Jump to content
nazwapl

Nazwa.pl otwiera Data Center w sercu globalnego Internetu

Recommended Posts

Amsterdam i Frankfurt to dwie nowe lokalizacje klastrów serwerów największego polskiego dostawcy usług hostingowych i rejestratora domen – spółki nazwa.pl. Data Center znajdują się w samym sercu globalnych punktów wymiany danych DE-CIX i AMS-IX, w których w każdej sekundzie przesyłane jest ponad 12 Terabitów danych (12 Tbitps). Klienci spółki zyskali bezpośrednie połączenie z największymi globalnymi operatorami Internetu. Po uruchomieniu nowych Data Center, dostępna moc infrastruktury spółki wzrośnie do 140 MW.

Więcej informacji: https://www.telix.pl/artykuly/newsy/2018/07/nazwa-pl-otwiera-data-center-w-sercu-globalnego-internetu/

 

puchar.jpg.6c90c99b596ce3a1fa30cdd719399e7f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 9.07.2018 o 13:07, nazwapl napisał:

Po uruchomieniu nowych Data Center, dostępna moc infrastruktury spółki wzrośnie do 140 MW.

 

Ciekawe od kiedy wydajność hostingu podaje się w MW :rolleyes:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brakuje medalu za 1 miejsce w najgorszej obsłudze klienta...zapomnieliście dodać?
:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie jest Pan zadowolony ze sposobu realizacji zgłoszenia dla jakiejś usługi, którą posiada Pan w nazwa.pl - zachęcamy do kontaktu przez PW. Postaramy się zweryfikować Pana zgłoszenie, które nie zostało w Pana ocenie zrealizowane w sposób właściwy. 

 

Oprócz numeru omawianego zgłoszenia, może Pan w wiadomości PW podać także nr telefonu kontaktowego do siebie i/lub kontaktowy adres email. Wówczas niezwłocznie po weryfikacji sprawy - skontaktujemy się z Panem i wyjaśnimy ewentualne wątpliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nazwapl_tk Po prostu ciekawiło mnie od kiedy parametry hostingu podaje się w mega watach ;) Ale korzystając z okazji, mam również kilka dodatkowych pytań:

 

1) Co daje klientom w Polsce korzystającym z hostingu w Polsce punkt wymiany ruchu DE-CIX i AMS-IX ?

2) Te 3,5 miliona zarejestrowanych domen tyczą się ostatnich 20 lat ?

3) Ten milion klientów również z przeciągu ostatnich 20 lat ?


Cennik na Waszej stronie nie uwzględnia ceny ODNOWIEŃ domeny. Z tego co udało mi się znaleźć, odnowienie domeny .PL w nazwa.pl kosztuje 121.77 PLN plus dodatkowe 147,60 PLN w przypadku gdy ktoś przegapi termin odnowienia. Zgadza się ? 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak za darmo :D Dobrzę, że batożenia nie ma gratis.

Może @nazwa.pl odniesie się do cen swoich usług i dlaczego tak zdzieracie ze swoich klientów, których przecież niemiłosiernie szanujecie?

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Domeniacz Treść postu z 2018 roku zawiera oczywisty błąd, komunikat być może zamieszczała osoba, dla której słowo moc kojarzy się wyłącznie z megawatami. Osoby zainteresowane na pewno wiedzą na czym on polega, i jak powinna wyglądać informacja, gdyby błędu nie zawierała. 

 

Jeżeli kogokolwiek interesują szczegóły związane z banerem umieszczonym pod wpisem - zachęcam do kontaktu z biurem prasowym nazwa.pl.

 

Co do cennika usług zamieszczonego na naszej stronie - wszystkie pozycje tego cennika zostały dokładnie opisane, zatem chyba nie powinno być wątpliwości, co one oznaczają. 

 

Nawiązując jeszcze do pytania postawionego przez użytkownika @szmiko - koszt usług nazwa.pl nie odbiega od średnich cen rynkowych. Dla przykładu - koszt serwera Hosting Cloud Basic o pojemności 100 GB to 100 zł w pierwszym roku i 200 zł w kolejnym roku (ceny netto). Analizując ceny należy brać pod uwagę zakres usług dodatkowych wchodzących w skład danej usługi (np. w przypadku domen są to: certyfikat SSL wydany przez centrum certyfikacji, możliwość korzystania z technologii anycast, obsługa DNSSEC, zabezpieczenie DNS over TLS czy zabezpieczenie CAA) oraz fakt, że nasi klienci mają dostęp do całodobowego wsparcia realizowanego przez Dział Obsługi Klienta e-mailowo i telefonicznie.

Edited by nazwapl_tk

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, nazwapl_tk said:

@Domeniacz Treść postu z 2018 roku zawiera oczywisty błąd, komunikat być może zamieszczała osoba, dla której słowo moc kojarzy się wyłącznie z megawatami. Osoby zainteresowane na pewno wiedzą na czym on polega, i jak powinna wyglądać informacja, gdyby błędu nie zawierała. 

 

Jeżeli interesują Państwa szczegóły związane z banerem umieszczonym w artykule - zachęcam do kontaktu z biurem prasowym nazwa.pl. Co do cennika usług zamieszczonego na naszej stronie - wszystkie pozycje tego cennika zostały dokładnie opisane, zatem chyba nie powinno być wątpliwości, co one oznaczają. 

 

Co do pytania postawionego przez użytkownika @szmiko - koszt usług nazwa.pl nie odbiega od średnich cen rynkowych. Dla przykładu - koszt serwera Hosting Cloud Basic o pojemności 100 GB to 100 zł w pierwszym roku i 200 zł w kolejnym roku (ceny netto). Analizując ceny należy brać pod uwagę zakres usług dodatkowych wchodzących w skład danej usługi (np. w przypadku domen są to: certyfikat SSL wydany przez centrum certyfikacji, możliwość korzystania z technologii anycast, obsługa DNSSEC, zabezpieczenie DNS over TLS czy zabezpieczenie CAA) oraz fakt, że nasi klienci mają dostęp do całodobowego wsparcia realizowanego przez Dział Obsługi Klienta e-mailowo i telefonicznie.

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, ale jako że jesteśmy na forum traktującym w większości o domenach internetowych, prosiłbym odnieść się do pytania w tym zakresie.

Skąd pomysł karania klienta kwotą 147 zł za nieodnowienie domeny? O kwocie zwykłego odnowienia już nie wspomnę.

Bazujecie Państwo na klientach złapanych na tzw. haczyk rejestracji za 0 zł. Nikt mający podstawową znajomość matematyki i ekonomii nie będzie Państwa klientem w tym zakresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie w którym cennik usług stawia się w pozycji elementu karającego  kogokolwiek, niestety pozostanie bez odpowiedzi z naszej strony.  Jedyne co wymaga jeszcze podsumowania, w przypadku zadanego w ostatnim wpisie pytania to fakt, że nazwa.pl nie oferuje rejestracji domen za 0 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takiej odpowiedzi się można było spodziewać.

Mentalność Nazwa.pl się nie zmienia, może kogoś złapiecie na te nowe ciuszki.

Edited by szmiko
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nazwapl_tk Myślę iż nikt nie miałby do Was pretensji (w tym odnośnie cen) gdybyście rzetelnie informowali potencjalnego klienta ile będzie musiał zapłacić za przedłużenie domeny i nie stosowali tanich trików z ceną za miesiąc odnośnie rejestracji domen. Bo nawet niektórzy użytkownicy tego forum mają w swoim cenniku 200zł za odnowienie domeny PL i nikt nie ma do nich o to pretensji.

 

Ponadto wciskanie na siłę takich gniotów jak DNSSEC bez możliwości ich wyłączenia, czy też KONIECZNOŚĆ przeniesienia domeny do nazwa.pl w przypadku gdy chce się skorzystać z ANYCAST (pomimo iż technicznie przeniesienie domeny jest zbędne) raczej nie świadczy o profesjonaliźmie a o chęci wytargania od klienta tyle peelenek ile się da. Więc defacto, Wasza oferta CloudXXX jest goła a cena znacznie wyższa od cen rynkowych.

 

Do tego rzekome "bezpieczeństwo" w postaci wysyłania kodów auth-info pocztą to powrót do epoki kamienia łupanego. Albowiem nawet taki gigant jak Godaddy mający na swoim koncie grubo ponad 60 milionów domen nie stosuje tak prymitywnych rozwiązań.

 

Kolejna sprawa - nie jesteście wystawcą certyfikatów SSL, pomimo tego używacie pojęcia certyfikat nazwaSSL wprowadzając w błąd klienta po raz enty. Że już o niezwykłym "zabezpieczeniu CAA" nie wpomnę, albowiem większości usługodawców je oferuje.

 

I wciąż ubolewam iż w natłoku pytań nie udało się Wam odpowiedzieć na nurtujące mnie pytania:

 

2 godziny temu, Domeniacz napisał:

1) Co daje klientom w Polsce korzystającym z hostingu w Polsce punkt wymiany ruchu DE-CIX i AMS-IX ?

2) Te 3,5 miliona zarejestrowanych domen tyczą się ostatnich 20 lat ?

3) Ten milion klientów również z przeciągu ostatnich 20 lat ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Cytat

Bo nawet niektórzy użytkownicy tego forum mają w swoim cenniku 200zł za odnowienie domeny PL i nikt nie ma do nich o to pretensji.

 

Ceny produktów czy sposób ich przedstawiania to kompetencja firm, które dane usługi oferują. Nazwa.pl nie wchodzi nikomu w kompetencje, natomiast To co Ty przedstawiasz, to wchodzenie w prawa firmy,  takiego samego uczestnika rynku, jak każda inna. 

Cytat

Ponadto wciskanie na siłę takich gniotów jak DNSSEC bez możliwości ich wyłączenia[...]

 

Odnosisz się do oferty firmy. Jeżeli uważasz, że zabezpieczenie DNSSEC jest akurat dla Ciebie zbędne - nie musisz z niego korzystać. Jedna osoba potrzebuje tego, druga innego, a trzecia nic nie potrzebuje, bo ma tylko jakiś prywatny blog, na który i tak nikt nie wchodzi. Oferujemy użytkownikom komplet, nie rozdrabniamy się na stosowanie dopłat za dodatkowe usługi typu Anycast czy certyfikat, tylko oferujemy je w pakiecie.

Cytat

Do tego rzekome "bezpieczeństwo" w postaci wysyłania kodów auth-info pocztą to powrót do epoki kamienia łupanego.

 

Znów odnosisz się do zasad funkcjonowania firmy, które ta firma ma prawo sobie ustanowić. Regulamin usług jasno i wyraźnie określa sposób wnioskowania o informacje autoryzujące domenę. Każdy wie zatem jak wygląda realizacja umowy między usługodawcą a nim, nie wnosząc do tego uwag. Każdy podmiot ma prawo takiego a nie innego regulowania umów między nim a klientem. Klient ma prawo wybrać taką a nie inną ofertę.

Cytat

nazwaSSL wprowadzając w błąd klienta

 

Wybacz, ale ponownie starasz się swoimi komentarzami ingerować w ofertę firmy. Nikt nie napisał , że nazwaSSL to certyfikat wydany przez firmę nazwa.pl. To certyfikat wydany przez posiadający odpowiednie prawo do tego organ certyfikujący. 

Cytat

1) Co daje klientom w Polsce korzystającym z hostingu w Polsce punkt wymiany ruchu DE-CIX i AMS-IX ?

 

DE-CIX i AMS-IX to jedne z największych punktów wymiany ruchu. Pozytywny aspekt dla klientów jest wielowymiarowy, począwszy od bezpieczeństwa a skończywszy na błyskawicznym dostępie do danych klientów i ich serwisów z dowolnego miejsca na ziemi.

 

Cytat

2) Te 3,5 miliona zarejestrowanych domen tyczą się ostatnich 20 lat ?

3) Ten milion klientów również z przeciągu ostatnich 20 lat ?

 

Są to statystyki obejmujące zbiorczo zasięg oferty nazwa.pl na przestrzeni okresu funkcjonowania firmy. 

Edited by nazwapl_tk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.05.2020 o 19:51, szmiko napisał:

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, ale jako że jesteśmy na forum traktującym w większości o domenach internetowych, prosiłbym odnieść się do pytania w tym zakresie.

Skąd pomysł karania klienta kwotą 147 zł za nieodnowienie domeny? O kwocie zwykłego odnowienia już nie wspomnę.

Bazujecie Państwo na klientach złapanych na tzw. haczyk rejestracji za 0 zł. Nikt mający podstawową znajomość matematyki i ekonomii nie będzie Państwa klientem w tym zakresie.

 

Za .org to już 800 PLN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie opłaciłem domeny w terminie, to mi kazaliście 800 PLN zapłacić. Nawet do ICANN sprawa była zgłaszana. Mam wszystko na mailu oraz nagrane rozmowy z supportem. Jesteście zwykłymi złodziejami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opłata dodatkowa za reaktywację domeny z kwarantanny wynosi 480 zł netto. Opłata za reaktywację domeny to jednak nie opłata za domenę. W przypadku płatności w terminie, koszt odnowienia domeny .org wynosi 120 zł netto.

Edited by nazwapl_tk

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, nazwapl_tk napisał:

Opłata dodatkowa za reaktywację domeny z kwarantanny wynosi 480 zł netto. Opłata za reaktywację domeny to jednak nie opłata za domenę. W przypadku płatności w terminie, koszt odnowienia domeny .org wynosi 120 zł netto.

 

Tak, a mi kazaliście zapłacić 800. Mam tutaj wysłać nagrane rozmowy oraz screeny z kontaktu z supportem? Każdy wie, że jesteście zwykłymi oszustami, szkoda czasu. I tak sprawa jest w sądzie, bo domenę ostatecznie straciłem przez to. Jak będzie wyrok, to się podzielę ze wszystkimi. I nie, nie idę na żadne ugody zamiatające sprawę pod dywan. Nie przyłożę ręki do waszych praktyk oszukiwania klientów.

Edited by FlashT
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cennik usług jest opublikowany na stronie WWW. Jeżeli w indywidualnej sprawie opłata za reaktywację domeny była wyższa, należy to wyjaśnić bezpośrednio z Działem Obsługi Klienta, jaka była podstawa takiej a nie innej kwoty płatności. Niestety poprzez forum internetowe nie odniesiemy się do indywidualnych kwestii związanych z obsługą Pana domeny. Jeżeli jest Pan stroną jakiegoś postępowania sądowego w tej sprawie - tym bardziej prosilibyśmy Pana o kontakt z Działem Obsługi Klienta w celu uzyskania odpowiedzi na wszystkie nurtujące Pana pytania.

Edited by nazwapl_tk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz to możecie mi naskoczyć. Oczywiście, że kontaktowałem się z działem obsługi klienta. Nawet kilkukrotnie, różnymi kanałami. Ale bez obawy, ja swoje z tego wyciągnę, a sprawę upublicznię, jak tylko zapadnie wyrok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@apzeTak, już nic więcej nie mam do powiedzenia w tym temacie. Wybacz robienie z forum jakiegoś rynsztoku. Po prostu bardzo mnie ten temat wkurza i nazwa, która jest firmą... każdy tutaj wie jaką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę trzeba mieć tupet, aby wejść na forum ludzi z branży i jeszcze bez krzty pokory, i w bezczelny sposób wciskać ludziom bzdury. Jesteście jak mafia PiS. Współpraca z wami, do dziś mi się czkawką odbija. 

Edited by Pahana

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, nazwapl_tk napisał:

Pozytywny aspekt dla klientów jest wielowymiarowy, począwszy od bezpieczeństwa ...

 

No właśnie, zacznijmy od bezpieczeństwa klientów gdyż moim zdaniem tylko kompletny amator w dziedzinie hostingu może zniszczyć poprawny backup nadpisując go backupem z uszkodzonej bazy danych wskutek czego KLIENCI TRACĄ BEZPOWROTNIE DANE. I to jeszcze w najlepszym czasie dla sklepów online - okresie przedświątecznym. W rzeczy samej to bardzo "pozytywny aspekt" i zapewne "wielowymiarowy" 

 

awaria-nazwa-cut2.jpg.25906520214123ef285900f7168b0c32.jpg

 

Żródło: https://niebezpiecznik.pl/post/awaria-w-nazwa-pl-klienci-stracili-dane-takze-z-backupow/

 

 

Dnia 28.05.2020 o 19:28, Domeniacz napisał:

Te 3,5 miliona zarejestrowanych domen tyczą się ostatnich 20 lat ?

 

14 godzin temu, nazwapl_tk napisał:

Są to statystyki obejmujące zbiorczo zasięg oferty nazwa.pl na przestrzeni okresu funkcjonowania firmy. 

 

Więc mówimy tu o okresie 23 lat z czego przez 19 lat na rynku nie nauczyliście się poprawnie wykonywać backupu aby zagwarantować klientom bezpieczeństwo danych.

 

 

 

Dnia 28.05.2020 o 19:28, Domeniacz napisał:

1) Co daje klientom w Polsce korzystającym z hostingu w Polsce punkt wymiany ruchu DE-CIX i AMS-IX ?

 

14 godzin temu, nazwapl_tk napisał:

DE-CIX i AMS-IX to jedne z największych punktów wymiany ruchu.

 

No i co z tego jeśli ruch klienta z Warszawy korzystającego z hostingu w Warszawie jest z reguły obsługiwany przez punkt wymiany PLIX a wspomniane DE-CIX i AMS-IX nie mają w tym żadnego udziału ? Typowe lanie wody bez żadnego logicznego argumentu.

 

 

 

14 godzin temu, nazwapl_tk napisał:

błyskawiczny dostęp do danych klientów i ich serwisów z dowolnego miejsca na ziemi.

 

Ów rzekomy "błyskawiczny dostęp" w przypadku np. Australii oznacza conajmniej kilka sekund na pierwsze otwarcie strony, albowiem samo nawiązanie połącznie SSL trwa ponad sekundę + minimum 3 kolejne po sobie zapytania o html, js, css to conajmniej kolejna sekunda a stron mających zaledwie 3 pliki jest może 0,1%

 

 

 

14 godzin temu, nazwapl_tk napisał:

Nikt nie napisał , że nazwaSSL to certyfikat wydany przez firmę nazwa.pl

 

Nikt też nie napisał iż nazwaSSL nie jest wystawiana przez Nazwa.pl co wprowadza klienta w błąd nie tylko odnośnie wystawcy owego certyfikatu którym nie jest nazwa.pl. Ponadto pierwszoligowi dostawcy usług nie mają problemu z napisaniem kto jest wystawcą oferowanych przez nich certyfikatów zamiast palić głupa.

 

 

14 godzin temu, nazwapl_tk napisał:

Regulamin usług jasno i wyraźnie określa sposób wnioskowania o informacje autoryzujące domenę.

 

Gdzie w tym regulaminie znajdę informację w jakim czasie otrzymam kod auth-info oraz jaką kwotę odszkodowania otrzymam jeśli w tym terminie nie dotrze do mnie kod auth-info ? Tylko proszę nie pisać iż to zależy od poczty, albowiem mało mnie to interesuje. Mnie interesują konkretne liczby i kwoty. Albowiem opóźnienie w jego otrzymaniu może mnie narazić na absurdalne 480 zł dodatkowej opłaty.

 

 

 

14 godzin temu, nazwapl_tk napisał:

Ceny produktów czy sposób ich przedstawiania to kompetencja firm

 

W przypadku domen PL obowiązuje Was również regulamin NASK i w związku z tym mam pytanie: gdzie na poniższym obrazku jest cena za odnowienie domeny .pl w kwocie brutto 121.77 PLN ?

 

Nazwa-cennik-crop.thumb.png.15563ed7bf2086b2b1745dc212f20b73.png

 

Warto było by też wspomnieć pod tym cennikiem o tym rewelacyjnym rozwiązaniu stosowanym przez nazwa.pl - iż aby otrzymać auth-info potrzebne do transferu domeny - NAJPIERW trzeba wysłać pismo pocztą do nazwa.pl a następnie czekać aż ono dotrze aby nazwa.pl również pocztą go odesłała. Co może zająć nawet miesiąc w czasie pandemi. Oczywiście w tym czasie domena może wygasnąć co oznacza dodatkową opłatę 480 PLN w przypadku np. domeny .org Choć jak napisał @FlashT w jego przypadku było to absurdalne 800 PLN

 

 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×