Jump to content

Recommended Posts

Posted
Oczywiście ceny nie byłyby tak kosmiczne jak w przypadku VeriSign (100 USD za rok za domenę), niemniej jednak usługa powinna mieć status „VIP” i chociażby ze względu na jej charakter, wymaga wysiłku zarówno po stronie Partnera jak i NASK.

 

Na pewo mniej niż 100 USD :)

 

Osobiscie byc moze dla kilku domen bym ja wykupil.

Posted

Czytam to z zażenowaniem. Wymysły Verisign od lat mającego za główny cen wytrzepanie każdego rejestratora i rejestranta z pieniędzy poprzez wymyślanie coraz to nowych rodzajów 'serwisowania' domen są powszechnie znane. Registry Lock, czyli kolejny krok w stronę biurokracji emailowo-telefonicznej może się za chwilę okazać jedyną usługą naprawdę gwarantującą bezpieczeństwo domeny, co zapewne zostanie zapisane w odpowiednich 'rules and principles'. I tak kolejna usługa, niby VIP, a jednak stanie się niezbędna i przynosząca dochód Rejestrowi. Nie wierzę, by Panowie nie umieli wymyśleć bardziej zautomatyzowanych sposobów ochrony domeny typu user-friendly. Obecne Registrar Lock u rejestratorów tzw. zachodnich jest dość prymitywne, jednak także zapewnia 'nieautomatyczność' nieautoryzowanego transferu (oczywiście pod warunkiem braku włamania na konto). Dodanie do Registrar Lock dodatkowego zabezpieczenia hasłem po stronie użytkownika uważałbym za krok w lepszym kierunku. Natomiast Registry Lock tak, jak jest przedstawione wiąże dysponowanie domeną z nieautomatycznym kontaktem z NASK, co oczywiście może spodobać się niektórym, tym papierkowo-telefonicznym polskim rejestratorom. Szczególnie, że na przykłd raz włączony wiąże domenę do czasu uzyskanie oficjalnego kontaktu z NASK, czego skutków możemy się obawiać. Ten model Registry Lock uważam za pomysł dramatycznie zły dla użytkowników jezeli miałby być jedynym oferowanym sposobem zapewnienia dodatkowego bezpieczeństwa po stronie Rejestru.

Posted

Podnoszenie standardów bezpieczeństwa to dobra rzecz, uświadamia też, że domeny są coś warte, ale co do dzwonienia i faxowania to też mnie to dziwi, bo od kilku lat korzystając z usług enom.com jako registrar - registrar lock mam w standardzie,

jeśli ja, czy mój klient chce, wtedy ustawiam, bez konieczności dzwonienia, czy mailowania a bezpieczeństwo dostępu do panelu registrara, oraz do tej usługi jest odpowiednio wg aktualnej wiedzy uaktualniane.

Posted (edited)

Podnoszenie standardów - tak. Ale nie standardów biurokratycznych kosztem pracy nad inteligentnymi rozwiązaniami programistycznymi. Zarysowany w artykule pomysł biurokratycznego potraktowania standardów bezpieczeństwa w sieci (dot. domen) widze przede wszystkim jako grę istotną dla rejestratorów, i oczywiście grę o odpowiednie profity. Oby to nie weszło do pojęcia standardu. Niechże sobie istnieje taka usługa 'ręcznego bezpieczeństwa' dla firm trzymających na zawsze kilka swoich firmowych domen. Oby jednak się ten typ myślenia nie upowszechnił i nie wszedł do umów związanych z 'gwarancjami bezpieczeństwa' po stronie rejestratorów i rejestru głównego. Niech popracują nad przyjaznymi i skutecznymi formami.

Edited by .pl

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.