Liwiusz 123 Report post Posted May 25, 2022 Chciałem przetransferować kilka domen z OVH do gnum. Kilka domen przetransferowałem. Jednej od miesiąca nie mogę. Podaję na stronie nowego rejestratora nazwę domeny i kod authinfo, ale nie dostaję żadnego maila z linkiem do akceptacji transferu, tak jak to było w przypadku pozostałych domen. Próbowałem już kilkanaście razy w ostatnim miesiącu. Gnum na wysłane zapytanie odpisuje, aby się upewnić u OVH, jaki mail mam przypisany do domeny, albo aby sprawdzić spam. W spamie tego nie ma, a mail jest taki sam jak w przypadku pozostałych domen. OVH z kolei pisze, aby także sprawdzić spam, a w razie czego kontaktować się z operatorem docelowym. W dalszej korespondencji piszą, że maila z linkiem do aktywacji transferu nie wysyłają oni, tylko "automat@dns.pl", i aby kontaktować się z nowym rejestratorem. Już nie wiem, co dalej robić, bo widzę tu tylko takie odbijanie piłeczki od jednego do drugiego... Share this post Link to post Share on other sites
DD 723 Report post Posted May 25, 2022 Prześlij mi w wiadomości prywatnej domenę i AuthInfo, to sprawdzę i powiem Ci jaki adres jest przypięty do domeny DD 1 Share this post Link to post Share on other sites
Liwiusz 123 Report post Posted May 26, 2022 No ale po co ci to, skoro maile rozpoczynające transfer nie przychodzą, więc sobie tylko poklikasz bez sensu Share this post Link to post Share on other sites
DD 723 Report post Posted May 26, 2022 27 minut temu, Liwiusz napisał: No ale po co ci to, skoro maile rozpoczynające transfer nie przychodzą, więc sobie tylko poklikasz bez sensu Przepraszam, chciałem tylko pomóc Chciałem sprawdzić adres e-mail, bo może faktycznie OVH przypiął inny adres niż myślisz. Druga ewentualność to brak inicjacji transferu przez GNUM. Generalnie ta ostatnia firma powinna Ci pomóc, bo ma ku temu wszelkie narzędzia a Ty do niej chcesz przenieść domenę. Powodzenia z transferem w takim razie DD 1 Share this post Link to post Share on other sites
Liwiusz 123 Report post Posted June 30, 2022 (edited) Informacyjnie dodam, że minęło półtora miesiąca, a problem nadal nie rozwiązany, nawet pomimo pisania do NASK. Próbowałem też przetransferować do aftermarket, też nie działa. Edited June 30, 2022 by Liwiusz Share this post Link to post Share on other sites
Hostidopl 3 Report post Posted July 5, 2022 @Liwiusz Spróbuj transferować do nas. Od razu w panelu zobaczysz na jaki adres e-mail idzie powiadomienie. Jeśli będziesz chciał, to po pomyślnym transferze będziesz mógł wytransferować gdzie indziej (authinfo dostępne w panelu klienta). Share this post Link to post Share on other sites
Liwiusz 123 Report post Posted July 5, 2022 Dziękuję za odpowiedź. Zatem spróbujmy. Na koncie OVH wyłączyłem na 7 dni blokadę transferu domeny i pobrałem kod authinfo. Założyłem konto na Hostido.pl i zleciłem tam transfer domeny. Transfer ma status "nowy", ale nie widzę informacji, na jaki adres ma być wysłany mail. Zakładam, że na ten sam, na który były wysyłane inne maile przy przenoszeniu domeny z OVH. Na razie nic nie doszło, i pewnie nie dojdzie (przy transferze innych domen z OVH maile z linkiem do potwierdzenia przychodziły od razu). Czy uda się sprawdzić, co jest powodem, że pomimo zlecenia tego transferu nic do mnie nie przychodzi? Share this post Link to post Share on other sites
Liwiusz 123 Report post Posted July 5, 2022 Dobrze, już widzę: W trakcie - odbierz e-mail irsu02qbnm8j1l8tir9a@e.o-w-o.info i potwierdź transfer Oczywiście z tym mailem nie mam nic wspólnego. Po wspisaniu go w google pokazuje się taki artykuł: » * OVH podniosło ciśnienie właścicielom domen .pl -- Niebezpiecznik.pl -- Czy rzeczywiście OVH wysyła błędnie mail na ten wirtualny adres? Share this post Link to post Share on other sites
Hostidopl 3 Report post Posted July 5, 2022 (edited) @Liwiusz Nie odczekałeś, transfer się odpalił i teraz widać. Dlatego nie dostajesz maila, to jest "standardowy" mail w OVH przy blokadzie. Najpewniej nie została poprawnie zdjęta przez nich, więc musisz uderzać do OVH. Nasi klienci przenoszący z OVH często mają taką sytuację, ale OVH zawsze ogarnia temat. 1 minutę temu, Liwiusz napisał: Czy rzeczywiście OVH wysyła błędnie mail na ten wirtualny adres? Nie, OVH w ogóle nie wysyła tych maili, robi to NASK. Ale OVH musi zmienić ten adres na Twój właściwy. Edited July 5, 2022 by Hostidopl Share this post Link to post Share on other sites
Liwiusz 123 Report post Posted July 5, 2022 We wcześniejszych zgłoszeniach OVH mi potwierdzało, że maile idą na mój adres, nawet podawali ten adres. W dzisiejszym zgłoszeniu napisałem im, że idą na ten "koślawy" mail. Czekam na odpowiedź... Share this post Link to post Share on other sites
Hostidopl 3 Report post Posted July 5, 2022 @Liwiusz Ten "koślawy" e-mail jest bezpośrednio wpisany w NASK, a więc nie ma możliwości aby szły na inny. To NASK je wysyła, my jako nowy rejestrator możemy odczytać ten adres e-mail a obecny rejestrator (OVH) może go zmienić. Dziwne tylko, że firma do której chciałeś przenieść domenę nie chciała tego sprawdzić, bo tak jak @DD wspomniał, ma do tego narzędzia. Share this post Link to post Share on other sites
Liwiusz 123 Report post Posted July 5, 2022 (edited) Miesiąc temu OVH pisał tak: Cytat Uprzejmie informuję, że domyślnie adres mailowy właściciela domeny polskiej maskowany jest w rejestrze domen polskich przez użycie adresu w formacie @e.o-w-o.info. Jest to standardowy proces maskowania Państwa adresu mailowego w rejestrze domen. Wiadomości wysyłane na ten adres mailowy automatycznie przekierowane są na Państwa adres mailowy właściciela domeny podany w Panelu Klienta. W przypadku domeny gwarancje-ubezpieczeniowe.pl adres mailowy to: [XXX]@poczta.onet.pl Edited July 5, 2022 by Liwiusz Share this post Link to post Share on other sites
Hostidopl 3 Report post Posted July 5, 2022 @Liwiusz możliwe, jednak takie przekierowane maile zwykle nie trafiają gdzie trzeba. Bez zmiany się nie obędzie Share this post Link to post Share on other sites
Liwiusz 123 Report post Posted July 8, 2022 (edited) Dziękuję, @Hostidopl, udało się przenieść tę domenę. Okazało się, że OVH stosuje "sztuczne" (nie należące do abonenta - bo RODO) adresy e-mail, które przekazuje do NASK, a NASK na te adresy wysyła maila z aktywacją transferu. W większości przypadków te sztuczne adresy przekierowują maile na maila klienta i transfer normalnie dochodzi do skutku, ale w moim przypadku akurat ten alias nie zadziałał (wysyłane na niego maile wracały ze zwrotką). Parę miesięcy korespondowałem z OVH i NASK i z nowym (innym niż @hostido) rejestratorem, nie wiedząc w czym rzecz, i to był festiwal zbywania. OVH zapewniało, że maile idą na mój adres (i explicite podawało mi w odpowiedzi mój adres, a nie ten alias), NASK i nowy rejestrator kazał sprawdzić, czy do domeny jest przypisany poprawny adres (a ja zapewniałem, że jest, skoro OVH mi to potwierdzał). Dopiero w @hostidopl przy zleceniu transferu mogłem zobaczyć, na jaki naprawdę mail są wysyłane do mnie maile z NASK, co pozwoliło na kolejną, już bardziej konkretną, interwencję w OVH i po paru dniach zmienili adres na poprawny. Edited July 8, 2022 by Liwiusz 1 Share this post Link to post Share on other sites