Jump to content
przemowild

Sprzedaż opcji w AM - nie polecam

Recommended Posts

Nie lubię się dzielić swoimi problemami na forum ale ręce mi już opadają bo to co wyprawia Aftermarket to już po prostu przesada. Postanowiłem ostatnio sprzedać nieco wygasających opcji i tak zaczęło się pasmo moich problemów. Najpierw po wystawieniu jednego pakietu opcji część z nich zniknęła z AM przez co część potencjalnych kupców nie mogła licytować lub nie dowiedziała się o aukcji. Po 4 dniach specom z AM udało się te opcje przywrócić. W tym czasie dwukrotnie byłem informowany, że problem jest rozwiązany, chociaż wcale nie był. No nic, opcje się sprzedały, było minęło.

Próbując wystawić opcje w przeszłości, kilka razy otrzymałem komunikat, że "opcja wygasa za mniej niż 15 dni", więc wiedziałem, że jeśli chcę wystawić jakąś aukcję opcji to muszę to zrobić na minimum 16 dni przed jej wygaśnięciem. Miałem kolejną partię opcji na sprzedaż, ale nie śpieszyłem się, chciałem je wystawić na 19 dni przed ich wygaśnięciem. Okazało się, że jest to niemożliwe. Mimo, że do daty wygasania było 19 dni, AM uparcie powtarzał, że "opcja wygasa za mniej niż 15 dni". Uznałem to za problem techniczny i zalogowałem ticket. Co się okazuje, minimalny okres to 20 dni a nie 15, bo AM rezerwuje sobie jeszcze 5 dni na płatność za opcję ( ustalenie tego faktu zajęło supportowi 7 dni!). Dostałem info, że nic nie mogą zrobić ( czyt. mamy to w nosie )

Dlaczego więc AM wprowadza swoich klientów w błąd i podaje nieprawdziwą informację, która owocuje tym, że klienci ponoszą finansowe straty? Przegapiłem przez to możliwość wystawienia aukcji i sprzedaży moich opcji za rozsądne pieniądze. Wkurzyłem się na maxa i napisałem do supportu, że ze względu na fakt, iż zostałem przez nich wprowadzony w błąd co do minimalnego okresu potrzebnego na wystawienie aukcji, żądam aby te opcje przedłużyli na swój koszt i wystawili je na 15 dniową aukcję.
W odpowiedzi dostałem info, że moje opcje zostały wystawione na aukcję, ale 3 dniową! Goście bez żadnej konsultacji ze mną podjęli decyzję o sprzedaży moich opcji w wybranym przez siebie terminie.

Mój zarzut co do tego, że system podaje nieprawdziwe komunikaty został skonfrontowany z regulaminem:

Regulamin sprzedaży (https://www.aftermarket.pl/rules_selling.htm):

"Możliwość sprzedaży

Właściciel serwisu może ograniczyć albo uniemożliwić możliwość wystawienia aukcji, wystawienia domeny na sprzedaż bądź rozpoczęcia transakcji Escrow w przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających bądź utrudniających przeniesienie praw do domeny na nabywcę, takich jak zbliżający się termin ważności domeny albo trwający transfer domeny do innego rejestratora."

Regulamin kupna domen (https://www.aftermarket.pl/rules_buying.htm)

"Termin opłat za domenę

Opłaty za zakupione przez użytkownika domeny muszą być wnoszone w odpowiednich terminach:

Dla domen przechwyconych i zakupionych na giełdzie: 5 dni roboczych".


Co wy o tym myślicie?



Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw po wystawieniu jednego pakietu opcji część z nich zniknęła z AM przez co część potencjalnych kupców nie mogła licytować lub nie dowiedziała się o aukcji. Po 4 dniach specom z AM udało się te opcje przywrócić. W tym czasie dwukrotnie byłem informowany, że problem jest rozwiązany, chociaż wcale nie był. No nic, opcje się sprzedały, było minęło.

 

Czytałem jak pisałeś wtedy, że był problem z widocznością tamtych Twoich aukcji opcji w AM i to był powód, że sam nie zdecydowałem się na aukcje wygasających wkrótce opcji, a na ogłoszenie na di.pl z cenami kup teraz. Bałem się, że mi się też coś takiego przydarzy. W AM wyskakują niestety czasem takie błędy, że można od tego niemal osiwieć.

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W odpowiedzi dostałem info, że moje opcje zostały wystawione na aukcję, ale 3 dniową! Goście bez żadnej konsultacji ze mną podjęli decyzję o sprzedaży moich opcji w wybranym przez siebie terminie.

 

Chciałem się ustosunkować lecz z wrażenia zaniemówiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podlinkowałeś: "Regulamin kupna domen" oraz "Regulamin sprzedaży domen" - a wszystkim wiadomo że opcja i domena do nie to samo.

 

Kwestie związane z opcjami od zarania AM są niedopracowane.

 

Wczoraj też kończyłem aukcje 19 opcji - gdyby nie info na di to by o nich nikt nie wiedział bo nigdzie się nie wyświetlały.

 

Opłaty za sprzedaż opcji to też bałagan. Ceny zawarte są w "sprzedaż domen na giełdzie" zakładka opcje- "sprzedaż domeny" 0,5% - a pobierane jest na wstępie 0,50 groszy.

 

Odnośnie tego co napisałeś Przemowild - to moim zdaniem tylko czekać jak zapis o ograniczeniu zostanie zastosowany w okienku z ceną.... też bez uzgodnienia....

 

Jeśli operator giełdy chce wprowadzić zmiany w naszych ustawieniach to tylko w porozumieniu.

 

Btw

kiedy będą działały aukcje na di?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@przemowild: pozwól, że najpierw wyjaśnię stan faktyczny, później wskażę sprawy które wymagają dopracowania z naszej strony, a na końcu zaproponuję rozwiązanie.

 

Próbując wystawić opcje w przeszłości, kilka razy otrzymałem komunikat, że "opcja wygasa za mniej niż 15 dni", więc wiedziałem, że jeśli chcę wystawić jakąś aukcję opcji to muszę to zrobić na minimum 16 dni przed jej wygaśnięciem.
Miałem kolejną partię opcji na sprzedaż, ale nie śpieszyłem się, chciałem je wystawić na 19 dni przed ich wygaśnięciem. Okazało się, że jest to niemożliwe. Mimo, że do daty wygasania było 19 dni, AM uparcie powtarzał, że "opcja wygasa za mniej niż 15 dni". Uznałem to za problem techniczny i zalogowałem ticket. Co się okazuje, minimalny okres to 20 dni a nie 15, bo AM rezerwuje sobie jeszcze 5 dni na płatność za opcję..."

 

Wyjaśnię tą sprawę, bo źle zrozumiałeś kontekst komunikatu błędu "opcja wygasa za mniej niż 15 dni". Podczas wystawiania opcji na aukcję system sprawdza datę wygaśnięcia danej opcji i wybraną przez użytkownika datę zakończenia aukcji.
I tak, jeśli aktualna data + 7 dni (obecnie ustalony czas rezerwowany m.in na opłacenie opcji przez kupującego) + wybrana ilość dni trwania aukcji, przekracza datę wygaśnięcia opcji to system nie pozwala na wystawienie takiej aukcji i wyświetla komunikat "opcja wygasa za mniej niż 15 dni" (wymaga doprecyzowania, o czym dalej).
W sytuacji blokady wystawienia aukcji użytkownik może spróbować wystawić aukcję na mniejszą ilość dni tak, aby zmieścić się w podanych wyżej parametrach. I zamiast 14 dni może wybrać 3 dni, a nawet 1-dniową aukcję.

Zakładam, że podczas dodawania aukcji wybierał Pan długi termin zakończenia aukcji (np. 14 dni), co nie jest możliwe przy bliskiej dacie do wygaśnięcia opcji i konieczności rezerwacji dni na opłacenie. Miał Pan jednak możliwość zmiany terminu zakończenia na krótszy.

 

Dlaczego więc AM wprowadza swoich klientów w błąd i podaje nieprawdziwą informację, która owocuje tym, że klienci ponoszą finansowe straty? Przegapiłem przez to możliwość wystawienia aukcji i sprzedaży moich opcji za rozsądne pieniądze. Wkurzyłem się na maxa i napisałem do supportu, że ze względu na fakt, iż zostałem przez nich wprowadzony w błąd co do minimalnego okresu potrzebnego na wystawienie aukcji, żądam aby te opcje przedłużyli na swój koszt i wystawili je na 15 dniową aukcję.
W odpowiedzi dostałem info, że moje opcje zostały wystawione na aukcję, ale 3 dniową! Goście bez żadnej konsultacji ze mną podjęli decyzję o sprzedaży moich opcji w wybranym przez siebie terminie.

 

Sytuacja nie wyglądała do końca tak jak to jest opisane, w toku korespondencji nalegał Pan na wystawienie tych aukcji i w jednej z wiadomości napisał, cytuję "Proszę o ostatni możliwy dzień licytacji, godz. 20.00 ". Taka prośba wymagała oczywiście czasu - sprawdzenia aktualnie dostępnych możliwości technicznych i ręcznego wystawienia aukcji na jak najpóźniejszy termin. Chcąc pójść Panu na rękę wystawiliśmy te aukcje na najpóźniejszy możliwy termin to jest 22.01.2014 tak, aby kupujący mieli czas na ich opłacenie. Termin 3-dniowy aukcji jest normalną opcją dostępną podczas wystawiania aukcji, możliwy zakres to 1-14 dni.
W ostatniej swojej wiadomości napisał Pan rzeczywiście, że żąda przedłużenia opcji i wystawienia aukcji na 15 dni, ale my nie dawaliśmy Panu sygnałów, że jest to w ogóle możliwe; to było jednostronne żądanie z Pana strony, niezgodne z procedurami wystawiania aukcji.


Wymaga doprecyzowania: komunikat błędu "opcja wygasa za mniej niż 15 dni" - w zamyśle komunikat miał przekazywać, że przy wyborze danego terminu zakończenia aukcji dana opcja wygaśnie za mniejszą ilość dni niż jest potrzebne do przeprowadzenia aukcji i jej opłacenia. Ta sprawa została już przekazana do wdrożenia i komunikat zostanie uszczegółowiony.


Rozwiązanie: jeśli chciałby Pan pozostawić obecnie wystawione aukcje to aukcje pozostaną i zakończą się zgodnie z ustalonym najpóźniejszym terminem w dniu 22.01.2014 godz. 20:00 (plusem takiego rozwiązania jest dodatkowa reklama zapewniona przez obecny wątek); jeśli natomiast nie jest Pan zadowolony z tego rozwiązania to anulujemy te aukcje, zgodnie z Pana ostatnią dyspozycją w systemie zgłoszeń.

Edited by AfterMarket.pl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam czasu na referaty i długie dysputy, postaram się podsumować to jak najkrócej się da.

 

Wyjaśnię tą sprawę, bo źle zrozumiałeś kontekst komunikatu błędu "opcja wygasa za mniej niż 15 dni". Podczas wystawiania opcji na aukcję system sprawdza datę wygaśnięcia danej opcji i wybraną przez użytkownika datę zakończenia aukcji.
I tak, jeśli aktualna data + 7 dni (obecnie ustalony czas rezerwowany m.in na opłacenie opcji przez kupującego) + wybrana ilość dni trwania aukcji, przekracza datę wygaśnięcia opcji to system nie pozwala na wystawienie takiej aukcji i wyświetla komunikat "opcja wygasa za mniej niż 15 dni" (wymaga doprecyzowania, o czym dalej).
W sytuacji blokady wystawienia aukcji użytkownik może spróbować wystawić aukcję na mniejszą ilość dni tak, aby zmieścić się w podanych wyżej parametrach. I zamiast 14 dni może wybrać 3 dni, a nawet 1-dniową aukcję.

 

Nie, ja dobrze zrozumiałem komunikat. To wasz komunikat jest nieprawdziwy. Jeśli wasze komunikaty mogą być interpretowane w wieloraki sposób to znaczy że są do bani. Komunikat systemowy ma użytkownika naprowadzić na rozwiązanie problemu. Komunikat systemowy to nie jest rebus który należy rozwiązywać z regulaminem usług w ręku.

 

Opcje wygasały za 19 dni, komunikat mówił, że wygasają za mniej niż 15 dni. Jak dla mnie to proste jak konstrukcja cepa. O jakiej interpretacji i kontekście my tu rozmawiamy. Sprawa była prawie tydzień w supporcie, nikt wcześniej na to nie wpadł.

 

Poza tym, skąd się wzięło 7 dni, przed chwilą byłem karmiony regulaminem który mówił o 5.

 

 

Zakładam, że podczas dodawania aukcji wybierał Pan długi termin zakończenia aukcji (np. 14 dni), co nie jest możliwe przy bliskiej dacie do wygaśnięcia opcji i konieczności rezerwacji dni na opłacenie. Miał Pan jednak możliwość zmiany terminu zakończenia na krótszy.

 

Przypuszczam, że miałem, nie pomyslałem że problem może być związany z data aukcji bo komunikat mówił o opcjach wygasających za mniej niż 15 dni. W takim przypadku komunikat powinien brzmieć "Aukcja nie może się zakończyć później niż 7 dni przed wygaśnięciem domeny".

 

 

Sytuacja nie wyglądała do końca tak jak to jest opisane, w toku korespondencji nalegał Pan na wystawienie tych aukcji i w jednej z wiadomości napisał, cytuję "Proszę o ostatni możliwy dzień licytacji, godz. 20.00 ". Taka prośba wymagała oczywiście czasu - sprawdzenia aktualnie dostępnych możliwości technicznych i ręcznego wystawienia aukcji na jak najpóźniejszy termin. Chcąc pójść Panu na rękę wystawiliśmy te aukcje na najpóźniejszy możliwy termin to jest 22.01.2014 tak, aby kupujący mieli czas na ich opłacenie. Termin 3-dniowy aukcji jest normalną opcją dostępną podczas wystawiania aukcji, możliwy zakres to 1-14 dni.
W ostatniej swojej wiadomości napisał Pan rzeczywiście, że żąda przedłużenia opcji i wystawienia aukcji na 15 dni, ale my nie dawaliśmy Panu sygnałów, że jest to w ogóle możliwe; to było jednostronne żądanie z Pana strony, niezgodne z procedurami wystawiania aukcji.


Wymaga doprecyzowania: komunikat błędu "opcja wygasa za mniej niż 15 dni" - w zamyśle komunikat miał przekazywać, że przy wyborze danego terminu zakończenia aukcji dana opcja wygaśnie za mniejszą ilość dni niż jest potrzebne do przeprowadzenia aukcji i jej opłacenia. Ta sprawa została już przekazana do wdrożenia i komunikat zostanie uszczegółowiony.


Rozwiązanie: jeśli chciałby Pan pozostawić obecnie wystawione aukcje to aukcje pozostaną i zakończą się zgodnie z ustalonym najpóźniejszym terminem w dniu 22.01.2014 godz. 20:00 (plusem takiego rozwiązania jest dodatkowa reklama zapewniona przez obecny wątek); jeśli natomiast nie jest Pan zadowolony z tego rozwiązania to anulujemy te aukcje, zgodnie z Pana ostatnią dyspozycją w systemie zgłoszeń.

 

Proszę nie manipulować faktami. Kiedy ja prosiłem o ostatni możliwy dzień licytacji, to było to ponad 2 tygodnie od daty wygasania większosci z tych opcji. W międzyczasie parę rzeczy się zmieniło. Nie wiedzialem jeszcze, że wasz system podaje nieprawdziwe komunikaty i wciąż łudzilem się nadzieją, że można te opcje wystawić na jakiś rozsądny okres. Pana koleżanka zaproponowała mi aukcję 2 dniową z czego nie skorzystałem, na jakiej podstawie więc podjął Pan samodzielną decyzję o wystawieniu opcji na aukcję 3 dniową bez konsultacji ze mną?

 

 

Wymaga doprecyzowania... komunikat błędu ma się nijak do tego co ma on niby oznaczać. Nie przyjmuję tej pokrętnej logiki. To mi przypomina rżnięcie głupa.

 

Dodatkowa reklama w wątku.. tu już nie wiem czy mam się śmiać czy płakać.

 

PS. Aukcje na szczęście zostały anulowane

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×