DD 723 Report post Posted November 6, 2011 Wcześniejsze wątki jakoś nie spełniały swojej funkcji, dlatego zakładam oddzielny. Sam na pewno będę z niego korzystał. Dziś na moją czarną listę osób, które nie będą mogły licytować już nigdy w moich aukcjach, trafia użytkownik domeny polskie za nieopłacenie aukcji domeny twojezakupy.pl w kwocie 615 PLN. Zalecam innym dodanie tej osoby na swoje czarne listy (zablokowani licytujący). Skoro AM nie może sobie poradzić z użytkownikami, którzy nie opłacają domen, to może my możemy coś z tym zrobić Ponadto przesyłam do AM prośbę o zablokowanie konta tego użytkownika do momentu zapłaty 100% kary w kwocie 615 PLN i przekazania 50% na moje konto. Zachęcam każdego, kto spotka się z nieopłaceniem aukcji, do dodawania tutaj użytkowników AM, którzy nie płacą za domeny. Chętnie dodam każdego takiego użytkownika do swojej listy zablokowanych licytujących. To chyba jedyny sposób na zatrzymanie procederu nieopłacania aukcji na AM. DD Share this post Link to post Share on other sites
Pine 1 Report post Posted November 6, 2011 W tym przypadku kupujący pierwszy raz nie opłacił domeny, którą kupił na aukcji. Na podstawie poprzedniej historii zakupów i sprzedaży, trudno byłoby go wytypować jako nierzetelnego. Jego rating zostanie jutro przeliczony. Pozdrawiam, Paweł Share this post Link to post Share on other sites
DD 723 Report post Posted November 6, 2011 W tym przypadku kupujący pierwszy raz nie opłacił domeny, którą kupił na aukcji. Na podstawie poprzedniej historii zakupów i sprzedaży, trudno byłoby go wytypować jako nierzetelnego.Jego rating zostanie jutro przeliczony. Pozdrawiam, Paweł Oczywiście. W tym wypadku nie można było przewidzieć, że użytkownik postanowi jednak nie opłacić aukcji. Pytanie co się teraz stanie, jeśli użytkownik nie opłaci kary? Dalej będzie mógł licytować w aukcjach i mieć pełne prawa jak każdy użytkownik AM? Jak to w praktyce wygląda? DD Share this post Link to post Share on other sites
yarowa 362 Report post Posted November 6, 2011 (edited) Wcześniejsze wątki jakoś nie spełniały swojej funkcji, dlatego zakładam oddzielny. Sam na pewno będę z niego korzystał. [...] Jednak sądzę, że wcześniejszy wątek spełniał swoją funkcję. Sam dodałem wszystkie występujące tam "złe" nicki" do "zablokowanych licytujących". Proponuję połączyć wszystkie wątki [łącznie z bieżącym] dotyczące podobnej tematyki, jeśli są rozsiane po Forum. Edited November 6, 2011 by yarowa Share this post Link to post Share on other sites
administrator 16 Report post Posted November 7, 2011 Ponadto przesyłam do AM prośbę o zablokowanie konta tego użytkownika do momentu zapłaty 100% kary w kwocie 615 PLN i przekazania 50% na moje konto. to troszkę dziwne bo i na jakiej podstawie? W regulaminie AM nie ma nic odnosnie 'za dość uczynienia' by nie nazwać tego haraczem Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted November 7, 2011 to troszkę dziwne bo i na jakiej podstawie? W regulaminie AM nie ma nic odnosnie 'za dość uczynienia' by nie nazwać tego haraczem Przecież jest i żaden haracz tylko dodatkowa funkcja: http://blog.dropped.pl/2010/dzielenie-sie-...ze-sprzedawcami Jeśli "domeny polskie" zapłaci 100% kary, którą naliczyło mu na koncie czyli 615 PLN i wyrówna tę kwotę co najmniej do zera (lub na plus) to na konto DD (jeśli dobrze zadziała ta funkcja) powinno trafić 307,50 PLN czyli 50% z tej kwoty. Share this post Link to post Share on other sites
alpine5 178 Report post Posted November 7, 2011 (edited) to troszkę dziwne bo i na jakiej podstawie? W regulaminie AM nie ma nic odnosnie 'za dość uczynienia' by nie nazwać tego haraczem W regulaminie tego nie ma (chyba, bo nie sprawdzałem wnikliwie), ale kiedyś była mowa, że coś takiego będzie praktykowane (czytałem o tym m.in. na tym forum, ale chyba też otrzymałem kiedyś takiego maila z aftermarket, głowy sobie nie dam uciąć). W każdym razie ja miałem 2 razy nieopłacone aukcje (co prawda na niewielkie kwoty, bo średnio-wysokie xx PLN) i nigdy żadnego zadośćuczynienia nie otrzymałem Sebastian alpine5 edit: Thomaso mnie ubiegł wyjaśniając dokładniej Edited November 7, 2011 by alpine5 Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted November 7, 2011 (edited) W każdym razie ja miałem 2 razy nieopłacone aukcje (co prawda na niewielkie kwoty, bo średnio-wysokie xx PLN) i nigdy żadnego zadośćuczynienia nie otrzymałem Te bonusy można znaleźć, przełączając na liście rozwijanej w historii operacji na "Bonus" i wtedy są wszystkie bonusy przyznane w AM, przy takim bonusie za nieopłaconą aukcję lub escrow jest napisane "Bonus nazwa domeny" np. Zakończone 2011-11-04 12:40:07 125.00 PLN Bonus xxxxxxxxxxxx.pl I bonus jest przyznawany na koncie zarówno od nieopłaconej transakcji escrow (12,5% kwoty) jak i nieopłaconej aukcji (50% kwoty), ale pod warunkiem, że kara zostanie opłacona (konto uzupełnione co najmniej do zera). Może u Ciebie te bonusy są w historii tylko ich nie zauważyłeś lub też kary nie były opłacane i wtedy bonus nie był przyznany. Edited November 7, 2011 by thomaso Share this post Link to post Share on other sites
epson 370 Report post Posted November 7, 2011 to troszkę dziwne bo i na jakiej podstawie? W regulaminie AM nie ma nic odnosnie 'za dość uczynienia' by nie nazwać tego haraczem kilka miesięcy temu... osobiście otrzymałem 50% zadośćuczynienia za nieopłaconą aukcję. Trafiło do mnie 200 zł Share this post Link to post Share on other sites
DD 723 Report post Posted November 22, 2011 Kolejny użytkownik na czarną listę: nick dama Za nieopłacenie aukcji domeny eurobasket.pl. DD Share this post Link to post Share on other sites
DD 723 Report post Posted December 9, 2011 Kolejny użytkownik na czarną listę: nick dama Za nieopłacenie aukcji domeny eurobasket.pl. DD W tym samym czasie użytkownik nick dama brał udział również w innej aukcji, której też nie opłacił. Jak to możliwe, że ten użytkownik ma cały czas dodatni rating i może brać udział w aukcjach? DD Share this post Link to post Share on other sites
bartxx86 243 Report post Posted December 9, 2011 (edited) W tym samym czasie użytkownik nick dama brał udział również w innej aukcji, której też nie opłacił. Jak to możliwe, że ten użytkownik ma cały czas dodatni rating i może brać udział w aukcjach? DD Albo tu czegoś nie rozumie, albo jest coś nie tak z tą jego/jej statystyką procentową i ratingiem: Rating kupującego: (8) Użytkownik AfterMarket.pl od: 2009-08-07 Ogółem nieopłaconych aukcji: 6.7 % Nieopłaconych aukcji z innymi ofertami: 16.7 % Edited December 9, 2011 by bartxx86 Share this post Link to post Share on other sites
Jackal 1 Report post Posted December 10, 2011 Kolejny nieuczciwy użytkownik : krissdomain Rating kupującego: (-9) Użytkownik AfterMarket.pl od: 2011-04-11 Ogółem nieopłaconych aukcji: 50.0 % Nieopłaconych aukcji z innymi ofertami: 100.0 % I nadal licytuje Share this post Link to post Share on other sites
plachcik 15 Report post Posted December 10, 2011 AM nie radzi sobie w ogóle z użytkownikami,którzy nie opłacają aukcji.Jedna wielka róbta co chceta . Share this post Link to post Share on other sites
lufthansa 595 Report post Posted December 10, 2011 AM nie radzi sobie w ogóle z użytkownikami,którzy nie opłacają aukcji.Jedna wielka róbta co chceta . Bo nie ma zamiaru. Zapisy w regulaminie mają się nijak do deklaracji składanych tu na forum. W aukcji licytują osoby z ujemnym ratingiem, czy ich oferty są wiążące? Tak, wszystkie oferty złożone na aukcjach są wiążące. Ponadto, jeśli rating użytkownika jest większy niż -10, może on brać udział w aukcjach na takich samych zasadach, jak osoby z ratingiem nieminusowym, a więc np. podwyższać swoją ofertę. To jest zwyczajnie dwulicowe. AM powinno być pod adresem trójlicus.pl - bo dwa to niewiele. Share this post Link to post Share on other sites
megalgal 86 Report post Posted December 10, 2011 nie ma co marudzić tylko samemu blokować takich cwaniaczków - najprostsza metoda Share this post Link to post Share on other sites
Jackal 1 Report post Posted December 10, 2011 nie ma co marudzić tylko samemu blokować takich cwaniaczków - najprostsza metoda Tak to jest jakieś wyjście, ale co jak ja na przykład licytuję w aukcji a ten palant mnie przebija Share this post Link to post Share on other sites
J23 1 Report post Posted December 10, 2011 (edited) Myślę, że nic się tu nie zmieni w nastawieniu AM, bo kara za nieopłacenie jest dla nich bardziej dochodowa niż prowizja od transakcji. AM prowadzi działalność komercyjną i nie ma się co dziwić w jaki sposób zarabia pieniądze, choć takie podejście do prowadzenia biznesu jest mi obce. Podobnie postępuje Allegro chroniąc swoich Super-oszustów z kilkudziesięcioma tysiącami transakcji robiących w bambuko kupujących. Sam, jakiś czas temu miałem do czynienia z takim SS, i pomimo zgłoszenia ewidentnego oszustwa nic nie zrobili by to ukrócić, koleś jeszcze dostał zwrot prowizji od oszustwa i cieszy się dobrym imieniem. Nie mogłem mu nawet wystawić negatywa bo nie było transakcji. - Takie życie. Rozwiązaniem byłoby wprowadzenie na AM kaucji dla "dla niesolidnych" - mogliby licytować do wysokości wpłaconej w AM awansem kwoty. Takie rozwiązanie powinno być obligatoryjne dla tych co nie opłacili wygranej aukcji lub nie wywiązali się z zaakceptowanej przez sprzedającego kwoty sprzedaży domeny. Edited December 10, 2011 by J23 Share this post Link to post Share on other sites
sebastian0000 177 Report post Posted December 13, 2011 PAWEL.WAWA (-10) 100% nieopłaconych aukcji - kolejny podbijacz, ja już go zablokowałem... Share this post Link to post Share on other sites
megalgal 86 Report post Posted December 13, 2011 Tak to jest jakieś wyjście, ale co jak ja na przykład licytuję w aukcji a ten palant mnie przebija wystawiający musieliby blokować, ale nie wszyscy tu zaglądają... Share this post Link to post Share on other sites
nowy1978 1 Report post Posted December 13, 2011 korso -28 Share this post Link to post Share on other sites
FreeS 5 Report post Posted December 17, 2011 (edited) PIKALI 1 raz nie zapłacił, pomyślałem że ok zagadam zobaczymy. Zobowiązał się zapłacić jak przedłużę płatność. Płatność przedłużona on natomiast ponownie nie zapłacił. Kiedyś też były z tym użytkownikiem problemy. https://www.dropped.pl/bid.php?id=1061250 Edited December 17, 2011 by FreeS Share this post Link to post Share on other sites
megalgal 86 Report post Posted December 17, 2011 (edited) pikali miał naprawde duzo w plecy i był pierwszym na mojej liscie zablokowanych, a teraz wyprostowal wszystko... niektórzy splacają dlugi a inni nie... teraz ma: Ogółem nieopłaconych aukcji: 0.7 % Nieopłaconych aukcji z innymi ofertami: 1.0 % a wczesniej 100% Edited December 17, 2011 by megalgal Share this post Link to post Share on other sites
michaelt 3 Report post Posted April 27, 2012 User_e3a6 lub prościej office@hqt.be/office@hqtalents.com - złożyli ofertę, która została zaakceptowana przeze mnie ( escrow ), po czym nie potrafili nawet napisać maila, że zmienili zdanie etc. Szanuję swój czas i szanuję czas innych zwłaszcza, że pod adresem z emaila znajduje się strona firmy - agencji artystycznej, a giełda aftermarket to nie jest fotka.pl Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted April 27, 2012 (edited) User_e3a6 lub prościej office@hqt.be/office@hqtalents.com - złożyli ofertę, która została zaakceptowana przeze mnie ( escrow ), po czym nie potrafili nawet napisać maila, że zmienili zdanie etc. Szanuję swój czas i szanuję czas innych zwłaszcza, że pod adresem z emaila znajduje się strona firmy - agencji artystycznej, a giełda aftermarket to nie jest fotka.pl Nowo zarejestrowanego klienta końcowego na giełdzie chcesz na czarną listę? Chyba przesada. Nie temu służy ten wątek. Moim zdaniem klient po prostu nie umiał opłacić domeny (co się zdarza) albo nie wiedział, że jest 5 dni na opłacenie domeny i nie wyrobił się z terminem płatności (o - to to się zdarza bardzo często). W mailu z potwierdzeniem zakupu nie ma kontaktu do Ciebie to jak niby mieli do Ciebie napisać? Moim zdaniem najlepiej zrobisz jeśli sam do nich napiszesz i ustalisz powód nieopłacenia domeny (obstawiam, że na 90% nie był taki, że ktoś się rozmyślił). A termin domyślny dla opłacenia escrow czyli 5 dni (i nie roboczych tylko w ogóle) jest też dla wielu firm krótki - zanim pójdzie jakiś "łańcuszek decyzyjny" albo ktoś klepnie przelew to jest po terminie, a po drodze może być weekend. Termin płatności można przedłużyć albo wznowić escrow, pamiętam, że wystarczyło napisać ticket do supportu - za zgodą Twoją i klienta oczywiście. Edited April 27, 2012 by thomaso Share this post Link to post Share on other sites