Jump to content
Sign in to follow this  
friedman

[Aftermarket] 1000 rozesłanych maili i blokada poczty

Recommended Posts

Witajcie!

 

Czy ktoś z Was spotkał się na hostingu Aftermarket ze zjawiskiem, że używając Waszego konta ktoś obcy w krótkim czasie rozesłał 1000+ maili (czyli spam) i konto zostało zablokowane na SMTP (Outlook nie potrafi wysłać maila w ogóle - bez wskazania błędu, Roundcube z kolei wywala błąd 435)?

 

Już drugi (trzeci - o czym za chwilę) raz w krótkim czasie mamy taką sytuację, że ktoś włamuje się w ten sposób na jedną z naszych skrzynek. Za pierwszym razem support dość szybko odpowiedział, że użyto prawidłowego jednego z naszych loginów i hasła i faktycznie rozesłano tak maile.

 

Nastąpiła zmiana haseł i wczoraj w dzień ponownie, tym razem z innego loginu, ktoś rozesłał 1000 maili - tym razem wszystkie nasze domeny przypisane do konta hostingowego zostały zablokowane na SMTP. Zgłoszenie do supportu pozostaje bez żadnej reakcji, mimo błagalnych próśb (wyłączony email to dla nas tragedia w firmie). Co więcej, rano odczytujemy kolejny komunikat, że w nocy ponownie ktoś użył naszego loginu i hasła do rozesłania 1000 maili (hasła kolejny raz były zmieniane i nastąpiło to po zmianie, a w dodatku my nie mieliśmy możliwości wysyłki nawet jednego maila, tymczasem w nocy ktoś rozsyła przez SMTP Aftermarketu ich cały 1000)...

 

Sprawa jest dla mnie zagadkowa. Chcę dowiedzieć się, gdzie jest dziura i w jaki sposób ktoś otrzymuje możliwość spamowania z naszej domeny. W dodatku chcę samemu odzyskać możliwość wysyłania maili, ale support pozostaje głuchy. Kontaktu telefonicznego nie ma - wiedziałem o tym, decydując się na Aftermarket (Dropped), bo miał świetne recenzje, ale wygląda, że jest coraz gorzej.

 

W dodatku w panelu adm ciągle jako główny wisi link do Squirrelmaila, którego nie wspierają.

 

Czy jest na sali ktoś, kto miał podobne przygody? Może temu jakoś zaradził?

 

Z góry dzięki!

Maciek

Edited by friedman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie masz zainfekowany serwer, podłącz się do niego oraz przeszukaj pliki po dacie ostatniej modyfikacji.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wie ktoś, czy da się z poziomu administratora konta hostingowego zdjąć blokadę na SMTP?

 

Nie da się.

Edited by szogun

Share this post


Link to post
Share on other sites

To kiepsko... coś kojarzę, że kiedyś na tym forum był ktoś z Dropped.pl. Czy nadal jest, nie wiecie? To lekko upierdliwe z mojej strony, ale też nie uśmiecha mi się czekać na jakąkolwiek odpowiedź kilka dni, podczas gdy nie możemy prowadzić normalnej korespondencji z naszymi klientami. To staje się niepoważne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki teraz jest tam limit na wysłane maile, bo kiedyś gdy pytałem to był limit 100/dobę :) Dobrze by tu ktoś z supportu am się wypowiuedział jednoznacznei na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby ten support w ogóle się na jakiś temat wypowiadał. Trzeci dzień nie mogę się doprosić o odblokowanie SMTP na kilku firmowych domenach. Dla mnie to są kpiny...

 

Jeśli support Aftermarketu nie zareaguje dzisiaj konkretnym działaniem, to z wielką przykrością będę chyba musiał pożegnać się z państwem, chociaż będzie to (przenosiny) dla nas również upierdliwa sprawa.

 

Szczególnie mnie to boli, że po numerach ticketów w supporcie hostingu wnioskuję, że dziennie mają ledwie kilka (max -naście) zgłoszeń, w tym część to automatyczne wiadomości systemu, jak w naszym przypadku.

Edited by friedman

Share this post


Link to post
Share on other sites

To kiepsko... coś kojarzę, że kiedyś na tym forum był ktoś z Dropped.pl. Czy nadal jest, nie wiecie? To lekko upierdliwe z mojej strony, ale też nie uśmiecha mi się czekać na jakąkolwiek odpowiedź kilka dni, podczas gdy nie możemy prowadzić normalnej korespondencji z naszymi klientami. To staje się niepoważne.

 

Z tego powodu polecam korzystać ze sprawdzonych hostingów ( na pewno droższych ) - np OVH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego powodu polecam korzystać ze sprawdzonych hostingów ( na pewno droższych ) - np OVH.

 

Akurat hosting w OVH od tego w AM "niczym" się nie różni oprócz większego limitu na wysyłane maile (w kontekście problemu), z tego co pamiętam ok. 5000 w ciągu 24h. Support w OVH nie diagnozuje problemu (!), a wydaje mi się, że właśnie autorowi na tym zależy.

Edited by szogun

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pshemec - dzięki za sugestię. OVH nie jest wiele droższy, patrząc na ceny pakietów, a patrząc na parametry jest dużo tańszy, tylko sęk w tym, że z usług Aftermarket (domenowych) korzystałem od dawna, z hostingu też już jakiś czas, więc wydawało mi się właśnie sprawdzone.

 

@szogun - w zasadzie tak - jeśli diagnoza ma prowadzić do rozwiązania problemu, to tak. Ale w ogólności zależy mi na bezproblemowym działaniu. 3-dniowy brak dostępu do SMTP, niezależnie od przyczyny, to dla mnie dramat. Brak antywira na hostingu, o czym dowiedziałem się wczoraj, również. Jednak jako laika najbardziej obchodzi mnie niezawodność - sprawy techniczne zostawiam fachowcom. Także łapię sie pod to również diagnostyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×