xtr 3 Report post Posted March 18, 2019 Witam ponownie po dłuuugiej przerwie w pisaniu. Mam spory problem. Rejestrator: AZ.pl Domena .pl formalnie powinna należeć do firmy xyz X lat temu pracownik z tej firmy zarejestrował ją na siebie Później domena trafiła do mojego panelu klienta (transfer) do az.pl Przy transferze nie zmieniły się dane "abonenta". We whois są podane: imię + nazwisko osoby pierwotnie rejestrującej + jego prywatny mail + prawdziwy adres fizyczny firmy. Po x latach pracownik się zwolnił, wyjechał za granicę, nie ma z nim kontaktu, na maile nie odpowiada. Firma xyz zażyczyła sobie by w końcu przenieść domenę do ich własnego panelu by to oni za nią płacili a nie my i bawili się w refakturowanie. Nie da się bo: 1) nikt nie kliknie w mail potwierdzający wydanie kodu authinfo (były pracownik nie odbiera maili) 2) nie możemy zmienić danych whois domeny na swoje (powód jak powyżej) 3) nie możemy nawet przenieść domeny transferem wewnętrznym do panelu docelowej firmy (powód jak powyżej) Tak na prawdę to wystarczyło by zmienić adres e-mail przypisany do domeny .pl i dalej sobie poradzimy. Az.pl nie zmieni tego adresu e-mail, suport rozkłada ręce. Kontaktowałem się wyżej polecili drogę sądową (z kimś kto nie odbiera maili i mieszka za granicą Jak to ugryźć? Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted March 18, 2019 Załozyć na nią opcję. Poczekać aż wygasnie i zarejestrować ją na prawidlowego abonenta z opcji... Share this post Link to post Share on other sites
kK 53 Report post Posted March 18, 2019 Jak maila nie czyta, to może na facebooku delikwenta idzie znaleźć? Rozwiązanie z "zaopcjowaniem" domeny wiąże się brakiem dostępności usług (strona, mail). Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted March 18, 2019 30 minutes ago, kK said: Rozwiązanie z "zaopcjowaniem" domeny wiąże się brakiem dostępności usług (strona, mail). Przez miesiąc... Lepiej wytrzymać miesiąc niż nie mieć domeny wcale... Share this post Link to post Share on other sites
kK 53 Report post Posted March 18, 2019 9 minut temu, Bazyli napisał: Przez miesiąc... Lepiej wytrzymać miesiąc niż nie mieć domeny wcale... też prawda Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted March 18, 2019 Skoro to były pracownik to firma zna jego dane, miejsce zamieszkania w Polsce. Jeśli nie odbiera maili to można spróbować skontaktować się z rodziną, zadzwonić, wysłać list, poprosić o kontakt. Poza tym Google, social media itp.. Znalezienie człowieka w dzisiejszych czasach to pestka, pod warunkiem, że celowo nie unika kontaktu. Share this post Link to post Share on other sites
apze 1,062 Report post Posted March 18, 2019 Próbowaliście edycje kontaktu (pomimo tego ostrzeżenia w panelu)? Może się uda. Kiedyś wystarczyło zmienić wszystkie dane poza imieniem i nazwiskiem, by reszta przeszła. Nie wiem jak jest teraz. Share this post Link to post Share on other sites
xtr 3 Report post Posted March 18, 2019 2 godziny temu, apze napisał: Próbowaliście edycje kontaktu (pomimo tego ostrzeżenia w panelu)? Może się uda. Kiedyś wystarczyło zmienić wszystkie dane poza imieniem i nazwiskiem, by reszta przeszła. Nie wiem jak jest teraz. Co jakiś czas próbowałem zmieniać wybiórczo różne dane w kontakcie, podejmowałem próby transferu zewnętrznego, wewnętrznego itd. Zawsze ruszając też jednak nazwisko. Niesamowite, nie ruszając imienia i nazwiska - tym razem udało się. To co jest potrzebne do dalszego poradzenia sobie Dzięki wszystkim za odpowiedzi i @apze za tę skuteczną 3 godziny temu, przemowild napisał: pod warunkiem, że celowo nie unika kontaktu. no właśnie Share this post Link to post Share on other sites