Sign in to follow this  
trututu

Problem z transferem z firmy domeny * pl

Witam, proszę o pomoc/wskazówkę co robić w następującej sytuacji.

Zakupiłem poprzez allegro serwis internetowy wraz z domeną o końcówce .net. Pech chciał że domena jest zarejestrowana w krakowskiej firmie domeny * pl i tutaj zaczynają się problemy...

Ponieważ znam opinie o tej firmie poprosiłem obecnego własciciela aby przetransferował tą domenę do innej firmy i dopiero wtedy zrobimy cesję gdyż w przypadku wykonania cesji w obecnej firmie musiałbym się zgodzić na ich wszystkie pokrętne regulaminy i zasady.

Niestety firma domeny * pl wstawiła jako administrative contact swój adres email zamiast emaila własciciela domeny. W efekcie emaile z linkiem zatwierdzającym transfer przychodzą na ich adres email a oni go nie zatwierdzają. Prawdopodobnie nie klikają w łącze i po iluś dniach wygasa ważność tychże linków a po kolejnych ważność kodu authinfo. W ten sposób uniemożliwiają wykonanie transferu.

Czy ktoś miał podobny problem? Co można zrobić w takiej sytuacji?

Cytat ze strony icann:

My registrar is listed as the Administrative Contact for my domain name and this is preventing my transfer from going through. What do I do?

If you are listed as the Registrant for the domain name, you can ask your new registrar of choice to send the required Form of Authorization to you rather than the Administrative Contact.

You can also update the data associated with the domain name and name a different Administrative Contact. Some registrars offer an online interface tool for you to manage this data yourself; others can make these updates if you contact their customer service.

Źródło: http://www.icann.org/en/resources/registrars/transfers/name-holder-faqs

Edited by thurisaz