Jump to content
Alexis

Firmy przechodzą z .com na .co

Recommended Posts

Trochę odświeżę temat jak spraway się mają z roszerzeniem .co.pl ?? kolejna bańka czy raczej przyszłość ?

 

Przepraszam, ze sie zapytam, ale co ma .co.pl wspolnego z tematem, w ktorym chodzi o .co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

SilkApp.com przebrandował się na krótszą domenę Silk.co i dostał 1.6 Mio USD od VC.

 

http://techcrunch.com/2013/10/07/cloud-based-non-techie-data-wrangling-app-silk-launches-its-first-paid-product-for-teams-gets-an-extra-1-6m-from-nea/

 

Ps.

Inkubator Fi.co stworzył już ponad 1000 firm o łącznej wartości ponad 5 miliardów USD:

http://techcrunch.com/2013/10/05/founder-institute-1000/

Share this post


Link to post
Share on other sites

w Lotto też czasem ktoś trafia

 

? chcesz powiedziec, ze przypadkiem przeszli na .co? albo ze Fi.co wypuscil przypadkiem 1000 firm o wartosci 5 mrd USD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie

 

Chce powiedzieć, że w skali całego świata domenowego ilość tego typu podmiotów przenoszących się z .com na .co to jak stosunek wygrywających do grających w lotto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba dla kazdego jasne jest, ze dla firm globalnych, .com jest zasadniczo lepsza do .co z takim samym keywordem. Ale jak widac sa wypadki, kiedy firmy nie tylko powstaja pod .co z braku .com, ale wrecz z dlugich .com przechodza na krotkie .co. Najwyrazniej maja ku temu powody. I nie chodzi tu o kowalskiego z wolki dolnej, a o powazne firmy obracajace wieloma milionami $.

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście że mają ku temu powody, a konkretnie jeden - moda. Pytanie czy moda przeminie, czy zostanie? Może za rok czy dwa firmy nie będą przechodzić z TheCośtam.com na Cośtam.co, tylko z TheCośtam.com na go.cośtam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście że mają ku temu powody, a konkretnie jeden - moda. Pytanie czy moda przeminie, czy zostanie? Może za rok czy dwa firmy nie będą przechodzić z TheCośtam.com na Cośtam.co, tylko z TheCośtam.com na go.cośtam?

 

Wychodze z zalozenia, ze beda robic to i to ;) Tak jak mowisz: moda na .com powoli mija.

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Równie dobrze można zaryzykować stwierdzenie, że mija moda na domeny internetowe, bo przecież wiele osób już teraz nie potrzebuje własnego adresu, tylko ma stronę facebooka lub kanał na youtube.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz w modzie jest kasowanie kont na FB. Może w ogóle minie moda na Internet? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz w modzie jest kasowanie kont na FB. Może w ogóle minie moda na Internet? :P

 

Wtedy trzeba będzie zając się na poważnie branżą urządzeń mobilnych ;-)

 

 

Ponadto pragnę zauważyć, że podobna sytuacja była i jest z domenami erotycznymi (.xxx).

Na domenach .com działa nadal najwięcej porno serwisów, domen .xxx używa tylko 2-3% serwisów ero.

 

Czy firmy będą się przesiadać na .co?? Cóż, zobaczymy. Rejestr .co jest stosunkowo młodym i małym rejestrem, dlatego nie powinno się go lekceważyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Równie dobrze można zaryzykować stwierdzenie, że mija moda na domeny internetowe, bo przecież wiele osób już teraz nie potrzebuje własnego adresu, tylko ma stronę facebooka lub kanał na youtube.

 

Być może jesteś bliższy prawdy, niż każdy z nas chciałby:

Unintended Consequences As Aus Registry Study Turns Into Story “Domain Names Fading Out of Fashion”

http://www.thedomains.com/2013/10/15/unintended-consequences-as-aus-registry-study-turns-into-story-domain-names-fading-out-of-fashion/

 

Internet domain names may be fading out of fashion with a new study revealing that the majority of Australians do not own a web address and do not see the need to invest in one either... Of the 10,000 Australian polled for the study, 87% said they did not own or run a domain name.... Two thirds of those surveyed indicated that sites like Facebook and Tumblr serve as an adequate replacement for a presence on the web

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Przecież nie jest niczym dziwnym, że spora część populacji nie potrzebuje domen, podobnie jak spora część populacji nie potrzebuje nic więcej niż zjeść, nachlać się i pójść spać. Tytuł wątku wskazuje jednak, że mówimy o firmach, więc przywołane badanie nie wnosi wiele nowego do tych rozważań,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mysle, ze pb ma racje z ta przemijajaca moda na .com. Poczytaj tutaj:

 

http://www.thedomains.com/2013/09/26/frank-schilling-live-from-london-com-will-become-like-am-radio/

 

Frank Schilling: “.Com will become like AM radio”

:)

Schwartz pointed out that Schilling's analogy to .com becoming like AM radio was different because FM became popular because it had stereo to offer. Schwartz said new TLDs have nothing new to offer.

http://domainnamewire.com/2013/10/22/the-debate-over-new-tlds-at-traffic/

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak tam, to które jeszcze przechodzą na .co? Przechodzą w dalszym ciągu? Bo o.co to już tylko przekierowanie na .com jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×