium.pl jest tylko jedna zakładka wyprzedaż, a na AM mnóstwo wyprzedaży jak w markecie.

 

Jako konsument (osoba wydająca pieniądze) zresztą mam zresztą prawo do krytykowania czegoś, co mi się nie podoba, o ile krytyka jest zasadna i zgodna z prawdą. :) Teraz testuję premium.pl i jak coś znajdę to też skrytykuję. ;)

 

Gdybym myślał biznesowo, tobym je wprowadził i zgarniał kasę za wystawianie, ale doraźny zarobek to nie wszystko...

 

No tak - bo czy funkcją giełdy domen jest to, żeby pomagać zarabiać swoim klientom oraz zarządzać swoimi domenami i zarabiać, kiedy oni zarabiają (na prowizji) czy też jej funkcją jest zarabiać na nich? Pozornie podobny efekt końcowy, a jakże inny.

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×