Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jakiś czas działam na rynku SEO. Z domenami już jednak jestem trochę na bakier. Ciekawi mnie jedna rzecz, czy ceny domen z PR i jakimś SEO potencjałem będą rosły? W zasadzie brak apdejtu związanego z PR ze strony Google, powoduje, że stron z wyższym PR jest coraz mniej, ich liczba nie przybywa, wręcz maleje.

 

Co o tym myślą znawcy tematu?

Posted

Jeśli działasz z SEO to pewnie wiesz, że PR nie ma znaczenia czyli argument za zwiększaniem ceny ze względu na PR upada. Sprecyzuj co znaczy wg Ciebie "potencjał SEO". Ewentualnie daj już ten post z linkiem do czego tam chcesz :D

  • Like 3
Posted

Nie przyszedłem tutaj po to, żeby robić szeptany za 15 PLN netto.

PR nie ma znaczenia? To czemu każdy SWL właśnie serwisy z PR promuje. Czemu, jeśli chcesz zarobić jako wydawca musisz mieć domeny z PR? To, że PR nie ma znaczenia w zakresie pozycjonowania, nie znaczy, że nie ma znaczenia w zakresie SEO.

 

Potencjał SEO:

1. Historia domeny, im dłuższa tym lepsza

2. Backlinki oczywiście

3. Nazwa, niekoniecznie idealna, ale zawierająca przykładowo słowo kluczowe lub przynajmniej branżowa

 

Znajdzie się tego jeszcze sporo.

Posted

IntoTheRain, co masz na myśli pisząc że działasz jakiś czas w seo? bo z tego co piszesz wychodzi, że to maks tydzień-miesiąc. Polecam zmienić źródła wiedzy, bo to o czym piszesz było aktualne X lat temu.

Posted

Wg mnie wartościowa domena SEO, to taka, która posiada ruch z wyników organicznych (czyli dobre pozycje w serpach) oraz wartościowe BL (nie ilość, a jakość), ewentualnie jeszcze staż/wiek - jeżeli domena spełnia te dwa warunki to prawdopodobnie ma też i fajny PR

  • Like 1
Posted

lukas22333

Nie wiem, może Ty uczysz się SEO z poradników Lexy, no cóż każdemu wolno. Powiedz mi co z tego, co napisałem jest nieprawdziwe? Wymień gdzie moja wiedza jest niepełna lub nieadekwatna do obecnej sytuacji? Który SWL nie promuje domen z PR? Dlaczego historia domeny nie ma znaczenia? Skoro według Ciebie BL jest bez znaczenia, to już w ogóle dziękuje Ci za dyskusję.

 

"Wg mnie wartościowa domena SEO, to taka, która posiada ruch z wyników organicznych (czyli dobre pozycje w serpach) oraz wartościowe BL (nie ilość, a jakość), ewentualnie jeszcze staż/wiek - jeżeli domena spełnia te dwa warunki to prawdopodobnie ma też i fajny PR"

 

No dokładnie, o to chodzi. Weź tylko pod uwagę fakt, że PR nie jest przez Google aktualizowany od bodajże Grudnia 2013. Natomiast wiele domen zalicza "pady".

Posted

Który SWL nie promuje domen z PR? Dlaczego historia domeny nie ma znaczenia?

E-weblink w tym momencie ma za nic wartość PR. Co się tyczy historii domeny, to w tym momencie patrzy się bardziej na historię czy nie jest negatywna (żeby nie trzeba było duzo naprawiać czy wysyłać RR do G), ale oczywiście "dobra" (co znaczy dobra to już weryfikuje wujek G pozycjami w serpach) historia jest zawsze na plus.

"Wg mnie wartościowa domena SEO, to taka, która posiada ruch z wyników organicznych (czyli dobre pozycje w serpach) oraz wartościowe BL (nie ilość, a jakość), ewentualnie jeszcze staż/wiek - jeżeli domena spełnia te dwa warunki to prawdopodobnie ma też i fajny PR"

Zgoda, ale dobre pozycje w serpach oraz wartościowe BL nie zawsze dają wysoki PR czyli PR, jako wskaźnik nieaktualizowany, nie ma tu żadnego znaczenia i nie powinien być brany pod uwagę w wycenie domeny. Chyba, że sprzedajesz jakimś leszczom na Allegro itp itd :)

Posted

Mirekm oczywiście, że nie jest wiarygodny, aczkolwiek przy malejącej liczbie domen z wyższym PR jednocześnie jest czynnikiem zwiększającym cenę pod kątem SEO. Czemu? Ano z prostej przyczyny, właśnie ze względu na SWL i ten "czynnik" marketingowy. E-weblink nie jest statycznym SWLem, tutaj liczy się masa linków, bez względu z jakiego miejsca pochodzą. Zwróćcie uwagę na to, jak wiele stron Weblinka to serwisy, w których są tylko i wyłącznie linki.

 

Będąc wydawcą serwisów pod SWL muszę zwracać uwagę na PR domeny, bo bez wysokiego PR wydawanie serwisów pod SWL jest nieopłacalne.

 

Ktoś zaraz powie, że statyczne SWL nie działają, powodują filtry itd. Nieprawda, nie bez powodu Google się tak nimi interesuje. SWL to obecnie drzazga w oku tej korporacji. Prolink jest tego doskonałym przykładem.

Posted

Nie wiem czy ktoś jest praktykiem SEO, czy też seo gawędziarzem opierającym swoją wiedzę na tym co piszą użytkownicy po forach.

 

Zawsze można zrobić kilkadziesiąt testów na swoich zapleczówkach poświęcić kasę i 6-12 miesięcy na efekty i wtedy napisać co działa a co nie działa.

 

Ale jak już się poświęci tyle czasu i swoją kasę, oraz odkryje co działa dobrze a co rewelacyjnie, to nie koniecznie chce się tym dzielić z innymi po forach. Bo po co?

 

 

Jakość witryny i strony

Na podstawie zestawu wskaźników określa, na ile godne zaufania, cenione i rzetelne jest źródło. (Wśród tych wskaźników jest m.in. PageRank – jeden z pierwszych algorytmów Google, który analizuje linki między stronami, by ocenić ich trafność).

 

To google napisało na swojej stronie: http://www.google.com/insidesearch/howsearchworks/algorithms.html

Więc temat PR został rozwiązany, dla tych którzy twierdzą inaczej.

 

Ale zapewne znajdzie się wiele ludzi, którzy mogą to podważyć, ot tak - z rękawa. Nawet Matt Cutts może powiedzieć, że PR dzisiaj odchodzi do lamusa. Ale co niby ma powiedzieć milionom śledzących jego blog spamerom? Że PR działa?- Przejmujcie domeny z wysokim PR, dodajcie na nich nasze reklamy, a my będziemy starać się was wyśledzić, usunąć, i przyjąć reklamacje od naszych reklamodawców, bo mamy super dużo wolnego czasu?...

 

Bez własnych testów nie można stwierdzić, czy PR lub SWL jest bez znaczenia. A taki test = kasa i czas. Po zainwestowaniu w wyśledzeniu pewnych prawidłowości nikt nie chce się tym dzielić. No chyba, że zarabia na tego typu informacjach, prowadząc swój blog SEO.

 

Robiłem testy SWL i PR i z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że pomagają.

 

Posted (edited)

To może inaczej. Wolicie link z domeny PR2, ze średnią ilością BL (np. 2k), webarchive powiedzmy 3 lata, ot taka przeciętna zapleczówka, ruch znikomy, czy link z domeny z PR N/A, ale z nagłym dużym przysrostem BL (wartościowe, bo poszedł jakiś viral czy buzz lub poporostu tematyka na czasie), domena świerza powiedzmy 2 miesiące.

 

Ja wybieram link z domeny z PR N/A. Wg mnie PR może być jednym z wielu cech znaczących o wartości domeny, ale nie przeważającym.

Edited by eposition.pl
Posted

Będąc wydawcą serwisów pod SWL muszę zwracać uwagę na PR domeny, bo bez wysokiego PR wydawanie serwisów pod SWL jest nieopłacalne.

Z tym się zgodzę, ale to dotyczy tylko i wyłącznie wydawców SWL. W każdym innym przypadku (oczywiście wg mnie) wartość PR nie ma znaczenia przy wycenie domeny. Bardziej ważne jest sprawdzenie historii domeny pod katem negatywnych działań (swl-e, "miljony" komentarzy czy profili), co w tym momencie powinien potrafić każdy domainer jeśli nie chce kupić jakiejś "miny").

Posted

No dokładnie, z tym, że właśnie te domeny ze względu na wydawców SWL drożeją.

 

Co do BL. Mirekm nie sprawdzisz czy domena była linkowana z SWL, bo 95% systemów ukrywa swoje linki przed robotami. Co do nieprawidłowego od strony SEO linkowania, dzisiaj linków można zrzec się w 5 minut, napisać RR do Google, że domena świeża i dopiero przejęta i jest problem rozwiązany.

Posted

No dobra, ale nie czuję tego wątku. Niby w pierwszym poście pytasz, a później każda odpowiedź inna niż "domeny z PR pod SWL drożeją" jest przez Ciebie "jechana" - imho trochę bez sensu.

 

Zgaduję, że masz dużą ilość kiepskich domen (pod kątem sprzedaży dla KK czy domainera), ale z wysokim (jaki to jest dla Ciebie wysoki? >4?) wskaźnikiem PR, ale co dalej w tym temacie? Bo nie wiem czy te domeny drożeją czy nie - jest tylko jedno (Twoje) zdanie nt temat że drożeją. Może podaj przykłady ostatnich sprzedaży takich domen.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.