Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/18/2020 in all areas

  1. 6 points
    Na wstępie pragnę podkreślić, że swoim wpisem nie chcę nikogo do niczego namawiać czy zachęcać To luźny wpis z przemyśleniami. Poniekąd odnoszę się do wpisów @Domeniacz ale również do innych Komentujących w tym wątku jak np. @pb, @networker czy @keyword. Na szybko zebrałem parę domen generycznych, które zostały sprzedane w ostatnich latach i pod którymi pojawiły się serwisy (wyjątki w nawiasach). Fakt, że serwis stoi na domenie generycznej nie jest równoznaczny z tym, że taka domena będzie wysoko w wynikach Google na dane słowo lub frazę z nazwy domeny. Pozycja ta zależy bowiem od bardzo wielu czynników. Również sprawności samego właściciela domeny w jej odpowiednim zarządzaniu. Akurat ostatnio musiałem pobrać numer księgi wieczystej, spieszyłem się i po bardzo krótkim wyszukiwaniu w Google mój wybór padł na serwis ksiegiwieczyste.pl. Tak jak wspominali moi Przedmówcy taki adres budzi większe zaufanie. Nie szukałem nawet alternatyw i nie porównywałem cen. Usługa nie była droga, może gdzieś kupiłbym ją 5 czy 10 zł taniej, ale skórka nie była warta wyprawki. Co więcej jak teraz patrzę, to właściciel serwisu posiada również domenę ksiegi-wieczyste.pl, którą przekierowuje na domenę bez myślnika. Nie wiem która domena była wcześniej, ale ewidentnie firma musi widzieć wartość w domenie generycznej dla swojej usługi. Domena ksiegiwieczyste.pl została sprzedana na Sedo w 2016 za 13 000 EUR. Przykładów jest więcej na liście poniżej. Może ten jest najbardziej jaskrawy, bo domena na hasło "księgi wieczyste" jest na pierwszej stronie w wynikach Google. Co wcale nie oznacza, że gdyby ten sam serwis (zawartość) był pod inną domeną, to też nie byłby wysoko w Google. Ale nie o to tak naprawdę chodzi moim zdaniem. A przynajmniej nie to jest najważniejsze. Jak kiedyś będę chciał skorzystać z tej samej usługi, to pominę już Google i od razu odwiedzę znany mi serwis. Raczej nie pomylę. Bo nawet jak wpisze ksiegawieczysta.pl, też trafię Ale, żeby nie było tak różowo. Oczywiście, że domena generyczna nie zawsze będzie najlepszym rozwiązaniem. Ba, może nawet w większości przypadków będzie gorszym rozwiązaniem niż brand Bo tak jak wspominaliście - jeśli np. serwis chce trafić z usługą / produktem na rynki międzynarodowe, to payu będzie lepsze niż platnosci.pl. Podobnie cyberfolks.pl ma taką nazwę a nie hostingowo.pl, domenowo.pl lub nawet domeny.pl (którą mają w swoim portfolio), bo z brandem cyberfolks mogą sprzedawać domeny i hosting poza Polską. A czasem można częściowo pogodzić te dwa podejścia jak np. zrobił dhosting.pl / dhosting.com. Trochę generyk, trochę brand. Podobnie, nomen omen, brand24.pl / brand24.com. Myślę też, że dla niektórych branż generyk po prostu bardzo pasuje, a dla innych nie. Nie da się do wszystkich sprzedawanych usług czy produktów dopasować takich samych rozwiązań. Zmiennych jest bardzo dużo. Przytoczony został przykład bielizny damskiej. Ja podam przykład obuwia i serwisu eobuwie.pl. CCC kupiło już co prawda gotowy i działający serwis wraz z domeną. Ale przecież z ich budżetem mogli go przebrandować np. na CCC lub dowolny inny. Zdecydowali jednak o dalszym promowaniu eobuwie.pl. A jednocześnie nie kupili domeny obuwie.pl czy buty.pl, choć pewnie cena nie jest barierą. W tym wypadku też mamy do czynienia trochę z hybrydą generyka i brandu. Zresztą moim zdaniem to czasami świetne rozwiązanie. Z jednej strony łatwo zapamiętać nazwę a z drugiej jakoś się wyróżniamy na tle innych domen z obuwiem w nazwie. W końcu to obuwie online, więc "e" się jak najbardziej broni. A historia pewnie jest w tym przypadku bardziej trywialna. Ktoś wyszukał domenę obuwie.pl, usłyszał cenę i zarejestrował eobuwie.pl (lub odkupił za ułamek). Niestety / stety to też pewnie powód, dla którego pod domenami generycznymi często nie ma serwisów. Po prostu nie każdego na nie stać. Tak jak nie każdego stać na sklep w galerii handlowej (choć to ostatnio może nie jest najlepsze miejsce na handel..). Czy przy Piątej Alei w NY. 2016 ksiegiwieczyste.pl 13 000 EUR 2016 kwatery.pl 55 000 PLN (strona w budowie) 2017 faktury.pl 120 000 PLN 2017 fryzjer.pl 28 300 PLN (przekierowanie) 2018 przedszkole.pl 98 400 PLN 2018 zaproszenia.pl 12 000 PLN 2019 kapelusz.pl 6 190 EUR 2019 akademia.pl 23 400 PLN 2019 bagaze.pl 10 000 PLN I na koniec dodam, że sam jestem daleki od twierdzenia, że dobra domena jest rozwiązaniem wszystkich problemów i warunkiem sukcesu. Doskonale zdaję sobie sprawę, że można zbudować bardzo dochodowy biznes na teoretycznie słabej domenie i można zbudować totalną klapę na generyku. Twierdzenie natomiast, że domeny generyczne takie jak wakacje.pl, opony.pl, meble.pl, lekarze.pl, domeny.pl, hotele.pl itd. nie mają wartości lub ich czas minął jest moim zdaniem nadużyciem i nie pokrywa się w 100% z prawdą Podobnie rzecz się ma ogólnie do domen. Oczywiście jest Facebook, jest Google, ale miejsce dla domen też moim zdaniem jest i w najbliższej przyszłości nie sądzę, żeby ich rola miała zostać zdegradowana do nieistotnej. DD
  2. 1 point
    Mogę jedynie tyle powiedzieć, iż każdy może dziś mieć skuteczną przechwytywarkę łącznie ze wszystkimi danymi SEO, oferta jest w dziale OGŁOSZENIA. Usługa dostępna wyłącznie dla partnerów NASK ze skutecznością i skalowalnością pozwalającą przebić wszystko co było obecne do tej pory na rynku, działając do tego pod swoim brandem To żadna luka @keyword a grupa docelowa która istnieje na rynku od ponad 10 lat. Natomiast z punktu widzenia SEO nie ma znaczenia czy domena jest generyczna czy też nie. Istotne jest jaką moc SEO ona posiada. Kiedyś dość łatwo było to ocenić jako że był publicznie dostępny wskaźnik PageRank, ale po tym jak Google przestało go udostępniać - sprawa "trochę" się skomplikowała dla osób o znikomej wiedzy SEO a takich "ekspertów" jest na rynku conajmniej 97% i liczba ta będzie rosnąć z roku na rok. A jako ciekawostkę powiem, iż latem jeden z takich "tworków" po chińskim sklepie został sprzedany za 50,000 USD - a to znacznie więcej niż najlepsze generyki na rynku PL a dziennie spada blisko 40x więcej domen niż w PL.
  3. 1 point
    coś w tym jest, dziś widzę zero jedną złapaną przez dropped, a dwie przez linkhouse - spośród domen dodanych w premium.pl do przechwycenia (wszystkie trzy w rybie light)
  4. 1 point
    https://linkhouse.co/przechwytywanie-domen-test-skutecznosci-uslug-przechwytywania/ swoją drogą śmieszna sprawa, bo jak zauważyłem że coś tam "testują", to im wyłączyłem łapanie, nie wiedziałem że to na ocenę. generalnie i tak słabo, bo w testach premium.pl vs aftermarket wychodziła skuteczność 80%, podobnie zresztą jak w testach aftermarket vs premium.pl
  5. 1 point
    AM przespał, @Domeniacz widział tę lukę
  6. 1 point
    @Bazyli, nie czepiam się tego co koleś napisał odnośnie domen, choc z punktu widzenia jaki przedstawiłem post jest bezużyteczny. Czepiam się wyłącznie bzdur odnośnie SEO. A takich stron są tysiące zwłaszcza w języku angielskim a jeszcze grubsze tysiące je linkują i w efekcie tego totalne bzdury inni biorą za pewnik. I jak tylko naczytają się tych głupkowatych teori - sami zaczynają być ekspertami i kolejna gałązka głupoty rośnie A Google z radości zaciera ręce z całą ich propagandową tubą i liczy wzrost dochodów z Adwords, bo taki był cel z założenia.
  7. 1 point
    No dobrze, więc nie rozumiem potrzeb rynku i nie umiem wyceniać i przez to miałem w tym roku tylko pięćdziesiąt kilka sprzedaży zamiast kilkuset. Rozumiem, że te potrzeby rynku, to kupowanie dobrych domen po 100 zł, bo jak nie, to się rynek obrazi i zarejestruje jakiś badziew za 10 zł? :-) No to przepraszam, ale wolę sprzedać 50 domen po kilka, -naście, -dziesiąt tysięcy niż 500 po 100 zł, tak mi też łatwiej i mniej czasu trzeba na to poświęcić. Rozumiem, Twoja opinia jest twojsza od mojej, ale moja jest mojsza od Twojej, więc dajmy sobie nawzajem prawo do własnych opinii, proszę Cię jedynie abyś przestał swoją opinię prezentować jako jedyną obowiązującą, bo trochę to już nudne. ;-) nazwa.pl i home.pl to świetne marki i jestem przekonany że nazwy domen miały spory udział w ich zbudowaniu.
×