wst 0 Report post Posted November 17, 2013 (edited) witam, mam taki problem z aftermarket. Otóż posiadam tam kilka domen i skontaktował się ze mną urząd skarbowy, iż nie zgadzają się faktury. Jest różna kwota wykazana przeze mnie i przez aftermarket. Niestety kontakt z tą firmą jest fatalny. Otrzymałem odpowiedź, że informacja została przekazana do księgowości i cisza. Żadnych dalszych odpowiedzi, kolejne wysłane tickety i cisza. Czy jest jakiś telefon do aftermarket, bo nigdzie nie mogę znaleźć? Może ktoś bardziej doświadczony na forum miał już do czynienia z takimi sprawami? Dzięki za pomoc. Edited November 17, 2013 by wst Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted November 17, 2013 (edited) Jest różna kwota wykazana przeze mnie i przez aftermarket. Kontrola urzędu skarbowego w mojej spółce, żadnych problemów nie wykazała. Więcej w wątku Vies Edited November 17, 2013 by Kangur Share this post Link to post Share on other sites
wst 0 Report post Posted November 17, 2013 No tak, ale wolałbym mieć sytuację jasną, nie wiem czemu urząd pisze o innych kwotach, niż ja wykazałem. Dlatego chce się jakoś skontaktować z aftermarket. Zwłaszcza, że tu chodzi o naprawdę drobne kwoty i z tego powodu nie chcę mieć żadnych nieprzyjemności. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted November 17, 2013 witam, mam taki problem z aftermarket. Otóż posiadam tam kilka domen i skontaktował się ze mną urząd skarbowy, iż nie zgadzają się faktury. Jest różna kwota wykazana przeze mnie i przez aftermarket. Niestety kontakt z tą firmą jest fatalny. Otrzymałem odpowiedź, że informacja została przekazana do księgowości i cisza. Żadnych dalszych odpowiedzi, kolejne wysłane tickety i cisza. Czy jest jakiś telefon do aftermarket, bo nigdzie nie mogę znaleźć? Może ktoś bardziej doświadczony na forum miał już do czynienia z takimi sprawami? Dzięki za pomoc. Sprawdź czy wszystkie faktury masz na pewno od Michau Enterprises z Cypru, ja jedną dostałem nie wiedzieć czemu z Domain Aftermarket z USA (za czerwiec 2013), a z rozpędu wystawiłem do niej fakturę wewnętrzną na dane cypryjskie. Na szczęście się zorientowałem (dzięki wątkowi na di.pl na podobny temat) i poprawiłem. Możliwe że właśnie w ten sposób u Ciebie powstała różnica. Share this post Link to post Share on other sites
wst 0 Report post Posted November 17, 2013 (edited) a zapytam przy okazji, co to jest w ogóle tam "wewnętrzna", bo za bardzo tego nie rozumiem? faktury mam wystawione od jednej firmy, urząd twierdzi że kwota jest za mała i za mało faktur wykazałem. Edited November 17, 2013 by wst Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted November 17, 2013 faktury mam wystawione od jednej firmy, urząd twierdzi że kwota jest za mała i za mało faktur wykazałem. Faktury są generowane przez system raz w miesiącu więc o ile nie zapomniałeś czegoś wydrukować, to na jakiej podstawie twierdzą, że masz ich za mało ? Wykazałeś sprzedaż nazw domen, na które nie miałeś pokrycia w rejestracji lub w zakupach ? Share this post Link to post Share on other sites
mishel 3 Report post Posted November 17, 2013 Wykazałeś sprzedaż nazw domen, na które nie miałeś pokrycia w rejestracji lub w zakupach ? @Kangur czy podczas Twojej zeszłorocznej kontroli takie dane były również weryfikowane ? Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted November 17, 2013 (edited) @Kangur czy podczas Twojej zeszłorocznej kontroli takie dane były również weryfikowane ? Nie, chociażby dlatego, że kontrolowana była wtedy ta spółka, w której miałem tylko domeny wykorzystywane do potrzeb własnych czyli na fakturach były wyłącznie rejestracje i zakupy. Ale wydaje mi się, że sprawdza się przede wszystkim numery i wartości faktur. W każdym razie współczuję tym kontrolerom, którzy chcieliby takie szczegółowe dane dokładnie sprawdzać z kilku ostatnich lat, zwłaszcza u tych osób, które mają tysiące lub dziesiątki tysięcy domen i często coś rejestrują, testują, kupują, sprzedają lub czegoś nie przedłużają i rejestrują spady ponownie Edited November 17, 2013 by Kangur Share this post Link to post Share on other sites
thomaso 722 Report post Posted November 17, 2013 (edited) W każdym razie współczuję tym kontrolerom, którzy chcieliby takie dane dokładnie sprawdzać z kilku ostatnich lat, zwłaszcza u tych osób, które mają tysiące lub dziesiątki tysięcy domen i często coś rejestrują, testują, kupują, sprzedają lub czegoś nie przedłużają i rejestrują spady ponownie Przecież to dla większego portfolio praktycznie nie jest realne do sprawdzenia, żeby przeglądać domenę po domenie i badać jej historię, potem tak przez kilka lat wstecz - ktoś by musiał być wybitnie upierdliwy albo mieć wybitnie dużo czasu. Edited November 17, 2013 by thomaso Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted November 17, 2013 ktoś by musiał być wybitnie upierdliwy albo mieć wybitnie dużo czasu. czyli wypisz wymaluj nasi urzędnicy ;-) 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted November 17, 2013 (edited) czyli wypisz wymaluj nasi urzędnicy ;-) Nie mogę się z tym zgodzić bo u mnie osoby kontrolujące były bardzo miłe a dociekliwość leży po prostu w ich zakresie obowiązków. - W niektórych przypadkach urząd musiałby jednak oddelegować cały wydział, gdyż kontrola skarbowa - zgodnie z przepisami ordynacji podatkowej - w jednym roku nie może przekroczyć u mikroprzedsiębiorcy 12 dni roboczych. A za mikroprzedsiębiorcę uważany jest ten, który zatrudnia mniej niż 10 pracowników i ma obroty netto ze sprzedaży mniejsze niż 2 miliony Euro rocznie. Edited November 17, 2013 by Kangur Share this post Link to post Share on other sites
mishel 3 Report post Posted November 18, 2013 Z ciekawości zapytam czy bonusy otrzymywane z AM traktujecie jako przychód i wystawiacie faktury ? Share this post Link to post Share on other sites
pawel71 0 Report post Posted November 19, 2013 miałem to samo - aftermaket wykazał jedną o kilka stówek większą fakturę niż mi na koniec miesiąca wystawili - do tej pory się nie dowiedziałem czemu, brak kontaktu, po kilku miesiącach odpisali łaskawie, ale nic nie wyjaśnili, i do dziś sprawa nie wyjaśniona. Także nie licz, że czegoś się dowiesz, za to szykuj się na telefony i wezwania do US. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted November 19, 2013 miałem to samo - aftermaket wykazał jedną o kilka stówek większą fakturę niż mi na koniec miesiąca wystawili - do tej pory się nie dowiedziałem czemu, brak kontaktu, po kilku miesiącach odpisali łaskawie, ale nic nie wyjaśnili, i do dziś sprawa nie wyjaśniona. Także nie licz, że czegoś się dowiesz, za to szykuj się na telefony i wezwania do US. Nieźle. A która kwota zgadzała się z saldem - ta z Twojej faktury, czy ta którą US dostał z Cypru? Bo nie wiem czy sprawdzać otrzymane faktury za zgodność z saldem, czy czekać na UKS... Share this post Link to post Share on other sites
mishel 3 Report post Posted November 19, 2013 (edited) EDIT: piszecie o fakturach kosztowych Proponuję od siebie sprawdzić czy właściwie rozliczacie właściwe kwoty na fakturach przychodowych :Statystyki przychodu w pozycji: https://www.aftermarket.pl/accountstats.php#balance Edited November 19, 2013 by mishel Share this post Link to post Share on other sites
ArturZ 115 Report post Posted November 20, 2013 EDIT: piszecie o fakturach kosztowych Proponuję od siebie sprawdzić czy właściwie rozliczacie właściwe kwoty na fakturach przychodowych :Statystyki przychodu w pozycji: https://www.aftermarket.pl/accountstats.php#balance Ciekawi mnie w jaki sposób AfterMarket rozlicza/dokumentuje swoje wydatki, jeśli nie bierze od użytkowników faktur/rachunków. Czy generuje (za nas) automatycznie jakieś dokumenty, które są honorowane przez cypryjski US? Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted November 20, 2013 Ciekawi mnie w jaki sposób AfterMarket rozlicza/dokumentuje swoje wydatki, jeśli nie bierze od użytkowników faktur/rachunków. Czy generuje (za nas) automatycznie jakieś dokumenty, które są honorowane przez cypryjski US? Nie znam się dobrze na rozliczeniach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów ( WNT ) ale z tego co wiem, to można wystawiać faktury wewnętrzne, choć widzę, że od 01 stycznia już nie trzeba. Innych alternatyw nie widzę, bo na faktury od swoich klientów i tak by się nie doczekali. Share this post Link to post Share on other sites
kamilovsky 0 Report post Posted November 20, 2013 Miałem to samo. US twierdzi, że Michau wystawił dla mnie o jedną FV więcej niż wykazałem w kosztach. Wyjaśniłem im, że wszystkie FV jakie miałem dostać to dostałem (czyli, że nic mi nie brakuje, saldo wpłat gra z fakturami), że to co dostałem to wykazałem w kosztach... i że jeżeli jakiś problem jest, to nie u mnie i nie mój. Co ciekawe nie pasowały im też FV kosztowe od Google (za adwordsy), tak jakby Google zgłosiło jedną FV dwa razy, w kolejnych kwartałach. Wyjaśniłem jak wyżej, panie z US sobie odnotowały i mam nadzieję, że zamknęły temat. Share this post Link to post Share on other sites
mishel 3 Report post Posted November 20, 2013 Miałem to samo. US twierdzi, że Michau wystawił dla mnie o jedną FV więcej niż wykazałem w kosztach. Wyjaśniłem im, że wszystkie FV jakie miałem dostać to dostałem (czyli, że nic mi nie brakuje, saldo wpłat gra z fakturami), że to co dostałem to wykazałem w kosztach... i że jeżeli jakiś problem jest, to nie u mnie i nie mój. Co ciekawe nie pasowały im też FV kosztowe od Google (za adwordsy), tak jakby Google zgłosiło jedną FV dwa razy, w kolejnych kwartałach. Wyjaśniłem jak wyżej, panie z US sobie odnotowały i mam nadzieję, że zamknęły temat. Za który rok miałeś taką sytuację ? Share this post Link to post Share on other sites
kamilovsky 0 Report post Posted November 20, 2013 2012 Share this post Link to post Share on other sites
mishel 3 Report post Posted November 20, 2013 2012 A US odezwał się teraz czy również w 2012 ? Share this post Link to post Share on other sites
kamilovsky 0 Report post Posted November 20, 2013 Jakiś miesiąc temu. Pani zadzwoniła i zaczęła rzucać numerami kwartałów, kwotami i nazwami kontrahentów. Akurat byłem poza biurem, więc tylko ogólnie ustaliłem o co chodzi - rzekomo nie wykazałem wszystkich kosztów i powinienem złożyć korekty do deklaracji. Wg mnie dziwne, że US pilnuje i upomina się o księgowanie kosztów, dlatego trochę mnie to zaintrygowało i postanowiłem wyjaśnić o co tak naprawdę chodzi. Następnego dnia na spokojnie przejrzałem wszystko, podrukowałem zestawienia, zebrałem deklaracje (wszystko u mnie zgadzało się, nic mi nie brakowało) i pokazałem w US, że u mnie jest OK i dałem do zrozumienia, że poza tym nic mnie nie interesuje... a jak coś im nie pasuje, to niech szukają w Irlandii i na Cyprze Przy okazji dowiedziałem się, że mają jakiś system, do którego spływają dane z UE o transakcjach wewnątrzwspólnotowych i te dane porównują z deklaracjami Share this post Link to post Share on other sites
entersite 118 Report post Posted November 28, 2013 Miałem podobną sytuację. Wezwanie do US, że nie wykazałem importu usług z Cypru i Francji. Jak się okazało z Aftermarket było wszystko ok, po prostu zapomniałem zaksięgować faktury za program, który kupiłem we Francji. Pani w US kazała zaksięgować fakturę i złożyć korektę. Teraz wszystko jest ok. Po prostu w US w systemie vies pokazuje im się kwota jaka powinniśmy wykazać w wewnątrzwspólnotowym imporcie usług. Mi brakowało trochę ponad 200zł i dlatego dostałem wezwanie. Share this post Link to post Share on other sites