Jump to content
biznesmen

Podsumowanie roku

Recommended Posts

On 11/20/2020 at 1:39 AM, Domeniacz said:

@Alex - wyciąłeś część pytania by mieć uzasadnienie swej wypowiedzi ? :lol: 
Nie potraficie podać choć jednej generycznej domeny z końcówką pe-el sprzedanej przez ostanie 4 lata za marne 10K PLN którą można znaleźć w Google ?


... Faktury.pl są na 9-tej stronie Google...

 

 

 

Sam sobie odpowiedziałeś ...czyli można je znaleźć w Google :lol:. To że ci się nie podoba że na 9tej stronie to jest Twój problem i jasno pokazuje jak słabe masz pojęcie o mechanizmach marketingu. 

 

SEM jest oparty o CRO i dlatego używamy pozycjonowania pod wykonywany serwis / sprzedawany product. Nikt normalny nie pozycjonuje na tzw. broad term bo raz że to kosztuje więcej, a dwa że nie jest tak skuteczne jak "long tail" / "exact match". Wpisz sobie wzory faktur czy faktury online i zobaczysz faktury.pl na pierwszej stronie.

 

Pomijając to,... istnieje spektrum innych zastosowań gdzie nie musze mieć domeny na 1wszej stronie jeśli jej funkcją jest jej prostota. Jeśli z kimś rozmawiam i polecę mu faktury.pl to szansa że zapamięta adres jest wielokrotnie większa niż adresy z pierwszej strony afaktury.pl, fakturowo.pl, furgonetka.pl (która nomen-omen nic wspólnego nie ma z fakturami), ksiegowosc.infor.pl ....itd itd

 

Zajmuję się m.in. marketingiem od 3 dekad i widząc takie upraszczanie tematu nie dziwię się frustracji niektórych, że im kanał reklamowy nie działa.

Nie da się młotka użyć to wbijania gwoździ i czesania.

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 godzinę temu, Alex napisał:

 

Sam sobie odpowiedziałeś ...czyli można je znaleźć w Google :lol:. To że ci się nie podoba że na 9tej stronie to jest Twój problem i jasno pokazuje jak słabe masz pojęcie o mechanizmach marketingu. 

 

SEM jest oparty o CRO i dlatego używamy pozycjonowania pod wykonywany serwis / sprzedawany product. Nikt normalny nie pozycjonuje na tzw. broad term bo raz że to kosztuje więcej, a dwa że nie jest tak skuteczne jak "long tail" / "exact match". Wpisz sobie wzory faktur czy faktury online i zobaczysz faktury.pl na pierwszej stronie.

 

Pomijając to,... istnieje spektrum innych zastosowań gdzie nie musze mieć domeny na 1wszej stronie jeśli jej funkcją jest jej prostota. Jeśli z kimś rozmawiam i polecę mu faktury.pl to szansa że zapamięta adres jest wielokrotnie większa niż adresy z pierwszej strony afaktury.pl, fakturowo.pl, furgonetka.pl (która nomen-omen nic wspólnego nie ma z fakturami), ksiegowosc.infor.pl ....itd itd

 

Zajmuję się m.in. marketingiem od 3 dekad i widząc takie upraszczanie tematu nie dziwię się frustracji niektórych, że im kanał reklamowy nie działa.

Nie da się młotka użyć to wbijania gwoździ i czesania.


Dla uściślenia, na frazę "faktury online" domena faktury.pl zajmuje 15 miejsce,  a na "wzory faktur" 12 miejsce.
Być może pomyliło Ci się z domeną "afaktury.pl". 

Prawdą jest, że faktury.pl to TOP generyk, a jej widoczność w Google jest po prostu słaba i potencjał nie jest wykorzystywany. I nawet najlepsza domena nie zapewnia wyników w SEO - to racja. Warto również wspomnieć o drugim generyku - faktura.pl, która już sobie świetnie radzi i widoczność domeny jest spora. 

 

Mam wrażenie, że na forum często podejmowana jest dyskusja na zasadzie konieczności wyboru pomiędzy marketingiem internetowym, a dobrą domeną. Jak ktoś posiada budżet na dobrą domenę to raczej znajdzie również i na marketing, ale świadomość klientów w różnych aspektach biznesowych jest różna - całe szczęście. Nie każdy musi być widoczny w Google i nie każdy musi posiadać generyczne nazwy domen. Wszystko zależy od punktu widzenia i celów biznesowych. 

Z resztą się zgadzam bo to oczywista oczywistość (np. z frazy pozycjonowanie >90% leadów to "śmieciowe" zapytania), ale raczej nie ma znaczenia w przypadku tego case'a, ponieważ domena w/w nie jest nawet dobrze widoczna na frazy długiego ogona. 20% trafficu generuje im keyword "faktura ryczałtowa" z search volume 250 -  to o czymś świadczy.





 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, szogun said:

Dla uściślenia, na frazę "faktury online" domena faktury.pl zajmuje 15 miejsce,  a na "wzory faktur" 12 miejsce

 

Dla uściślenia to raz ją widzę na 9 raz na 12 raz na 17.... SERPy to nie billboardy przy autostradzie i nie stoją w miejscu :)

 

faktury_online_-_Google_Search.thumb.jpg.13e3573f002f128380ff444d8abbb80a.jpg

 

wzory_faktur_-_Google_Search.thumb.jpg.d271b13d8f0f9affc2dbfa9997f59a94.jpg

 

 

48 minutes ago, szogun said:

Prawdą jest, że faktury.pl to TOP generyk, a jej widoczność w Google jest po prostu słaba i potencjał nie jest wykorzystywany. I nawet najlepsza domena nie zapewnia wyników w SEO - to racja. Warto również wspomnieć o drugim generyku - faktura.pl, która już sobie świetnie radzi i widoczność domeny jest spora. 

 

Co oznacza słowo "radzi". Tak sama sobie nie radzi, bo jak wspomniałeś same z siebie generyki nie zapewniają pozycji. :) Ktoś to musi ciągnąc w górę

Tak samo twierdzenie że faktury.pl "potencjał nie jest wykorzystywany" nie jest niczym poparte. Nie wiesz jakie są użyte kanały marketingowe i jaka jest konwersja. Może im się kalkuluje tak jak jest. Z tego co widzę produkt/oferta faktury.pl wygląda o wiele lepiej i najwyraźniej zarabiają wystarczająco aby kupować domeny po XXX,XXX zł 

 

BTW Google Search w 2020 jest już tylko fragmentem tego czym był dekadę temu. Czasami nie zawracam sobie głowy żadnym SEM w Google. Część z naszych klientów uzykuje 40%+ lepsze wyniki CAC na Instagramie czy TikToku niż Google Search jest w stanie wykrzesać.

Wszystko zależy od produktu i targetu. 
 

Edited by Alex
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Alex napisał:

 

Dla uściślenia to raz ją widzę na 9 raz na 12 raz na 17.... SERPy to nie billboardy przy autostradzie i nie stoją w miejscu :)

 

faktury_online_-_Google_Search.thumb.jpg.13e3573f002f128380ff444d8abbb80a.jpg

 

wzory_faktur_-_Google_Search.thumb.jpg.d271b13d8f0f9affc2dbfa9997f59a94.jpg

 

 

 

Co oznacza słowo "radzi". Tak sama sobie nie radzi, bo jak wspomniałeś same z siebie generyki nie zapewniają pozycji. :) Ktoś to musi ciągnąc w górę

Tak samo twierdzenie że faktury.pl "potencjał nie jest wykorzystywany" nie jest niczym poparte. Nie wiesz jakie są użyte kanały marketingowe i jaka jest konwersja. Może im się kalkuluje tak jak jest. Z tego co widzę produkt/oferta faktury.pl wygląda o wiele lepiej i najwyraźniej zarabiają wystarczająco aby kupować domeny po XXX,XXX zł 

 

BTW Google Search w 2020 jest już tylko fragmentem tego czym był dekadę temu. Czasami nie zawracam sobie głowy żadnym SEM w Google. Część z naszych klientów uzykuje 40%+ lepsze wyniki CAC na Instagramie czy TikToku niż Google Search jest w stanie wykrzesać.

Wszystko zależy od produktu i targetu. 
 

 

Jeśli odwiedzasz ponownie tą samą stronę internetową, Google uplasuje ją wyżej w rankingu - na Twoim zrzucie ekranu widać, że odwiedzałeś faktury.pl w odróżnieniu od innych domen na liście.
 

Dlatego też przy określaniu pozycji - nie robi się tego z "palca", trzymając się żargonu domenowego. 

bf21942ef8ae83b56018ddf0f34c7ead.png

f9886815ee0f8456ac6e667437726e31.png
 

PS. Wspominasz, że jesteś trzy dekady w marketingu, ale jak coś to w obecnych czasach można sprawdzić jakie są użyte kanały marketingu internetowego - i na podstawie pewnych zmiennych oszacować wyniki, tylko trzeba ruszyć głową :) 
 

W księgowości internetowej model biznesowy jest jasny - abonament. Ludzie płacą, aby móc korzystać z usługi. Usługą jest aplikacja webowa. Aplikacja webowa jeśli jest używana generuje ruch. Jeśli nie ma ruchu nie ma klientów. Jeśli nie ma klientów, można wysunąć tezę, że "potencjał nie jest wykorzystywany". 

8d09e1ca84f7b69e0e89569abfd901a2.png

1) Średni czas sesji też nam wiele może powiedzieć o tym serwisie. Faktur nie wystawiamy w 30 sekund.
2) Liczba odświeżonych podstron na wizytę też nam wiele mówi - przez 1 kliknięcie nie wystawimy faktury (a doprecyzowując, przepływ podstron do wystawienia faktury nie wynosi - 1.)
3) Bounce rate nam tez wiele mówi - 95% odrzuceń.
4) Statystyki też nam wiele mówią - ~10 razy mniej wizyt od Faktura.pl. 

Także, jak możesz nie próbuj mi wmówić, że faktury.pl to dobrze rozwinięty serwis :D W obecnych czasach jest to już do zweryfikowania. 
 

Mogę więc napisać, że potencjał nie jest wykorzystywany w odróżnieniu od tego, co Ty napisałeś:
 

Cytat

Tak samo twierdzenie że faktury.pl "potencjał nie jest wykorzystywany" nie jest niczym poparte. - Z tego co widzę produkt/oferta faktury.pl wygląda o wiele lepiej i najwyraźniej zarabiają wystarczająco aby kupować domeny po XXX,XXX zł.


Jak widzisz - jest poparte. Twoje twierdzenie rzeczywiście nie jest poparte niczym, oprócz subiektywnej opinii, która nie jest oparta na żadnych danych. 



 

Edited by szogun
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, szogun said:

Jeśli odwiedzasz ponownie tą samą stronę internetową, Google uplasuje ją wyżej w rankingu - na Twoim zrzucie ekranu widać, że odwiedzałeś faktury.pl w odróżnieniu od innych domen na liście.

 

Podczas pierwszego search pokazało się na 9 tej pozycji (wtedy na faktury.pl nie wchodziłem), dlatego w pierwszym poście napisałem że jest na pierwszej stronie... więc jak jest? :lol:

 

4 hours ago, szogun said:

PS. Wspominasz, że jesteś trzy dekady w marketingu, ale jak coś to w obecnych czasach można sprawdzić jakie są użyte kanały marketingu internetowego - i na podstawie pewnych zmiennych oszacować wyniki, tylko trzeba ruszyć głową :) 

 

Co ma piernik do wiatraka ...czyli benchmark ruchu do określania kanałów marketingowych? Raz, że dane z benchmarków można dzisiaj w dupe wsadzić jeśli wlaściciel sam nie zezwoli na audytowanie swojej strony, dwa że połowa wyszukiwarek filtruje data-points co jeszcze bardziej zakłamuje wyniki. Trzy że same platformy blokują dostęp do off-site tracking jak to zrobił Facebook rok temu, więc good luck określać kanały czy pełny funnel na konwersje przy pomocy szacowanych benchmarków.
 

 

4 hours ago, szogun said:

Także, jak możesz nie próbuj mi wmówić, że faktury.pl to dobrze rozwinięty serwis :D W obecnych czasach jest to już do zweryfikowania. 

 

Rozumiem że polemizujesz już sam ze sobą?....Gdzie ja napisałem że jest dobrze rozwinięty?

Wkleje ci co napisałem żebyś miał jasność:

Quote

...twierdzenie że faktury.pl "potencjał nie jest wykorzystywany" nie jest niczym poparte.

 

I dalej tak twierdzę. A jeśli chcesz coś weryfikować i porównywać to kolego potrzebujesz więcej data points niż szacunkowe benchmarki.
Tak na marginesie serwis faktura.pl istnieje od 2001r / domena faktury.pl weszła do użycia ~17 lat póżniej więc 10x mniejszy ruch jakoś mnie nie dziwi.

A Jak chcesz poważnie porozmawiać o klientach firmy aFaktury (właściciela faktury.pl) i ich aplikacji webowej to polecam zobaczyć benchmarki ich oryginalnej domeny afaktury.pl

Jeśli wierzysz benchmarkom, chyba nie mają wielkich kłopotów ani z ruchem ani z czasem na stronie. Pozostaje więc tylko kwestia strategii ich firmy o której ani ja ani ty nie mamy bladego pojęcia.

 

Traffic_Analytics___SEMrush.thumb.jpg.d8ae1092f410e9e9965b4942bf0724fc.jpg

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Alex napisał:

 

Podczas pierwszego search pokazało się na 9 tej pozycji (wtedy na faktury.pl nie wchodziłem), dlatego w pierwszym poście napisałem że jest na pierwszej stronie... więc jak jest? :lol:

 

 

Co ma piernik do wiatraka ...czyli benchmark ruchu do określania kanałów marketingowych? Raz, że dane z benchmarków można dzisiaj w dupe wsadzić jeśli wlaściciel sam nie zezwoli na audytowanie swojej strony, dwa że połowa wyszukiwarek filtruje data-points co jeszcze bardziej zakłamuje wyniki. Trzy że same platformy blokują dostęp do off-site tracking jak to zrobił Facebook rok temu, więc good luck określać kanały czy pełny funnel na konwersje przy pomocy szacowanych benchmarków.
 

 

 

Rozumiem że polemizujesz już sam ze sobą?....Gdzie ja napisałem że jest dobrze rozwinięty?

Wkleje ci co napisałem żebyś miał jasność:

 

I dalej tak twierdzę. A jeśli chcesz coś weryfikować i porównywać to kolego potrzebujesz więcej data points niż szacunkowe benchmarki.
Tak na marginesie serwis faktura.pl istnieje od 2001r / domena faktury.pl weszła do użycia ~17 lat póżniej więc 10x mniejszy ruch jakoś mnie nie dziwi.

A Jak chcesz poważnie porozmawiać o klientach firmy aFaktury (właściciela faktury.pl) i ich aplikacji webowej to polecam zobaczyć benchmarki ich oryginalnej domeny afaktury.pl

Jeśli wierzysz benchmarkom, chyba nie mają wielkich kłopotów ani z ruchem ani z czasem na stronie. Pozostaje więc tylko kwestia strategii ich firmy o której ani ja ani ty nie mamy bladego pojęcia.

 

 

Twój wynik wyszukiwania jest spersonalizowany - na podstawie Twojej historii wyszukiwania, lokalizacji i innych danych. Spróbuj użyć np. opcji "Incognito" w Google Chrome na w/w słowa kluczowe. Witryna nie jest faktycznie na pozycjach, które wskazałeś. 

 

Alex - wiem, kto jest właścicielem - nie personalnie. Już pewien czas temu sobie ten serwis analizowałem, kiedy przeczytałem, że świeżo kupiony generyk wygenerował już 700 klientów. Musiałem sprawdzić tę sensację. 

 

fd8fc5d9a3bc6034d3ad2adfe197cae2.png

 

Pisząc o analizie, nie miałem na myśli jedynie benchmarku ruchu. Możemy zestawić wiele interesujących nas danych i uzyskać na ich podstawie użyteczne informacje. W przyszłości będzie to jeszcze prostsze - BIG Data i AI to przyszłość w kolejnej dekadzie.

 

Sytuacje o których piszesz a propo benchmarku nie mają zastosowania w przypadku domen, o których piszemy. 

To tak gdybyś pisał, że czasem nie można otworzyć drzwi bo:

 

a) są zabarykadowane;
b) są zamknięte;
c) drzwi z drugiej strony trzyma czasem Mariusz Pudzianowski, np. rok temu uniemożliwił (prawnie) właścicielowi hotelu poruszanie się po swoim obiekcie.

 

Ale co to ma do rzeczy, kiedy tak naprawdę drzwi są po prostu otwarte? Widzisz tutaj jakieś bufory? Jeśli tak to wskaż mi je proszę. 

Oczywiście, że z benchmarku nie dowiemy się o konwersji, zarobkach etc, ale pewne wnioski możemy wyciągnąć. Oczywiście, że wew. narzędzia do analizy, rzeczywiste dane są jedynymi rzetelnymi źródłami informacji. Skończmy jednak z tymi truizmami i abstraktami.

 

PS. Na koniec właśnie zaprowadziłeś wszystkich do ciekawego meritum - właściciel woli używać ninji "afaktury.pl" zamiast topowego generyka "faktury.pl". Już abstrahując od tego, że ten argument mnie rozbawił - no ta restauracja sobie nie radzi, ale sprawdź jego inną w drugim mieście, dużo gości itd - ok, ale co ma to do rzeczy, kiedy przedmiotem dyskusji jest całkowicie inny obiekt?


PS. 

Może usłyszał taką rozmowę:

- Hej, gdzie wystawiasz faktury swoim klientom?
- Cześć - w faktury
... dalej sobie możemy rozmowę rozszerzyć wedle własnej wyobraźni. 

 

Faktury.pl to super domena - żeby nie było. Jednak w mojej opinii nie została dobrze wykorzystana. Według Ciebie jest inaczej, nie mam z tym problemu. Możesz tak myśleć. Wszak od tego dyskusja się otworzyła, na tym może też zakończyć. 


 

Edited by szogun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.11.2020 o 17:07, Alex napisał:

To że ci się nie podoba że na 9tej stronie to jest Twój problem i jasno pokazuje jak słabe masz pojęcie o mechanizmach marketingu. 

 

No tak, z 9-tej strony w Google, CRO rzeczywiście ma kolosalne znaczenie :lol: Ale nie mówimy tutaj o jakiejść dłubaninie które omyłkowo nazywasz marketingiem i jeszcze nieudolnie mi zarzucasz brak wiedzy w tym zakresie. Wybacz więc iż wypunktuje po kolei Twoje głupkowate teorie.

 

Zacznę od tego iż przez te 30 lat nie nauczyłeś się jeszcze co znaczy SEM, a formuła jest banalnie prosta: SEM = SEO + PPC

https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_w_wyszukiwarkach_internetowych

 

 

 

Dnia 25.11.2020 o 17:07, Alex napisał:

Nikt normalny nie pozycjonuje na tzw. broad term bo raz że to kosztuje więcej, a dwa że nie jest tak skuteczne jak "long tail" / "exact match". Wpisz sobie wzory faktur czy faktury online i zobaczysz faktury.pl na pierwszej stronie.

 

Kompletne BZDURY.

 

Po pierwsze, "broad term" jest właśnie używany w "long tail".

Po drugie, mylisz "broad match" z "exact match"

Po trzecie, "exact match" najczęsciej występuje w anchor text jako brand czy nazwa strony.

Po czwarte, "wzory faktur" to właśnie "broad term / broad match" a nie "exact match"

 

Ponadto trudno by było nazwać "marketingiem" szukanie takich nazw jak np. mbank, allegro i setek innych na 9-tej stronie Google. Między innymi dlatego coraz więcej firm korzysta z brandu a nie exact match w przypadku "faktury.pl". I między innymi dlatego generyki tracą zarówno sens jak i cenę. A pitolenie w stylu "Jeśli z kimś rozmawiam i polecę mu faktury.pl to szansa że zapamięta adres jest wielokrotnie większa niż adresy z pierwszej strony" było dobre ale tak z 15 lat wstecz, bo dzisiaj ludzie dzielą się linkami przez email / social media. I dlatego wszystkie firmy jakie widzisz w reklamach TV stosują brand a nie "exact match". Ale oczywiście TY  jesteś mądrzejszy od wszystkich, zarówno w sieci jak i mediach ... ;)

 

Do tego, jeśli na nazwę swojego serwisu (faktury) nie jest się w topie Google, to wtedy:

  1. Ruch zbiera konkurencja z pozycji 1-3 (fakturowo.pl)
  2. Ruch zbiera konkurencja (fakturownia.pl + fakturowo.pl) z podpowiedzi na dole strony 
  3. Klient jest zniesmaczony i szansa że trafi do konkurencji jest ogromna

 

 

16 godzin temu, Alex napisał:

domena faktury.pl weszła do użycia ~17 lat póżniej więc 10x mniejszy ruch jakoś mnie nie dziwi.


Domena fakturowo.pl weszła do użycia jeszcze później a ma ruch setki razy większy i jest na pozycji 73,335 w rankingu Alexa, a faktury.pl są dalej w czarnej doopie. Podobna jest sytuacja z kolejnym brandem fakturowania.pl, będąca na pozycji 71,585 w rankingu Alexy. Więc w krótszym czasie z fakturowo.pl zrobił się znany brand którego podpowiada Google a faktury.pl nie istnieją nawet w rankingu Alexy. Nie pomogło nawet przekierowanie z kolejnego generyka: dokumenty.pl - kupionego od @networker ;)

 

 

 

22 godziny temu, Alex napisał:

Część z naszych klientów uzykuje 40%+ lepsze wyniki CAC na Instagramie ... niż Google Search jest w stanie wykrzesać.

 

oh-really2.jpg.1093af2d8bd838b8114209772b178cfc.jpg

 

Podaj mi choć jedną ze stron mającą ruch z Instagrama większy niż z Google, zakładając oczywiście że ma ciut więcej niż 1 zaindeksowaną podstronę i jakiś znaczący ruch.

Dasz rady @Alex ze swoim "30 letnim" doświadczeniem w "marketingu" ?
 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, szogun said:

 

Twój wynik wyszukiwania jest spersonalizowany - na podstawie Twojej historii wyszukiwania, lokalizacji i innych danych. Spróbuj użyć np. opcji "Incognito" w Google Chrome na w/w słowa kluczowe. Witryna nie jest faktycznie na pozycjach, które wskazałeś. 

 

Otworzyłem Chrome którego nigdy nie używam i w wersji incognito faktury online wyrzuca faktury.pl na 12 tym miejscu (nie 15 tym) a wzory faktur wyrzuca faktury.pl na pierwszej stronie

 

wzory_faktur_-_Google_Search.thumb.jpg.f9e7e4f064435c0d2cc237fb33a86876.jpg

 

 

2 hours ago, szogun said:

 

Pisząc o analizie, nie miałem na myśli jedynie benchmarku ruchu. Możemy zestawić wiele interesujących nas danych i uzyskać na ich podstawie użyteczne informacje. W przyszłości będzie to jeszcze prostsze - BIG Data i AI to przyszłość w kolejnej dekadzie.

 

W przyszłości będziemy latać na Marsa... my rozmawiamy o tu i teraz i dlatego podaje ci argumenty że dzisiaj nie za 10,50 lat analizowanie kanałów marketingowych konkurencji jest tylko szacunkowe i oparte o domniemania budowanye na fragmentarycznych danych, o które coraz ciężej ze względu na politykę prywatności.

Napisałeś mi  : "PS. Wspominasz, że jesteś trzy dekady w marketingu, ale jak coś to w obecnych czasach można sprawdzić jakie są użyte kanały marketingu internetowego."

więc nie opowiadaj mi co można zestawiać tylko wskaż mi narzędzie które jasno pokaże mi kanały marketingowe konkurencji. 

 

2 hours ago, szogun said:

PS. Na koniec właśnie zaprowadziłeś wszystkich do ciekawego meritum - właściciel woli używać ninji "afaktury.pl" zamiast topowego generyka "faktury.pl".

 

A powinienem zaprowadzić do księgarni po elementarz bo po raz kolejny nie czytasz tego co napisałem. Zauważyłeś to zdanie?

"Pozostaje więc tylko kwestia strategii ich firmy o której ani ja ani ty nie mamy bladego pojęcia."

 

Wiesz jaką mają strategię i dlaczego trzymają 2 serwisy? Czy to kwestia testowania aplikacji? migracji danych? uwarunkowań prawnych etc etc ....wiesz ? bo ja nie. 

 

 

2 hours ago, szogun said:

PS. 

Może usłyszał taką rozmowę:

- Hej, gdzie wystawiasz faktury swoim klientom?
- Cześć - w faktury
... dalej sobie możemy rozmowę rozszerzyć wedle własnej wyobraźni. 

 

A może usłyszał taką rozmowę:

- Hej, gdzie kupujesz opony?

- Cześć, na opony

... dalej sobie możemy rozmowę rozszerzyć wedle własnej wyobraźni albo użyć myślenia i zauważyć że rozmówna najprawdopodobniej odpowie:

 

- Cześć, na opony.pl

- Cześć, w faktury.pl

 

Polecam w marketingu używać solidnych danych a nie wyobraźni, szacunków czy AI z przyszłości.

 

 

 

 

 

 

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, Domeniacz said:

 

Quote

Część z naszych klientów uzykuje 40%+ lepsze wyniki CAC na Instagramie ... niż Google Search jest w stanie wykrzesać.

 

oh-really2.jpg.1093af2d8bd838b8114209772b178cfc.jpg

 

Podaj mi choć jedną ze stron mającą ruch z Instagrama większy niż z Google, zakładając oczywiście że ma ciut więcej niż 1 zaindeksowaną podstronę i jakiś znaczący ruch.

Dasz rady @Alex ze swoim "30 letnim" doświadczeniem w "marketingu" ?
 

 

 

YES REALLY

 

Przeczytaj mój quote który przytoczyłeś... pisze tam coś o ruchu czy pisze o CAC?

O czym chcesz ze mną porozmawiać jak nie masz bladego pojęcia o korelacji CAC z kanałem marketingowym ani różnicy pomiędzy ruchem a CAC.

Idź wygoogluj sobie, doucz się i potem porozmawiamy :lol:

 

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Alex napisał:

Przeczytaj mój quote który przytoczyłeś... pisze tam coś o ruchu czy pisze o CAC?

O czym chcesz ze mną porozmawiać jak nie masz bladego pojęcia o korelacji CAC z kanałem marketingowym ani różnicy pomiędzy ruchem a CAC.

Idź wygoogluj sobie, doucz się i potem porozmawiamy :lol:

 

Zadałem Ci proste pytanie, na które ktoś kto zajmuje się marketingiem w sieci powinien znać odpowiedź. Zwłaszcza jeśli mówimy o 30 letnim, rzekomym doświadczeniu w tej branży. A jak powiedziałem już na wstępie - nie można mylić dłubaniny z jakąś stronką znajdującą się w czarnej doopie jeśli chodzi o ruch z zarabianiem pieniędzy online. Choć 5 zł to również "pieniądz" dla rzeszy użerających się takimi frazami i za takie zapierające dech w piersiach "kwoty" - "fachowców" SEŁO.

 

A skoro nie potrafisz zminimalizować  CAC z SEO czy PPC, o jakim Ty marketingu piszesz ? O dominacji na 9-tej stronie w Google ? Bo z tego co widzę, jedynia taka opcja jest dla Ciebie dostępna. A jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o marketingu w sieci, odpowiedz na pytanie:

 

53 minuty temu, Domeniacz napisał:

Podaj mi choć jedną ze stron mającą ruch z Instagrama większy niż z Google, zakładając oczywiście że ma ciut więcej niż 1 zaindeksowaną podstronę i jakiś znaczący ruch.

 

I nie tłumacz się cytatem, bo to co napisałeś było źródłem powstania powyższego pytania. Ale z tego co widzę po raz kolejny polegniesz jak mały zapyziały Kazio ;)

A więc dasz rady @Alex odpowiedzieć na zadane pytanie czy wkładamy Twoje rzekome "doświadczenie" w "marketingu" między bajki  ?

 

Bo jak narazie tylko się ośmieszyłeś z SEM i znajomością takich pojęć jak "exact match" i im podobnych a powtarzasz zasłyszane zabobony zupełnie tak samo jak to się ma w stosunku do tysięcy "SEŁOWCÓW" naiwnie myślących że są "ekspertami"

 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Domeniacz said:

I nie tłumacz się cytatem, bo to co napisałeś było źródłem powstania powyższego pytania. Ale z tego co widzę polegniesz jak mały zapyziały Kazio ;)

A więc dasz rady @Alex odpowiedzieć na zadane pytanie czy wkładamy Twoje "rzekome" doświadczenie między bajki ?

 

 

 

Tak myślałem...Wiesz że walnąłeś babola i próbujesz wywrócić kota ogonem.  :lol:

Postawiłeś mistrzu teze o ruchu i zaczynasz sam ze sobą polemizować i dopytywać mnie o coś o czym słowem nie napisałem.

Ruch to jedno - CAC to drugie. 

 

Przyznaj po prostu, że nie masz bladego pojęcia na temat korelacji CAC z SMM.

Nie jest wstydem nie wiedzieć, ale pieprzyć farmazony szczególnie na temat dziedziny w której się nie pracuje to już trochę obciach. ;)

 

  

 

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Otworzyłem Chrome którego nigdy nie używam i w wersji incognito faktury online wyrzuca faktury.pl na 12 tym miejscu (nie 15 tym) a wzory faktur wyrzuca faktury.pl na pierwszej stronie

 

Dyskusyjna pozycja 10 na słowo kluczowe "wzory faktur" z search volume - 150 zapytań miesięcznie. Normalnie sukces marketingowy! Gdzie fanfary? Wiesz jaka jest z tego klikalność? Ok. 4 do 10 max. miesięcznie. Pewnie się głowisz, jak do tego doszedłem - przecież żadne narzędzie tego nie wskaże! Normalnie czarna magia i zabobony.

 

Pokaż mi TOP 10 na "faktury online" gdzie search volume wynosi 5300 zapytań miesięcznie. Tam takich fluktuacji nie ma i choć jak szczęście miało Ci dopisać to pozycji, o której wspominałeś nie uświadczysz. Możemy uznać, że w takim razie w połowie mówisz prawdę.

Żadne narzędzie nie wskazuje Twoich wyników (Ahrefs, Senuto, SurferSEO), dalej nie chcę mi się patrzeć. Już abstrahując od tego, że jedynie TOP 5 dowozi wyniki.  Poniżej to z reguły <3% CTR.

Ale rozumiem - podejście pewnie "ale u mnie działa". 
 

Cytat

 

W przyszłości będziemy latać na Marsa... my rozmawiamy o tu i teraz i dlatego podaje ci argumenty że dzisiaj nie za 10,50 lat analizowanie kanałów marketingowych konkurencji jest tylko szacunkowe i oparte o domniemania budowanye na fragmentarycznych danych, o które coraz ciężej ze względu na politykę prywatności.

Napisałeś mi  : "PS. Wspominasz, że jesteś trzy dekady w marketingu, ale jak coś to w obecnych czasach można sprawdzić jakie są użyte kanały marketingu internetowego."

więc nie opowiadaj mi co można zestawiać tylko wskaż mi narzędzie które jasno pokaże mi kanały marketingowe konkurencji. 

 

 

Ale wiesz, że na Marsa załogowe loty zaplanowane są już za kilka lat, a nie za 10, 50? Nie ma żadnego uniwersalnego narzędzia, które odwali za Ciebie całą robotę. Internet nie działa w próżni - żaden ruch się nie ukryje. Przykładowe narzędzia możesz sobie znaleźć wpisując "marketing internetowy" w Google - i znajdując stronę, którą mam w stopce. Wysil się :)

 

Polityka prywatności - dobre sobie :D

Kwestia tylko jak, gdzie, komu i w jaki sposób takie podmioty jak np. Google Chrome będzie wykorzystywało swoje dane. Sprawdź sobie potencjalne możliwości analizy konkurencji nawet pod względem Web Performencu: https://crux.run/

 

Idąc dalej i biorąc pod uwagę generowane parametry przy dokonywaniu zakupów, ustalenie konwersji to nie jest melodia przyszłości tylko tu i teraz. Wystarczy nawet jakiś mały addon w rozszerzeniu przeglądarki, następnie trochę zebranych danych i statystyka.  Normalnie wehikuł czasu.  Słyszałeś o Nano Adblockerze?
 

https://github.com/NanoAdblocker/NanoCore/issues/362#issuecomment-709428210

 

Ale nie oczywiście! Algorytm, big data, AI to zabobon. Liczy się tu i teraz, dopiero jak zobaczę na żywe oczy bozon Higgsa!

 

Zmierzamy w świat kompletnej digitalizacji - a Ty piszesz o polityce prywatności, która tak de facto daje coraz to większe możliwości legalnego zbierania danych. 

 

Co jedynie mogę przyznać (tym się już widzę, że różnimy) - przykład mój odnośnie komunikacji związanej z domeną był nietrafiony. 

Edited by szogun

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, szogun said:

 

Nie ma żadnego uniwersalnego narzędzia, które odwali za Ciebie całą robotę. Internet nie działa w próżni - żaden ruch się nie ukryje. Przykładowe narzędzia możesz sobie znaleźć wpisując "marketing internetowy" w Google - i znajdując stronę, którą mam w stopce. Wysil się :)

 

O to to to .... narzędzia takiego po prostu nie ma bo nie ma dostępu do data-points które by określiły kanały marketingowe. Co do "żaden ruch się nie ukryje" ... zgoda ...tylko że 3rd party nie ma dostępu do tego ruchu a dane są tak rozpieprzone, że average Joe tego nie poskłada. AI może pomóc i zmniejszyć tzw. guess factor, ale tak jak wspomniałem ... musiałbyś mieć dostęp do danych i AI które by to spięło razem. Na dzień dzisiejszy takich możliwości dla nas nie ma.

 

44 minutes ago, szogun said:

Polityka prywatności - dobre sobie :D

Kwestia tylko jak, gdzie, komu i w jaki sposób takie podmioty jak np. Google Chrome będzie wykorzystywało swoje dane. Sprawdź sobie potencjalne możliwości analizy konkurencji nawet pod względem Web Performencu: https://crux.run/

 

Znowu zgoda... dane są zbierane ale nie są publicznie dostępne. Ani ty nie masz do nich dostępu ani ja ani SEmrush ani inny webtool. PAAS od Google mają jakąś część, hardware makers jak Apple mają jakąś część, ba nawet ISPs mają, ale wszyscy używają do optymalizacji swoich serwisów / swojego benefitu.

crUX owszem fajne narzędzie, wszystko co robi to omija Google BQ aby obciąć koszty analizy i dodać parę metrics. Tak jak mówiłeś ...mogą przeanalizować data-point bardziej dokładnie aby ten prediction był lepszy ale nawet Salomon z pustego nie naleje. Internet to nie tylko Chrome i jak są dziury w danych to jakość analizy jest słabsza.

 

44 minutes ago, szogun said:

Ale nie oczywiście! Algorytm i AI to zabon. Liczy się dopiero jak zobaczę na żywe oczy bozon Higgsa!

 

Gdzieś tak napisałem? napisałem że takich narzędzi które analizują kanały marketingowe na dzień dzisiejszy nie ma. Jeśli są to chętnie zweryfikuje swoje zdanie.

Używam AI i ML / Cloud AutoML głownie do CRO więc nie musisz mi tłumaczyć benefitu. Różnica polega na tym, że mamy pełny dostęp do data-sets więc wiemy, że wynik jest wiarygodny. Nie jesteśmy w stanie kalkulować funnels gdzie połowa danych jest niedostępna. Można zgadywać, ale jak dla mnie margines błędu jest za duży. 

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Alex napisał:

Wiesz że walnąłeś babola i próbujesz wywrócić kota ogonem.

 

Jak narazie to TY walnąłeś babola kompletnym brakiem zrozumienia postawionego pytania i/lub paleniem głupa, albowiem defacto nie znasz odpowiedzi na postawione pytanie i śmiejesz się jeszcze do tego ze swojej głupoty. A przypomnę, pytanie było bardzo proste: "Podaj mi choć jedną ze stron mającą ruch z Instagrama większy niż z Google, zakładając oczywiście że ma ciut więcej niż 1 zaindeksowaną podstronę i jakiś znaczący ruch."


Idąc dalej - jeszcze bardziej się ośmieszasz, chwaląc się najpierw okropnym ruchem z Instagrama a następnie rzekomą znajomością SMM (czyli marketingu w socialach), nie potrafiąc przy tym znaleźć nawet jednej strony która ma większość ruchu właśnie z Instagrama :lol: Czym po raz kolejny udowadniasz iż Twoja znajomość również jeśli chodzi o SMM jest delikatnie mówiąc znikoma.

 

 

 

3 godziny temu, Alex napisał:

... nie ma dostępu do data-points które by określiły kanały marketingowe  ...

 

Po raz kolejny udowadniasz że jesteś ciemny jak grobowiec w deszczową pogodę, albowiem to że TY nie znasz takich narzędzi nie znaczy iż one nie istnieją. @szogun Ci bardzo słusznie napisał że Twoja polityka prywatności jest używana wręcz w odwrotnym celu a narzędzia która zbierają informację o ruchu z addonów przeglądarki mają głęboko w doopie ową politykę. Tylko jelenie nie mające pojęcia jak to działa klaskają z radości ciesząc się rzekomą "prywatnością", gdzie niemal na każdej stronie się zrzekasz tej prywatności akceptując pliki cookie, zwłaszcza jeśli mowa o 3rd party.

 

A wracając do narzędzi które rzekomo nie istnieją, bo jak twiedzisz ze swoją znikomą wiedzą: "nie ma dostępu do data-points które by określiły kanały marketingowe" - pokażę Ci jak wygląda jedna ze stron mających większy ruch z Instagrama niż z Google, miażdząc Twoje rzekome doświadczenie w marketingu i SMM na które się nieudolnie powołujesz:

 

insta.png.039a5c4bccdf38eb8c653c0f208516e1.png

 

 

insta2.png.0d6727e593fa604786939b7455aac5bf.png

 

Potrafisz powiedzieć co to jest za domena teoretyku SMM ? Bo właśnie dzięki mnie się dowiedziałeś że taka domena istnieje, tak samo jak dowiedziałeś się że istnieją narzędzia w których da się znaleźć to co Tobie się nie udało przez ostatnie 30 lat :rolleyes: Ponadto z tego co widzę, wiedza kolegi @szogun kilkukrotnie przewyższa Twoją niemalże w każdej poruszonej tu kwesti. I coraz bardziej się ośmieszasz - starając się dowieść bezradnie o Twoim rzekomym doświadczeniu które w rzeczywistości jest zwykłą amatorską dłubaniną.

 

Więc jaka to domena amatorze marketingu SMM ?

Zrozumiałeś pytanie czy mam wyjaśnić ?

 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Domeniacz said:

 jeszcze bardziej się ośmieszasz, chwaląc się najpierw okropnym ruchem z Instagrama a następnie rzekomą znajomością SMM (czyli marketingu w socialach), nie potrafiąc przy tym znaleźć nawet jednej strony która ma większość ruchu właśnie z Instagrama :lol: Czym po raz kolejny udowadniasz iż Twoja znajomość również jeśli chodzi o SMM jest delikatnie mówiąc znikoma.

 

Napisałem jak byk kilkukrotnie: "Część z naszych klientów uzykuje 40%+ lepsze wyniki CAC na Instagramie ... niż Google jest w stanie wykrzesać"

CAC.....czyli Customer Acquisition Cost (koszt pozyskania klienta). A ty mi odpisujesz:
"jeszcze bardziej się ośmieszasz, chwaląc się najpierw okropnym ruchem z Instagrama" ??? :blink:

 

Jakim ruchem?
Słowem o ruchu nie pisałem, ale najwyraźniej byłeś karmiony procą albo masz wrodzony analfabetyzm więc szkoda mojego prądu na domorosłego speca, który ma problem z czytaniem.

EOT z mojej strony 

 

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Alex napisał:

EOT z mojej strony

 

Tak właśnie kończą Ci, którzy udając eksperta - rozpoczynają dyskusję na tematy w których mają znikome albo wręcz zerowe pojęcie. Ja nie zadaje pytań na które nie znam odpowiedzi i dlatego mogę starasić każdego kto stara się wcisnąć ciemnotę i rzekome 30 letnie doświadczenie które w rzeczywistości jest czystą fikcją, co juz na samym początku poddał w wątpliwość kolega @szogun A jedyne teorie i dyrdymały w rozpoczętej przez Ciebie kwesti - są Twojego autorstwa, rzecz jasna bez jakiegokolwiek dowodu na to co powiedziałeś. 

 

Dlatego zostałeś wypunktowany jak mały Kazio i odchodzisz teraz z płaczkami. Po prostu zdałeś sobie wreszcie sprawę iż przez dalszą polemikę jeszcze bardziej się ośmieszysz, nie potrafiąc przy tym odpowiedzieć na banalne pytania - na które znają odpowiedź nawet osoby zajmujące się marketingiem choć kilka miesięcy. A wynika to z tego iż mają dostęp do narzędzi których Ty na oczy nie widziałeś przez rzekome 30 lat a nawet nie wiedziałeś że istnieją. Dlatego takich amatorów jak TY ogrywa się  jak dzieci we wszystkich tu wymienionych kwestiach. I powtórzę raz jeszcze: nie myl amatorskiej dłubaniny z marketingiem o którym nie masz zielonego pojęcia - co samodzielnie udowodniłeś, a ja jedynie wskazałem palcem Twoje głupkowate teorie i zabobony.

 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 24.11.2020 o 01:26, nazwadomeny napisał:

Co gorsza jak puszczałem wiele domen na przestrzeni lat, to po chwili je kolejni domeniarzy rejestrowali i też kisili wiele lat, aż je w końcu przestali przedłużać

Dnia 24.11.2020 o 01:26, nazwadomeny napisał:

Też kilku obserwuję co mają po 50 lub 100domen i przez lata je konsekwentnie przedłużają, z czego może jedną domenę sprzedali za kilka tysięcy, co w sumie też nie pokrywa kosztów ...

 

@nazwadomeny - To standard dla wielu osób z tego forum gdyż nadzieja umiera ostatnia ale rozum traci się znacznie wcześniej. Mało tego, wiele osób zamiast kupić domenę za 10 PLN na LM płaci kilka stów za tą samą ale przechwyconą domenę - widziałeś gdzieś taki fenomen i równie "genialny" model biznesowy ? Obserwowałem też jedną z moich domen którą puściłem wiele lat wstecz, ktoś ją złapał i kisił na AM przez 10 lat i po utopieniu 400 PLN w przedłużenia - wylądowała na szrocie a aktualnie jej kiszeniem zajmuje się Premium ;)


A odnośnie podejrzanych transakcji - dziwna sprawa jest z domeną faktury.pl - albowiem firma która ją kupiła nie dysponowała takim kapitałem, co oznacza iż albo została kupiona na raty albo też kwota transakcji była zupełnie inna. A z tego co widać w serpach i danych o ruchu na dzień dzisiejszy - była to wyjątkowo nieudana inwestycja jak i wiele innych, bo jeśli chodzi o usługi tego typu - liczące się firmy stosują brandowe nazwy jak: infakt, ifirma, fakturownia, fakturowo etc.

 

Zresztą gdyby zapytać dowolnej osoby z otaczających nas w realu ludzi gdzie kupują meble - żadna z nich nie poda nazwy meble.pl a takich przykładów można mnożyć bez liku.

 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×