Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 05/29/2012 in all areas
-
18 points
-
16 points
-
15 points
-
12 pointsPorównanie cen rejestratorów domen w Polsce Ceny utrzymania domen .pl (PLN netto / rok) Rejestrator .pl odnowienie .pl po terminie AuthInfo w panelu gnum.pl 39,57 100,00 TAK kru.pl 40,20 47,99 TAK seohost.pl 40,20 48,20 – vipower.pl 41,00 49,20 TAK hostinguj.pl 44,64 52,33 TAK ovh.pl 44,99 44,99 TAK forpsi.pl 45,00 45,00 TAK jdm.pl 47,97 56,10 TAK hitme.pl 47,97 67,97 – atthost.pl 58,53 89,00 – aftermarket.pl 59,95 69,95 TAK domeny.tv 69,00 69,00 – webd.pl 70,00 70,00 – cyberfolks.pl 79,00 79,00 – dhosting.pl 79,00 79,00 – kylos.pl 79,00 79,00 – cba.pl 79,90 99,90 – cal.pl 80,00 99,00 – dinfo.pl 89,00 97,90 – zenbox.pl 89,00 178,00 TAK LH.pl 90,00 90,00 – premium.pl 90,00 140,00 TAK domena.pl 100,00 100,00 – az.pl 120,00 195,00 – home.pl 120,00 240,00 – nazwa.pl 120,00 240,00 – .pl po terminie – koszt odnowienia w ciągu 30 dni od wygaśnięcia domeny AuthInfo w panelu – kod do transferu domeny dostępny w panelu Ceny netto w PLN za odnowienia domeny .pl o 1 rok Źródło danych: cenniki rejestratorów Spośród blisko 2,5 miliona zarejestrowanych domen .pl około milion nazw jest utrzymywana w dwóch firmach: home.pl i nazwa.pl. Jednocześnie to dwóch najdroższych na rynku partnerów NASK. Przedłużenie ważności domeny .pl kosztuje u nich 100 – 120 PLN netto za rok. To 2-3 razy więcej niż można płacić u konkurencji. W zestawieniu porównałem oferty wybranych przeze mnie 26 rejestratorów domen .pl. Ceny są aktualne na dzień 1 czerwca 2020 roku. Rejestr NASK ma ponad dwustu partnerów (z Polski i zagranicy). Lista wszystkich usługodawców dostępna jest na stronie rejestru. Warto pamiętać, że większość firm oferujących rejestrację i przedłużenie domen oferuje zniżki przy utrzymaniu większej ilości domen. Rabaty mogą być już dostępne dla właścicieli 10-20 domen. UWAGA! Rejestracja domen w promocji oznacza zazwyczaj, że zanim przeniesiesz domenę do innej firmy, będziesz musiał przedłużyć domenę na warunkach danego rejestratora (czytaj: drogie odnowienie domeny). Lepiej więc dobrze sprawdzić warunki promocji, żeby potem nie być „przywiązanym” do drogiego usługodawcy. Dla osób / firm, które posiadają do kilku domen najlepszym rozwiązaniem będzie wybór jednej z następujących firm: seohost.pl, kru.pl, vipower.pl, hostinguj.pl, ovh.pl, forpsi.pl, gnum.pl. Dla osób / firm posiadających przynajmniej kilkadziesiąt domen lub inwestujących w domeny najlepszym wyborem wciąż pozostaje Aftermarket.pl lub premium.pl ze względu na cenniku hurtowe oraz narzędzia takie jak np. giełda domen czy przechwytywanie. Więcej informacji w oryginalnym artykule: https://danieldryzek.pl/2020/06/04/nie-przeplacaj-za-przedluzenie-waznosci-domen-2/ Cenniki na dzień 1 czerwca 2020. DD
-
12 points
-
11 points
-
11 pointsTemat może nie dotyczy bezpośrednio domen ale .... Firma wystawiła aukcję hotlinkując fotki konkurencji prosto z ich serwera no i się zdziwili (a właściwie dopiero się zdziwią) http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6736141718
-
10 pointsBardzo dobra cena, domena warta co najmniej kilka razy tyle dla KK. Bazyli ma to do siebie, że swoje domeny mocno przecenia, a bardzo dobre niestety nie jego stara się zaniżać
-
9 points
-
9 pointsIdealny przykład, że domeny mają ogromną wartość.... wakacje.pl MEGA sukces, ewakacje.pl niezauwazalne, pewnie na granicy rentowności bo między domenami przepaść
-
9 pointsW temacie aukcji domen z literką "ì": Traktujemy poważnie wszelkie sygnały o zdarzeniach, które mogą wprowadzać w błąd naszych użytkowników. Tuż po otrzymaniu pierwszej takiej wiadomości podjęliśmy decyzję o anulowaniu wszystkich trwających aukcji z tą literką oraz podjęliśmy prace nad systemowym zabezpieczeniem, aby takie aukcje były automatycznie blokowane. Z użytkownikiem, który zakupił omawianą tutaj domenę fìlmy.pl, również znaleźliśmy satysfakcjonujące rozwiązanie.
-
9 points
-
8 pointsPodzielę się z Wami moimi ostatnimi negocjacjami, które odbywały się przez premium.pl i dotyczyły 3-literowej domeny .pl (dość losowe litery, wszystkie spółgłoski). Negocjacje trwały w sumie 55 dni. Ze względu na ich przebieg, cenę początkową i końcową pomyślałem, że warto o nich wspomnieć. Myślę, że mają walor edukacyjny. Domena była wystawiona na premium.pl bez ustalonej ceny Kup Teraz. K (Kupujący) S (Sprzedający) Oferty PLN netto, od najstarszej do najnowszej (ostatniej) - na dole zestawienia. K 195 PLN S 55 000 PLN K 6 000 PLN S Odrzucona K 10 000 PLN S 52 500 PLN K 25 000 PLN S 50 000 PLN K 26 000 PLN S 50 000 PLN (Zaakceptowana) Oprócz ostatniego przypadku na oferty Kupującego odpowiadałem tego samego dnia. Natomiast na ostatnią ofertę odpowiedziałem po 10 dniach. Natomiast Klient odpowiadał na oferty po kilku do maksymalnie kilkunastu dniach. DD
-
8 points
-
8 pointsZapomniałem pogratulować Nabywcy, gratulacje! Walka toczyła się głównie między dwoma uczestnikami aukcji, wygrała wyższa oferta. Szczerze życzę udanego projektu z tą domeną lub dobrego zarobku na inwestycji i sprzedaży z dużym zyskiem w przyszłości. Ja ze swojej strony jestem zadowolony. Nie każda inwestycja przynosi oczekiwany zwrot - takie życie Ma to zastosowanie nie tylko dla domen. Czasami trzeba ciąć straty. Domena mi się wyjątkowo podobała, stąd wysoka cena zakupu. Z ciekawostek dodam, że w 2014 roku otrzymałem na nią ofertę przez AM na kwotę 15k euro netto (~63k pln według ówczesnego kursu), którą oczywiście odrzuciłem Zaraz po zakupie miałem zapytania o sprzedaż w okolicach 100k pln, ale w tamtym czasie w ogóle nie chciałem podejmować rozmów o sprzedaży. Miałem plany co do domeny i pewnie dopiero kwota 2x większa zachęciłaby mnie do ich zmiany DD
-
8 pointsBazyli na LoveStory.pl odrzucał takie kwoty, o których my możemy tylko śnić przy naszych marnych portfoliach.
-
8 pointsforumowa wyszukiwarka mówi, że ta domena wystąpiła dopiero 59 razy w różnych tematach, nie przesadzajcie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-
8 points
-
7 pointsCena odnowienia domeny .pl (PLN netto / 1 rok) Rejestrator | odnowienie | po terminie | AuthInfo w panelu | Wzrost ceny gnum.pl 39,57 100,00 TAK – seohost.pl 40,20 48,20 – – hostido.pl 40,99 48,99 TAK – ovh.pl 44,99 44,75 TAK – forpsi.pl 45,00 45,00 TAK – vipower.pl 47,15 56,58 TAK +15% hitme.pl 47,97 67,97 – – jdm.pl 47,97 56,10 TAK – hostinguj.pl 56,64 64,33 TAK +27% atthost.pl 58,53 89,00 – – domeny.tv 69,00 69,00 – – kru.pl 70,00 120,00 TAK +74% webd.pl 70,00 70,00 – – kylos.pl 79,00 79,00 – – cba.pl 79,90 99,90 – – aftermarket.pl 79,95 89,95 TAK +33% cal.pl 80,00 160,00 – – dinfo.pl 89,00 89,00 – – premium.pl 90,00 140,00 TAK – cyberfolks.pl 99,00 178,00 – +25% dhosting.pl 99,00 99,00 – +25% LH.pl 99,00 99,00 – +10% zenbox.pl 99,00 188,00 TAK +11% domena.pl 100,00 169,00 – – az.pl 120,00 195,00 – – home.pl 120,00 240,00 – – nazwa.pl 150,00 300,00 – +25% po terminie – koszt odnowienia w ciągu 30 dni od wygaśnięcia domeny AuthInfo w panelu – kod do transferu domeny dostępny w panelu Ceny netto w PLN za odnowienia domeny .pl o 1 rok Źródło danych: cenniki rejestratorów Gdzie najdrożej i dlaczego tak drogo? Spośród 2,5 miliona zarejestrowanych domen .pl około 750 tysięcy nazw jest utrzymywanych w dwóch firmach: home.pl i nazwa.pl. Jednocześnie to dwóch najdroższych na rynku partnerów NASK. Przedłużenie ważności domeny .pl kosztuje u nich odpowiednio 120 i 150 PLN netto za rok. To 2-3 razy więcej niż można płacić u konkurencji. Dlaczego więc wciąż przepłacamy za utrzymanie domen? Istotna jest tutaj nieznajomość rynku przez przeciętnego użytkownika Internetu. Liderzy branży domen to również liderzy wydatków na marketing w tym sektorze. Nie sposób przegapić ich wszędobylskich bannerów i linków reklamowych w Google. Reklama się opłaca, ale wysokie budżety reklamowe finansowane są z wysokich marż utrzymania domen w kolejnych latach. Panuje też przekonanie, że domena jest ściśle powiązana z usługą hostingową (utrzymania strony www), dlatego klienci posiadający serwery wirtualne w home.pl czy nazwa.pl niechętnie przenoszą swoje domeny do konkurencyjnych firm, chociaż wiedzą, że mogliby sporo zaoszczędzić. Jak zmieniły się ceny przez ostatnie dwa lata? W porównaniu do raportu z czerwca 2020 roku ceny odnowień domen wzrosły u 9 z 27 rejestratorów. Dotyczy to nawet najdroższej oferty na rynku – nazwa.pl podniosła ostatnio cenę odnowienia domeny .pl ze 120 PLN do 150 PLN netto za odnowienie na kolejny rok (25% wzrost ceny). Podobny procentowy wzrost można odnotować w cyberfolks.pl, dhosting.pl (wzrost z 79 PLN do 99 PLN netto) oraz hostinguj.pl (wzrost z 44,64 PLN do 56,64 PLN netto). Cena odnowienia w Aftermarket.pl wzrosła o 33% (z 60 PLN do 80 PLN netto). Nieco mniejsze wzrosty (między 10% a 15%) odnotowujemy w LH.pl, zenbox.pl i vipower.pl. Rekordzistą podwyżek został natomiast usługodawca kru.pl, gdzie cena odnowienia domeny .pl wzrosła z 40,20 PLN do 70,00 PLN netto (+74%). Odnowienie domeny .pl po jej wygaśnięciu Co w przypadku gdy zapomnę o opłaceniu odnowienia domeny w terminie? W takiej sytuacji usługa przestaje działać i domena przechodzi do tzw. kwarantanny. Okres ten trwa 30 dni od wygaśnięcia. W tym czasie domena nie działa, ale cały czas można ją odnowić. Przedłużenie ważności domeny .pl możliwe jest zarówno u rejestratora, gdzie jest obsługiwana, ale również u innego – wystarczy wykonać transfer domeny z jej jednoczesnym odnowieniem. Od 2010 roku rejestr .pl zaczął naliczać swoim partnerom dodatkową opłatę za odnowienie ważności usługi po jej wygaśnięciu. W przypadku domen .pl jest to 4 PLN netto. Na początku rejestratorzy nie przerzucili dodatkowych opłat na klientów. Jednak po jakimś czasie zauważyli, że może być to świetne źródło dodatkowego zarobku. Obecnie za odnowienie domeny .pl po terminie ważności u niektórych rejestratorów nic nie dopłacimy. Usługa będzie kosztowała tyle samo co w przypadku terminowej płatności. W innych firmach opłata może wynieść od kilku do 150 PLN netto. Rekordzistami są nazwa.pl i home.pl, gdzie za odnowienie domeny .pl w ciągu 30 dni od jej wygaśnięcia trzeba zapłacić dodatkowo 150 PLN netto (nazwa.pl) i 120 PLN netto (home.pl). Łączna opłata za odnowienie domeny .pl wyniesie 240 PLN netto (home.pl) i aż 300 PLN netto (nazwa.pl). I w taki oto sposób cena odnowienia domeny .pl będącej w kwarantannie w nazwa.pl wróciła do ceny jaka obowiązywała bezpośrednio w NASK 20 lat temu Dla porównania – u rejestratora ovh.pl ta sama usługa (przedłużenie ważności domeny .pl w 30-dniowej kwarantannie) kosztuje tylko 44,99 PLN netto. Czyli tyle samo, ile odnowienie domeny u tego rejestratora w terminie (brak dodatkowej opłaty karnej). Podobnie jest w forpsi.pl – cena 45 PLN netto za odnowienie .pl w terminie i w kwarantannie. Odnowienie domeny po terminie może przytrafić się każdemu. W natłoku spraw łatwo zapomnieć o opłacie. E-mail z przypomnieniem może zaginąć w gąszczu innych wiadomości. Codziennie kilkaset domen .pl jest odnawianych już w okresie kwarantanny. Dobrze więc obsługiwać domeny u takiego rejestratora, gdzie ta usługa również będzie tania. Jeśli natomiast zawsze opłacasz domeny w terminie to najlepsze dla Ciebie oferty będą miały następujące firmy: gnum.pl (39,57 PLN i 100,00 PLN po terminie) seohost.pl (40,20 PLN i 48,20 PLN po terminie) hostido.pl (40,99 PLN i 48,99 PLN po terminie) Podane ceny netto, odnowienie domeny .pl o 1 rok. Podsumowanie W zestawieniu porównałem oferty wybranych przeze mnie 27 rejestratorów domen .pl. Ceny są aktualne na dzień 31 marca 2022 roku. Rejestr NASK ma ponad dwustu partnerów (z Polski i zagranicy). Lista wszystkich usługodawców dostępna jest na stronie rejestru. Dla osób / firm, które posiadają do kilku domen najlepszym rozwiązaniem będzie wybór jednej z następujących firm: seohost.pl, hostido.pl, ovh.pl, forpsi.pl lub gnum.pl. Dla osób / firm posiadających przynajmniej kilkadziesiąt domen lub inwestujących w domeny najlepszym wyborem wciąż pozostaje Aftermarket.pl lub premium.pl ze względu na cenniki hurtowe oraz narzędzia takie jak np. giełda domen czy przechwytywanie. Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat rejestratora? Chcesz kogoś polecić lub odradzić? Podziel się swoim doświadczeniem i wiedzą – niech przyda się innym! Dodaj komentarz! Na liście zabrakło ciekawej oferty? Poinformuj mnie, uaktualnię porównanie. Więcej informacji w oryginalnym artykule na blogu danieldryzek.pl. DD
-
7 pointsTo była planowana forma promocji. Wiedziałem, że DD napisze o tym na blogu. Sądziłem jednak, że ten blog ma większy zasięg i artykuł pojawi się kolejno na Wykop.pl i kolejno Business Insider, Onet.pl, wp.pl. Niestety tak się nie stało i nowe linki na które tak liczyliśmy się nie pojawiły. Daniel, popracuj proszę nad zasięgiem! A tak poważnie, najciemniej pod latarnią. Przeoczenie, za co przepraszam kolegów po fachu. Przez najbliższe 7 lat taki problem nie powinien wystąpić.
-
7 pointsPonieważ w ostatnim czasie forum di.pl wykorzystywane jest najczęściej jako swoista platforma przekazu wielowarstwowych rozważań ludzi z przeróżnymi problemami psychicznymi, kompleksami, syndromami etc., postanowiłem odgrzebać ten wątek aby skierować uwagę na nieco "lżejsze" tematy. Oferty na "studenta", "obcokrajowca", "organizacje non-profit" otrzymywałem już dosyć często, jednak oferta na "literata" trafiła do mnie po raz pierwszy : ========================================================= You received an offer for your domain XXXXXX.pl. Here are the details: Name: XXXX XXXXXX E-Mail Address: iza@klubliteratow.pl Phone: XXXXXXXXXX Price Offer: 1000 EUR (Original offer: 1000 eur) Buyer Country: PL - Poland Buyer City: Buyer Organisation: n/a Comment: Witam. Formularz wymaga podania kwoty przynajmniej tysiąca euro, więc tyle wpisałam, ale nie jest to moja oferta. Wycena ruchu i zapytań do wyszukiwarki dotyczącej słowa 'XXXXXX' wynosi poniżej 80 euro. Moja propozycja to 250 zł. Mam kilka domen tematycznych i skupuję je pomału. Wszystkie są traktowane jak dodatkowe źródła wejść. Może w przyszłości z przyjaciółmi z branży lekarskiej zrobimy serwis o XXXXXXXXX razem z bazą lekarzy, którzy robią badania pod jego kątem. Pozdrawiam Iza Please contact the interested party. ======================================================================== Widzę, że "39 letnia dziewczynka" od gmail.pl wybrała się na zakupy. Nareszcie coś drgnęło na rynku wtórnym .
-
7 pointsNigdy rynek się nie podniesie dla osób, które nie mają dobrych i bardzo dobrych ofert. Bo nie upadł. Dla takich osób w zasadzie nigdy nie istniała sprzedaż, którą można by określić obrotem rynkowym. Jeżeli mamy tylko troszkę kiepskich lub przeciętnych produktów na magazynie, to co najwyżej możemy liczyć, że ktoś okazjonalnie cokolwiek od nas kupi. I wtedy da nam parę złotych dorobić do innej działalności. To jest tyle razy tłumaczone, że aż nudne.
-
7 pointsWprowadziliśmy rozwiązanie pozwalające na blokowanie wszystkich zaproszeń do aukcji prywatnych. Użytkownik może też wybrać ustawienie, przy którym to on będzie decydował czy przyjmie zaproszenie do aukcji prywatnej. Odpowiednie opcje są dostępne w panelu na stronie https://www.aftermarket.pl/User/BuyingBlock/ (Kupno -> Blokada aukcji prywatnych).
-
7 points
-
7 pointsZnalezione na pudełku plasteliny... Domena jak domena, ale ten e-mail...
-
7 pointskrzesła*pl 6400 PLN brutto Sprzedana w grudniu 2019. Jedna z lepszych domen IDN. Jak widać cena nie powala. Ale w porównaniu do sprzedanej eksperymentalnie na aukcji domeny pożyczka*pl i tak wypada lepiej Widać aukcje to nie jest idealne miejsce do sprzedaży dobrych IDNów. DD
-
7 points
-
7 points
-
7 points
-
7 pointsW moim przekonaniu i mam nadzieję i nie tylko w moim porzednia wersja była bardziej profesjonalna. Jesli już chcieliście coś zmienić trzeba było popracować nad grafika i wprowadzić tych parę poprawek które proponowalismy. I było by ok a tak ok nie jest i nie zanosi sie aby było bo niedoróbek jest mnóstwo. Mnie zastanawia jak szanująca się u uważająca za profesjonalną firma oddaje swoim klientom niedziałający prawidłowo serwis... Czy ktoś kto zdecydował się na uruchomienie tej wersji serwisu z tą ilością błędów nie brał pod uwagę testów? To tak wygląda jakby ktoś wziął jakieś dotacje a bedąc pogoniony terminem, uruchamia gniota żeby rachunki się zgadzały. Przepraszam za mocne slowa ale tak to niestety wygląda...ZERO profesjonalizmu ZERO poważnego traktowania własnych klientów...
-
7 points
-
7 points
-
7 pointsCałą dzisiejszą część wątku i biadolenie o cenach można podsumować jednym stwierdzeniem: domeny na aukcjach nie schodzą już za takie kwoty jak kiedyś. I z tym się zgodzę. Ale to nie chodzi tylko chodzi o domeny, za to z pewnością tylko o aukcje (np. allegro, kiedyś tętniące życiem, z emocjonującymi licytacjami - teraz jest już zwykłym sklepem z paroma aukcjami na doczepkę). Te tzw. "raporty sprzedaży" dotyczą w zasadzie tylko publicznych aukcji, miejscami są wzmacniane informacjami o jakichś drobnych sprzedażach z forum. Nie ma to wiele wspólnego z rzeczywistymi sprzedażami, ale owszem, mówi co nieco o rynku d2d. Domeny nie są już "cool", nie przyspieszają pulsu, teraz jest moda na krypto i tam są emocje. Nie ma już tylu fajnych aukcji spadów, bo wszystko jest obłożone opcjami. Domeny ostygły i stały się zwykłym biznesowym towarem. Nie ma już spotkań domainerów bo nie ma już o czym rozmawiać, wszystko zostało powiedziane, a i na aukcji jeden domainer nie kupi domeny od drugiego za tyle, żeby obie strony były zadowolone. Trochę może brakuje czasów, kiedy można było szybko sprzedać na aukcji trzyliterówkę za 1000 zł, ale z drugiej strony "klient końcowy" w międzyczasie dojrzał do płacenia uczciwych cen, więc nie jest to żadne załamanie ani pęknięcie bańki, a jedynie normalizacja. No i można sobie tanio kupić fajne domeny z wyprzedaży od tych, którzy zbierają kasę na inwestycje w "next best thing", więc nie ma co narzekać. ;-)
-
7 points
-
7 pointsRealia są takie, że pomimo ciągłych narzekań na kondycję rynku wtórnego domen, tych dobrych (generycznych) jest coraz mniej. Spróbuj Jacek zakupić jakąkolwiek dobrą, opisową domenę np. w końcówce .de, co.uk, .es, .fr. (o dotcomach nawet nie wspominam) gwarantuję Tobie, przeżyjesz cenowy szok. Naszym największym problemem jest siła nabywcza oraz możliwości finansowe przeciętnego, polskiego inwestora (gdzie cena 10-20k € stanowi niestety sporą barierę) a w wypadku domainerów wysoki koszt prolongaty
-
7 points
-
7 points
-
7 pointsMoże i masz rację, ale od razu przypomniał mi się stary dowcip, podawany na szkoleniach działów sprzedaży. Firma sprzedająca buty rozważała pozyskanie klientów w Afryce. Wysłała dwóch swoich przedstawicieli by zrobili rozpoznanie tego rynku. Ci zaś przysłali dwa zupełnie odmienne wnioski w swoich raportach. Jeden napisał, że nie ma tam szans sprzedać butów, bo wszyscy chodzą boso. Drugi z kolei napisał, że jest tam olbrzymi potencjał dla ich firmy i potencjalna żyła złota, bo prawie nikt jeszcze nie ma butów
-
7 points
-
7 points
-
6 points
-
6 points@DD dzięki Daniel Nawet dostałem już kilka ofert, w tym jedną na 200 zł, właśnie zastanawiam się czy przyjąć
-
6 points
-
6 points
-
6 pointsgrzaniec.pl - sprzedana do KK za 8000 zł brutto Klient (przedsiębiorca z Zakopanego) sam się zgłosił i zaproponował 3000 zł. Po krótkich negocjacjach zgodziłem się na 8k, ale z ciężkim sercem , ponieważ było to perspektywiczne aktywo w naszym startupie alkoholowym. Niestety, z braku funduszy nie udało się wyjść poza fazę "seed", dlatego teraz fajne domenki z naszego portfolio są "okazyjnie" do przejęcia przez KK z branży ALKO. Kolejną sprzedaż w podobnej cenie przewiduję na domenie krafty.pl ;-)
-
6 points
-
6 points
-
6 points
-
6 points
-
6 points