Jump to content
Liwiusz

Problem z transferem domen

Recommended Posts

Chciałem przetransferować kilka domen z OVH do gnum.

Kilka domen przetransferowałem.

Jednej od miesiąca nie mogę.

Podaję na stronie nowego rejestratora nazwę domeny i kod authinfo, ale nie dostaję żadnego maila z linkiem do akceptacji transferu, tak jak to było w przypadku pozostałych domen. Próbowałem już kilkanaście razy w ostatnim miesiącu.

Gnum na wysłane zapytanie odpisuje, aby się upewnić u OVH, jaki mail mam przypisany do domeny, albo aby sprawdzić spam. W spamie tego nie ma, a mail jest taki sam jak w przypadku pozostałych domen.

OVH z kolei pisze, aby także sprawdzić spam, a w razie czego kontaktować się z operatorem docelowym. W dalszej korespondencji piszą, że maila z linkiem do aktywacji transferu nie wysyłają oni, tylko "automat@dns.pl", i aby kontaktować się z nowym rejestratorem.

Już nie wiem, co dalej robić, bo widzę tu tylko takie odbijanie piłeczki od jednego do drugiego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prześlij mi w wiadomości prywatnej domenę i AuthInfo, to sprawdzę i powiem Ci jaki adres jest przypięty do domeny :)

 

DD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale po co ci to, skoro maile rozpoczynające transfer nie przychodzą, więc sobie tylko poklikasz bez sensu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Liwiusz napisał:

No ale po co ci to, skoro maile rozpoczynające transfer nie przychodzą, więc sobie tylko poklikasz bez sensu :)

 

Przepraszam, chciałem tylko pomóc :P Chciałem sprawdzić adres e-mail, bo może faktycznie OVH przypiął inny adres niż myślisz. Druga ewentualność to brak inicjacji transferu przez GNUM. Generalnie ta ostatnia firma powinna Ci pomóc, bo ma ku temu wszelkie narzędzia a Ty do niej chcesz przenieść domenę.

 

Powodzenia z transferem w takim razie :)

 

DD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informacyjnie dodam, że minęło półtora miesiąca, a problem nadal nie rozwiązany, nawet pomimo pisania do NASK.

Próbowałem też przetransferować do aftermarket, też nie działa.

Edited by Liwiusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Liwiusz Spróbuj transferować do nas. Od razu w panelu zobaczysz na jaki adres e-mail idzie powiadomienie. Jeśli będziesz chciał, to po pomyślnym transferze będziesz mógł wytransferować gdzie indziej (authinfo dostępne w panelu klienta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź.

Zatem spróbujmy.

 

Na koncie OVH wyłączyłem na 7 dni blokadę transferu domeny i pobrałem kod authinfo.

Założyłem konto na Hostido.pl i zleciłem tam transfer domeny.

Transfer ma status "nowy", ale nie widzę informacji, na jaki adres ma być wysłany mail. Zakładam, że na ten sam, na który były wysyłane inne maile przy przenoszeniu domeny z OVH. Na razie nic nie doszło, i pewnie nie dojdzie (przy transferze innych domen z OVH maile z linkiem do potwierdzenia przychodziły od razu).

Czy uda się sprawdzić, co jest powodem, że pomimo zlecenia tego transferu nic do mnie nie przychodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, już widzę:

 

W trakcie - odbierz e-mail irsu02qbnm8j1l8tir9a@e.o-w-o.info i potwierdź transfer

 

Oczywiście z tym mailem nie mam nic wspólnego. Po wspisaniu go w google pokazuje się taki artykuł:

» * OVH podniosło ciśnienie właścicielom domen .pl -- Niebezpiecznik.pl --

 

Czy rzeczywiście OVH wysyła błędnie mail na ten wirtualny adres?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Liwiusz Nie odczekałeś, transfer się odpalił i teraz widać. Dlatego nie dostajesz maila, to jest "standardowy" mail w OVH przy blokadzie. Najpewniej nie została poprawnie zdjęta przez nich, więc musisz uderzać do OVH.

Nasi klienci przenoszący z OVH często mają taką sytuację, ale OVH zawsze ogarnia temat.

 

1 minutę temu, Liwiusz napisał:

Czy rzeczywiście OVH wysyła błędnie mail na ten wirtualny adres?

Nie, OVH w ogóle nie wysyła tych maili, robi to NASK. Ale OVH musi zmienić ten adres na Twój właściwy. 

Edited by Hostidopl

Share this post


Link to post
Share on other sites

We wcześniejszych zgłoszeniach OVH mi potwierdzało, że maile idą na mój adres, nawet podawali ten adres.

W dzisiejszym zgłoszeniu napisałem im, że idą na ten "koślawy" mail. Czekam na odpowiedź...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Liwiusz Ten "koślawy" e-mail jest bezpośrednio wpisany w NASK, a więc nie ma możliwości aby szły na inny. To NASK je wysyła, my jako nowy rejestrator możemy odczytać ten adres e-mail a obecny rejestrator (OVH) może go zmienić. 

Dziwne tylko, że firma do której chciałeś przenieść domenę nie chciała tego sprawdzić, bo tak jak @DD wspomniał, ma do tego narzędzia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miesiąc temu OVH pisał tak:

 

Cytat

Uprzejmie informuję, że domyślnie adres mailowy właściciela 
domeny polskiej maskowany jest w rejestrze domen polskich 
przez użycie adresu w formacie @e.o-w-o.info. Jest to 
standardowy proces maskowania Państwa adresu mailowego w
 rejestrze domen. Wiadomości wysyłane na ten adres mailowy 
automatycznie przekierowane są na Państwa adres mailowy 
właściciela domeny podany w Panelu Klienta. W przypadku 
domeny gwarancje-ubezpieczeniowe.pl adres mailowy to:  
[XXX]@poczta.onet.pl 

 

Edited by Liwiusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję, @Hostidopl, udało się przenieść tę domenę. 

 

Okazało się, że OVH stosuje "sztuczne" (nie należące do abonenta - bo RODO) adresy e-mail, które przekazuje do NASK, a NASK na te adresy wysyła maila z aktywacją transferu. W większości przypadków te sztuczne adresy przekierowują maile na maila klienta i transfer normalnie dochodzi do skutku, ale w moim przypadku akurat ten alias nie zadziałał (wysyłane na niego maile wracały ze zwrotką). 

Parę miesięcy korespondowałem z OVH i NASK i z nowym (innym niż @hostido) rejestratorem, nie wiedząc w czym rzecz, i to był festiwal zbywania. OVH zapewniało, że maile idą na mój adres (i explicite podawało mi w odpowiedzi mój adres, a nie ten alias), NASK i nowy rejestrator kazał sprawdzić, czy do domeny jest przypisany poprawny adres (a ja zapewniałem, że jest, skoro OVH mi to potwierdzał).

 

Dopiero w @hostidopl przy zleceniu transferu mogłem zobaczyć, na jaki naprawdę mail są wysyłane do mnie maile z NASK, co pozwoliło na kolejną, już bardziej konkretną, interwencję w OVH i po paru dniach zmienili adres na poprawny.

Edited by Liwiusz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×