Jump to content
damien

Zablokowanie zapytań dla oferty

Recommended Posts

Czy da się zablokować możliwość wysyłania zapytań dla konkretnej oferty domeny?
Chciałbym, aby na stronie oferty była tylko możliwość składania propozycji cenowych.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma takiej możliwości. Można natomiast zablokować kontaktowanie się przez użytkowników z czarnej listy (opcja w ustawieniach).

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Tuśka napisał:

Nie ma takiej możliwości. Można natomiast zablokować kontaktowanie się przez użytkowników z czarnej listy (opcja w ustawieniach).

 

Nie pomaga mi to w żaden sposób. Chciałbym wymusić na zainteresowanych wychodzenie z ofertą, zamiast dostawać od nich pytania o cenę domeny.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, damien napisał:

 

Nie pomaga mi to w żaden sposób. Chciałbym wymusić na zainteresowanych wychodzenie z ofertą, zamiast dostawać od nich pytania o cenę domeny.

 

Moim zdaniem to bardzo zła strategia, poza początkami, kiedy komfort i naukę często przedkłada się ponad ROI. Wiem, że są różne szkoły, a świetny negocjator potrafi wyjść na swoim w każdej sytuacji, ale generalnie pozwalając (zmuszając) klientowi proponować cenę w dużym stopniu zamykasz go w jego własnym toku myślenia, zamiast od początku narzucić mu swój. Statystycznie nie tylko ograniczasz swoją średnią cenę sprzedaży, ale też zamykasz sobie drogę do okazjonalnych strzałów (gdy klient akceptuje Twoją pierwszą ofertę, a Ty byłeś gotowy do długich negocjacji).

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, PiotrSz napisał:

pozwalając (zmuszając) klientowi proponować cenę w dużym stopniu zamykasz go w jego własnym toku myślenia, zamiast od początku narzucić mu swój. Statystycznie nie tylko ograniczasz swoją średnią cenę sprzedaży, ale też zamykasz sobie drogę do okazjonalnych strzałów (gdy klient akceptuje Twoją pierwszą ofertę, a Ty byłeś gotowy do długich negocjacji).

 

Z drugiej strony, jeśli wymagasz od klienta by pierwszy zaproponował cenę, jego pierwsza oferta może zdecydowanie przekraczać Twoje oczekiwania.
A w obecnej sytuacji nie da się wymóc od klienta pierwszej oferty. Bo na pytanie o cenę domeny, odpowiedź w stylu "A ile pan da?" nie brzmi zbyt profesjonalnie.
Poza tym dochodzi konieczność odpisywania na zapytania od ludzi, którzy jak się później okazuje, myślą że domeny kosztują złotówkę i są w stanie zaoferować maksymalnie 50 zł... Nie narzucam nikomu strategii sprzedaży, pytam jedynie o możliwości, by każdy mógł sprzedawać po swojemu.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, damien napisał:

 

Z drugiej strony, jeśli wymagasz od klienta by pierwszy zaproponował cenę, jego pierwsza oferta może zdecydowanie przekraczać Twoje oczekiwania.

 

Nie zdarzyło mi się w życiu aby klient zaoferował więcej niż oczekiwałem. To takie marzenie ściętej głowy. Klienci chcą zapłacić jak najmniej i jak każesz im składać oferty to zawsze będą próbować niską piłkę, żeby wybadać teren. Stąd te oferty po 50 PLN. Cholera wie ile chcesz. 

 

Każdy ma pewnie inną strategię, ja osobiście nie bawię się w podchody, zwykle wołam 2x tyle ile jestem w stanie zaakceptować, w trakcie negocjacji mam z czegoś zejść a i klient jest zadowolony bo "utargował".

 

Są jeszcze tacy ludzie jak Keyword, którzy mają top domeny, i mogą sobie pozwolić na to żeby klienci pełzali im u nóg i przynosili oferty w zębach a oni mogą sobie pogrymasić :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie pomyślałem, że problem tkwi zupełnie w czymś innym. To akurat sprawa, której nikt nie zmieni bo tak się głupio przyjęło i już (ba, pewnie część się za chwilę oburzy że o tym mówię).

 

Otóż użytkownicy wysyłają zapytania ofertowe (często nieadekwatne do rzeczywistości, bo rozumiem że to jest problem o którym tu mówimy), bo wchodząc na Aftermarket wchodzą do sklepu w którym nie ma cen. To jest pewnego rodzaju ewenement, że tak się sprzedaje domeny. Gdyby inni traktowali nas tak samo jak my traktujemy ich to już pomijam absurdalne przykłady że nie widzielibyśmy cen na półkach sklepowych, ale z takich sensowniejszych rzeczy - kupując nieruchomość widzielibyśmy same ogłoszenia w stylu "napisz ile jesteś w stanie mi dać, a ja Ci potem i tak podbiję Twoją cenę" ;)

 

Ale i tak nic nie przebije "aukcji z ceną minimalną". Ludzie tracą czas, biorą udział w aukcji, a na koniec i tak nikt nie wygra, bo sprzedający chciał sobie tylko wypromować domenę i ani myślał o jej sprzedaży w takiej cenie. W ogóle nie wiem po co coś takiego funkcjonuje na AM.

 

Możemy sobie tylko pogdybać, ale gdyby 95% domen miało ustawione ceny, a tylko najlepsze domeny miałyby przywilej "cen do negocjacji" to jestem przekonany, że i transakcji byłoby więcej i zbędnego gadania/targowania byłoby mniej.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, przemowild napisał:

 

Nie zdarzyło mi się w życiu aby klient zaoferował więcej niż oczekiwałem.

 

Są jeszcze tacy ludzie jak Keyword, którzy mają top domeny, i mogą sobie pozwolić na to żeby klienci pełzali im u nóg i przynosili oferty w zębach a oni mogą sobie pogrymasić :) 

 

A mi się zdarzyło, dlatego pytam. Oczywiście nie jest to idealna strategia przy sprzedaży każdej domeny, ale tak jak mówisz, w przypadku najlepszych, które mogą mieć różną wartość w zależności od tego, kto wyraża chęć zakupu.

 

57 minut temu, Rerek napisał:

 

Otóż użytkownicy wysyłają zapytania ofertowe (często nieadekwatne do rzeczywistości, bo rozumiem że to jest problem o którym tu mówimy), bo wchodząc na Aftermarket wchodzą do sklepu w którym nie ma cen. To jest pewnego rodzaju ewenement, że tak się sprzedaje domeny. Gdyby inni traktowali nas tak samo jak my traktujemy ich to już pomijam absurdalne przykłady że nie widzielibyśmy cen na półkach sklepowych, ale z takich sensowniejszych rzeczy - kupując nieruchomość widzielibyśmy same ogłoszenia w stylu "napisz ile jesteś w stanie mi dać, a ja Ci potem i tak podbiję Twoją cenę" ;)

 

Możemy sobie tylko pogdybać, ale gdyby 95% domen miało ustawione ceny, a tylko najlepsze domeny miałyby przywilej "cen do negocjacji" to jestem przekonany, że i transakcji byłoby więcej i zbędnego gadania/targowania byłoby mniej.

 

Dokładnie, jest to problem i wszyscy na tym tracimy, ale domeny to nie domy, dla których można przeliczyć metraż, cenę za lokalizację, rok budowy czy użyte materiały, porównać z PODOBNYMI i jest mniej więcej cena, którą możemy niedoszacować/przeszacować maksymalnie o 50%. A każda domena jest inna, ich ceny zależą od tego, jak bogata jest branża, ilu jest na nią chętnych, od popularności frazy, od końcówki, czy oznacza coś jeszcze innego, a nawet czy dobrze brzmi i wygląda. Zbyt wiele zmiennych a rynek zbyt płytki, żeby móc wyciągać z niego rzetelne wyceny.

Edited by damien
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo że rynek nieruchomości czy jakikolwiek inny nie odda istoty domen 1:1. Aczkolwiek też nie przesadzajmy, że domeny trudno jest wycenić. Ruch ceny na mieszkaniu +-1% to często większa kwota nic 100% ceny domeny. Zresztą niezależnie od stopnia złożenia wyceny domeny doskonale wiesz za ile chcesz ją sprzedać :)Trudne do wyceny to są domeny premium, tam rzeczywiście trzeba byłoby zastosować model "składania ofert", ale to analogicznie na rynku nieruchomości takie budynki jak zamki często nie mają podanej ceny jako takiej.

 

To co piszesz, to przypomina mi stare targi kupców arabskich - tam się właśnie taksowało klienta, a nie towar jako taki. Czyli obrazowo rzecz ujmując, jak masz lemoniadę to sprzedasz ją za 1zł dla dziecka i za 10zł dla spragnionego biznesmena ;) 

 

I tu jest pytanie, czy taki tryb sprzedaży ma sens. Ja jednak wolałbym europejskie podejście do tematu, bo znam ten temat także z drugiej strony, czyli jako kupujący. Kupić domenę na AM pod jakiś projekt to jest jakiś dramat. Naprawdę. Po pierwsze musisz przekopać się przez tysiące domen, które nie mają kompletnie żadnej wartości. Jak już w tym stosie znajdziesz sensowne domeny, no to właśnie nie ma ich cen. Czyli musisz prowadzić kilka/kilkanaście korespondencji by się dowiedzieć jaka jest cena za domenę. Krótko mówiąc - i tak i tak podasz cenę dla klienta (skoro o to Cię zapyta), tyle że obydwie strony muszą się bawić w pisanie maili by tę cenę poznać.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz dużo racji w tym co piszesz, dlatego chciałbym dla słabszych domen mieć ustawione KT, a dla mocnych to o czym mówię - formularz z wiążącą ofertą.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damien ustaw sobie nowego maila/usera na te domeny, o których nie chcesz pisać z klientami i nie wchodź na tę pocztę. Sprawdzaj po prostu w panelu AM raz na jakiś czas czy jest oferta czy nie. Problem z głowy :D

Edited by vul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Najnowsze posty na forum

    • krainaalkoholi.pl   Aukcja od 1 zł bez ceny minimalnej:    https://www.aftermarket.pl/aukcja/2604315/  
    • helpsite.pl motowork.pl motowork.pl qlki.pl robotcache.pl teaserai.pl   Grupa 6 domen od 1 zł   https://www.aftermarket.pl/aukcja/2604378
    • Dominacje.pl   Aukcja BCM
    • Drodzy Partnerzy! Zachęcamy do promocji boostera testosteronu, za którego sprzedaż gwarantujemy 30% prowizji!    Prowizja: 30% Średnia prowizja: 113.99 zł Ciasteczka: dożywotnie GEOs: PL, ES, IT, DE, FR, SE, RO, GB, US, NL, GR Link do rejestracji → https://nutriprofits.com/pl/
    • tuj.pl   Zapraszam na aukcję domeny od 89 PLN bez ceny minimalnej:   https://ddregistrar.pl/aukcje/9377/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl. Wcześniej zarejestrowana była w Aftermarket.pl od 2012 roku.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-03-27 22:41:14) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 89 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-04-02 godz. 19:45:00   DD
    • nieaktualne - sprzedana
    • Drodzy, zapraszam do skorzystania z promocji rejestracji domen .pl (również funkcjonalnych i regionalnych .pl) w cenie 2 PLN netto / szt. / pierwszy rok w ddregistrar.pl. Oferta promocyjna ważna jest od 26 do 29 marca 2024 (do końca dnia). Limit dla jednego konta (podmiotu) w naszym serwisie to 20 domen. Minimalne zamówienie to 5 domen. Można zamawiać wielokrotnie do wykorzystania limitu (czyli maksymalnie 4 zamówienia po 5 domen lub 2 x 10 lub 1 x 5 + 1 x 15 itd.). Pula promocyjnych domen: 500. W przypadku wyczerpania puli poinformuję w bieżącym wątku na di.pl o osiągnięciu limitu. Promocja może zostać zakończona w dowolnym momencie, również przed zamieszczeniem informacji na di.pl (choć nie powinno do tego dojść). Osoby, które złożą zamówienia a promocja nie będzie już obowiązywała, poinformujemy o takim fakcie. Liczy się moment opłacenia a nie złożenia zamówienia. Zachęcam do korzystania z płatności online, które księgowane są natychmiast.   W momencie składania zamówienia cena wyniesie 10 PLN netto za rejestrację domeny .pl na 1 rok. Cena w zamówieniu będzie musiała być przez nas uaktualniona. Dopiero po zmianie będzie możliwe opłacenie zamówienia w cenie promocyjnej. Będziemy się starać jak najszybciej uaktualniać ceny (w ciągu kilka - kilkunastu minut), jednak bez gwarancji. Może się tak zdarzyć, że zamówienie, które wpłynie o 3:00 nad ranem zostanie przetworzone dopiero o 9:00 rano. Nie ponosimy też odpowiedzialności, że zamówione domeny będą nadal dostępne w momencie opłacenia. Nie ma możliwości rezerwacji domen .pl (dla przypomnienia). Gdyby zdarzyła się sytuacja, że Klient zamówi 10 domen w promocji o 10:00, a o 10:30 tylko 9 będzie dostępnych, to taka ilość zostanie zarejestrowana w promocji (po opłaceniu). Jeśli na koncie przedpłaty Klienta będą znajdowały się środki wystarczające na opłacenie zamówienia, to zamówienie zostanie opłacone - żeby zagwarantować rejestrację dostępnych domen .pl.   Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 10 PLN netto za rejestrację .pl na 1 rok.   Promocja nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami. Domenę po rejestracji, po 5 dniach, można przenieść bezpłatnie do dowolnego rejestratora. Kod AuthInfo znajduje się w panelu administracyjnym.   Cena odnowienia domeny .pl na kolejny rok: 129 PLN netto.   Hurtowy cennik odnowień dla 10 - 49 utrzymywanych domen: .pl 59 PLN netto / rok .com.pl i inne funkcjonalne 39 PLN netto / rok .waw.pl i inne regionalne 39 PLN netto / rok Hurtowy cennik odnowień dla 50 i więcej utrzymywanych domen: .pl 51 PLN netto / rok .com.pl i inne funkcjonalne 31 PLN netto / rok .waw.pl i inne regionalne 31 PLN netto / rok   Pełny cennik: https://ddregistrar.pl/cennik/ Ceny netto, należy doliczyć 23% VAT.   W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o komentarz lub kontakt na naszą skrzynkę kontaktową: https://ddregistrar.pl/kontakt/   Z góry przepraszam za tak "partyzancką" formę promocji  Na przyszłość postaramy się tego typu oferty zautomatyzować.   Organizatorem promocji jest DD sp. z o.o. - operator serwisu ddregistrar.pl.   DD
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      19,169
    • Most Online
      756

    Newest Member
    zaluknijtv
    Joined
×