Jump to content
Interson

AZ.pl - opinie i sugestie

Recommended Posts

Test domeny

Wybrałem domenę xxxxx.pl do testów, zapłaciłem od razu przez mtransfer transakcja dokonana około godz 18:00, minęły 3 godziny a domeny dalej nie ma w panelu i jak się okazuje cały czas mogę ją zarejestrować u innego rejestratora. :angry:

Ktoś pisał że miał problem z zarejestrowaniem domeny .ru i ktoś go wyprzedził, ale żeby domeny .pl nie były od razu blokowane przy zleceniu testów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Test domeny

Wybrałem domenę xxxxx.pl do testów, zapłaciłem od razu przez mtransfer transakcja dokonana około godz 18:00, minęły 3 godziny a domeny dalej nie ma w panelu i jak się okazuje cały czas mogę ją zarejestrować u innego rejestratora.

 

Sprawa wyjaśniona, prawdopodobnie błędnie podałem dwa takie same serwery dns.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może da radę zmienić ilość powiadomień o testowanych domenach.

Dzisiaj jak otworzyłem skrzynkę to prawie zawału dostałem, następnym razem mogę tego nie przeżyć. ;-)

 

 

witam

 

:D, musisz się przyzwyczaić.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może da radę zmienić ilość powiadomień o testowanych domenach.

Dzisiaj jak otworzyłem skrzynkę to prawie zawału dostałem, następnym razem mogę tego nie przeżyć. ;-)

Tego w notyfikacjach nie można zmienić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Działa wam zmiana ustawień domeny?

W Panelu admina jest to ponizsza ikonka:

modify.gif

https://nask.az.pl/produkcyjny/LbDomainInfo...AJ_NAZWA_DOMENY

U mnie póki co ta opcja nie dziala.

 

Sytuacja ta dotyczy domen globalnych.

Domeny polskie dzialaja poprawnie

 

Błąd: ; nested exception is: java.net.SocketException: Connection reset

Edited by VisaCardCredit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już powoli mam tego dosyć. Prawie codziennie zdarzają się sytuacje, że AZ.pl leży i nie działają żadne moje strony. A to wymieniają switcha, a to coś innego. Skoro ja zauważam często przerwy w działaniu, to zastanawiam się ile ich faktycznie jest - bo przecież nie monitoruję stron przez całą dobę. Zapewne tych przerw jest więcej a ja zauważam tylko co którąś.

 

Zastanówcie się więc dobrze czy na pewno chcecie korzystać z AZ.

 

Ciekawe co Pani Dyrektor na to odpisze. Wiem, że przegląda forum więc może napisze coś więcej o niezawodności i dostępności usług :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az.pl w panelu (zakładka 'rezerwacje') błędnie oznacza ważność rejestracji, wprowadza w błąd klienta i tym samym gubi domeny, gdy w panelu są wciąż oznaczone jako ważna rezerwacja. W sytuacji gdy domena już wyszła z rejestracji w panelu wciąż mam ją oznaczoną jako "do końca dni: 1".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Az.pl w panelu (zakładka 'rezerwacje') błędnie oznacza ważność rejestracji, wprowadza w błąd klienta i tym samym gubi domeny, gdy w panelu są wciąż oznaczone jako ważna rezerwacja. W sytuacji gdy domena już wyszła z rejestracji w panelu wciąż mam ją oznaczoną jako "do końca dni: 1".

 

Nie od dziś – w ten sposób straciłem kakao.pl w 2005. Zarezerwowana z palca, było jeszcze niby parę dni do opłacenia, niestety zniknęła z panelu, ktoś inny ją w AZ zarejestrował i sprzedał na allegro za 102,50. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

 

Pragnę poinformować, iż daty rezerwacji domen zostały skorygowane przez naszego programistę.

 

Obecnie poprawne wartości dot. rezerwacji widoczne są w Panelu Klienta/Partnera AZ.pl.

 

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu ze mną pod adresem: akur@az.pl.

 

Serdecznie pozdrawiam

 

Anna Kur

 

Dyrektor AZ.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pani Aniu

 

Mam w takim razie pytanie. Czy spółka AZ.pl poczuwa się do jakiejkolwiek odpowiedzialności i zamierza pokryć straty spowodowane utratą domeny przez wadliwie działający panel administracyjny? Domena utracona w wyniku wadliwego działania panelu administracyjnego miała wartość, była przeze mnie utrzymywana już jakiś czas a przez realizację opcji zamierzałem ją przenieść do az.pl. W panelu były także przedpłacone środki. Problem wynikł wyłącznie z powodu błędnie oznaczanego terminu rezerwacji.

 

Dotąd uważałem Az.pl za poważnego gracza a właścicieli za poważnych przedsiębiorców, którzy w razie problemów bardzo starannie załatwiali sprawy. Nie kryję, że sposób załatwienia tej sprawy będzie testem na dalszą wiarygodność spółki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pani Aniu

 

Problem wynikł wyłącznie z powodu błędnie oznaczanego terminu rezerwacji.

Dotąd uważałem Az.pl za poważnego gracza a właścicieli za poważnych przedsiębiorców, którzy w razie problemów bardzo starannie załatwiali sprawy. Nie kryję, że sposób załatwienia tej sprawy będzie testem na dalszą wiarygodność spółki.

 

Dzień dobry,

 

Piszę z króciutkiego urlopu, ponieważ zależy mi na Pana dalszej nienagannej opinii ;).

 

Informacja o błędnych wskazaniach daty wygasania domeny jest niepełna.

Wskazywana data ekspiracji rezerwacji była zawsze prawidłowa.

Proszę zerknąć na przykład:

 

domena polska (Zarezerwowana)

do końca dni: 1 2010-04-16 2010-04-30

 

Data wygaśnięcia jest prawidłowa, 30 kwietnia 2010. Ilość dni do końca zaś nie.

Identyczna sytuacja miała miejsce w Pana przypadku.

Oczywiście ilość dni do końca wprowadzała w błąd. Proszę docenić błyskawiczną reakcję i wgranie poprawki do systemu.

Korzystając z okazji, prosimy wszystkich naszych Klientów o wcześniejsze ( nie w ostatni dzień ) dokonywanie rejestracji zarezerwowanych domen.

 

Bardzo proszę o bezpośredni kontakt z p Albertem Jerka, pod adresem jerka@az.pl . Mam obiecaną dobrą propozycję rekompensaty :).

Będę bardzo zadowolona jeżeli Pan ją przyjmie.

 

Serdecznie pozdrawiam

 

Anna Kur

 

Dyrektor AZ.pl

 

PS

 

Życzę Panu słońca i udanej majówki! :)!

Życzenia również kieruję do WSZYSTKICH naszych Klientów.

Edited by Anna Kur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pani Aniu

 

Informacja o błędnych wskazaniach daty wygasania domeny jest niepełna.

Wskazywana data ekspiracji rezerwacji była zawsze prawidłowa.

Data wygaśnięcia jest prawidłowa, 30 kwietnia 2010. Ilość dni do końca zaś nie.

 

Informacje w formacie user-friendly właśnie po to się udostępnia by z nich korzystać. Myślę, że właśnie taki jest sens udostępniania informacji o liczbie pozostałych dni, by wartości tej nie obliczać w głowie. Myślę, że większość klientów też korzysta wyłącznie lub głównie z zapisu skróconego. I zwykle nie zwraca uwagi na zapis pełny daty, jeśli nie jest on niezbędnie konieczny.

 

Korzystając z okazji, prosimy wszystkich naszych Klientów o wcześniejsze ( nie w ostatni dzień ) dokonywanie rejestracji zarezerwowanych domen.

 

Ponownie zdecydowanie zaoponuję. Ostatni dzień też jest dniem jak każdy inny i jeśli był gwarantowany to nie widzę powodu do działań tegoż ostatniego dnia. Szczególnie, że zapewne większość klientów domenami nie zajmuje się stale jako podstawowe zajęcie.

 

Cieszę się, że zmodyfikowaliście państwo wskazywaną liczbę pozostałych dni. Jednak obecnie (zdaje się) licznik na godzinę przed spadkiem domeny wciąż będzie wskazywał jeden dzień co może być wciąż mylące. Jako, że pojęcia dni czy nawet dób mogą być nieco mylące, gdy rozpatruje się terminy godzina do godziny to proponuję dwa alternatywne rozwiązania:

- zmniejszenie licznika jeszcze o jeden, by wskazywał termin gwarantowany (by w każdym momencie, gdy wskazuje pozostałą liczbę dni na poziomie 1, pozostawało w rzeczywistości co najmniej 24 godziny lub więcej)

- prócz dni wskazywać godziny

Podkreślam, że ma to szczególne znaczenie dla rezerwacji z opcji, gdy domeny mają znaczenie a sama rezerwacja nie odbyła się ręcznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cieszę się, że zmodyfikowaliście państwo wskazywaną liczbę pozostałych dni. Jednak obecnie (zdaje się) licznik na godzinę przed spadkiem domeny wciąż będzie wskazywał jeden dzień co może być wciąż mylące. Jako, że pojęcia dni czy nawet dób mogą być nieco mylące, gdy rozpatruje się terminy godzina do godziny to proponuję dwa alternatywne rozwiązania:

 

Z tego co zauważyłem to w tej chwili informacje są wyświetlane prawidłowo, na mniej niż 24h przed wygaśnięciem licznik pokazuje do końca dni: 0

 

- prócz dni wskazywać godziny

 

To dobra propozycja i mam dodatkową prośbę, aby zamiast nieczytelnego zapisu w formacie 2010-04-27T15:41:42.532Z, który widać po wejściu na domenę (i który jest mylący, bo wbrew pozorom godzina utworzenia to nie 15:41:42 a 17:41:42, co to w ogóle za format daty?) dać normalny format daty typu 2010.04.27 15:41:42

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja jestem zadowolony z az.pl i to bez krypciochy, gdy zaczalem przenosic domeny do droppedu zadzwonili sami i obnizyli mi z 89zl netto za przedluzenie pl domeny na 40zl netto. Bylem w lekkim pozytywnym szoku ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
a ja jestem zadowolony z az.pl i to bez krypciochy, gdy zaczalem przenosic domeny do droppedu zadzwonili sami i obnizyli mi z 89zl netto za przedluzenie pl domeny na 40zl netto. Bylem w lekkim pozytywnym szoku ;)

A ile tych domen miałeś krypcio-koleżko? Bo takich cen nie uwzglednia nawet cennik hurtowy dla klientów ze statusem S5000!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozmieniało się.. ale spodziewałem się czegoś więcej. Szata się zmieniła jednak dalej za duży natłok informacji. Dostępność jest sprawdzana do najpopularniejszych u nas końcówek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie stara strona byla bardziej funkcjonalna ze względu na widocznosc większej ilosci koncówek - miało się lepszy "ogląd" popularnosci keyworda. Poza tym dłużej się to teraz wszystko ładuje, a to spory minus.

 

I fakt - w dalszym ciągu przeładowanie informacjami i mała komunikatywnosc strony.Widac tylko,ze bardzo się starali upodobnic stronę do home.pl. Ogólnie dla mnie -jak w starym powiedzeniu -zamienil stryjek siekierkę na kijek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załatwienie czegokolwiek przez telefon w AZ.pl graniczy z cudem.

 

Dzisiaj np. przez 2 godziny od 17:00 do 19:00 nie sposób się było dodzwonić na numer +48914243780. Niestety, numer 0801 na moim VOIPie nie działa. I to nie pierwszy raz tak jest. Chyba nie pamiętam, kiedy w ogóle dodzwoniłem się do AZ.pl.

 

Panel klienta - jeden z gorszych, z jakim miałem kiedykolwiek do czynienia.

 

Wiem, że dopiero teraz to piszę, choć w Az jestem już przynajmniej od roku albo i dłużej, ale jest to takie denerwujące.

 

No chociażby zmiana delegacji DNS-ów. Po wpisaniu swoich DNS-ów (prawidłowych) trzeba kliknąć ZMIEŃ a zaraz pod tym niżej jest button POPRAW. A jak ktoś błędnie wpisał nazwę hosta i chce wpisac jeszcze raz, to ma wybrać Zmień czy Popraw i tu popada w konfuzję.

 

Zastanawiam się, czy w AZ ktokolwiek testuje panel pod kątem usability,bo nawet po zmianie delegacji nie pojawia sie info, że skonfigurowano w sposób poprawny. Dopiero mail wszystko wyjasnia. Po co mail wysyłany do użytkownika spamujący skrzynkę, jak można w panelu napisac info, że np. "zmiana delegacji powiodła się".

 

Ja w ogóle jestem ciekaw, czy ktoś tam w AZ.pl sprawdza użytecznośc panelu?

 

Tak samo denerwujące jest otwieranie się panelu w nowym tabie i nieintuicyjny mail do BOK: domena@az.pl (Rejestracja i odnawianie domen, cesja, transfer domen, transfer wewnętrzny - wszystko w liczbie mnogiej, tylko mail nie), kiedy domeny@az.pl byłby lepszy.

 

Są to szczególiki, ale tak denerwujące.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Załatwienie czegokolwiek przez telefon w AZ.pl graniczy z cudem.

Chyba nie pamiętam, kiedy w ogóle dodzwoniłem się do AZ.pl.

Potwierdzam.

Dodzwonienie się do AZ jest niewykonalne.

Nie wiem czy to wakacje czy inny powód. Kiedyś dodzwaniałem się bez problemu.

Dlatago jak miałem do przekazania dwie sprawy to poprosiłem o oddzwonienie. Niestety dotyczyły działania giełdy AZ a nie moich rejestracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

 

Wszyscy obserwujemy zmiany w AZ.pl. Jest już nowy serwis WWW, Giełda Domen. Na przełomie września/pażdziernika udostępnimy aukcje domen,

następnie przechwytywanie domen. Prace nad nowym panelem trwają i informowaliśmy o tym naszych Klientów i na di.pl również: http://www.di.pl/index.php?showtopic=53220...60&start=60.

 

W nawiązaniu do pytań o obsługę telefoniczną pragnę nadmienić, iż sezon urlopowy z pewnością miał na to wpływ .

 

Ponadto po godzinie 16 jest dużo mniej pracowników co może zmniejszać skuteczność uzyskania kontaktu telefonicznego.

 

Zachęcam do pisania na nasze adresy email: domena@az.pl oraz pomoc@az.pl.

 

Jeżeli istnieją nie załatwione sprawy lub jakiekolwiek pytania proszę o email na adres: akur@az.pl z przyjemnością pomogę.

 

Życzę wszystkim miłego dnia i pozdrawiam ze słonecznego Szczecina ;)

 

Anna Kur

 

Dyrektor AZ.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam wszystkich bardzo serdecznie!

 

Wszyscy obserwujemy zmiany w AZ.pl. Jest już nowy serwis WWW, Giełda Domen.

 

 

Wg mnie na gieldzie domen, dla sprzedawcy brakuje mozliwosci szybkiej konfiguracji domen pod gielde.

Obecnie kazda domena zarejstrowana w az.pl i wystawiona na gielde jest niewidoczna w sieci.

Po wpisaniu adresu w przegladarke pojawia sie info ze strona nie istnieje.

Mozna recznie konfigurowac kazda domene, ustawiac przekierowanie, kierowac na hosting.

Obecne gieldy przyzwyczaily mnie to zarejstrowania domen, wpisania ceny i kategorii...i juz domena jest widoczna w sieci prawktycznie godzine po rejestracji.

Przy jednej rejestracji tygodniowo mozna tak sie bawic, przy 20-50 szt to nie chce sie, po za tym trzeba szukac w panelu ktore domeny maja juz ustawione przekierowania, a ktore nie.

 

Popropnuje aby podczas wystawiana domeny na gielde byl jakis "ptaszek" skonfiguruj domene pod gielde.

 

Jak KK nie zobaczy jakiejkolewiek informacji ze domena jest na sprzedaz, to nie trafi prawie nigdy na gielde AZ.

 

 

Ryszard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×