Jump to content
pb

Pytania dotyczące serwisu

Recommended Posts

Czy Premium.pl ma zamiar rozwiązać w jakiś sposób sprzedaż domen przez osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej tak aby kupujący otrzymywał fakturę VAT ?

 

Najlepiej jak wypowie się pb, ale mi się wydaje że jednorazową sprzedaż można zrealizować w oparciu o umowę cywilno prawną, a częściej to już z nazwy jest działalność gospodarcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy Premium.pl ma zamiar rozwiązać w jakiś sposób sprzedaż domen przez osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej tak aby kupujący otrzymywał fakturę VAT ?

przyłączam się do pytania ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odsylam do pierwszego postu na tej stronie.

 

A Izba Skarbowa ile ma czasu na odpowiedź ? 3 miesiące tak ? Mówimy tutaj o interpretacji podatkowej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

90 dni. Teraz nadchodzi czas urlopów, ale myślę, że po wakacjach będę miał już coś konkretnego do ogłoszenia. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy szykuje się jakaś inna promocja za transfer do premium niż ta obecna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przewidujemy w najbliższym czasie innych promocji niż ta obecnie trwającą do końca sierpnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na podstawie którego punktu w regulaminie serwisu premium udziela portalom takim jak przykładowo mambiznes.pl informacji o transakcjach escrow?

 

Jedyny o tym mówiący punkt:

Usługodawca zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji w oparciu o odpowiednią podstawę prawną oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

 

Jak dla mnie nie jest jednoznaczny z tym żeby dowolna osoba trzecia mogła takie informacje uzyskać. A co w sytuacji gdy klient zastrzegł sobie by taka informacja nie znalazła się w ogólnie publikowanych raportach a serwis premium.pl takie informacje udziela?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry wieczór,

 

czy miał ktoś z Was sytuację następującą:

 

Zleciłem testowy transfer kilku (na razie 3) domen z AM do Premium. Wybrałem opcję transferu hurtowego. Działanie standardowe, wygenerwowałem kody AI i zainicjowałem transfer. W tym momencie powinienem otrzymać maila z "confirmation link". Maila nie otrzymałem (więc nic nie klikałem :)) a mimo to, zmiana (resjestratora AM-> Premium) w bazie WHOIS nastąpiła. Co ciekawe, mimo że dane abonenta WHOIS są ok, nie mam domen w panelu... Zgłosiłem to na kontakt Premium, ale wyjaśnianie idzie opornie stąd pytanie, czy mieliście takie cuda? :)

 

G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Dziękuję Przemek za pomoc. Może warto, żeby Wasz support przy pytaniach dot. tego zagadnienia udzielał tak wyczerpujących informacji :)

 

PS. Przepraszam, za dubel pytania.

 

PS2. Jak sprawnie (bez klikania) przeprowadzić do Was transfer większej liczby domen? :)

 

G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzesiek: Support posiadał te informacje, jednak chyba nie do końca dobrze zdiagnozowali problem i stąd zamieszanie.

 

ad 2. Najprościej zlecić transfer hurtowy z opcją "Kopiuj dane kontaktu", wtedy *zawsze* jest transfer bez cesji, a po przeniesieniu wszystkich domen zawsze można sprawdzić czy z kontaktami wszystko ok i ew. skorygować dane (gdy kontakt jest u nas, wtedy już mamy nad nim pełną kontrolę).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na podstawie którego punktu w regulaminie serwisu premium udziela portalom takim jak przykładowo mambiznes.pl informacji o transakcjach escrow?

 

Podajemy wyłącznie sprzedaże biorące udział w promocji "sprzedawaj i zbieraj kody". Regulamin: https://premium.pl/promocja/zbierajkody-regulamin.html

interesujący Cię punkt (i de facto główna idea tej promocji):

par. 2 pkt 2 "Warunkiem skorzystania z oferty promocyjnej jest nadto wyrażenie przez Użytkownika zgody na wykorzystanie danych dotyczących poszczególnych sprzedaży nazwy domeny za pośrednictwem Serwisu w zakresie nazwy domeny i kwoty ceny w celach informacyjnych, w tym rozliczenia promocji i przyznania kodów rabatowych oraz w celach promocji Organizatora i oferty promocyjnej. Wyrażenie zgody następuje z chwila akceptacji regulaminu."

 

A co w sytuacji gdy klient zastrzegł sobie by taka informacja nie znalazła się w ogólnie publikowanych raportach a serwis premium.pl takie informacje udziela?

 

W tej sytuacji sprzedający przed zainicjowaniem transakcji escrow może (powinien) dezaktywować ww. promocję na stronie: https://premium.pl/promocode.html (przycisk "wyłącz"), po zleceniu escrow można ją ponownie aktywować.

 

Nie podajesz wprawdzie domeny o którą chodzi, ale sprawdziłem transakcje escrow powyżej 1000 zł z ostatnich 3 miesięcy i wszystkie z podanych do zestawienia były sprzedane w ramach promocji, z pozyskaniem kodu za sprzedaż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej sytuacji sprzedający przed zainicjowaniem transakcji escrow może (powinien) dezaktywować ww. promocję na stronie: https://premium.pl/promocode.html (przycisk "wyłącz"), po zleceniu

 

Dlaczego nie wiedziałem o tej promocji? :-( "Straciłem" 2 dni temu przez to szansę na uzyskanie kodu na 100zł..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Info o promocji wyświetlało się wszystkim przy pierwszym zalogowaniu po jej aktywacji, a promocja trwa od września 2011, może po prostu przegapiłeś i nie aktywowałeś. Każdy ma też pozycję w menu Finanse kierującą do strony promocji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanie techniczne bo trochę się pogubiłem...

wybierając opcję "Parking Premium" jak zachowuje się domena:

- wystawiona na giełdę?

- wystawiona na aukcję?

- brak możliwości wystawienia na giełdę bo zbyt krótki okres czasu do wygasnięcia?

 

Na jaką stronę (link) kierowana jest oferta po wpisaniu nazwy domeny w pasek przegladarki przy powyższych opcjach?

Co to znaczy "Strona, którą przeglądasz przedstawia ofertę archiwalną" po wpisaniu adresu: premium/jaks_tam_domena.pl

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jest na giełdzie, wówczas zaparkowana domena kieruje na ofertę, w przeciwnym razie na formularz. Ofertę archiwalną widzisz tylko Ty (dla własnych domen), inni jej nie widzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis dostalem dziwnego emaila, ktory zwiekszył mi tętno ponad normę ;)

Czemu Premium straszy uzytkownikow windykatorem, mimo, ze nie przekroczylem zadnego terminu platnosci ????

 

 

"Dnia 2012-07-02 o 23:59:59 upływa termin ostatecznej płatności za zakupione domeny. W przypadku braku płatności w tym terminie, konto zostanie zablokowane! W razie wątpliwości prosimy o kontakt z BOK pod adresem: pomoc@premium.pl

Uwaga! Zamówienie przechwycenia domeny jest wiążącym w świetle prawa zobowiązaniem do zapłaty. W przypadku braku terminowej zapłaty, należność podlega windykacji, a w uzasadnionych przypadkach także zgłoszeniu do organów ścigania z art. 286 k.k."

 

 

Najpierw powinien minąć termin platnosci, potem 2-3 dni na przypomnienie o plantosci i ew potem taki email.

 

 

Dodam, ze od 22 czerwca nie przychodza emaile typu "UWAGA! Kończy się termin na opłacenie xxxxxxxxxxxxxxxxxx.pl"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis dostalem dziwnego emaila, ktory zwiekszył mi tętno ponad normę ;)

Czemu Premium straszy uzytkownikow windykatorem, mimo, ze nie przekroczylem zadnego terminu platnosci ????

 

 

"Dnia 2012-07-02 o 23:59:59 upływa termin ostatecznej płatności za zakupione domeny. W przypadku braku płatności w tym terminie, konto zostanie zablokowane! W razie wątpliwości prosimy o kontakt z BOK pod adresem: pomoc@premium.pl

Uwaga! Zamówienie przechwycenia domeny jest wiążącym w świetle prawa zobowiązaniem do zapłaty. W przypadku braku terminowej zapłaty, należność podlega windykacji, a w uzasadnionych przypadkach także zgłoszeniu do organów ścigania z art. 286 k.k."

 

 

Najpierw powinien minąć termin platnosci, potem 2-3 dni na przypomnienie o plantosci i ew potem taki email.

 

 

Dodam, ze od 22 czerwca nie przychodza emaile typu "UWAGA! Kończy się termin na opłacenie xxxxxxxxxxxxxxxxxx.pl"

 

E-mail, który zacytowałeś to już termin z buforem, więc termin płatności miałeś pewnie około 2 dni temu. Kwestie docierania e-maili musisz skonsultować z DOK, sprawdzą dokładnie logi e-maili. Co do samego e-maila to jak się okazuje słusznie zwrócił Twoją uwagę, ponieważ jeśli się nie mylę, jutro automatycznie zostanie zablokowane konto za nieopłacenie domeny o której mowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-mail, który zacytowałeś to już termin z buforem, więc termin płatności miałeś pewnie około 2 dni temu. Kwestie docierania e-maili musisz skonsultować z DOK, sprawdzą dokładnie logi e-maili. Co do samego e-maila to jak się okazuje słusznie zwrócił Twoją uwagę, ponieważ jeśli się nie mylę, jutro automatycznie zostanie zablokowane konto za nieopłacenie domeny o której mowa.

 

1) w emailu nie ma informacji o ktora domene chodzi

2) w panelu widze termin platnosci dzis (jesli przypadkiem nie logowalem sie w week to bym sadzil ze jest wszystko ok)

3) ticket wyslalem rano z pytaniem czy mam przekroczone jakies terminy, do 14ej brak odpowiedzi

4) w kliencie pocztowym mam filtr "UWAGA! Kończy się termin na opłacenie" , do tej pory zawsze cos bylo w nim teraz, (od 22ego czerwca nic nie znalalazlem - moze to sie wiąże z przeniesieniem domen do oplacenia ze srodka panelu, na bok - ludzie sie przywyczaili - i to zmieniliscie ).

5) emaile raczej przychodza stablinie, i nie powinno byc z ich póznym docieraniem

6) bufor moze byc, ale codziennie mimo to powinno przyjsc ostrzezenie o przekroczeniu terminu, dzisiejszy jest pierwszym.

 

poczekam co odpisze BOK na moj poranny ticket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-mail, który zacytowałeś to już termin z buforem, więc termin płatności miałeś pewnie około 2 dni temu. Kwestie docierania e-maili musisz skonsultować z DOK, sprawdzą dokładnie logi e-maili. Co do samego e-maila to jak się okazuje słusznie zwrócił Twoją uwagę, ponieważ jeśli się nie mylę, jutro automatycznie zostanie zablokowane konto za nieopłacenie domeny o której mowa.

 

no chyba jednak mijasz sie z prawdą ;)

specjalnie na dzis zostawilem do oplacenia 1 domene, termin mija dzis o 23:59

i co rano widze? emaila z"ostrzezenie o blokadzie konta" i ze straszeniem o windykacji ;) lekka przesada.....

czy jak dostajesz rachunek za tel,to odrazu masz informacje ze jak nie zaplacisz w terminie, to zaraz pojdzie do windykacji???

 

24 godziny temu wyslalem ticketa w sprawie emaili "UWAGA! Kończy się termin na opłacenie xxxxxxxxxxxxxxxxxx.pl"

i cisza.........wczesniej wlasnie takie emaile przychodzily, a teraz tylko email o blokadzie konta, ktory wg mnie powinien przyjsc dopiero jak przekrocze termin,.....

 

chyba za duzo domen przenioslem, i system nie wyrabia sie z wysylaniem emaili ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

i co rano widze? emaila z"ostrzezenie o blokadzie konta" i ze straszeniem o windykacji ;) lekka przesada.....

 

Raz marudzicie, że kupujący lekce podchodzą do zawieranych transakcji, raz, że za bardzo straszymy konsekwencjami nieopłacenia - widzę tu pewną niekonsekwencję. Tak jak wszystkim sprzedającym, tak i nam zależy na tym, by ludzie poważnie podchodzili do transakcji oraz do terminowych płatności. A nawet bardziej, bo sprzedający, gdy kupiona domena nie zostanie opłacona, nie ponosi żadnych wymiernych strat, zaś w przypadku domen przechwyconych nadużycia wiążą się z kosztami po stronie premium.pl. Wolisz żebyśmy "straszyli" o konsekwencjach nieopłacenia, czy żebyśmy podnieśli ceny przechwytywania na pokrycie strat generowanych przez tych, którzy myślą że mogą dodać domenę do złapania, a potem się rozmyślić? Pytanie retoryczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zadalem proste pytanie, czemu nie dochodza emaile "UWAGA! Kończy się termin na"

wiesz przeciez, ze oplacilem ponad 3 tys kupionych domen (takie info jest w profilu)...i chyba nigdy po terminie...........

wszystko dzieki odpowiedniemu filtrowaniu wiadomosci z serwisów aukcyjnych...

cos co dzialalo dobrze, zostalo zlikwidowane........tylko tyle

 

i jeszcze Interson pisze "E-mail, który zacytowałeś to już termin z buforem, więc termin płatności miałeś pewnie około 2 dni temu."

 

co chyba nie jest prawda, suport na ticket odpowiedzial lakonicznie, bez wyjasnien ze cos zawalilem z terminem

 

 

a dzis jestem pewnien ze ten email o ktorym pisze, nie wynika z tego ze przekroczylem jakikolwiek termin

 

 

tyle wyjasnien...........

 

 

 

na oplacenie domeny jest chyba 5 dni, a rezewacje trwaja 14 dni, wiec spokojnie mozna blokowac konto, po dwoch kolejnych dniach, a nie sekunde po terminie platnosci bo premium i tak nic nie straci na tym.

Edited by ryskadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryskadow - powodów może być kilka, a sytuacja o której mówisz (dość stanowczy e-mail). Jeśli zgłosiłeś ten fakt do BOKu, to pewnie w ciągu kilku dni sytuacja się wyjaśni. Nie znamy wszystkich mechanizmów i powiadomień na pamięć ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dzis jestem pewnien ze ten email o ktorym pisze, nie wynika z tego ze przekroczylem jakikolwiek termin

 

Ten e-mail informuje o *zbliżającym się* terminie oraz o *konsekwencjach* jego przekroczenia. Wysyłanie go *po przekroczeniu* terminu mijałoby się z celem, bo wtedy konto byłoby już zablokowane, a transakcja nieopłacona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×