Jump to content
Domain Club

UWAGA: podwyżka koztów przechwycenia domen w AZ.pl!

Recommended Posts

W piątek 2014-02-07 zauważyłem niespodziewaną podwyżkę kosztów przechwycenia oraz rejestracji domen .PL w AZ.pl o 20 PLN netto (z 36.67 PLN netto na 56.67 netto) dla domeny przechwyconej 2014-02-04 (zleconej do przechwycenia 2014-02-02). Nie było żadnej zapowiedzi o tej podwyżce podczas składania zlecenia ani później aż zauważyłem większą kwotę do zapłaty. Uważam że nie powinno się zmieniać warunków w taki sposób. Zgłosiłem ten problem do AZ.pl, odpowiedź poniżej:

 

Witam serdecznie

na wcześniejsze zamówienia mógł obowiązywać rabat 40%. Promocja rabat 40% na przechwytywanie domen w AZ.pl, dotyczy Klientów, którzy przechwytują i utrzymują przechwycone domeny w AZ.pl. Promocja nie dotyczy Klientów, którzy w czasie 1 roku po rejestracji domen w okresie od 2011 roku do dziś, wytransferowali zarejestrowane domeny z AZ.pl, w ilości przekraczającej 10% własnego portfolio domen w AZ.pl.

Jednocześnie zachęcamy do skorzystania z promocji 5 domen .PL za 0 zł.
Liczbę dostępnych domen za 0 zł, sprawdzą Państwo po zalogowaniu się do Panelu Klienta na stronie: https://www.az.pl/panel/kody-promocyjne.html.
Szczegóły promocji dostępne są na stronie: https://www.az.pl/promocja-wybierz-5-domen-pl-za-0-zl.html.
Oferta skierowana do firm.

 

edit: zachęcam wszystkich do anulowania zleceń przechwycenia domen w AZ.pl aby zmusić AZ tak wielką firmę do szanowania swoich klientów.

Pomożecie?

Edited by Domain Club

Share this post


Link to post
Share on other sites

@umberto: dzięki za post, ale tu nie chodzi o szemrane promocje tylko nieuczciwe działanie rejestratora: koszt usługi został podwyższony o 55% (z 36.67 PLN netto na 56.67 netto) bez żadnego uprzedzenia czy wypowiedzenia ze strony AZ.pl

 

Nie wiem o którą promocje chodzi w odpowiedzi AZ.pl ale koszt przechwycenia 36.67 PLN netto w AZ miałem od ładnych kilku lat. Wytransferowałem z AZ.pl kilkanaście domen parę dni temu więc to jest chyba jakaś kara...

 

edit: Powtarzam swój apel abyśmy wspólnym wysiłkiem zmusili AZ.pl do zaprzestania takich działań. Zachęcam wszystkich do anulowania swoich zleceń przechwycenia domen w AZ.pl aby zmusić AZ do szanowania swoich klientów.

Edited by Domain Club

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również uważam, że jest to nieuczciwe zagranie ze strony AZ.pl i powinniśmy coś z tym zrobić. Uruchomili promocję, która w rzeczywistości jest karencją. Mam zebrany materiał z tej sprawy, bo ostatnio zagłębiałem ten temat i zastanawiam się, czy nie wygralibyśmy razem zgłaszając sprawę do UOKiK. Jak znajdę więcej czasu to przedstawię to w osobnym temacie i podejmiemy dyskusję i działania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

nie rozumiem, po co korzystac z uslug firmy, ktorej warunki komus nie odpowiadaja... jezeli 56.67 netto jest za drogo, to zawsze mozna isc do Premium - gdzie jest 99 + vat :)

 

nie odpowiada mi firma - ide do innej

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie rozumiem, po co korzystac z uslug firmy, ktorej warunki komus nie odpowiadaja... jezeli 56.67 netto jest za drogo, to zawsze mozna isc do Premium - gdzie jest 99 + vat :)

 

nie odpowiada mi firma - ide do innej

Tu nie chodzi czy odpowiada mi firma czy nie, tylko o jednostronną zmianę warunków bez żadnego wypowiedzenia ze strony AZ.pl Uważam że nie są to uczciwe praktyki, jak dla mnie co najmniej nieetyczne.

 

Dla porównania: w premium koszt przechwycenia 99 PLN netto, ale jeżeli utrzymujesz u nich 50 domen cena przechwycenia spada do 49 PLN netto. Takie podejście rozumiem tym bardziej że na długo przed podwyżką premium rozesłało maile do klientów aby mogli rozważyć wycofanie zleceń lub przetransferować do premium te 50 domen aby utrzymać dotychczasową cenę usługi.

 

Ze strony AZ.pl nie miałem żadnych informacji przed zmianą warunków (podwyżką) dla klientów którzy wytransferowały cześć domen poza AZ.pl więc uważam że to nie jest fair.

Edited by Domain Club
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Dla porównania: w premium koszt przechwycenia 99 PLN netto, ale jeżeli utrzymujesz u nich 50 domen cena przechwycenia spada do 49 PLN netto. Takie podejście rozumiem

A ja nie - dla mnie to dyskryminacja - dlatego nie przechwytuje domen w Premium - nawet kosztem utraty szansy ich zdobycia - po prostu: nie odpowiada mi polityka firmy, wiec nie korzystam z jej uslug

 

 

edit: moze niezbyt wnikliwie analizuje zmiany umow i cennikow AZ, ale uwazam, ze dopoki ceny maja porownywalne / konkurencyjne z innymi, to jest ok - jak dla mnie to wlasnie Premium przesadzilo z cena i z mojego punktu widzenia wprowadzenie oplaty 99 zl netto to z ich strony impertynencja

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

@umberto: dzięki za post, ale tu nie chodzi o szemrane promocje tylko nieuczciwe działanie rejestratora: koszt usługi został podwyższony o 55% (z 36.67 PLN netto na 56.67 netto) bez żadnego uprzedzenia czy wypowiedzenia ze strony AZ.pl

 

 

Temu również ma służyć tamten topic: nieuczciwym praktykom rejestratorów domen.

 

Cały ten bajzel wynika po prostu z tego, że firma az.pl się po prostu zafiksowała we własnych taryfach i sami już nie wiedzą co jest z czym i jaka jest cena. Hydra zjada własny ogon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie rozumiem, po co korzystac z uslug firmy, ktorej warunki komus nie odpowiadaja...

 

...

Co innego jest nie zgadzać się z polityką (którą znasz) firmy a inaczej jeśli polityka firmy odpowiada klientowi a bez uprzedzenia nagle polityka firmy zmienia się na taką, która klientowi nie odpowiada (i to kosztem tego klienta) to dwie różne sprawy.

 

Tutaj nastąpiła zmiana warunków w trakcie trwania umowy tj. zlecenia przechwycenia.

 

Skoro ktoś zlecił przechwycenie w konkretnej cenie a w trakcie firma zmienia warunki to te "nowe" warunki powinny dotyczyć późniejszych zamówień (zleconych po zmianie warunków).

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tutaj nastąpiła zmiana warunków w trakcie trwania umowy tj. zlecenia przechwycenia.

 

Skoro ktoś zlecił przechwycenie w konkretnej cenie a w trakcie firma zmienia warunki to te "nowe" warunki powinny dotyczyć późniejszych zamówień (zleconych po zmianie warunków).

 

@mdi ma rację. Przy rejestracji konkrentej usługi obowiązuje konkretny regulamin, cennik, umowa etc. Zdaje się, że zmiana warunków zawartej umowy jest niezgoda z prawem. Musiałbyś doczytać w regulaminie czy tam umowie co napisali o cenach i możliwości ich zmiany bo generalnie klauzula o możliwości zmiany cen przez operatora powinna być tam ujęta (zazwyczaj operator musi poinformować abonenta na miesiąc przez planowaną zmianą). Możesz podesłać na PW to się chętnie zapoznam i dam Ci znać, którym to paragrafem ich zagiąć.

Słowa osoby z BOKu, że "mógł obowiązywać rabat 40%" osobiście uważam za żenujące...to obowiązywał czy nie? Skoro nie wiedzą w jakiej promocji rejestrowałeś i czy to wogóle była jakaś promocja to na jakiej podstawie zmieniają warunki utrzymania usług..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co innego jest nie zgadzać się z polityką (którą znasz) firmy a inaczej jeśli polityka firmy odpowiada klientowi a bez uprzedzenia nagle polityka firmy zmienia się na taką, która klientowi nie odpowiada (i to kosztem tego klienta) to dwie różne sprawy.

Tutaj nastąpiła zmiana warunków w trakcie trwania umowy tj. zlecenia przechwycenia.

 

@mdi: dzięki za słowa poparcia, właśnie to miałem na myśli - nastąpiła jednostronna zmiana warunków w trakcie trwania umowy.

 

Co prawda az.pl ma dziwną formułę - niby składasz zamówienie za 0,00 PLN ale po przechwyceniu i tak płacisz 36.67 PLN netto (tak miałem wcześniej 0 aktualnie podnieśli mi na 56.67 netto).

 

Niestety już zapłaciłem podwyższone opłaty ale uważam że są bezpodstawne. Chcę złożyć reklamację w az.pl (jednostronna zmiana warunków w trakcie zmiany umowy), czy ktoś się wypowie jakie są szanse od strony prawnej oraz jak to najlepiej sformułować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Niestety już zapłaciłem podwyższone opłaty ale uważam że są bezpodstawne. Chcę złożyć reklamację w az.pl (jednostronna zmiana warunków w trakcie zmiany umowy), czy ktoś się wypowie jakie są szanse od strony prawnej oraz jak to najlepiej sformułować?

sformuluj prosto i rzeczowo - a szanse sa duze, bo AZ to rozsadna firma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestia pierwsza - za co zapłaciłeś? samo przechwycenie - ok 0,00 PLN ALE :) ale jeżeli opłaty dokonałeś za rejestrację domeny po jej przechwyceniu domeny to płaciłeś już za zupełnie inną usługę :) zweryfikuj co dokładnie jest napisane na fakturze

Kwestia druga - czytamy regulamin i umowę - szkoda, że zapłaciłeś.......inaczej mógłbyś z nimi trochę powalczyć.

Aż z ciekawości zajrzałam do Regulaminu i wyczytałam co następuje:

- AZ może sobie zmienić regulamin i cennik kiedy ma na to ochotę ALE muszą powiadomić Cię o tym poprzez panel lub mailowo.

- Ty jako abonent masz prawo nie zgodzić się na nowe warunki w ciągu 14 dni od daty ich przedstawienia i MUSI nastąpić to pisemnie pod rygorem nieważności ALE jeżeli dokonałeś opłaty na nowych warunkach jest to jednoznaczne z ich akceptacją.

Ja bym sugerowała zrobić tak. Napisać do nich reklamację koniecznie pisemną zawierającą:

- twoje dane, datę, miejscowość etc - chyba wiadomo :)

- jaką usługę zarejestrowałeś i na jakich warunkach

- krótki opis sytuacji - że postawili Cię przed faktem dokonanym i zapłaciłeś ze względu na konieczność prawidłowej realizacji usługi, natomiast nie zostałeś poinformowany o jakiejkolwiek zmianie cen, co jest niezgodne z regulaminem i nie wyrażasz na to zgody a zgodnie z regulaminem masz takie prawo. (Regulamin usług Az.pl pkt XVIII)

- domagasz się zwrotu nadpłaconej kwoty bo zgodnie z warunkami na jakich dokonywałeś rejestracji/zakupu usługi kwota miała wynieść tyle a tyle (czy tam usługa miała być darmowa). Podaj tutaj wszystkie dane niezbędne do realizacji rekompensaty jakiej oczekujesz.

- sformułuj też jakieś ładne zdanie, że celowe wprowadzenie Klienta w błąd co do ceny za zarejestrowaną usługę na pewno zainteresuje UOKIK, taka mała złośliwość na do widzenia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Kwestia pierwsza - za co zapłaciłeś? samo przechwycenie - ok 0,00 PLN ALE :) ale jeżeli opłaty dokonałeś za rejestrację domeny po jej przechwyceniu domeny to płaciłeś już za zupełnie inną usługę :) zweryfikuj co dokładnie jest napisane na fakturze

Kwestia druga - czytamy regulamin i umowę - szkoda, że zapłaciłeś.......inaczej mógłbyś z nimi trochę powalczyć.

Aż z ciekawości zajrzałam do Regulaminu i wyczytałam co następuje:

- AZ może sobie zmienić regulamin i cennik kiedy ma na to ochotę ALE muszą powiadomić Cię o tym poprzez panel lub mailowo.

- Ty jako abonent masz prawo nie zgodzić się na nowe warunki w ciągu 14 dni od daty ich przedstawienia i MUSI nastąpić to pisemnie pod rygorem nieważności ALE jeżeli dokonałeś opłaty na nowych warunkach jest to jednoznaczne z ich akceptacją.

Ja bym sugerowała zrobić tak. Napisać do nich reklamację koniecznie pisemną zawierającą:

- twoje dane, datę, miejscowość etc - chyba wiadomo :)

- jaką usługę zarejestrowałeś i na jakich warunkach

- krótki opis sytuacji - że postawili Cię przed faktem dokonanym i zapłaciłeś ze względu na konieczność prawidłowej realizacji usługi, natomiast nie zostałeś poinformowany o jakiejkolwiek zmianie cen, co jest niezgodne z regulaminem i nie wyrażasz na to zgody a zgodnie z regulaminem masz takie prawo. (Regulamin usług Az.pl pkt XVIII)

- domagasz się zwrotu nadpłaconej kwoty bo zgodnie z warunkami na jakich dokonywałeś rejestracji/zakupu usługi kwota miała wynieść tyle a tyle (czy tam usługa miała być darmowa). Podaj tutaj wszystkie dane niezbędne do realizacji rekompensaty jakiej oczekujesz.

- sformułuj też jakieś ładne zdanie, że celowe wprowadzenie Klienta w błąd co do ceny za zarejestrowaną usługę na pewno zainteresuje UOKIK, taka mała złośliwość na do widzenia ;)

daruj sobie na razie wszystko, co jest napisane powyzej; napisz po prostu jak czlowiek wiadomosc na PM do przedstawiciela AZ : http://di.pl/user/11137-ksitek/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapłaciłem bo upływał termin płatności a nie chciałem stracić domeny, poza tym zwyczajnie reklamację można składać również po zapłacie kwestionowanej faktury.

 

Dzięki wszystkim za rady, wysyłam reklamację do AZ zarówno do BOK oraz na PW przedstawiciela AZ : http://di.pl/user/11137-ksitek/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kilku lat nie trzymama domen u nich. Chcieli 120 brutto za przedłużenie PL, a ja płacę 54 brutto w Hekko. Przecież to jest ogromna różnica. Jaki zatem sens takiego przepłacania, skoro jakość usługi jest taka sama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×