Jump to content
Alexis

Firmy przechodzą z .com na .co

Recommended Posts

Among the tortured .com names that recently converted to a silkier sounding .co are SteelVaultData.com, which became Steelvault.co; Projectivenyc.com, which became projective.co; and HowtobeaRetronaut.com, which became simply Retronaut.co.

 

Dressrush.com changed to the more harmonious Tailored.co this year, as its business model also changed. Dressrush was formerly a site designed to give last-minute discounts on wedding clothes and other items to panicked brides-to-be. Now it focuses more broadly on the wedding market.

"I see start-ups all around me who understand a strong brand is not putting a word on .com that does not make sense," says Sara Morgan, co-founder of Tailored.co in Palo Alto, California

 

Cały artykuł na Inc.com:

http://www.inc.com/jeremy-quittner/new-domain-suffixes.html

 

Co sądzicie o tym trendzie?

 

PS. Retronaut.co bardzo ciekawy projekt...

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzy firmy to już trend? ;-) miliony firm ma krótszą nazwę w .net zamiast dłuższej w .com, ale też nie nazwałbym tego trendem. Ostatecznie i tak zyskują przede wszystkim właściciele odpowiedników .com. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urban Times Moves To UT.co On September 19th:

http://www.thedomains.com/2012/08/22/urbantimes-moves-to-ut-co-on-september-19th/

 

StartUp Britain has today announced it has re-branded its domain from .org to .CO, reflecting the trend among start-ups for short, accessible web addresses.

http://www.cointernet.co/media/press-releases/startup-britain-campaign-rebrands-website-co

 

LeWeb Conference Rebrands As LeWeb.co:

http://nibletz.com/2012/05/leweb-conference-rebrands-as-leweb-co/

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzy firmy to już trend? ;-) miliony firm ma krótszą nazwę w .net zamiast dłuższej w .com, ale też nie nazwałbym tego trendem. Ostatecznie i tak zyskują przede wszystkim właściciele odpowiedników .com. ;-)

 

Podaj może jakieś przykłady firm, które przeniosły się z .com na .net, żeby było jasne, czy mówimy o tym samym.

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że to jest jakaś opcja dla firm,

które nie muszą wzbudzać dużego zaufania wśród klientów

których docelowi klienci są na tyle rozeznani w temacie, że nie będą ciągle "poprawiać" adresu www

Czyli raczej niszowe startupy internetowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przyjęło się wymawiać .co po anagielsku, jako ".ko" (analogicznie do .com - "kom") czy raczej 2 literki ".si oł"? A jak wymawiacie po polsku: dosłownie ".co" czy raczej ".ce o"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaj może jakieś przykłady firm, które przeniosły się z .com na .net, żeby było jasne, czy mówimy o tym samym.

 

Nie mówimy o tym samym, ale to jest to samo. Kiedyś firmy które nie "załapały się" na dobrego coma wybierały analogiczną domenę .net (jeśli była dostępna) lub brzydszą (dłuższą) .com. Obecnie część z tych firm, które miały wyjątkowo paskudne .comy postanowiło spróbować "przesiąść się" na krótszą i ładniejszą wersję .co. Efektywnie jest to tożsame z budowaniem biznesu na krótszym .net zamiast dłuższym .com, a nawet bardziej ryzykowne ze względu na to, że .co jest literówką .com i 2/3 osób będzie się mylić (odsyłam do newsa dot. o.co vs o.com), podczas gdy .net brzmi zupełnie inaczej i jeśli ktoś się pomyli, to jedynie odruchowo wpisując .com. Firma działająca pod DługaNazwa.com, która nie była w stanie kupić Nazwa.com przechodzi na Nazwa.co - tym samym wysyłając do abonenta .com komunikat: skoro nie chcesz nam sprzedać tej domeny, to oddamy Ci 2/3 naszego ruchu, a masz!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro nie chcesz nam sprzedać tej domeny, to oddamy Ci 2/3 naszego ruchu, a masz!

2/3 ruchu z tego x % całego ruchu, który to x generowany jest przez internautów samodzielnie wpisujących adres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie miej mi proszę tego za złe ale sądzę, że to Twój powrót do promocji tych domen ;)

...

 

Nie mam Ci niczego za złe, Kangur ;-)

To raczej taki reality check po 2 latach :-) Jak widać wiele z tego co pisałem się spełniło. Ciekaw jestem jeszcze kiedy wielkość rejestru .co przejdzie .pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alexis, prosisz innych o konkrety... co się spełniło?

Nie wierzę w Twoją złą wolę i czerpanie jakiejś dziwnej przyjemności ze smutnego losu inwestorów którzy ugrzęźli w .co po przykładowo takich tematach jak ten ;) ale rejestr .co na di cieszy się możliwie złą opinią - planujesz z tym walczyć? Końcówka ma zastosowanie, jest ccTLD kraju który ma przecież prawo posiadać własne domeny, ale po co informować o tym polską społeczność? Gdzie newsy o .gg czy .iq (z perspektywy Polskiego użytkownika naprawdę nie widzę tutaj żadnej różnicy).

 

Zdaje sobie sprawę że właściciel rocket.co jest milionerem, a w Polsce to się w ogóle przecież nie zdarza ale w jaki sposób ma to pomóc tutejszym inwestorom? Pokazać im jak bardzo jesteśmy zacofani w stosunku do 10x mocniejszych gospodarek?

Edited by Adelard

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej taki reality check po 2 latach :-)

Dzięki za wyjaśnienie, zwłaszcza, że słabo znam angielski i jak widać skojarzyły mi się nieodpowiednie słowa takie jak viral czy buzz ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co się orientuję to więcej wróciło na .com. Po mojemu, domeny .co to był test wielkich rejestratorów tego co będzie niedługo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.co jest zorientowane na łupienie i tyle. Dmuchanie bańki. gdyby było inaczej, to byłoby np. o połowę tańsze niż .com, żeby rzeczywiście wielu mogło skorzystać.

 

Stwórz zagrożenie:

- na .co już "wszyscy tam są"

- "...bo wykupią tobie .co i stracisz ruch na .com"

 

Łup, łup, łup naiwniaków!

 

Zarejestrowałem ponad rok temu nazwę z mojej branży pod .co za chyba 40 zł. Wszystkie rozszerzenia gTLD (za wyjątkiem .biz) są zajęte.

Nie przedłużyłem.

nazwa spadła, nikt nie chciał, cały czas jest wolna.

 

A w GoDaddy obecnie kuszą promocją po 12,99 USD za rejestrację .co (tyle co za .com - BTW z ceną .com ostro przesadzili, chyba podnieśli cenę, żeby uzasadnić - czyt, wykreować - pęd po .co)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem listę domen w top 1mln rankingu alexy i wygląda to mniej więcej tak (ostatnia setka):

 

523490 com
55963 net
45407 ru
39363 org
24645 de
18527 uk
18323 jp
18175 br
16520 com.br
16443 co.uk
15816 cn
15140 pl
13275 info
12111 in
11675 fr
11490 blogspot.com
9308 it
8605 nl
8122 au
7246 com.au
6635 com.cn
6633 es
6530 ir
5791 co.jp
4857 cz
4557 ua
4555 gr
4464 eu
4282 ro
4254 ca
3955 mx
3911 biz
3759 wordpress.com
3704 tumblr.com
3673 za
3667 se
3536 tv
3464 co.za
3239 tw
3163 us
3100 ch
3093 ar
2997 be
2936 at
2831 dk
2811 edu
2790 co
2737 hu
2662 com.ar
2429 me
2389 vn
2331 blogspot.in
2254 tr
2220 com.mx
2119 com.tw
2071 no
2056 com.ua
1854 sk
1788 cc
1692 kr
1616 fi
1537 pt
1500 cl
1486 co.in
1369 blogspot.com.br
1368 my
1353 gov.cn
1350 com.tr
1343 il
1188 co.kr
1174 nz
1167 co.il
1151 ie
1139 lt
1100 hk
1096 blogfa.com
1092 kz
1073 com.pl
1067 by
1055 org.uk
1041 sg
966 su
956 co.nz
913 th
862 pk
859 asia
836 bg
830 ws
802 gov
737 tk
730 hr
728 pe
726 com.my
724 az
715 or.jp
666 rs
665 lv
656 co.id
582 ve
581 ph

 

.co niecałe 3 tyś przy takiej pompie? Domena .me nie ma takiej pompy a za chwile ją przegoni. Ludzie obudźcie się. Lada moment będą się pojawiać coraz to nowe pre rejestracje na Sedo różnych końcówek i będzie się wkręcać ludziom, że muszą zabezpieczać interesy swojej firmy i je licytować. To już było. Jest coraz większe uodpornienie a niedługo na nikim nowe cctld nie będzie robić wrażenia.

Zobaczcie gdzie jest .asia z wynikiem 859 a jaka była pompka :)

 

Ten ranking świadczy o tym, że .com to potęga a reszta to margines - nowe cctld to ... plankton

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak człowiek chce sobie fajne domain hacki zarejestrowac, to jacyś sk...ńscy domainerzy przetrzymują w rejestracji, hehe. A tu tyle nowych końcówek przybedzie. Skończą jako domeny kolekcjonerskie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te wyniki też nie są w pełni miarodajnę, spójrz na .ru, których jest 2x więcej niż .de - ale jak popatrzysz na konkretne strony, to wiele z nich jest sztucznie napompowanych pseudo-ruchem, widziałem niedawno jakiś prawie pusty blog z cv jakiegoś kolesia w pierwszym 10k alexy. Podejrzewam więc, że wiele z tych .com to też puste balony, no ale fakt faktem że jest .com i potem długo długo nic. ;-)

 

edit: a to co?

18175 br
16520 com.br

rozumiem że .br = com.br + inne subdomeny, typu gov itd.? tylko po co rozbijać/dublować? to samo z .uk/co.uk

Edited by pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo alexa ma dużo fake stron ale jednak w jakimś stopniu jest miarodajna. Moim zdaniem jest to lepsza ocena niż liczba domen bo ona niewiele czasem mówi. Ile w .de czy .ru jest zagospodarowanych a ile na parkingach etc :)

 

site:pl daje 1 910 000 000 wyników

site:de 3 180 000 000 wyników

 

Biorąc pod uwagę liczbę ludności to by się mogło zgadzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówisz że mamy informatyzację na poziomie Niemiec? ;-)

Odfiltruj regionalne używane pod seo i wynik może się nieco zmienić. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możemy nawet założyć, że 500k to spam na regionalkach.

 

Biorąc pod uwagę np. porównanie google.pl do google.de (oczywiście ktoś dalej może twierdzić, że może być niemiarodajne), można założyć że 3x więcej ruchu jest w .de co by też się mogło zgadzać.

 

Teraz pytanie ile aktywnych jest domen z tych 16mln w .de :)


google.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startups czesto wybieraja .co:
http://www.hlntv.com/article/2013/03/15/south-southwest-interactive-sxsw-austin-texas-startup

Dotcom is no longer their only domain of choice
Startup founders know that finding a great .com domain name for their startup is no longer likely. Until now, that has been a point of great frustration, forcing entrepreneurs to spend a large part of their funding on securing a serviceable domain name or to settle on subpar names to build their brands. Then, .co came on the scene and that all changed.

This year at SXSW, I met at least a dozen interesting companies built on .co and saw at least a dozen others promoting their businesses. Among them were Facebook co-founder Randi Zuckerberg -- promoting her new digital lifestyle magazine, dotcomplicated.co -- and retail behemoth Wal-Mart promoting goodies.co, a food subscription startup launched through its Wal-Mart Labs division.

Peter Bodenheimer, founder of the social drinking app BarNotes (which was thought up during a conversation over drinks at SXSW two years ago), chose to launch BarNotes on the .co domain and has been amazed at the boom in companies doing the same. “It’s actually trendy now -- I like the idea that we got started before the trend,” he said.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówcami - .co to głównie domeny dla startupów, które są nowoczesne i z tej strony chcą się pokazać. Dotcom to coś konserwatywnego, .co to coś nowoczesnego. Dotcomy to raczej poważne biznesy, przy domenie .co mamy świadomość, że korzystamy z czegoś nowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×