Jump to content

Wyklad Michała Plebana "Biznes zaczyna się od domeny"


Recommended Posts

Posted

Po obejrzeniu:

 

- Michał wspomniał, że jest tyko 10 domen jednocyfrowych i nie słyszał o ich sprzedaży, a przecież doskonale znane są: 0.pl, 1.pl, 7.pl

- Aż odwiedziłem notowania.pl w poszukiwaniu kolejnego serwisu z archiwalnymi sprzedażami. Tak jak myślałem chodziło o notowanie.pl.

- Krótkie info o planowanym wprowadzeniu mechanizmu sprzedaży udziałów w domenie. Ciekaw jestem rozwiązania.

- Pomimo iż 95% czasu zajmuje prezentacja dobrze znanych faktów (rozumiem, co też było widać po pytaniach, że prezentacja skierowana była także dla laików) gdybym miał ocenić na plus (warto przesłuchać) lub minus (nie warto) oceniłbym na plus.

Posted

Ciekawy wywiad i profesjonalne podejście.

 

Mi się natomiast rzuciło w oczy to, że Pan Michał mówił (32:10), że ważne są umiejętności negocjacyjne, a przy tym ocena potrzeby posiadanie danej domeny przez potencjalnego klienta, co może pozwolić na sprzedaż domeny o wiele drożej. Szkoda tylko, że serwis Aftermarket.pl nie pozwala ocenić właśnie tej potrzeby poprzez ukrywanie danych oferentów...

 

W dalszej części wywiadu (1:06:40) ktoś z uczestników wykładu poprosił o przekonanie go do tego, że warto wystawiać domeny na sprzedaż na Aftermarket.pl, zamiast tworzyć proste wizytówki "Domena na sprzedaż" z danymi kontaktowymi. Pan Michał odpowiedział, że szanse na sprzedaż domeny wystawionej na Aftermarket.pl wzrastają pięciokrotnie. Chciałbym zauważyć i powiązać tą kwestię z tym co napisałem wyżej. Być może szanse na sprzedaż za pośrednictwem Aftermarket.pl są wyższe, ale dzięki wystawieniu domeny na sprzedaż przez własną wizytówkę zawsze mamy wiedzę kto jest potencjalnym klientem i możemy ocenić jego potrzebę na posiadanie danej domeny, a przez to sprzedać tą domenę o wiele drożej. Natomiast przez Aftermarket.pl, które tą wiedzę i ocenę potrzeby potencjalnego klienta nam odbiera może się zdarzyć tak, że sprzedamy tą samą domenę temu samemu klientowi o wiele taniej... I mamy dwie strony medalu.

  • Like 3
Posted

Pytanie o wystawianie na AM lub minisite moim zdaniem bardziej było kolejną zaczepką tego gościa niż pytaniem.

Michau wspomniał właściwie tylko o statystykach a nie powiedział o bezpieczeństwie, mechanizmach, escrow itp. Tego w odpowiedzi zabrakło.

Posted

Ciekawy wykład. Jednak Michał mógł się bardziej wykazać znajomością case'u Ugotuj.to vs. UgotujTo.pl, gdyż to taki bardziej sztandarowy przykład i obecny na polskim rynku bardzo długo. Akurat obie domeny należą do Agory S.A. NIe wiem, czy .pl odkupili czy też zdążyli zarejestrować, tak czy owak .pl została później zarejestrowana niż .to.

Dobrze, że podkreślał, iż w kwestii zarobków z typo należy odseparować rynek amerykański od polskiego, bo to zupełnie inna liga.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.