wycieczkizagraniczneEU Posted August 4, 2011 Report Posted August 4, 2011 (edited) Ile jestem skłonna/skłonny wydać na reklamę moich domen? Proszę, weźcie udział w sondzie. Edited August 4, 2011 by wycieczkizagraniczneEU
administrator Posted August 4, 2011 Report Posted August 4, 2011 Sama nazwa domeny jest reklamą. Po co uprawiać pseudo-domeniarstwo i kłaść łopatą ludziom do głowy że moje domeny są wartościowe? Nie lepiej pisać artykuły, newsy, udostępniać videotutoriale i wszelkie inne promujące sam potencjał tego biznesu. Wybór konkretnej domeny natomiast, pozostaw klientowi którego będzie stać na wybór.
wycieczkizagraniczneEU Posted August 4, 2011 Author Report Posted August 4, 2011 Nie lepiej pisać artykuły, newsy, udostępniać videotutoriale i wszelkie inne promujące sam potencjał tego biznesu. No właśnie:) Gdzie pisać te artykuły, newsy, etc? Forum Di.pl jest świetne ale chodzi o dotarcie do KK.
Icebreaker Posted August 4, 2011 Report Posted August 4, 2011 absolutne 0zł ( wyjątkiem jedynie promocja domen na allegro - promocja w sensie wystawienia aukcji ) Co do artykułów to własna strona i możesz dawać na wykop, linki na forach gdzie się wypowiadasz podstawy marketingu
wycieczkizagraniczneEU Posted August 4, 2011 Author Report Posted August 4, 2011 ( wyjątkiem jedynie promocja domen na allegro - promocja w sensie wystawienia aukcji )Co do artykułów to własna strona i możesz dawać na wykop, linki na forach gdzie się wypowiadasz podstawy marketingu więc jednak trochę inwestujesz w reklamę Własna strona kosztuje: projekt, serwer...
thomaso Posted August 4, 2011 Report Posted August 4, 2011 (edited) Domeny to nie produkt FMCG, nie potrzebują raczej tradycyjnej reklamy i nie będzie dla nich skuteczna. Edited August 4, 2011 by thomaso
wycieczkizagraniczneEU Posted August 4, 2011 Author Report Posted August 4, 2011 Zgadzam się z przedmówcami, 0 zł Prawie 2/3 nie jest skłonna do wydawania pieniędzy na reklamę domen. Szczerze mówiąc, byłem przekonany, że będzie inaczej. Na moim przykładzie: Portfolio domen stworzyłem w ciągu ostatniego miesiąca : ok . 100 domen Większość to rejestracje, część przechwyciłem a inne kupiłem na giełdzie. Zainwestowałem 3500 zł. Po 6 tygodniach ( 7 sprzedaży plus mała prowizja za sprzedaż nie mojej domeny) na czysto zostało mi 300 zł. Wysłałem ok. 2000 maili z ofertami oraz wykonałem ok.100 telefonów. Bez aktywnej reklamy nie udałoby się. Ale to moje zdanie. Bardzo dziękuję za udział w ankiecie oraz odpowiedzi w wątku.
monty Posted August 4, 2011 Report Posted August 4, 2011 Wysłałem ok. 2000 maili z ofertami oraz wykonałem ok.100 telefonów.Bez aktywnej reklamy nie udałoby się. Na ile wyceniasz koszt tej reklamy? Czy uwzględniłeś go w wyliczeniach zysku? Druga sprawa - może czekając uzyskałbyś wyższe ceny..
wycieczkizagraniczneEU Posted August 4, 2011 Author Report Posted August 4, 2011 Na ile wyceniasz koszt tej reklamy? Czy uwzględniłeś go w wyliczeniach zysku? Druga sprawa - może czekając uzyskałbyś wyższe ceny.. To była moja praca. Wiele godzin. 100 godzin? Zrobienie bazy e-mail, odpowiadanie na maile. Same telefony to koszt ok 50 zł. Pewnie ceny byłyby lepsze ale chciałem jak najszybciej odzyskać gotówkę. No i mam jeszcze ponad 100 dobrych (chyba) domen na sprzedaż oraz bazę klientów.
andrasz Posted August 4, 2011 Report Posted August 4, 2011 Sama nazwa domeny jest reklamą. Po co uprawiać pseudo-domeniarstwo i kłaść łopatą ludziom do głowy że moje domeny są wartościowe? Nie lepiej pisać artykuły, newsy, udostępniać videotutoriale i wszelkie inne promujące sam potencjał tego biznesu. Wybór konkretnej domeny natomiast, pozostaw klientowi którego będzie stać na wybór. Tu w podkreslonym fragmencie, moim zdaniem, leży sedno tematu. Nie głównie promocja konkretnej domeny do konkretnego KK, chociaż uważam, że mailing (przepraszam, jeśli to brzydkie słowo wywołało u niektórych odruch wymiotny) skierowany do konkretnych kilku-kilkunastu odbiorców (nie zbiorowy spam do setek firm z branży) plus ewentualne telefony, mają sens przy sprzedaży specjalistycznych domen za 400-1000 PLN. Więc nie głównie taka promocja, ale docieranie do KK poprzez media (także płatne ogłoszenia), targi, reklamę portfolio, itp. Natomiast zakładanie z góry, że nie będzie się wydawało żadnych środków na promocję, jest chyba dość uproszczonym podejściem. Marketing dotyczy także branży domenowej. Samo bierne czekanie na klienta sprawdza się przy naprawdę topowych domenach, to chyba trochę tak jak przy nieruchomościach do których odmeny są porównywane. Działka przy Krupówkach nie musi być promowana, bo i tak znajdzie się ktoś kto wyda za 200m2 skromne 5 milionów złotych (pisało niedawno o tym "Wprost"), natomiast chcąc sprzedać, nawet bardzo ładną działkę na Cyrhli, czy w Bukowinie dobrze jest obok postawionej tablicy z telefonem, że jest na sprzedaż (porównując to taka informacja na domenie, że jest na sprzedaż), także zgłosić ją do jakiejś agencji nieruchomości (czyli na przykład Dropped), dać ogłoszenie do prasy, do internetu, a może zgłosić także na jakieś targi nieruchomości. Oczywiście wszystko to piszę zgadzając się z końcowym zdaniem administratora, że ostateczny wybór i tak należy zostawić klientowi, bo metodą "na ratlerka" (lub "na Rumuna" jak słyszałem na jednym ze szkoleń), to można najwyżej sprzedać domenę za 100 PLN. PS. W pełni popieram administratora w kwesti jazdy po alkoholu.
monty Posted August 4, 2011 Report Posted August 4, 2011 To była moja praca. Wiele godzin. 100 godzin?Zrobienie bazy e-mail, odpowiadanie na maile. Same telefony to koszt ok 50 zł. Pewnie ceny byłyby lepsze ale chciałem jak najszybciej odzyskać gotówkę. No i mam jeszcze ponad 100 dobrych (chyba) domen na sprzedaż oraz bazę klientów. 100 h to sporo pracy, mniej więcej połowa miesiąca na pełnym etacie, idąc dalej połowa miesięcznej pensji w uproszczeniu. Każdy inaczej ceni czas ale uzględnij to w rachubach i zastanów się czy warto mailingować. Jeszcze wracając do tematu reklamy to przypomniało mi się, że ktoś kiedyś próbował AdWords ale skutek był mizerny.
wycieczkizagraniczneEU Posted August 4, 2011 Author Report Posted August 4, 2011 100 h to sporo pracy, mniej więcej połowa miesiąca na pełnym etacie, idąc dalej połowa miesięcznej pensji w uproszczeniu.Każdy inaczej ceni czas ale uzględnij to w rachubach i zastanów się czy warto mailingować. Dzięki Monty i Andrasz. Szukam swojej niszy i testuję pomysły.
Icebreaker Posted August 4, 2011 Report Posted August 4, 2011 więc jednak trochę inwestujesz w reklamęWłasna strona kosztuje: projekt, serwer... serwer był zakupiony do innego projektu, sam skrypt portfolio napisałem sam i to niewielkimi nakładami czasowymi ( co więcej planuję go jeszcze rozbudować i udostępnić do sprzedaży ) Jedyne co wydaję to allegro jednak są to raczej groszowe sprawy. Mailing to też raczej własny czas niż pieniądze.
wycieczkizagraniczneEU Posted August 4, 2011 Author Report Posted August 4, 2011 serwer był zakupiony do innego projektu, sam skrypt portfolio napisałem sam i to niewielkimi nakładami czasowymi ( co więcej planuję go jeszcze rozbudować i udostępnić do sprzedaży ) Jedyne co wydaję to allegro jednak są to raczej groszowe sprawy. Mailing to też raczej własny czas niż pieniądze. Rozumiem. Cieszy mnie jednak, że Ci, którzy nie chcą wydawać na reklamę są już w mniejszości. (47,06%) A jeżeli chodzi o wymianę banerami na stronach domainerów, portfoliach.... Bylibyście zainteresowani?
administrator Posted August 4, 2011 Report Posted August 4, 2011 A jeżeli chodzi o wymianę banerami na stronach domainerów, portfoliach....Bylibyście zainteresowani? Zadam krótkie lecz konkretne pytanie i takiej też odpowiedzi oczekuje. Po co? Co masz na celu wymieniając się bannerami między 'portfolio' pomijając pokazanie że masz ekipę ziomków po fachu?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now