Jump to content

Uwaga na linkowanie...


Recommended Posts

Posted
Przedsiębiorcy, którzy zamieszczają na swoich stronach www odsyłacze do cudzych witryn, muszą pamiętać o zasadach uczciwej konkurencji.

(...)

Nie można więc bezpośrednio przekierowywać do chronionych treści, by uniknąć wymaganych opłat za możliwość zapoznania się z materiałem, czy wejść na stronę bez możliwości zapoznania się z reklamami z zamieszczonymi na stronie głównej.

(...)

Linking i deeplinking może ponadto służyć jako narzędzie do nieuprawnionego promowania towarów i usług. Może to być przede wszystkim zamieszczanie na stronie internetowej firmy linków do stron uznanych na rynku konkurentów (np. mały producent nieznanych na rynku napojów energetyzujących zamieszcza na swojej witrynie odesłanie do strony producenta Red Bulla). W skutek tego odwiedzający taką stronę internauci mogą odnieść mylne wrażenie, że przedsiębiorca ma powiązania biznesowe z renomowaną firmą, jest jej przedstawicielem lub produkuje swoje towary według podobnych technologii czy receptur.

(...)

Zdarza się, że produkujący niezbyt wyszukane towary przedsiębiorcy chcą wzmocnić swoją renomę i zamieszczają odsyłacze wprost do stron czy grafik przedstawiających produkty innych przedstawicieli branży. Dzięki temu klienci podświadomie powiązują nierzetelnego przedsiębiorcę z renomowanymi towarami i decydują się na zakup.

 

Internetowe odsyłacze mogą naruszać zasady uczciwej konkurencji

Posted (edited)

 

Pamiętam, że dawno, dawno temu chwalono internet, że jego największą i zasadniczą zaletą to linkowanie - przemieszczanie się z jednego "krańca" internetu na drugi bez konieczności wychodzenia z domu.

Ech... Ci urzędnicy. Zawsze znajdą uzasadnienie dla istnienia swoich "stołków" i posad. Zawłaszczanie Internetu postępuje w coraz większym galopie.

Edited by maryuse
Posted

Gdy czytam taki tekst

Wprowadzanie konsumentów w błąd co do rzeczywistej renomy przedsiębiorcy poprzez zamieszczanie odsyłaczy może być potraktowane jako czyn nieuczciwej konkurencji...
, to zastanawiam się czy kliknąć w konsumentów czy też nie ?

Czy zamieszczona w tym tekście reklama jest wprowadzeniem konsumentów w błąd i może być potraktowana jako czyn nieuczciwej konkurencji czy też nie ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.