Jump to content
PolskieDomeny

Sklepy.org

Recommended Posts

1 godzinę temu, networker napisał:

kto mógłby by być klientem końcowym tej domeny ?

Choćby dostawcy oprogramowania sklepów internetowych... ale w ".pl" a nie w jakimś org.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak tak sobie myślę... można zrobić...

- stworzenie wyszukiwarki sklepow z kodami promocyjnymi :D

- forum dla właścicieli sklepów

- sprzedaz sklepow internetowych :D 

 

to takie pierwsze mysli :D co by mozna bylo z tym zrobic ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, networker napisał:

kto mógłby by być klientem końcowym tej domeny

 

Nikt nie będzie, a każdy kto ma choć ciut oleju w głowe zrozumie dlaczego nikt nie kupi takich domen jak np. moda.pl  i im podobnych. Dziś wszędzie króluje brand i jak już pokazałem w innym temacie iż na komercyjną frazę nie ma żadnego generyka a tylko i wyłącznie sam brand. A w przypadku e-commerce jest nim np shopper, shopify zyro i wiele innych. Po prostu najlepsze 5 minut dla domen generycznych skończyło się już wiele lat wstecz. I dlatego takie opony.pl używają brandu Oponeo tak jak tablica.pl zmieniła nazwę na brand Olx.pl a przykłady można podawać setkami. A wynika to z ogromnej nagonki na brand oraz tego, że na brand można zastrzec ochronę słowną, czego nie można zrobić z generykami. 

 

I jak już wielokrotnie wspominałem, kiedyś z generykiem wjeżdzało się na pierwszą stronę w Google, dlatego kilkukrotnie zwiększało to cenę zwłaszcza na dobrze konwertujące frazy. I takie nadal mają wzięcie, zwłaszcza na rynku zachodnim ale za znacznie niższe kwoty. I o ile kiedyś domainerzy szantażowali działające biznesy iż uruchomią podobny serwis na swojej domenie - dziś nie mają szansy zaistnieć z nim w pierwszych 200 wynikach w Google na żadną komercyjną i dochodową nazwę. Bo nawet takie gófna jak "gazetki promocyjne"  lądują na 9 stronie wyszukiwarki, a co dopiero mówić o jakiejkolwiek sensownej nazwie. 

 

Po prosto kapitał który kiedyś dawał przewagę dzięki generycznej domenie, dziś trzeba wpakować w marketing i/lub SEO. A że obecnie o SEO prawie nikt nie ma żadnego pojęcia a wydatki na kampanie reklamową są ogromne  - można wypromować dowolny brand a do tego jeszcze za parę groszy zastrzec sobie jego nazwę, co z kolei oszczędzi wiele przykrych niespodzianek ze strony konkurencji w przyszłości. A między innymi uniemożliwi jej pokazywanie reklam konkurencji na zastrzeżoną nazwę słowną, której żaden generyk nie dostanie.


Ponadto dziś królują komiacze a peelki idą na szrot, i każdy chciałby mieć fajną nazwę w .com albowiem umożliwia ona ekspansję na międzynarodowym rynku. A polskie firmy ładują spory kapitał aby takie domeny kupić, np: WhitePress.com - 52,500 EUR czy choćby Brand24.com - 100 TYS PLN.

 

I dlatego w komiaczu jest zarejestrowanych obecnie ponad 160 MILIONÓW domen, a w całym rejestrze PL jest ich zaledwie 2,5 mln i nie zmieniło się to od 2016 roku. W tym samym czasie na komiaczu przybyło 60 milionów domen a cena odnowienia komiacza jest znacznie niższa niż domeny PL a dochód z jego sprzedaży znacznie wyższy przy znacznie niższych kosztach nabycia. 

 

Do tego podwyżki w komiaczu nie mogą przekroczyć 7% w każdym roku i to tylko przez 4 lata, a w peelce 1300 % podwyżka jest akceptowana z uśmiechem na twarzy. Więc można się spodziewać kolejnej przy tak pozytywnym jej odbiorze. Po prostu badanie NASK pokazało, iż domainerów w PL można doić jak krowy na pastwisku.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, NEVIUM napisał:

ale w ".pl" a nie w jakimś org

 

W tym "jakimś" .ORG tylko w trzech ostatnich miesiącach i tylko na GoDaddy sprzedały się następujące domeny:

 

medicalmarijuana.org - 25,670 USD
savitskycollection.org - 18,000 USD
sevenly.org - 17,800 USD
jennifersway.org - 15,155 USD
digitalassets.org - 12,805 USD
cannacultural.org - 11,750 USD
medhabruti.org - 11,750 USD
+ blisko 100 innych w cenach od 1,000 do 9,999 USD

 

 

4 godziny temu, NEVIUM napisał:

Choćby dostawcy oprogramowania sklepów internetowych

 

Dostawców oprogramowania interesuje globalny rynek a nie jakaś dziura z końcówką .pl I wiem co mówię ponieważ jestem jestem jednym z nich i w dodatku tworzę oprogramowanie między innymi dla domainerów szukających fajnych nazw  i powtórzę raz jeszcze - ta domena się do tego nie nadaje. Pokazywałem też na tym forum polski startup SEO który idzie w góre na światowym rynku a nie ma nawet polskiej wersji aby się nie ośmieszać. Po prostu jedni wchodzą otwartymi drzwiami z komiaczem na światowy rynek a inni burzą głową mur z końcówką .pl

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozróżniasz polskie słowo z org i angielskie słowo z org? Czy autor tematu pytał o shop.org czy sklepy.org... 

 

A jeśli już dajesz przykład opony.pl, że firma działa pod oponeo.pl to skomentuj wakacje.pl, meble.pl itp... co może kierować właścicielami tych domen, że działają na najlepszych generykach nie nie na mebleo czy e-wakacje24h.com.pl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różne twory są oczywistą alternatywą, ponieważ topowe generyki są zajęte. To chyba oczywiste.

Często to nawet nie rozbija się o pieniądze, bo są nie na sprzedaż.

Jedynym wyjściem jest próba stworzenia brandu, który wymaga sporych środków.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, NEVIUM napisał:

skomentuj wakacje.pl, meble.pl itp... co może (mogło) kierować właścicielami tych domen ... 

 

Objaśniam i tłumaczę:


I robię to specjalnie dla Ciebie bo temat w którym to objaśniałem już był - więc skup się ;) Wszystkie te domeny i biznesy zostały wypromowane w zupełnie innych realiach i jeśli przespałeś ostatnie 10 lat jak niedźwiedź to być może też się nie zorientowałeś iż wiele na rynku domen się zmieniło podobnie jak w SEO, o czym wspomniałem 2 posty wyżej. W tymże samym temacie zadałem pytanie tutejszej domenowej gawiedzi aby podali mi przykład CHOĆ JEDNEJ domeny generycznej z końcówką .PL która została sprzedana za ponad 20K PLN po 2016 roku i na dzień dzisiejszy ma jakiś sensowny ruch.

 

Niestety nikt nie był w stanie podać takowej a jeden z naszych sympatycznych kolegów z Premium.pl tak się zawstydził z tego powodu że nie potrafił podać nazwy żadnej domeny iż nawet przestał pisać na forum. Ale być może Ty kolego, skoro tak rwiesz się do odpowiedzi jesteś w stanie podać jakiś przykład ? Bo chyba nie jesteś aż tak nierozsądny (by nie powiedzieć bardziej dosadnie) aby jarać się domenami sprzedanymi 15 lat wstecz w zupełnie innych realiach, prawda ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I oczywiście myślisz, że gdyby była możliwość nabycia i otwarcia biznesu na domenach wakacje.pl czy meble.pl dziś to nikt by tego nie zrobił?

 

Jeśli twierdzisz, że od 2016 nie sprzedała się, żadna domena w .PL za ponad 20K to sorry, ale raczej nie mamy o czym dyskutować... 

 

Rozumiem, że jesteś na tyle pewny tego co piszesz, że jesteś skłonny dużo na to postawić? Jeśli podasz jakąś sensowną kwotę  za jaką kupisz ode mnie byle jaką domenę to ja z przyjemnością pokażę Ci faktury (chyba to będzie wystarczający dowód?)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, NEVIUM napisał:

Jeśli twierdzisz, że od 2016 nie sprzedała się, żadna domena w .PL za ponad 20K ...

 

2 minuty temu, NEVIUM napisał:

ja z przyjemnością pokażę Ci faktury

 

Prosiłem Cię wyraźnie abyś się skupił, bo widzę że masz problemy ze zrozumieniem prostego tekstu, choć nie jest po chińsku. Więc po raz kolejny objaśniam i tłumaczę:

 

Ja Cię kolego nie pytałem o faktury tylko o generyczną nazwę domeny z końcówką .pl na której powstał jakiś sensowny projekt mający sensowny ruch. Nigdy też nie twierdziłem iż nikt nie sprzedał domeny od 2016 roku za ponad 20K, tylko w tych czasach taki wydatek nie ma absolutnie żadnego sensu i dlatego każdego roku nabywców ubywa. A ja z przyjemnością usłyszę od Ciebie tą upragnioną generyczną nazwę, aby mieć pewność iż takie nazwy nie kupują tylko i wyłącznie powoli wymierające jelenie, nie mające żadnego pojęcia o budowaniu marki. 

 

 

14 minut temu, NEVIUM napisał:

chyba to będzie wystarczający dowód?

 

Wystarczy nazwa domeny o czym wspomniałem wyżej.

Więc który to konkretnie generyk z końcówką .PL został sprzedany przez Ciebie po 2016 roku został wypromowany i ma jakiś sensowny ruch ? B)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co tzn. "sensowny ruch"?

 

Żebym w ogóle myślał  o tym by pytać kontrahenta czy wyraża zgodę na takie ujawnienie to musiałbym mieć w tym jakiś sensowny interes... w innym przypadku nie chce mi się zawracać głowy poważnym ludziom.

 

P.S. o ile na SEO się chyba coś tam znasz (ja nie znam się na tym, więc co prawda osobiście nie mogę tego zweryfikować, to Twoje wypowiedzi wydają się sensowne), to o transakcjach ".pl" nie masz bladego pojęcia czego dowodem jest pisanie w takim tonie o, "Panu od premium.pl"

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, NEVIUM napisał:

Żebym w ogóle myślał  o tym by pytać kontrahenta czy wyraża zgodę na takie ujawnienie

 

Widocznie wszyscy Twoi klienci są mocno utajnionieni w Google, gdzieś tam na 20 podstronie ze swoimi generycznymi paściami i wstyd im się przyznać do popełnionego błędu a tymczasem kumaci w SEO/budowaniu marki okupują topy z domenami za 10 PLN/USD, ponadto nie pytałem o cenę a tym bardziej o faktury tylko podałem minimum, i oczekiwałem tylko nazwy domeny. Zapędziłeś się w kolego w kozi róg, co było oczywiste od samego początku iż tak to właśnie się skończy. A to tylko dowód na to, że tylko nie mający żadnego pojęcia o biznesie czy budowaniu marki jeszcze kupują generyczne domeny .pl Bo chyba tylko kompletny idiota uwierzy w zasłanianie się tajnymi umowami. Gdzie nikt nie potrafi podać nawet JEDNEJ domeny z okresu 5 lat.

 

A dla przykładu Ci którzy wydali 100 TYS PLN na Brand24.com nie mają problemów z ujawnieniem transakcji, bo to ludzie mający pojęcie o biznesie i bardzo szybko inwestycja w brand na komiaczu im się zwróciła a ujawnienie transakcji tylko zwiększyło ilość klientów. Tym różnią się ludzie mający pojęcie o biznesie od tych którzy nie mają o nim żadnego pojęcia, że już o budowaniu marki nawet nie wspomnę. I wiedz, że jeleni ubywa coraz szybciej, więc się pośpiesz, bo pocałujesz klameczkę ;)

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież oczywiste jest to, że jak ktoś się rozwija i idzie w świat z biznesem to chce mieć .com, czasem uda się kupić a czasem nie. Dlaczego x-kom nie ma domeny x-kom.com? Jak chcesz to mogę przekazać właścicielowi X-kom co o nim myślisz bo nie działa na domenie ".com"

 

dlaczego taki brand24 dopiero po kilku latach działalności zapragnął mieć .com? a nie miał tej domeny od początku?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, NEVIUM napisał:

Dlaczego x-kom nie ma domeny x-kom.com? Jak chcesz to mogę przekazać właścicielowi X-kom co o nim myślisz bo nie działa na domenie ".com"

 

Nie wiem, czy udajesz idiotę, czy jesteś ślepy, czy też nijak nie możesz zrozumieć co napisałem wcześniej, czy po prostu jak dziecko szukasz coraz bardziej absurdalnych argumentów

 

DOMAIN NAME:           x-kom.pl
registrant type:       organization
nameservers:           micah.ns.cloudflare.com. 
                       tori.ns.cloudflare.com. 
created:               2004.01.16 13:15:09

Wiesz ile jest lat różnicy pomiędzy 2004 rokiem a 2016 czy muszę Ci pomóc wykonać tą skomplikowaną operację matematyczną ? Bo wyraźnie pisałem abyś nie jarał się domenami z przed 15 lat, ale i tego jak widać nie zrozumiałeś. Ponadto X-kom to brand a nie generyk, ale i nawet tego nie rozumiesz i coraz bardziej zaczynasz sie ośmieszać.

 

 

 

 

11 minut temu, NEVIUM napisał:

dlaczego taki brand24 dopiero po kilku latach działalności zapragnął mieć .com? a nie miał tej domeny od początku?

 

Nic nie stoi na przeszkodzie aby zapytać. Stawiam na to, iż najzwyczajniej w świecie na samym początku nie spotkali nikogo mądrego kto by im doradził zbudowanie brandu na komiaczu zamiast inwestować w peelkę z biznesem który już od samego początku miał potencjał zaistnieć na rynku globalnym. I mają wielkie szczęście, że sprzedawca tak tanio im tą domenę sprzedał. Bo gdybym to ja był właścicielem tej domeny albo moi klienci, zapłacili by conajmniej 10x tyle i to z uśmiechem na twarzy.

 

 

 

 

1 godzinę temu, NEVIUM napisał:

dowodem jest pisanie w takim tonie o, "Panu od premium.pl"

 

Jeśli nie masz pojęcia jakie mam relacje z Przemkiem, to lepiej się nie wypowiadaj w tematach o którym nie masz bladego pojęcia, bo po raz kolejny robisz z siebie idiotę. Ponadto chyba masz jakieś zwidy, bo nigdzie nie użyłem zwrotu "Panu od premium.pl", widać poszło Ci już nie tylko na głowę ale jeszcze na oczy, starając się bezsilnie dowieść że masz rację, niestety nie mając żadnego sensownego argumentu. Jak wszyscy przed Tobą którym się zdawało że coś wiedzą.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Niestety nikt nie był w stanie podać takowej a jeden z naszych sympatycznych kolegów z Premium.pl tak się zawstydził z tego powodu że nie potrafił podać nazwy żadnej domeny iż nawet przestał pisać na forum."

 

o tym "Panu z premium.pl" pisałem... a nie o Przemku.

 

Coś strasznie Cie ciągnie w stronę tych wszystkich "idiotów" których już tu wyzywałeś...

 

Z mojej strony finisz, bo ta polemika i tak nie ma sensu.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, NEVIUM napisał:

ta polemika i tak nie ma sensu.

 

Oczywiście że nie ma ani nie miała od samego początku, bo trudno mówić o polemice gdy brak drugiej stronie jakiegokolwiek argumentu a pierwsza może ją doszczętnie zdeptać faktami. Z tego co widzę to nie rozróżniasz też pojęć "sympatyczny kolega" od "Pan". A wszyscy na tym forum doskonale wiedzą iż Przemek jest jedną z najbardziej szanowanych przezemnie osób na tym forum, co zresztą gdzieś tam po drodze napisałem. I dlatego wielce mnie zaskoczył iż nawet On nie potrafił podać odpowiedzi. A Ty po prostu już nie miałeś się do czego doczepić, bo odpowiedzi również nie znałeś tak jak poprzednicy.

 

Więc słusznie, wsadź głowę w piasek jak struś, bo na nic innego Cię nie stać co już samodzielnie udowodniłeś. I jak Ci szczerze poradziłem - spiesz się sprzedać swój generyczny bagaż w peelce bo nieświadomych jeleni bardzo szybko ubywa. Za to przybywa rozumnych nabywców w komiaczu, co bardzo mnie cieszy. I nie tylko mnie ale zwłaszcza moich klientów. Albowiem po to przetwarzam ~200 MILIONÓW domen dziennie, aby im się opłaciło :) Ale co Ty możesz o tym wiedzieć, i do tego nic nie wiedząc najwięcej masz do powiedzenia, nie mając przy tym absolutnie żadnego argumentu, jarając się do tego domenami sprzed 15 lat.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, NEVIUM napisał:

gdyby była możliwość nabycia i otwarcia biznesu na domenach wakacje.pl czy meble.pl dziś to nikt by tego nie zrobił?


Z tego co widze, na Sedo wisi ponad 20,000 domen z końcówką .PL z czego przez 2 lata udało się opchnąć 1 generyczny kotlet z angielskim keywordem na którym do dziś niczego nie zbudowano. A taki kotlet jak meble.pl wyprzedzają w rankingu Alexy choćby takie domeny jak homebook.pl, gdzie różnica w ruchu jest bardzo znacząca, albowiem ów meble.pl  mają dziś pozycję w rankingu 166,559 a tymczasem wspomniany homebook.pl jest na pozycji 75,043, więc jak widzisz biedny człowieku, ktoś kto ma pojęcie o budowaniu marki i/lub SEO zrobi to na dowolnej domenie zamiast topić fundusze w mocno przewartościowane generyczne kotlety a dlaczego tak jest już wyjaśniłem kilka postów wcześniej.

 

I dlatego nikt nie kupi moda.pl ani im podobnych domen. Natomiast zachodni inwestorzy widząc zerowe zainteresowanie polskimi domenami  i żadnej transakcji przestali się nimi zupełnie interesować. Natomiast polskie firmy słysząc o sukcesie polskiego Brand24.com, którego zakup za 100 TYS PLN zwrócił się błyskawicznie - szybko się budzą szukając czegoś na czym by mogli zbudować swój brand w komiaczu i/lub odkupić istniejące nazwy. 

 

O ile nowe brandy w komiaczu można kupić za przyzwoite pieniądze (dość często łącznie z fajnym logo), o tyle Ci którzy obudzili się ciut za późno, muszą szykować konkretną kasę, zwłaszcza jeśli pod danym komiaczem istnieje jakiś serwis mający jakiś sensowny ruch i klientów. Tak było między innymi z domeną WhitePress.com nabytą przez polską firmę, której cenę udało się zbić z zaporowych 200,000 EUR do 52,500 EUR a negocjacje trwały niemal 2 lata.

 

I dlatego dziś ludzie mający wiedzę odnośnie budowania biznesu, najpierw szukają domeny w komiaczu nawet zanim jeszcze założą firmę. Bo ów fatalna pomyłka z niedostępnością lub zaporową ceną komiacza będzie miała fatalny skutek w przyszłości, zwłaszcza jeśli trafią na kogoś kto ma pojęcie ile z danej nazwy można wycisnąć w przypadku rosnącego biznesu mającego potencjał zaistnieć na światowym rynku. A takich firm jest naprawdę dużo i ktoś mający dostęp do odpowiednich narzędzi, wie jak z tego skorzystać :)

 

Niestety w domenowym skansenie z kropką .pl żadne sensowne narzędzie nie było ani nie będzie dostępne. Natomiast na globalnym rynku największym problemem stało się oddzielenie ziarna od plew, czyli tych którzy wykorzystują go do generowania konkretnych zysków, od tych którzy jedynie chcą wyciągnąć cenne dane z danego narzędzia aby odsprzedać je dalej z blisko zerowymi kosztami. I dlatego część narzędzi nie może być publicznie dostępna albowiem nawet w płatnej wersji trafiąją się amatorzy cudzej własności, którzy naiwnie myślą iż algorytmy śledzące zachowania klientów nie wychwycą prób skanowania tychże danych. Ale tacy szybko wylatują za burtę z wielkim pluskiem.

 

 


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzuciłem też okiem na branże dostawców oprogramowania sklepów internetowych w PL. Oczywiście wszyscy działają na brandzie a najbardziej kumaci zatroszczyli się o komiacza i zaczeli żeglować po globalnym rynku mając z niego porażającą większość ruchu. Nic dziwnego więc, że z tym komiaczem w 2020 roku osiągneli przychód ponad 6 milionów PLN, co stanowiło wzrost o ponad 50% w stosunku do roku 2019.

 

I wiecie co się stało w roku 2021 ? Pozwolę sobie przytoczyć fragment z raportu tejże spółki: "Dnia xx.xx.2021 roku Spółka Shoper S.A. kupiła 100% udziałów (...) i rozpoczęła migracje klientów na swoją platformę." A pamiętacie co napisałem zaledwie niecały tydzień temu ? Przypomnę:

 

 

"A Ci bardziej rozumni wcześniej czy później zjawią się z ofertą kupna tejże konkurencji, 
zanim ta stanie się na tyle mocna aby ich zmieść z rynku i/lub jej wartość stanie się na tyle wysoka, 
że nie będą mogli sobie na nią pozwolić" -
Domeniacz

 

 

 

Natomiast na jedną z firm która przespała kupno swojego brandu w komiaczu, już płacze on za nią na GoDaddy ;)

I tak się robi biznes, zamiast jarać się tracącymi każdego dnia popularność i wartość generycznymi kotletami z końcówką .pl

 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 12.06.2022 o 22:42, szmiko napisał:

topowe generyki są zajęte. To chyba oczywiste. Często to nawet nie rozbija się o pieniądze, bo są nie na sprzedaż.

 

Serio myślisz że kogoś mającego pojęcie o biznesie to jeszcze obchodzi ?

 

Musisz zrozumieć @szmiko że dziś biznes tworzy się na brandzie, i to brandzie w komiaczu.

Więc martwić się muszą jedynie Ci, których brand w komiaczu jest zajęty i coś na nim jest i/lub cena jest zaporowa, tak jak było w przytoczym przypadku WhitePress.com 

 

Bo jeśli chodzi o domenkę PL, jeśli dana firma otrzyma ochronę słowną na dany brand w PL to grzeczniutko będziesz musiał jej tą domenkę oddać. Natomiast takiej ochrony słownej nie otrzyma żadna popularna słownikowa nazwa w Polsce, to oczywiste. A koszt rejestracji takiego brandu w PL jest śmiesznie mały. I między innymi dlatego biznes buduje się na brandzie a nie generyku. A jeśli tego nie rozumiesz, to najzwyczajniej w świecie czas na zmianę branży.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mówię, że nie masz racji, tylko zbytnio marginalizujesz "peelki".

Może za parę lat ta końcówka będzie przeszłością i wszyscy przejdą na comy - w co osobiście wątpię.

Według mnie główną przyczyną spadku zainteresowania domenami są serwisy społecznościowe typu facebook.

To i tak wydaje mi się, że w wkrótce umrze śmiercią naturalną. Na dłuższą metę się to po prostu nie sprawdza. Nie jest tanio, zasięgi nie są takie jakich by oczekiwano plus jest się uzależnionym od widzimisi Cukierka, co może się skończyć wciśnięciem guzika i Nas nie ma.

Dywersyfikacja kanałów owszem, ale nie wszystko na jedną kartę.

KK jednak dalej szukają i kupują .pl

 

A głupiotwory powstają z potrzeby brandu. Nawet jak ma to być sklep z nazwą moczu w nazwie ;)  pi pi pip iii

el0

 

ps. To co zauważyłem to większa desperacja kupujących. Piszą jacyś sfrustrowani prawnicy, żeby oddać domenę klientom bo coś. Straszą i grożą ;)

 

 

 

Edited by szmiko
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 16.06.2022 o 14:39, szmiko napisał:

zbytnio marginalizujesz "peelki". Może za parę lat ta końcówka będzie przeszłością i wszyscy przejdą na comy (...)


Na COM-y przejdą tylko Ci których biznes rośnie i ma potencjał na globalnym rynku + Ci którzy nie mogą znaleźć nic rozsądnie wycenionego/wolnego w PL. I Ci pierwsi, to właśnie najlepsi klienci. Bo domeny dla nich można czasem regnąć/złapać nawet za 10 USD a sprzedać nawet za 100,000 USD i to w dość krótkim czasie. Znasz sposób na wyższe ROI jeśli chodzi o domeny które są dostępne dzisiaj lub będą dostępne jutro ? ;) Natomiast aby na globalną skalę wyszukać potencjalnych nabywców (czyli rosnące firmy) i domeny w komiaczu dla nich niezbędny jest odpowiedni soft. I tutaj Amazon wyłączając Alexa.com zrobił mi wielką przysługę , albowiem domainerzy którzy z niego korzystali nie mają już takiej możliwości.

 

 

Dnia 16.06.2022 o 14:39, szmiko napisał:

Według mnie główną przyczyną spadku zainteresowania domenami są serwisy społecznościowe typu facebook.

 

Zupełnie pominąłeś kluczowe fakty które miały olbrzymi wpływ na olbrzymi spadek cen i zainteresowania generycznymi domenami (nie tylko w PL) a zwłaszcza:

  1. pojawienie się ponad 1,000 newGTLD
  2. wyrzucenie generyków / domen exact match z pierwszej stron Google gdzieś tam koło 10 podstrony.

Kiedyś generyczny tort był dość skromny a tym samym ekskluzywny: ccTLD + kilka gTLD. W 2014 roku tenże tort gTLD został pokrojony na 500 kawałków,  a wieści o sprzedaży między innymi takich domen jak coffee.club za 100,000 USD i rok później kolejnych net.work/towns.company/autism.rocks - każda za 100,000 USD czy 9.xyz za 175,000 USD całkowicie zmieniło sposób inwestowania w domeny. Rok 2016 był gwoździem do trumny w tej kwestii. Bo zbiegło się w nim kilka wydarzeń, między innymi kluczowa zmiana w algorytmie Google. I dlatego właśnie po tym roku wszystko się zmieniło. Nie zmienił się tylko sposób myślenia znacznej części domainerów, którzy wszystkie te zmiany przespali tracąc tym samym okazje na najlepsze sprzedaże, zanim ceny wielokrotnie spadły.

 

A dziś klient ma olbrzymi wybór albowiem dostępne jest ponad 1,000 newGTLD jeśli chce koniecznie generyka. Do tego każde z tych newGTLD jest traktowane przez Google jako domena globalna w przeciwieństwie do ccTLD ( z niecałymi 20 wyjątkami ). Efektem tego jest dzisiaj zarejestrowanych blisko 30 MILIONÓW domen newGLTD a w nich są Ci, którzy byli potencjalnymi kupcami peelek. Te wszystkie newGTLD razem przebił tylko jeden rejestr i to dwukrotnie - jest nim .COM, w którym w tym samym czasie przybyło ~ 60 MILIONÓW DOMEN. I dlatego dziś w COM jest 160 MILIONÓW domen a w .PL zaledwie 2,5 MLN - niemal tyle samo co w 2016 roku. 

 

I dlatego od 2016 roku znacząco zmalała ilość wysokich sprzedaży kosztem zwiększenia ilości niskich - po prostu zmienił się sposób inwestowania w domeny nie tylko domainerów ale przede wszystkim klientów końcowych. I dlatego w czasie kiedy w .PL nie przybyło niemal żadnej domeny, w komiaczu łacznie z newGTLD przybyło ich blisko 100 MILIONÓW.  A brak reakcji na zmiany domainerów w PL tylko dobił ten rynek. Na tym forum, tylko @Bazyli miał odwagę powiedzieć, iż ceny oferowane przez KK znacząco spadły. Reszta albo nic nie rozumie albo pali głupa.
 

Trudno aby było inaczej w tym technologicznym skansenie w którym nic się nie zmieniło przez ostatnie 10 lat, albowiem nie powstało na nim żadne sensowne narzędzie w którym zmiany widać jak na dłoni. Nie tylko w kwestii cen ale i również trendów. Że już o jakimkolwiek innowacyjnym rozwiązaniu w wyszukiwaniu domen nie wspomnę.

 

 


REASUMUJĄC: Więc jak widzisz @szmiko Facebook nie przeszkodził w rejestracji blisko 100 MILIONÓW domen i ogromnej ilości sprzedaży dobrze wycenionych domen. Przeszkodził w tym tylko i wyłącznie brak wiedzy i reakcji na zmiany domainerów w PL, więc teza powtarzana przez tutejsza domenową gawiedź jest całkowicie błędna i pozbawiona jakiegokolwiek sensu bo fakty nie pozostawiają żadnych złudzeń.

 

 

Edited by Domeniacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×