Jump to content
przemowild

Konsekwencje prawne nieopłacenia domeny

Recommended Posts

Pewien klient z którym prowadzę negocjacje w sprawie sprzedaży domeny, przez przypadek dokonał jej zakupu w cenie "kup teraz" ( podczas gdy jego max oferta to mniej niż 25% ceny kup teraz).  Wysłałem email do AM z prośbą o anulowanie transakcji bo nie chcę klientowi szargać nerwów, ale ciekaw jestem jakie byłyby konsekwencje tego, gdyby nie opłacił tej domeny. AM nalicza opłatę karną w wys. 25% ceny domeny ale ta opłata chyba w żaden sposób nie jest wymagana. Wydaje mi się, że klient może założyć sobie inne konto i zignorować wezwania AM. Czy AM w jakikolwiek sposób windykuje takich klientów?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem na dniach taką sytuację, klient złożył, ja zaakceptowałem i cisza. Dostał karę, a ja bonus na konto. Nie wiem z czyich to jest pieniędzy, i nie było to na pewno 25% ceny domeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretycznie 25% opłaconej kary jest dzielone na pół pomiędzy giełdę i właściciela domeny.

Oferta była na 4500 PLN a kara wyniosłaby 4250. Klient musiałby zapłacić tyle ile planował wydać na zakup domeny ale zostałby bez domeny, tak więc prawdopodobieństwo opłacenia kary w tym przypadku byłoby niewielkie. Tym bardziej, że to nowe konto na AM, KK nie domainer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kilka dni temu osoba z rankingiem -10(100% nieopłaconych domen), kupuje u mnie domenę i też jej nie opłaca.  Czy nie powinno być tak, że jeśli nie opłacił pierwszej to z automatu powinien mieć zablokowane konto ?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lateralus
2 godziny temu, zabaco napisał:

kilka dni temu osoba z rankingiem -10(100% nieopłaconych domen), kupuje u mnie domenę i też jej nie opłaca.  Czy nie powinno być tak, że jeśli nie opłacił pierwszej to z automatu powinien mieć zablokowane konto ?

 

Powinno ale w AfterMarket nikogo to nie obchodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Lateralus napisał:

 

Powinno ale w AfterMarket nikogo to nie obchodzi.

 

Bo lepiej wziąć 12,5% niż 5% od sprzedaży ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy coś zmieniło się w powyższym temacie? Dostałem dzisiaj ofertę po zobaczeniu której kilka razy przetarłem oczy. Zastanawiam się co w przypadku nieopłacenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie żadne. Jedynie giełda może regulamino dać "karę" + coś na osłodę dla sprzedawcy.

14 dni na odstąpienie od umowy jest przy zakupach na odległość, więc czemu tu nie miałoby to miejsca?

 

ps. Luźne noworoczne rozważania.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, szmiko napisał:

Jak dla mnie żadne. Jedynie giełda może regulamino dać "karę" + coś na osłodę dla sprzedawcy.

14 dni na odstąpienie od umowy jest przy zakupach na odległość, więc czemu tu nie miałoby to miejsca?

 

ps. Luźne noworoczne rozważania.

 

Ale z prawnego punktu widzenia możliwość odstąpienia dotyczy chyba towarów, a nie usług. A z tego, co zawsze bylo mówione to domena jest usługą. Chyba, że się mylę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowni,

Mam obecnie podobną sytuację. Klientowi upływa dziś finalny termin płatności za zakup domeny po mojej akceptacji jego oferty na AM. Nie reaguje jednak na jakiekolwiek wiadomości, czy standardowy mailing przypomnieniowy z AM. Zakładam, że nie opłaci zakupu, ale że to KK z dziewiczym kontem, to jak wiemy, nie poniesie żadnych konsekwencji finansowych, bo już nigdy ze swojego konta nie skorzysta i jakakolwiek blokada tego konta będzie mu "zwisać i powiewać". Jak będzie potrzebował to założy sobie nowe konto i tyle.

 

I teraz mam 2 możliwości:

 

1. przedłużać termin płatności (pytanie czy można to robić w nieskończoność?), a wtedy klient będzie dalej otrzymywał codzienne monity od AM, ale jeśli jego email było wyłącznie roboczy pod ten zakup, to on może nawet nigdy już na tę skrzynkę mailową nie wchodzić.

 

2. skontaktować się z klientem bezpośrednio (udało mi się wydedukować kto to jest i mam dane teleadresowe) i polubownie spróbować go namówić na finalizację transakcji. Bo przecież "wezwań do zapłaty" nie mogę mu wysyłać, bo nie jestem stroną transakcji (jest nią pośrednik, czyli AM, a oni nie wysyłają "przedwindykacyjnych wezwań prawnych" do zapłaty, co może jednak skłoniłoby niektórych do wywiązania się z płatności)

 

Może ktoś ma jakieś przemyślenia / sugestie w temacie?

 

Na razie rozważam przekierowanie rzeczonej domeny na jego stronę i przekazanie tej informacji do klienta mailowo i via SMS... jako akt dobrej woli lub uwiarygodnienie się, wraz z prośbą o finalizację transakcji....

 

Póki co... "do dupy taki interes" ;)

 

PS. We wcześniejszym przykładzie @przemowild pisze, że " AM nalicza opłatę karną w wys. 25% ceny domeny", a "@szmiko" potem pisze, że taka kara rozdziela się po równo między AM a właściciela domeny, ale jak rozumiem AM  wypłaca ten bonus tylko pod warunkiem, że KK zapłaci taką powiększoną cenę. A do tego może nigdy nie dojść i o takim bonusie możemy sobie tylko pomarzyć.

Zresztą w powyższym przykładzie jest błąd, bo 25% od 4500 to 1125 zł, więc ewentualny bonus na konto sprzedawcy połowa tej kwoty czyli 562,5 zł.

Czy w ogóle ta zasada dalej obowiązuje na AM?

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za włączenie się do dyskusji B)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli to Pan z okolic pewnej górskiej miejscowości to jeśli nie zapłacił to już nie zapłaci:)

  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic mu nie zrobisz :) 
AM zablokuje mu konto, które on odblokuje płacąc 200 zł na rzecz AM (jak dobrze pamiętam). Konto będzie miał odblokowane, co najwyżej mu rating lekko spadnie (chociaż w AM chyba sami do końca nie wiedzą jak go liczą). 
W tym temacie miałem nie tak dawno korespondencję z konsultantem z AM.  

Cytat z korespondencji z AM:
"Każdy użytkownik, który nie opłacił zamówienia ma zgodnie z regulaminem nakładaną blokadę, dotyczy to także użytkownika "-----".
Zgodnie z tym regulaminem użytkownik może odblokować swoje konto uiszczając opłatę karną. W przypadku odblokowania konta na podstawie tego regulaminu odblokowujemy zablokowane wcześniej funkcje, w tym także związane z nieopłaceniem danego zamówienia.
W związku z tym tuż po nieopłaceniu zamówienia użytkownik ma blokadę i ujemne punkty do ratingu, natomiast jeśli odblokuje konto to te konsekwencje już nie mają wpływu na jego konto i rating"

Edited by dragosas
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wiele płatności miałem za "pięć dwunasta" więc poczekaj jeszcze chwile, nie wszyscy płacą pierwszego dnia. Choć jedną nieopłaconą też kiedyś miałem:(.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku nie dostałem % z opłaty karnej. Napisałem do AM z prośbą o anulowanie transakcji tłumacząc, że kupujący prawdopodobnie jeszcze nie wytrzeźwiał po sylwestrowej nocy :P

 

nieoplacona.png

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie jakieś dziwne i niepoważne są czasami. Piszą, składają oferty, a później nagle milkną albo się rozmyślają. Tak jakby tylko testowali albo jakby to dzieci były z drugiej strony. Nie ma więc co zbyt wcześnie traktować transakcji jako udanej. Dopiero gdy pieniądze trafią na konto, można planować ich rozdysponowanie.


Kiedyś dostałem ofertę na niskie 6 iksów za jedną z moich domen. Gdy ją odrzuciłem, oferent napisał do mnie żebym sobie nie obiecywał zbyt dużo, bo chciał tylko sprawdzić czy taką kwotę zaakceptuję. A i tak by mi tyle nie zapłacił ... Dodam, że ten akurat nie był dzieckiem. Przynajmniej wg ilości lat, które miał  ;)

Edited by Kangur
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×