Jump to content
Sign in to follow this  
roberto_one

Reklama regionalna

Recommended Posts

Witam

 

Zamierzam rozreklamować w swoim regionie katalog firm i mam parę pytań do znających temat:

 

1. co daje lepszy rezultat reklama w postaci ulotek roznoszonych za pośrednictwem listonoszy czy banery reklamowe zawieszone na ogrodzeniach przy głównych skrzyżowaniach drogowych?

 

2. jaki projekt baneru jest lepszy ninimalistyczny(nazwa domeny i kilka słów na zachętę) czy może na bogato(nazwa domeny + grafika i opis projektu)?

 

3. Orientuje się ktoś ile kosztuje na rok powieszenie baneru(2m x 1m) na ogrodzeniu w małych miejscowościach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie.

1. Praktycznie nie do zmierzenia jest rezultat z banera. Ulotki zależy jak będą dostarczone, do kogo, w jakim czasie itd. Skuteczność ok. 2% w najlepszym wypadku.

2. Zależy gdzie będzie wisiał baner. Jak nie ma czasu czasu na czytanie to krótkie info i koniec. Raczej minimalistycznie, domena + info katalog firm + logo czy coś.

3. Zależy jak się dogadasz, za kawę też się wieszało. Ogólnie to 50zł/mc to taka stawka wyjściowa.

 

Jak są jeszcze pytania to zapraszam na pw. Może podpowiem coś jak dowiem się o jakim regionie mowa.

 

PS. Mam dobre ceny na wydruk i projekt materiałów reklamowych (ulotki, banery, wizytówki itd) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie macie jakiejś gazety regionalnej? U mnie takowa funkcjonowała - reklamowało się tam większość liczących się przedsiębiorstw z gminy. Myślę, że dla serwisu celowanego lokalnie może być to świetne rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Praktycznie nie do zmierzenia jest rezultat z banera. Ulotki zależy jak będą dostarczone, do kogo, w jakim czasie itd. Skuteczność ok. 2% w najlepszym wypadku.

 

3. Zależy jak się dogadasz, za kawę też się wieszało. Ogólnie to 50zł/mc to taka stawka wyjściowa.

Jeżeli chodzi o ulotki to raczej kolportaż przez pocztę polską, roznoszą takie foldery reklamowe u nas.

 

Ostatnio dosyć duża firma proponowała nam 300 zł/rocznie za baner 2m/1m na metalowych słupach na naszej działce twierdząc, że tak płacą(gdyby dorzucili jeszcze 2 setki to może). 50 zł/mc również wydaje mi się że zbyt dużo jak na baner powieszony na płocie ale tak jak mówisz kwestia dogadania.

 

 

Nie macie jakiejś gazety regionalnej? U mnie takowa funkcjonowała - reklamowało się tam większość liczących się przedsiębiorstw z gminy. Myślę, że dla serwisu celowanego lokalnie może być to świetne rozwiązanie.

U nas jedynie funkcjonują foldery reklamowe(roznoszone przez listonoszy) w postaci małych gazetek i jeden "magazyn"(roznoszony po różnych miejscach jak stacje benzynowe, fryzjerzy, kawiarnie, ogólnie tam gdzie są ludzie) ale ceny reklamy są zbyt wysokie( za taką reklamę to będę miał baner, prezentacje baneru i kilka tysięcy ulotek ;)). Po po rozmowie z jednym z właścicieli takiego folderu cisza w temacie jak się okazało że chce zareklamować regionalny katalog, w którym umieszczenie wizytówki jest darmowe(taki mały konflikt interesów)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie.

1. Praktycznie nie do zmierzenia jest rezultat z banera. Ulotki zależy jak będą dostarczone, do kogo, w jakim czasie itd. Skuteczność ok. 2% w najlepszym wypadku.

Tutaj się nie zgodzę. Wystarczy odpowiednio sformułować treść, żeby było wiadomo skąd firma się o nas dowiedziała.

 

Z ulotkami jest bardzo różnie jednakże jest ich za dużo żeby dawały realne wyniki.

Miało to sens 3 - 4 lata wstecz - obecnie tego typu reklama jest w większości traktowana jako zwykły spam.

 

Kosztowo również wychodzi bardzo drogo - żeby mieć pewność że zostały dostarczone w odpowiednie miejsca ( a nie do śmietnika ) trzeba zapłacić 60 - 80 % wartości samej ulotki ( czasem nawet więcej ).

 

 

Ad2. Jak przy szybkiej trasie - lepiej dać konkretne i krótkie hasło, bez niepotrzebnej grafiki ( której i tak nikt nie zobaczy ).

Jeżeli w miejscu dużego ruchu pieszego trochę ładnej grafiki nie zaszkodzi.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalogów firm regionalnych jest na pęczki. Przemyśł 2 razy czy na pewno chcesz tworzyć kolejny i w czym będzie lepszy. No i jak pozyskasz reklamodawców do niego. Ilotki i banery moga sie przydac na póxniejszym etapie. Pomyśl jak pozyskac pierwsze 500-1000 firm. Może je skpiowac z PAnoramy Firm? Chodzi o to, że jeśli reklamodawca zobaczy, że nie ma zbyt wielu firm (tudzież jego konkurencji) w katalogu to nie zpłaci za dodanie się do katalogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×