Jump to content
Sign in to follow this  
Orsay

Google analityc - 0:00 czas pobytu na stronie

Recommended Posts

Chciałam się was poradzić w kwestii google analityc. Otóż u mnie jest aż z 80% słów kluczowych - średni czas pobytu w witrynie 0:00 s. ale tylko na frazy pojedyńcze (podstrony). Z kolei na takie frazy ogólne jak - portal dla kobiet, portal - jest średni czas nawet 30 minut albo więcej (wejścia na stronę główną). I bardzo się tym martwiłam. Ale dzisiaj przeczytałam, że te 0:00 sekund to niekoniecznie oznacza, że ktoś wszedł i wyszedł, tylko że została odsłonięta tylko jedna strona.

Chciałam się was pordzić czy to prawda? To może oznaczać, że dana osoba spędziła czas nawet 2 minuty, ale analityc podaje tylko 0:00 sekund jeśli była tylko jedna odsłona? Bardzo proszę o poradę.

 

 

Czy przyczyną może być np. to, że na końcu artykułu nie mam linku do podobnych tematów albo w prawej kolumnie modułu wyświetlającego najpopularniejsze artykuły?

Edited by Orsay

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chciałam się was poradzić w kwestii google analityc. Otóż u mnie jest aż z 80% słów kluczowych - średni czas pobytu w witrynie 0:00 s. ale tylko na frazy pojedyńcze (podstrony). Z kolei na takie frazy ogólne jak - portal dla kobiet, portal - jest średni czas nawet 30 minut albo więcej (wejścia na stronę główną). I bardzo się tym martwiłam. Ale dzisiaj przeczytałam, że te 0:00 sekund to niekoniecznie oznacza, że ktoś wszedł i wyszedł, tylko że została odsłonięta tylko jedna strona.

Chciałam się was pordzić czy to prawda? To może oznaczać, że dana osoba spędziła czas nawet 2 minuty, ale analityc podaje tylko 0:00 sekund jeśli była tylko jedna odsłona? Bardzo proszę o poradę.

 

 

Czy przyczyną może być np. to, że na końcu artykułu nie mam linku do podobnych tematów albo w prawej kolumnie modułu wyświetlającego najpopularniejsze artykuły?

 

Wejścia zliczane są poprzez wywołania sktyptu google analitycs, a wywołanie to jest powodowane poprzez przeładowanie strony, więc jeżeli ktoś obejrzał tylko jedną stronę i nie dokonywał żadnej czynności dalej tutaj może mieć to związek. Może być też kilka czynników. Jaki masz współczynnik odrzuceń? Może też jest coś nie tak z wywoływaniem kodu na podstronach.

 

P.S.: na Twoim miejscu zmieniłbym główny header bo nie pasuje do hasła, które przedstawia... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
P.S.: na Twoim miejscu zmieniłbym główny header bo nie pasuje do hasła, które przedstawia... :)

 

Dlaczego nie pasuje, jest przecież kobiecy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

male OT:

 

kiedy pierwszy raz ogladalem twoja strone bylem srodze niezadowolony ; jednak dzis widze, ze sporo zmienilo sie na lepsze - mam nadzieje, ze mi sie nie wydaje ; jest jeszcze sporo pracy, ale juz nie jest zle ( pisze to wszystko jako odbiorca - nie domainer czy znawca marketingu )

 

powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dlaczego nie pasuje, jest przecież kobiecy?

 

 

Na Twoim miejscu zleciłbym grafikowi stworzenie ciekawszego loga. Nie jest to wielki wydatek (50-100zł), a z pewnością znacząco poprawi estetykę całej strony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na Twoim miejscu zleciłbym grafikowi stworzenie ciekawszego loga. Nie jest to wielki wydatek (50-100zł), a z pewnością znacząco poprawi estetykę całej strony.

Ale ja już zleciłam zrobienie grafiki grafikowi. Mam zupełnie autorski szablon. Tylko, że mój doradca mrketingowy wywalił te nowe logo i na jego miejsce nałożył coś zupełnie innego, jego zdaniem bardzo nowoczesnego i kobiecego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko, że mój doradca mrketingowy wywalił te nowe logo i na jego miejsce nałożył coś zupełnie innego, jego zdaniem bardzo nowoczesnego i kobiecego.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale ja już zleciłam zrobienie grafiki grafikowi. Mam zupełnie autorski szablon. Tylko, że mój doradca mrketingowy wywalił te nowe logo i na jego miejsce nałożył coś zupełnie innego, jego zdaniem bardzo nowoczesnego i kobiecego.

Sabotaż?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale ja już zleciłam zrobienie grafiki grafikowi. Mam zupełnie autorski szablon. Tylko, że mój doradca mrketingowy wywalił te nowe logo i na jego miejsce nałożył coś zupełnie innego, jego zdaniem bardzo nowoczesnego i kobiecego.

 

Ja rozumiem, że istnieją na tym świecie ludzie, którzy świetnie udają, że mają na jakiś temat pojęcie (czyt. Twój "doradca"), jednak na pewno masz też swoje wyczucie smaku i to do Ciebie należy ostateczna decyzja odnośnie tego co znajdzie się na stronie. Podoba Ci się to logo ? Zaryzykuje stwierdzeniem, iż w Paint'cie będę w stanie przygotować coś ciekawszego choć nie jestem grafikiem.

 

W każdym razie ja kończę OT. Twój cyrk, Twoje małpy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

żałuję, że zmieniłam to logo, bo drastycznie spadła oglądalność. Czyli mój doradca miał rację i teraz będę się jego tylko słuchać. Bo "nie zadaje się pytania - czy pańswu się podoba reklama, tylko co w glowie zostało po jej obejrzeniu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logo zmieniłaś 3 dni temu. W bardzo słoneczny weekend, kiedy oglądalność spada mocno. To na pewno nie wina logo :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisze Apze - te zmiany nie mają tu nic do rzeczy. Użytkownicy wchodzą na Twoją stronę, aby się czegoś dowiedzieć, a nie popatrzeć na Twoje logo i gdy owe logo się im nie spodoba to wyjść - tak to nie działa (ogólnie rzecz biorąc). Dla wspomnianych porównań to minimum miesięczne statystyki odwiedzin, a i one bez głębszej analizy nie będą wymierne. Sprawdź czy wzrósł Ci współczynnik odrzuceń, a przede wszystkim czy spadła liczba powracających użytkowników, ale tak jak pisałem wcześniej, porównaj dłuższe okresy czasu. Jeśli natomiast spadł ruch z wyszukiwarek, linków itp. to nie upatruj winy w ostatnich modernizacjach grafiki. Poza tym pisałem Ci na PW, abyś powiększyła to logo minimum dwukrotnie, ponieważ w tej chwili rozmiar czcionki użytej w logo jest prawie taki sam jak czcionki w menu przez co logo jest słabo zauważalne. Ponadto zastanowiłbym się nad dodaniem jakiegoś lekkiego tła na stronę, bo ta biel bije po oczach. Masz wiele możliwości ponieważ Twój target lubi kolory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja strona jest intensywnie pozycjonowania i z każdym dniem zwiększała się liczba odwiedzających, a ze zmianą logo spadła ta liczba, zwiększyła się też liczba odrzuceń, więc to chyba logiczne że przez logo. Tylko teraz muszę czekać do piątku aby zmienić logo, bo zmiany na stronie najlepiej wprowadzać raz w tygodniu.

Edited by Orsay

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moja strona jest intensywnie pozycjonowania i z każdym dniem zwiększała się liczba odwiedzających, a ze zmianą logo spadła ta liczba, zwiększyła się też liczba odrzuceń, więc to chyba logiczne że przez logo. Tylko teraz muszę czekać do piątku aby zmienić logo, bo zmiany na stronie najlepiej wprowadzać raz w tygodniu.

 

Co ma logo do liczby odwiedzin? Może być do d... a jeśli serwis będzie ciekawy to nikt nie będzie zwracał na nie uwagi. Tak logicznie się zastanów czy sama omijasz jakieś strony tylko dlatego, że mają słabe logo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak widać ma wpływ i powinniście wyciągnąć z tego wnioski. Warto się przecież uczyć na innych przykładach. Może to wpływać np. na podświadomość i nie mieć nic wspólnego z logiką. Chodzi przecież o marketing. Ludzie robią wiele rzeczy nie mjących nic wspólnego z logiką, np. robiąc zakupy. Dają się manipulować specjalistom od marketingu, itp...

Edited by Orsay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma żadnych innych czynników, bo ja nie zmieniałam nic innego na stronie. Jedyną zmianą była zmiana logo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cortez ma rację - teraźniejsze logo jest ok, ale musi byc znacznie powiększone, a biel zniwelowana jakimś kolorem/motywem. Zresztą przyjrzyj się sama - logo maleńkie, w centralnym polu naglówka biała plama. Niefajnie się na to patrzy. Strona wizualnie "przewraca" się w nierównowadze pod ciężarem "dołu", czyli tego, co pod paskiem menu. To nie wina projektu terażniejszego logo, tylko braku zgrania go z pozostałymi elementami na stronie.

Natomiast tamto stare logo było - powiedzmy sobie szczerze - niedopracowane, niedorobione technicznie- z tego co pamiętam wokół skrzydełek była nieoczyszczona przestrzen, a poza tym elementy logo nie były zgrane stylistycznie - z tego co pamiętam. nie wyglądało to jak logo serwisu, w który ładuje się czas i pieniądze,sorry.

A tak w ogóle, dlaczego nie wykorzystasz okazji i nie zrobisz ankiety albo nawet konkursu z drobną nagrodą dla swoich użytkowniczek, np. na fanpagu- pt. "które logo wolisz?"

okazja przednia, a wypowiedzą się same zainteresowane, a przy tym zorganizujesz interakcję z nimi, co wzmaga lojalnosc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takich ankiet nie powinno się robić - z punktu widzenia marketingowego jest to złe i nieprofesjonalne. Poza tym nie należy pytać się użytkownika czy mu się coś podoba - bo on nigdy nie powie prawdy. Należy pytać - co pozostało mu w głowie po obejrzeniu tego logo. A tamto logo, choć mniej profesjonalnie, pewnie w głowie pozostawiało więcej.

Edited by Orsay

Share this post


Link to post
Share on other sites
Takich ankiet nie powinno się robić - z punktu widzenia marketingowego jest to złe i nieprofesjonalne. Poza tym nie należy pytać się użytkownika czy mu się coś podoba - bo on nigdy nie powie prawdy. Należy pytać - co pozostało mu w głowie po obejrzeniu tego logo. A tamto logo, choć mniej profesjonalnie, pewnie w głowie pozostawiało więcej.

 

Bardzo fajnie Orsay,że przeczytałaś kilka książek na temat neuromarketingu - domyślałam się tego już, kiedy dałaś x- czasu temu swoją domenę do zaopiniowania w dziale Wycena.

Jeżeli jednak masz nadzieję,że tamto logo pozostawiało w głowie więcej, bo ja je zapamiętałam, to muszę Cię rozczarowac - kiedys zajmowałam sie trochę grafiką komputerową i techniczne rzeczy tego typu, jak nieoczyszczenie wklejanego elementu w samym logo bardzo rzucają mi się w oczy odciskając piętno na mojej pamięci- a przyjrzałam się temu logo, gdy założyłas ten wątek.

 

Nie twierdzę,że pomysł na tamto logo był zły, twierdzę,że projekt był niedorobiony graficznie. I uważam,że po prostu nie dałaś szansy temu nowemu - gdybyś wyeksponowała je tak samo, jak poprzednie, a więc powiększyła, inaczej rozmieściła,może wzmocniła kolorystykę, dodała motyw w tle, zakrywając tę białą dziurę w centralnym miejscu, to może nowe sprawdziłoby się tak samo, jak stare, a strona nie traciłaby wizualnej równowagi. Bo rzeczywiście w takiej formie, jak jest teraz, nie wygląda to zachęcająco, lecz nie samo logo odrzuca, a układ i jeżeli jesteś definitywnie przekonana,że odpływ użytkowników jest stały i spowodowany tą zmianą, to możesz byc pewna,że nie chodzi o samo logo, albo nie tylko o nie, a właśnie o jego wielkosc, klaustrofobicznie wąski pasek nagłówka i białą dziurę. Jak mogłaś tego nie zauważyc? przecież to też neuromarketing.

 

Co to za problem wprowadzic takie zmiany i zrobic test przez jakiś czas,chociaż tydzień? Można nawet zastosowac rozwiązanie jednoczesnego testowania obu wersji z losowym wyświetlaniem danej wersji, choc to już trochę zachodu, no ale sensowny z punktu widzenia neuromarketingu.

 

Jednak mimo wszystko przeanalizowałabym przy tym,czy na Twoją stronę trafia rzeczywiście grupa docelowa, do której tresc jest skierowana.

No, ale to wszystko to tylko moje skromne zdanie.

 

 

A co do rzeczy "złych i nieprofesjonalnych z punktu widzenia marketingu" - dziwię się,że coś takiego pisze ktoś, kto zadaje na forum, jakby nie było, zdominowanym przez mężczyzn, pytanie w stylu " czy strona/artykuł/grafika będzie się podobac nastoletnim/młodym kobietom?". Choc jest tu wielu fajnych, inteligentnych i pomocnych ludzi, którzy naprawdę starają Ci się pomóc, takie pytania chyba należałoby skierowac do swojej grupy docelowej? No chyba, że był to taki chłyt neuromarketingowy.

 

edit: no przecież nie chłyt neuromarketingowy tylko rzecz jasna - chwyt- chwyt neuromarketingowy

Edited by efro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja wcale nie pytałam się czy się wam podba moje logo, tylko tak z ciekawości później się zapytałam jak komentowaliście wygląd mojego logo. A tak na marginesie to co myslicie o zupełnie nowym logo - klik. (i tytule - bodajże...) Mój doradca marketingwy uważa, że to będzie bomba. Już teraz zwiekszył się ruch i zmniejszyła liczba odrzuceń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

az strach sie odezwac skoro tak wydajesz sie zauroczona swoim marketingowcem - ale zaryzykuje :

 

1.kiedy spojrzalem na logo pomyslalem od razu o okuliscie - i gdybym nie wiedzial co jest tam napisane, to prawdopodobnie musialbym sie chwile zastanowic ( bol oczu nadal pozostaje po starciu z rozmazanym logo )

 

2.lubie ciekawe slownictwo, ale kiedy zobaczylem "bodajze" to autentycznie parsknalem

 

dla mnie najgorsze rozwiazanie z dotychczasowych

 

@edit: najbrzydsze - oceniam obiektywnym okiem amatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×