Jump to content

Recommended Posts

Posted

Topowy keyword.. no ale w domenie .info.

 

Jeśli pod development to zakup w porządku. Przydałoby się zabezpieczyć również domenę zdrowie.info.pl, choć nie jest to konieczne.

 

Sama domena warta do max. kilku tysięcy PLN, ale to przy sprzyjających warunkach.

 

DD

Posted (edited)

Ja nie lubie info i większość internautów albo nie lubi albo nie zna tej końcówki :blink:

 

Mocny keyword i tyle..

 

dla mnie sama domena ~ 500zł

 

A z serwisem, nakładem finansowym na marketing to tak "kilka tysięcy" :)

Edited by novitz
Posted (edited)

Dodam jeszcze dla uściślenia że negocjowałem zakup zdrowie.pl ale IMHO cena nie była adekwatna do faktycznej wartości.

Zakładając że model marketingowy portalu będzie oparty na SEO i reklamie online, końcówka miała dla mnie znaczenie drugorzędne aczkolwiek w tym wypadku dokładnie opisuje charakter strony i o to mi chodziło :blink:

Edited by MisUszatek
Posted
....większość internautów albo nie lubi albo nie zna tej końcówki :blink:

 

Wyjaśnie jeszcze w paru słowach dlaczego właśnie ta końcówka....

 

Przy wyborze końcówki wziąłem pod uwagę fakt że internet się wciąż rozwija.

Jeszcze nie dawno Polacy nie znali .eu .... zresztą głownym motywem inwestycji w .info był fakt że ta końcówka idealnie pasuje i tworzy praktycznie całą nazwę. Inne końcowki nie tworzyły po prostu charakteru.

 

Do ruchu z palca nie przykładam wagi ponieważ wyszukiwarki i reklamy będą głównym źródłem trafficu.

Pozatym IMHO to treść stanowi o popularności strony a nie końcówka, o czym się można przekonać w ostatnim rankingu GEMIUS

gdzie listowane są takie domeny jak:

 

 

- praca.info (2,118,000 odsłon/mieś)

- opoka.org.pl (6,580,000 odsłon/mieś)

- teksty.org (16,910,000 odsłon/mieś)

- grono.net (537,878,000 odsłon/mieś)

 

Oczywiście zdrowie.pl byłaby idealna ale cenie jaką zarzadał sprzedajacy mogłoby sprostać tylko kilka firm w Polsce a i tu zainteresowania nie widać. Biorąc pod uwagę stosunek ceny vs. type-ins vs. keyword trends ....jest IMO zdecydowanie rozsądniej zainwestować w development, reklamę i SEO niż płacić kolosalne sumy za samą domenę.

 

Najlepszym przykładem są inwestycje Agory w domeny/serwisy typu : ugotuj.to

Oczywiście ten przykład jest ekstremalny ale obrazuje dywersyfikacje w temacie końcówek stosowanych w serwisach typu web 2.0

Posted
co do zdrowie.pl to coz....keyword zawsze cenil swoje domeny.....zakladam ze nie puscilby taniej niz deser.pl Agorze ;p

LOL - za taką cenę znalazłoby się z 30 kupców w ciągu 20 min :blink:

 

DD

Posted
co do zdrowie.pl to coz....keyword zawsze cenil swoje domeny.....zakladam ze nie puscilby taniej niz deser.pl Agorze ;p

 

Jakby cena była zbliżona do ceny deser.pl to prawdopodobnie rozmawialibysmy teraz o domenie .pl

Niestety przy cenie xx razy większej niż cena deser.pl taka inwestycja nie miała najmniejszego sensu.

Sumaryczny koszt domeny, systemu, marketingu przewyzszylby wielokrotnie granicę ryzyka inwestycyjnego zakładanego w stosunku do tego projektu.

 

No ale nie o tym mowa :blink:

Posted (edited)
[...] Dostałem ofertę za jedną z moich polskich keywordów .com na poziomie $43K

Negocjowałem zakup tej samej domeny z końcówką .pl i cena za jaką sprzedający był w stanie ją sprzedać oscylowała w okolicach 350,000 pln.

 

Na marginesie: Jest to bardzo mocny keyword ale nie oszukujmy się że 350,000 za domenę w Polsce może dać tylko paru graczy a i oni nie są zainteresowani i wolą przejmować tańsze domeny.

[...]

 

Czyżby właśnie chodziło o zdrowie.info i zdrowie.pl? :blink:

 

EDIT:

Wrzuciłem cytat i dopiero później doczytałem, że chodziło o *com nie *info :)

 

@MiśUszatek: Przepraszam za zamieszanie w temacie.

Edited by heden.pl
Posted

@MisUszatek: może pytanie trochę nie związane z tą domeną, ale jak już zacząłeś pisać o Twoich serwisach..

Nie tak dawno na domenie wycieczki.com miałeś 'under construction' i nadal masz.. Jaki jest mniej więcej przewidywany start Twoich serwisów ( włącznie z tym na zdrowie.info ) ? Pytam bo szczerze mówiąc nie widziałem żadnego Twojego projektu, oprócz forum bez copyrightu :blink:

Posted

Średnio przygotowanie serwisu od poczatku do końca to okres roku~półtora.

Co do wycieczki.com projekt jest w fazie research ale wstępna dokumentacja jest gotowa. Nie będzie to nic innowacyjnego ale na pewno ciekawego i na pewno użytecznego jeżeli chodzi o Polski rynek.

 

Równorzędnie tworzonych jest parę innych serwisów. Część z nich jest prawie na ukończeniu.

Niestety zatrudniajac tylko 2 programistów niektóre domeny muszą czekać w kolejce.

 

Zdrowie.info jest projektem zupełnie świerzym (chociaż poszukiwania odpowiedniej domeny trwały kilka miesięcy) także nie należy sie spodziewać niczego od razu.

 

Tak czy inaczej na pewno dam znac jak powstaną serwisy na tych domenach.

Jednen z dużych projektów powinien wystartować już we wrześniu (jeżeli podczas testów wszystko wypadnie pomyślnie)

Posted
@MisUszatek: może pytanie trochę nie związane z tą domeną, ale jak już zacząłeś pisać o Twoich serwisach..

Nie tak dawno na domenie wakacje.com miałeś 'under construction' i nadal masz.. Jaki jest mniej więcej przewidywany start Twoich serwisów ( włącznie z tym na zdrowie.info ) ? Pytam bo szczerze mówiąc nie widziałem żadnego Twojego projektu, oprócz forum bez copyrightu :blink:

DawPi to było genialne, bo dosłownie to samo miałem napisać o Uszatkowych serwisach które już sporo czasu powstają.

 

Misiu Uszatku domena bardzo mi się podoba, kiedyś sprzedałem domenę .biz z tych klimatów za 500zł, ale Twoja jest warta średnie/wysokie x.xxx i fantastycznie nadaje się na konkretny serwis.

 

Gratuluje.

Posted
Oczywiście zdrowie.pl byłaby idealna ale cenie jaką zarzadał sprzedajacy mogłoby sprostać tylko kilka firm w Polsce a i tu zainteresowania nie widać. Biorąc pod uwagę stosunek ceny vs. type-ins vs. keyword trends ....jest IMO zdecydowanie rozsądniej zainwestować w development, reklamę i SEO niż płacić kolosalne sumy za samą domenę.

 

Gdybym na początku wakacji przyjął ofertę złożoną mi poprzez panią broker z firmy Sedo (najprawdopodobniej na zlecenie Andeae-Noris Zahn AG) , zdrowie*pl byłaby najdrożej sprzedaną polską domeną , omawianą kiedykolwiek na tym forum .

Mam tylko dwie domeny , za które zaoferowano mi jeszcze wyższą kwotę . Jednak są one zdecydowanie nie na sprzedaż :) .

 

P.S. z niecierpliwością oczekuję Twoich inwestycji w development , reklamę i SEO . Type-ins nigdy za wiele :blink: .

Gratuluję również właścicielowi domeny zdrowieinfo*pl i życzę mu zbliżonych zarobków do tych , generowanych przez tekstyorg*pl , opokaorg*pl oraz grononet.pl :D

Posted
Gdybym na początku wakacji przyjął ofertę złożoną mi poprzez panią broker z firmy Sedo (najprawdopodobniej na zlecenie Andeae-Noris Zahn AG) , zdrowie*pl byłaby najdrożej sprzedaną polską domeną , omawianą kiedykolwiek na tym forum .

 

Tak jak się spodziewałem że jak nie Lilly, Phizer to Anzag się odezwie.... chociaż przyznam że na początku myślałem o rodzimych firmach medialnych. Przy takim poziomie cenowym liczba / branża kontrachentów jest raczej sprecyzowana.

 

No cóż... może następnym razem :blink:

Posted
Gratuluję również właścicielowi domeny zdrowieinfo*pl i życzę mu zbliżonych zarobków do tych , generowanych przez tekstyorg*pl , opokaorg*pl oraz grononet.pl :D

 

Dokladnie to samo miałem napisac :blink: Przecietny internauta jak slyszy w radiu wejdz na "auto pl" wejdzie na auto.pl

W przypadku "auto info" (gdzie nie ma zaakcentowanej kropki) wejdzie na autoinfo.pl :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.