umberto 1,049 Report post Posted March 3, 2015 (edited) Dzisiaj przeprowadziłem gorące i konstruktywne (przynajmniej z mojej strony) rozmowy z 3 różnymi pracownikami az.pl aby wyjaśnić dlaczego we wniosku o wydanie kodu nie ma informacji, że aby takowy kod uzyskać to należy wysłać dodatkowo skan dowodu osobistego! 2 pracowników powiedziało "myśmy myśleli, że taki zapis tam jest"... a trzeci najbardziej rozgarnięty oznajmił mi, przeprosił i powiedział, że mam w 100% rację co zakomunikuje do władz he he he. To teraz tylko czekamy na efekty ich prac. No bo taki wniosek jak jest teraz z góry skazany jest na niepowodzenie to pytanie po co go wypełniać i wysyłać skoro i tak przyjdzie zwrotka o brak dowodu. Heh, Polska. przy okazji, jak okazywać skan dowodu osobistego: http://abywiedziec.info.pl/ochronadanychosobowych/ Niestety, skan dowodu trzeba wysłać, ponieważ może się okazać, że domena ma "nieprawidłowe" dane, np. ktoś nie chce podawać prawdziwych danych (typosquatter?), bo wystarcza mu e-mail, którym normalnie może transferować domenę. Ale NASK wymaga podania prawdziwych danych, tym bardziej, że dla osób fizycznych dla domen .pl są one i tak nieujawniane we whois. No i pobierając kod firma ma prawo sprawdzić, że pobiera go osoba uprawniona do zarządzania domeną - no tak, logiczne, przecież dziecko z gimnazjum nie wie jak poprosić mamusię o skan dowodu dla domeny zarejestrowanej na koncie na dane mamulki, nieprawdaż? Edited March 3, 2015 by umberto Share this post Link to post Share on other sites
PiotrSz 84 Report post Posted March 3, 2015 Pytanie, w takim razie po co w ogóle to wprowadzali? Mnie szczerze mówiąc bardzo tym zniechęcili - to znaczy odebraniem możliwości pobrania kodu authinfo do mojej domeny w momencie kiedy chcę to dokładnie zrobić, a nie kiedy akurat dostępny jest pracownik obsługi Az.pl. Gdzie tu logika? Chyba na próżno jej szukać. Myślę, że chcieli zarobić więcej zniechęcając klientów do transferów na zewnątrz pod wpływem promocji konkurencji. Zrobili, zauważyli, że zamiast zarabiać tracą i teraz móżdżą nad zmianą powrotną. Osoba decyzyjna słabo zna rynek najwidoczniej. Share this post Link to post Share on other sites