Jump to content

Recommended Posts

Właśnie chciałem sobie przetransferować domenę z AM do premium.pl...

"Transfer został zlecony. Wymagane potwierdzenie przez abonenta. Wiadomość została wysłana na adres intransfer@dropped.pl."

 

Jakim prawem dropped zmienia e-mail właściciela domeny na swój?

 

Dodam, że domena nie jest przedmiotem aukcji, nie ma aktywnych ofert ani nic w tym stylu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bardzo zasadnicze pytanie. Tez tak mialem i prosze Dropped/Aftermarket o wyjascnienie tych uchybien.

 

Samowolne zmienianie abonenta domeny albo emaila w kontakcie przez rejestratora to bardzo niepokojace zjawisko. Przyznam, ze ciezko mi miec jakiekolwiek zaufanie do rejestratora, ktory to robi, jakie by nie mial pobudki.

To jest wyraznie zabronione w umowie partnerskiej NASK.

 

Zmieniajac adres maila na swoj w kontakcie, Dropped praktycznie przywlaszcza sobie domene, bo prawowity wlasciciel nie jest w takim wypadku informowany przy cesji.

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enelce, dla domeny z jakim rozszerzeniem miałeś ustawiony ten mail?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w ten sposób mogą wytransferowac wszystkie domeny bez wiedzy użytkowników, i to robili. Wyszło na jaw gdy ludzie zaczęli sami przenosić domeny do premium i nie dochodziły linki do zatwierdzenia cesji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w ten sposób mogą wytransferowac wszystkie domeny bez wiedzy użytkowników, i to robili. Wyszło na jaw gdy ludzie zaczęli sami przenosić domeny do premium i nie dochodziły linki do zatwierdzenia cesji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem, że to tylko dla osób z odpowiednimi ustawieniami, ale teraz sprawdziłem i faktycznie mnie też podmienili adres, tyle że na dropped@dropped.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja przez ten szajs mam jedną z domen "w próżni" (próba transferu). Na moją prośbę o kliknięcie w link AM na razie nie odpowiada.

 

Mam dokładnie tak samo. Domena zniknęła z panelu AM i nie ma jej jeszcze na premium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie w takim razie zastanawia gdzie trafiają zapytania o domeny wysyłane przez formularz kontaktowy Aftermarket.pl... Ktoś sprawdzał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem wrażenie, że przychodziło mniej ofert dlatego skierowałem je do ND jednak nie sprawdzałem przyczyny, to było tylko wrażenie. A mogłem przecież przed zmianą DNS powysyłać kilka zapytań ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza opóźnieniami w wypłatach, o czym już napisano chyba wszystko na tym forum chyba jeszcze bardziej niepokojącym zjawiskiem jest dobrowolne rozporządzanie domenami użytkowników przez Dropped.pl, a za taki fakt uważam samowolne zmiany w mailach kontaktowych abonentów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeszcze zapomniałeś Błażej o tym że czasami gubili domeny.

Ja ze strachu zrzuty ekranu robie po wszystkich operacjach :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeszcze zapomniałeś Błażej o tym że czasami gubili domeny.

Ja ze strachu zrzuty ekranu robie po wszystkich operacjach :P

 

Na pewno nie na tym powinno polegać wygodne zarządzanie domenami.

 

Są ciekawsze rzeczy do roboty niż pilnowanie czy domena się przedłużyła. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co zrobić... , radzić sobie jakoś trzeba. Taka era domeny łupanej :P

 

Tylko patrzeć jak pojawi się nowy zawód - ochroniarz domen, który będzie pilnował takich domen.

Praca w systemie dwuzmianowym, stawka bazowa + dodatkowe premie od wyników, zależne od liczby niezgubionych domen. ;)

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko patrzeć jak pojawi się nowy zawód - ochroniarz domen, który będzie pilnował takich domen.

Praca w systemie dwuzmianowym, stawka bazowa + dodatkowe premie od wyników, zależne od liczby niezgubionych domen. ;)

 

Póki co ochroniarzdomen.pl wolna. Nie ma chętnych? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę już o tym było tutaj: http://di.pl/topic/85639-po-transferze-domeny-z-am-do-premium-domena-wyparowala/

Miałem też coś napisać tutaj: http://di.pl/topic/86100-domena-moja-chyba/

Ale jako że sprawa mnie lekko wku...rza, to nie wiedziałem jak dobrać słowa i wolałem nie pisać. Ale skoro już tu się wątek rozwinął, to napiszę co nieco, starając się nie podpaść działowi PR. :P

 

Na początku kwietnia dropped pozmieniał maile nieznanej liczbie kontaktów na własne - maverickdomainers@gmail.com oraz intransfer@dropped.pl (w sumie trudno powiedzieć od czego zależy na który). Wynikiem tego jest mnóstwo problemów i żadnych korzyści.

 

Największy problem mają abonenci, bo stracili jedyny kanał komunikacji z NASK. Niezależnie od tego co się będzie działo z ich domeną - czy zmieni abonenta, czy zostanie przeniesiona, czy nawet skasowana - nie dowiedzą się o tym, wszelkie powiadomienia pójdą na mail dropped. Z tego wynikły tak "ciekawe" sprawy jak transfer kilku domen bez wiedzy abonentów do premium.pl, na konto zarządzane przez dropped. W jednym przypadku była to domena utrzymywana przez resellera dropped na rzecz jego klienta, co już w ogóle wywołało niezłe zamieszanie, w innym była to domena zarabiająca na parkingu, prawowity właściciel zorientował się o zniknięciu domeny po dwóch miesiącach, gdy ktoś zarządzający kontem dropped w premium zmienił dnsy domeny z fastpark na inne (to daje obraz tego, jak "łatwo" jest pilnować swoich domen w dropped dzięki tej zmianie). Podobnie w przypadku zamknięcia partnerstwa dropped (czego nie zakładam, ale maryuse pytał o to w linkowanym wyżej poście) abonent NIE dostanie z NASK żadnego powiadomienia o tym fakcie, listy swoich domen itd.

 

Problem ma z tym oczywiście też premium.pl, jako rejestrator do którego idzie dużo transferów z dropped. Przez zmianę maili wpadamy w kuriozalną sytuację gdzie automat dropped zatwierdza transfer (co jest swoją drogą wątpliwe z punktu widzenia procedur NASK), ale nie zatwierdza e-cesji, przez co domena wisi i czeka, abonent się denerwuje, a dropped ma to w nosie. Oczywiście moglibyśmy to dokończyć ręcznie, zmieniając "bezczelnie" mail dropped na inny, ale przecież nie można tego robić, a to ujdzie droppedowi, niekoniecznie ujdzie nam, więc bez sensu podejmować ryzyko. Na szczęście jest procedura, którą opisałem w pierwszym wyżej linkowanym wątku, która jest wprawdzie upierdliwa, ale pozwala szczęśliwie dokończyć transfer (no chyba że dla domeny było w dropped wykupione domain privacy, wtedy to już pat). O stosunku dropped do sprawy niech świadczy fakt, że - jak dowiedziałem się od jednego z wkurzonych *na premium* klientów, po takim niepełnym transferze, gdzie domena w wyniku automatycznego potwierdzenia znalazła się już w premium, ale nie może przejść procedury zmiany abonenta - dropped zaleca zgłaszającym się do niego użytkownikom złożenie do NASK *skargi na premium.pl* za uniemożliwienie zarządzania przeniesioną domeną. Nie wiem nawet jak to skomentować kulturalnie...

 

Dalej problem ma NASK - pewnie nawet większy niż premium.pl. Oto jeden z top10 partnerów wyprawia z domenami i abonentami co mu się żywnie podoba. NASK oczywiście o tym wie, ale nic nie robi. Dlaczego? Oficjalnie - NASK twierdzi, że dla każdego przypadku musi mieć osobne zgłoszenie od abonenta aby móc podjąć jakieś działania. To tak też w nawiązaniu do pierwszych postów - możecie zgłaszać na forum - ale to nie da nic poza poinformowaniem innych, możecie zgłaszać do premium.pl - ale my niewiele możemy zrobić, możecie zgłaszać do dropped - pytanie czy dropped zareaguje - jedyną sensowną opcją jest zgłoszenie do nask, opisywane wcześniej sprawy przeniesionych bez wiedzy abonenta domen zostały w ten sposób skutecznie załatwione. Ale wracając do NASK - oficjalny powód uważam jedynie za wymówkę. NASK ma pełen wgląd w domeny i z logów dokładnie wie dla których kontaktów został zmieniony mail, ma też kilka(naście?) zgłoszeń w tej sprawie, więc wie że zostało to zrobione bez wiedzy i zgody abonentów. Dlaczego więc nie odkręci sprawy? Wg mnie boi się precedensu. Przez lukę w systemie NASK, zmiana maila w kontakcie abonenckim powoduje powiadomienie *wyłącznie na nowy mail*, stary mail nie dostaje żadnego powiadomienia. Z tego powodu nikt nie dowiedział się w chwili zmiany o tym że zmiana miała miejsce. Teraz jednak spójrzmy co by się stało gdyby NASK sprawę odkręcił - tysiące osób dostałoby powiadomienia o zmianie maila, wtedy otworzyłaby się puszka pandory i posypały pytania o co chodzi - nie trzeba wielkiej głowy żeby wymyślić, że być może dla NASK wygodniejsze jest utrzymanie status quo i obsługiwanie tylko - jak zresztą sami sugerują - oficjalnie zgłoszonych przypadków, resztę ignorując.

 

No i na koniec problem ma dropped, bo podobnie jak NASK, nie ma łatwej możliwości odkręcenia tej, chyba nie do końca przemyślanej, akcji, zaś cała sprawa nie rzutuje też pozytywnie na wizerunek tego serwisu. Choć patrząc na to, że np. nie reagują na prośby swoich użytkowników by np. kliknęli potwierdzenie e-cesji, to chyba nie za bardzo się tym przejmują.

 

Zdaję sobie sprawę, że post nie jest może zbyt obiektywny, ale przynajmniej starałem się nie przeklinać ;-) i przede wszystkim mam nadzieję że da trochę światła na całą sytuację.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez lukę w systemie NASK, zmiana maila w kontakcie abonenckim powoduje powiadomienie *wyłącznie na nowy mail*, stary mail nie dostaje żadnego powiadomienia. Z tego powodu nikt nie dowiedział się w chwili zmiany o tym że zmiana miała miejsce. Teraz jednak spójrzmy co by się stało gdyby NASK sprawę odkręcił - tysiące osób dostałoby powiadomienia o zmianie maila, wtedy otworzyłaby się puszka pandory i posypały pytania o co chodzi - nie trzeba wielkiej głowy żeby wymyślić, że być może dla NASK wygodniejsze jest utrzymanie status quo i obsługiwanie tylko - jak zresztą sami sugerują - oficjalnie zgłoszonych przypadków, resztę ignorując.

 

Też to zauważyłem, jak moje domeny zmieniły maila na maverickdomainers@gmail.com że powiadomienie przyszło tylko jak go zmieniłem z powrotem na swój (na nowy e-mail, na stary nie). To jest ogromna, niewyobrażalna luka w systemie NASK, bo teoretycznie wystarczy, żeby pozmieniać maile w domenach na inne, żeby abonent stracił właściwie nad nimi kontrolę. A to właśnie maile mają chronić przed niezauważalnym wyniesieniem domen gdzie indziej i innymi dziwnymi akcjami - no przecież. ;) Ja tam też nie będę przeklinał na kulturalnym forum, ale NASK też powinien się czasem zastanowić nad swoimi działaniami.

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja czekam na zatwierdzenie cesji 2 domen przez maverica od 3lipca (byloby ich setki, gdybym nie zauwazyl w pewnym momencie, ze jest dziwny email w kontakcie - dobrze ze go premium wyswietla).

 

Chyba pomaga wejscie na tą podstone

http://www.aftermarket.pl/dm_contacts.php

 

i zapisanie kazdego kontaktu (nic nie trzeba zmieniac). Jesli przyjdzie email, to znaczy ze byl inny adres email przy kontakcie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa dużego kalibru, moim zdaniem większego niż problemy z wypłatą pieniędzy.

Też mnie dotknął ten problem i nie ukrywam, że doznałem lekkiego szoku, że de facto można przenieść domenę do innego rejestratora bez mojej wiedzy i zgody. Co ciekawe w kwietniu po otrzymaniu powiadomienia z automat@dns.pl o dokonaniu zmiany na moim kontakci wysłałem zapytanie do supportu Dropped i tak naprawdę zostałem olany. Dzisiaj są tego efekty.

 

Nie rozumiem jedego, dlaczego Dropped mając wiedzę, że dokonał takiej zmiany nie próbuje tego naprawić? Jeżeli nastąpiło to w wyniku błędu systemu można było poinformować klientów, skorygować i po sprawie...

 

 

G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×