Domenatorix 167 Report post Posted February 27, 2013 Na pewno spotkaliście się z problemem przedłużania domen zarestrowanych dla marek, które z różnych powodów zostały wycofane z rynku, więc tym samym odpowiadające im domeny powinny być prawie bezwartościowe dla dotychczasowych abonentów, ale mimo zostały przedłużone na kolejny rok. Miałem nadzieję, że wczoraj zacznie wygasać domena freem.pl , a dzisiaj cdpnetia.pl, tymczasem obie zostały przedłużone na kolejny rok. Jaki interes mają właściciele takich domen z ich przedłużaniem, skoro nie korzystają już z tych marek? I druga kwestia, czy po wycofaniu marki z rynku przestaje ona być automatycznie zastrzeżonym znakiem towarowym? Jeśli nie, to po jakim czasie lub co musi się stać, aby właściciel stracił prawa do takiej marki? Share this post Link to post Share on other sites
lufthansa 595 Report post Posted February 27, 2013 Rynek nie jest rejestrem zajmujący się rejestracją znakow. Jaki mają interes odnawiania "prawie bezwartościowych dla dotychczasowych abonentów, ale mimo to przedłużonych na kolejny rok"? A czemu są one w Twoim kręgu zainteresowania? Frugo. Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted February 27, 2013 ... tym samym odpowiadające im domeny powinny być prawie bezwartościowe dla dotychczasowych abonentów, ale mimo zostały przedłużone na kolejny rok. (...) Jaki interes mają właściciele takich domen z ich przedłużaniem, skoro nie korzystają już z tych marek? I druga kwestia, czy po wycofaniu marki z rynku przestaje ona być automatycznie zastrzeżonym znakiem towarowym? Jeśli nie, to po jakim czasie lub co musi się stać, aby właściciel stracił prawa do takiej marki? Czytamy, czytamy, np. tutaj. Share this post Link to post Share on other sites
megalgal 86 Report post Posted February 27, 2013 (edited) miałem taką domenę po zlikwidowanym kolosie państwowym, ruch chińskich botów i chiński spam z branży (ciekawe ceny dawali) to jedyne co z niej miałem czy po wycofaniu marki z rynku przestaje ona być automatycznie zastrzeżonym znakiem towarowym? wątpie... Edited February 27, 2013 by megalgal Share this post Link to post Share on other sites
Domenatorix 167 Report post Posted February 28, 2013 (edited) Rynek nie jest rejestrem zajmujący się rejestracją znakow. Jaki mają interes odnawiania "prawie bezwartościowych dla dotychczasowych abonentów, ale mimo to przedłużonych na kolejny rok"? A czemu są one w Twoim kręgu zainteresowania? Frugo. Bo są z branży telekomunikacyjnej (mojej ulubionej) ;-). Czytamy, czytamy, np. tutaj. Dzięki. Przeczytanie tamtego wątku rozwiało parę moich wątpliwości.wątpie... Idea zlikwidowana w 2005 r., a idea.pl ciągle zajęte przez Centertel, Era zlikwidowana w 2011 r., a era.pl ciągle zajęte przez PTC. Jakby komuś by się udało zrealizować opcję na jedną z tych domen, to pewnie operator by już jej nie odzyskał za darmo, bo są to domeny słownikowe i można by ich użyć nie tylko w kontekstach telekomunikacyjnych. Był też pewien operator, który został przejęty przez konkurencję, a też miał fajne, uniwersalne słowo w nazwie. Edited February 28, 2013 by Domenatorix Share this post Link to post Share on other sites
megalgal 86 Report post Posted February 28, 2013 (edited) Idea zlikwidowana w 2005 r., a idea.pl ciągle zajęte przez Centertel, Era zlikwidowana w 2011 r., a era.pl ciągle zajęte przez PTC. Jakby komuś by się udało zrealizować opcję na jedną z tych domen, to pewnie operator by już jej nie odzyskał za darmo, bo są to domeny słownikowe i można by ich użyć nie tylko w kontekstach telekomunikacyjnych. Był też pewien operator, który został przejęty przez konkurencję, a też miał fajne, uniwersalne słowo w nazwie. gdyby... to tak, ale każdy taki przypadek jest indywidualny, a wogóle pytaleś o co innego, a do tego podane przyklady (z pierwszego postu) nie są słownikowe Edited February 28, 2013 by megalgal Share this post Link to post Share on other sites