Owner 115 Report post Posted March 7, 2012 Witam, Nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Jak wygląda zakup na raty w serwisie premium.pl od strony technicznej. Czy zmienia się abonent domeny w momencie zakupu? Czy premium jakoś zabezpiecza interesy obu stron? Pozdrawiam, Share this post Link to post Share on other sites
Interson 168 Report post Posted March 7, 2012 (edited) W momencie zakupu na raty, premium ogranicza właścicielowi możliwość dysponowania domeną do zera (łącznie z dostępem do kodu). Domena widoczna jest w zakładce "zablokowane", wraz ze wszelkimi szczegółami. Druga strona otrzymuje możliwość zarządzania takimi funkcjami jak DNS i przekierowanie. Ilość rat = ilość miesięcy (jedna rata co miesiąc). Kupujący może w dowolnej chwili uregulować większą ilość rat niż wymagana. Jeśli kupujący nie ureguluje należności do maksymalnie 7 dni po terminie - domena wraca do właściciela, a środki nie są zwracane (pozostają u sprzedającego). Sprzedający nie może wycofać się ze sprzedaży po rozpoczęciu transakcji, przerwać ją może jedynie kupujący (nie płacąc raty). Jednocześnie sprzedający może zabezpieczyć swoje interesy wymagając opłacenia kilku rat dla rozpoczęcia transakcji (co również jest rozwiązane technicznie). W chwili obecnej ilość rat nie może przekraczać terminu ważności domeny minus 14 dni. Dodam jednak, że w tej chwili jest opracowywany cały kanał zakupu na raty i dzierżawy domen, w którym wszelkie procesy będą jeszcze bardziej zautomatyzowane, a kupujący będą mogli dokonać zakupu na raty bez zbędnego kontaktu ze sprzedającym. Na szybko zerknąłem do kreatora i wklejam widoczne informacje: * Sprzedaż ratalna polega na rozłożeniu ceny domeny na raty. * Gdy Kupujący zrezygnuje z opłacania rat, domena wróci na Twoje konto. * Zaprzestanie opłacania rat nie powoduje zwrotu dotychczasowych rat. * Sprzedający nie może anulować ustalonego okresu sprzedaży domeny. * Opłacona rata jest co miesiąc przekazywana na konto sprzedającego. * Po opłaceniu ostatniej raty, domena jest w pełni przekazywana kupującemu. * Miesięcznie opłacana jest jedna rata, raty można opłacić z wyprzedzeniem. * W okresie sprzedaży ratalnej obie strony mają ograniczony dostęp do domeny. * Kupujący musi zaakceptować bądź odrzucić ofertę w ciągu pięciu dni. W przeciwnym wypadku oferta wygaśnie automatycznie. -- Wypisałem większość z pamięci, tak więc w razie konkretnych pytań najlepiej pisać do BOKu. Edycja: Jeszcze konkretnie odpowiadając na pytania z Twojego postu: * Właściciel zmienia się w momencie opłacenia ostatniej raty. Do tego czasu jednak dostęp do domeny jest odpowiednio ograniczony, a sprzedający nie może wycofać się z transakcji. Żadna ze stron nie może dokonać transferu domeny. Edited March 7, 2012 by Interson Share this post Link to post Share on other sites
Owner 115 Report post Posted March 7, 2012 Dzięki za odpowiedź Interson. A jak wygląda z fakturami jeżeli sprzedający wybrał fakturowanie przez premium? Share this post Link to post Share on other sites
Interson 168 Report post Posted March 7, 2012 Premium co miesiąc wystawia fakturę "dzierżawa domeny xxx.pl" (dla uniknięcia problemu z comiesięcznymi rozliczeniami oraz zwrotem dotychczas wpłaconej kwoty), a ostatnia rata nazywa się już prawidłowo "nabycie domeny xxx.pl". Tak mniej-więcej to wygląda, ale pewność i szczegóły da tylko kontakt z BOKiem. Share this post Link to post Share on other sites
Owner 115 Report post Posted March 7, 2012 Premium co miesiąc wystawia fakturę "dzierżawa domeny xxx.pl" (dla uniknięcia problemu z comiesięcznymi rozliczeniami oraz zwrotem dotychczas wpłaconej kwoty), a ostatnia rata nazywa się już prawidłowo "nabycie domeny xxx.pl". Tak mniej-więcej to wygląda, ale pewność i szczegóły da tylko kontakt z BOKiem. Okej, dzięki za info Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted March 7, 2012 Premium co miesiąc wystawia fakturę "dzierżawa domeny xxx.pl" (dla uniknięcia problemu z comiesięcznymi rozliczeniami oraz zwrotem dotychczas wpłaconej kwoty), a ostatnia rata nazywa się już prawidłowo "nabycie domeny xxx.pl". Tak mniej-więcej to wygląda, ale pewność i szczegóły da tylko kontakt z BOKiem. Małe sprosotowanie: każda faktura nazywa się prawidłowo ;-) - comiesięczna faktura zza "dzierżawę domeny" wynika z przyjętych założeń i dzięki takiemu nazewnictwu zyskujemy pełne bezpieczeństwo transakcji - gdy kupujący zrezygnuje z dalszego spłacania rat, np. z powodu problemów finansowych, domena po prostu wraca w pełni na konto sprzedającego, a strony nie mają wobec siebie żadnych roszczeń, ani względem dokończenia transakcji, ani zwrotu dotychczas wpłaconych kwot. Sprzedaż na raty w premium.pl jest więc od strony formalnej dzierżawą z wykupem (płatnym w formie ostatniej "raty"). Zastosowanie klasycznego modelu rat nie pozwalałoby na tak korzystne dla obu stron rozwiązanie. Przy okazji - zakupy na raty cieszą się dość dużą popularnością przy większych kwotach, ale nie tylko - być może ma to związek z kryzysem, a może po prostu łatwiej przełknąć obecne ceny domen w małych dawkach. ;-) Tak czy inaczej polecam informowanie o możliwości zakupu na raty już przy pierwszym kontakcie, najlepiej także w opisie oferty (tu info jak tworzyć dynamiczne opisy), w ten sposób można naprawdę skutecznie zatrzymać klienta, który normalnie na widom czterech zer by uciekł. ;-) Share this post Link to post Share on other sites
ams 14 Report post Posted March 8, 2012 * Właściciel zmienia się w momencie opłacenia ostatniej raty. Do tego czasu jednak dostęp do domeny jest odpowiednio ograniczony, a sprzedający nie może wycofać się z transakcji. Żadna ze stron nie może dokonać transferu domeny. Co jeśli abonent (stary), po otrzymaniu n rat, wystąpi o AuthInfo (które, zgodnie z porozumieniem z NASK, Rejestrator ma obowiązek niezwłocznie wydać) i będzie chciał zrobić transfer? a. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted March 8, 2012 Co jeśli abonent (stary), po otrzymaniu n rat, wystąpi o AuthInfo (które, zgodnie z porozumieniem z NASK, Rejestrator ma obowiązek niezwłocznie wydać) i będzie chciał zrobić transfer? Jest sto innych sposobów na zabezpieczenie transakcji, jeśli taki problem faktycznie się pojawi, z pewnością pojawi się też rozwiązanie (już mam w głowie co najmniej dwa pomysły). Problem jest więc sztuczny i pozorny. ;-) Share this post Link to post Share on other sites
alpine5 178 Report post Posted March 8, 2012 W ostatni weekend otrzymałem zapytanie o możliwość kupna domeny na raty za pośrednictwem Premium. Uwaga ! Będzie zaraz mowa o naprawdę dużych kwotach (więc nie dziwię się, że osoba zainteresowana domeną chciała rozłożyć ciężar płatności na kilka rat). Domena wystawiona była w opcji "Kup Teraz" za 39 PLN, otrzymałem propozycję zapłaty w 5 ratach po 13 zł (co daje łącznie 65 PLN) Zaakceptowałem, myśląc sobie, że i tak nikt nie interesował się tą domeną wcześniej, więc będę miał chociaż przez 5 miesięcy na dodatkową paczkę fajek. Jednak do dziś jest cisza ze strony oferenta (podejrzewam, że ktoś był nietrzeźwy, lub chciał zrobić żart). Sebastian alpine5 Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted March 8, 2012 W ostatni weekend otrzymałem zapytanie o możliwość kupna domeny na raty za pośrednictwem Premium. Uwaga ! Będzie zaraz mowa o naprawdę dużych kwotach (więc nie dziwię się, że osoba zainteresowana domeną chciała rozłożyć ciężar płatności na kilka rat). Domena wystawiona była w opcji "Kup Teraz" za 39 PLN, otrzymałem propozycję zapłaty w 5 ratach po 13 zł (co daje łącznie 65 PLN) Zaakceptowałem, myśląc sobie, że i tak nikt nie interesował się tą domeną wcześniej, więc będę miał chociaż przez 5 miesięcy na dodatkową paczkę fajek. Jednak do dziś jest cisza ze strony oferenta (podejrzewam, że ktoś był nietrzeźwy, lub chciał zrobić żart). Kupujący musi w ciągu 5 dni wpłacić kwotę pierwszej raty i dopiero wtedy cały proces startuje - jeśli nie wpłaci, to transakcja zostanie anulowana. Share this post Link to post Share on other sites
marbud 0 Report post Posted September 23, 2012 Mam małe pytanie, jeżeli wystawię domenę i zostanie ona sprzedana poprzez aukcję, czy wtedy kupujący ma możliwość opłacenia jej poprzez raty? Share this post Link to post Share on other sites
Interson 168 Report post Posted September 23, 2012 Obecnie nie ma takiej możliwości, ale przedyskutujemy tę funkcjonalność w zespole :-). Share this post Link to post Share on other sites
szmiko 557 Report post Posted December 22, 2017 (edited) Nie chcę tworzyć nowego tematu, więc podepnę się tutaj. Jakie macie praktyki w przypadku, gdy klient nie opłaci raty (3, 7 czy ostatniej)? A po paru dniach stwierdza, że jednak chce kontynuować zakup. Mój nie opłacił przedostatniej, nie ukrywam, że domena urosła w moich oczach o jakieś 30% i stara cena mnie nie zadowala... Z drugiej strony krzyczy sumienie, moralność(?). Czy może jednak business is business. Dziękuję za rady. Edited December 22, 2017 by szmiko Share this post Link to post Share on other sites
zabaco 1,339 Report post Posted December 22, 2017 33 minuty temu, szmiko napisał: Nie chcę tworzyć nowego tematu, więc podepnę się tutaj. Jakie macie praktyki w przypadku, gdy klient nie opłaci raty (3, 7 czy ostatniej)? A po paru dniach stwierdza, że jednak chce kontynuować zakup. Mój nie opłacił przedostatniej, nie ukrywam, że domena urosła w moich oczach o jakieś 30% i stara cena mnie nie zadowala... Z drugiej strony krzyczy sumienie, moralność(?). Czy może jednak business is business. Dziękuję za rady. To chyba sprawa indywidualna. Ile ludzi tyle opinii będzie... 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted December 22, 2017 (edited) Wydaje mi się, że apetyt na wykorzystanie czyjegoś potknięcia może niekiedy zakłócić to, co w ludziach ludzkie. Ale skoro nadchodzą Święta BN, to może warto przy takiej okazji przypomnieć sobie okolicznościowy klasyk, tzn. Opowieść wigilijną Karola Dickensa, by nie iść w ślady Scrooge'a Edited December 22, 2017 by Kangur 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
CzarnyElo 355 Report post Posted December 23, 2017 Trudny temat... Najważniejsze, że jesteś na prawie. Wszystko zależy o jakiej domenie mówimy i o jakiej sumie, przy niskiej chyba bym pozwolił klientowi na zapłatę po terminie, natomiast przy wysokiej bym się poważnie zastanowił lub np. zaproponował zapłatę dodatkowej raty za karę Share this post Link to post Share on other sites