Jump to content
Sign in to follow this  
pshemec

Optymalizacja ustawień na SEDO

Recommended Posts

Poziom optymalizacji parkingu danej domeny jest pokazywany w formie 4 poziomów

 

1. ustawione DNSy sedo

2. podanie dokładnej ceny

3. j/w

4. Aktywacja Sedo MLS Premium - prosiłbym bym o wyjaśnienie / utwierdzenie w moich domysłach.

Utrzymywanie domeny u jednego z wybranych na liście rejestratorów ?

 

 

BTW co nam daje zaznaczenie wszystkich poziomów na zielono ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież napisane "Promo level" czyli poziom promocji domeny - ma to wpływ tylko na szansę sprzedaży domeny, w żaden sposób nie przekłada się na zarobki z parkingu.

 

I rzeczywiście by tak było, że zwiększa szansę sprzedaży domeny kolejno:

- ustawienie dns-ów sedo (bo od razu wtedy jest z parkingu link do oferty z sedo, mniej osób wchodzi na sedo i szuka przez wyszukiwarkę domen),

- ustawienie ceny kup teraz (bo podając orientacyjną cenę zwiększasz szansę, że trafi się klient, który podobną ma na myśli lub od razu kupi przez kup teraz),

- dodatkowe promowanie domeny (np. w Sedo masz MLS czyli domena jest promowana u rejestratorów znaczy, że jeśli u jakiegoś rejestratora szukasz keyworda "car appraisal" albo podobnych domen i domena carappraisal.com jest wystawiona na Sedo to pokaże ją na liście jako "for sale" z linkiem do oferty a nie że tylko "zajęta" to jest właśnie MLS i jest dodatkowo płatny). MLS nie jest dostępny dla domen polskich (póki co).

 

Zresztą tak samo to działa na wszystkich giełdach - aftermarket, premium, az.pl, że ustawienie dns-ów i ceny kup teraz zwiększa szansę sprzedaży.

 

Wszystkie poziomy na zielono mocno zwiększają szanse sprzedaży domeny, ale oczywiście największe znaczenie ma sama nazwa domeny. :) A optymalizacja parkingu to tylko szablon + słowa kluczowe, póki co dużo więcej nie można zrobić.

Edited by thomaso
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja co do parkingu na Sedo nie jestem przekonany

nawet jak jest link do oferty

to trzeba zakładac konto zeby złozyc oferte.

To moze zniechecac.

 

Na ND mozna po prostu zlozyc zapytanie na maila

bez potrzeby zakladania kolejnego konto w kolejnym serwisie

Ale to tylko moje wnioski :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja co do parkingu na Sedo nie jestem przekonany

nawet jak jest link do oferty

to trzeba zakładac konto zeby złozyc oferte.

To moze zniechecac.

 

Oczywiście masz rację. :) To, że na parkingu link do oferty nie jest jakoś dobrze widoczny plus to, że Sedo jest w języku angielskim (ktoś może w ogóle się nie umieć zarejestrować) nie zwiększa wcale szansy sprzedaży, dla domen .pl jest ona bardzo, bardzo niska (wyłączając domeny premium czy top).

 

Zresztą przekłada się to wszystko naprawdę na ilość sprzedaży:

 

http://upname.com/search/srp.php?tld=pl&am...=close&hs=1

 

30 sensownych sprzedaży przez rok czasu to nie jest jakiś szał. Na Sedo wystawionych jest aktualnie 78584 domen .pl i 30 sprzedanych domen to jest naprawdę mało przy takiej ilości.

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oczywiście masz rację. :) To, że na parkingu link do oferty nie jest jakoś dobrze widoczny plus to, że Sedo jest w języku angielskim (ktoś może w ogóle się nie umieć zarejestrować) nie zwiększa wcale szansy sprzedaży, dla domen .pl jest ona bardzo, bardzo niska (wyłączając domeny premium czy top).

 

Zresztą przekłada się to wszystko naprawdę na ilość sprzedaży:

 

http://upname.com/search/srp.php?tld=pl&am...=close&hs=1

 

30 sensownych sprzedaży przez rok czasu to nie jest jakiś szał. Na Sedo wystawionych jest aktualnie 78584 domen .pl i 30 sprzedanych domen to jest naprawdę mało przy takiej ilości.

 

Ja w ogóle na Sedo wystawiam głównie .com-y, z angielskimi keywordami, które są zaparkowane w ND

myślę sobie, że jak potencjalny KK, który nie wie nic o domenach trafi na stronę ND z wyraźnym kontaktem

do właściciela domeny to chyba optymalne rozwiązanie.

 

Wtedy mogę go ewentualnie przekierować na stronę oferty w Sedo

Edited by DM2009

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja w ogóle na Sedo wystawiam głównie .com-y, z angielskimi keywordami, które są zaparkowane w ND

 

Tego nawet nie trzeba robić, bo jeżeli ma się konto w Aftermarket.pl podpięte do parkingu Sedo to wszystkie zarejestrowane / kupione domeny automatycznie dodają się do konta na Sedo z ceną "Make offer".

 

Aczkolwiek wtedy domena domyślnie kieruje na giełdę Aftermarket.pl / parking ND i jedyna szansa, żeby kupiec znalazł taką domenę w Sedo to jeśli wpisze tę nazwę domeny w wyszukiwarce.

 

Ciężko powiedzieć, jakie rozwiązanie jest najlepsze. Sam kieruję domeny .pl na Aftermarket lub ND, a na Sedo kieruję domeny .com, .eu, .cz, .sk i .co (z obcojęzycznymi keywordami).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×