yendo 3 Report post Posted November 22, 2011 (edited) Ja działam w AIP przy UMCS lublinJa akurat próbuje sklep z zabawkami i modelami RC rozkręcić zabawkidlasmyka.pl puki co średnio to idzie ale ciągle nad tym pracuje. że tak się wtrące.. zainteresuj się seo, głównie długi ogon by złapać trochę ruchu Edited November 22, 2011 by yendo Share this post Link to post Share on other sites
art08 5 Report post Posted November 29, 2011 interesuje sie interesuje ale póki co idzie mi to średnio uczę sie a po za tym mam świeżą domenę i nie mogę jej mocno pozycjonować żeby mnie wujek google nie odfiltrował na parę miesięcy tomon co do spotkań z " jakimś panem prezesem" to ten prezes często jest absolwentem zaraz po studiach po kilku szkoleniach i rozmowa jest luzik ale słyszałem ze w niektórych inkubatorach "prezesem" jest jakiś profesorek i to już z rozmową wygląda różnie ja byłem na rozmowie chwile pogadaliśmy co ja bym chciał jak to działa i podpisałem umowę ale słyszałem ze w niektórych inkubatorach trzeba składać niemal pełen biznes plan i po dwóch tygodniach dają odpowiedz ale to wyjątki. matthewue "Napisano pon, 21 lis 11 co macie wpisane jak wystawiacie fakture czy rachunek ? a to juz wiem, doczytalem. mnie interesuje wejscie w to. a co z podatkiem od rachunku lub faktury? jak to wyglada? ;] placi sie indywidualnie do u. skarbowego ?" ogólnie wszystko stoi na AIP w fakturach i w ogóle więc jeśli masz VAT do zapłacenia to odprowadzasz do AIP a oni do skarbówki ale w większości przypadków VAT masz na minusie (VAT z faktur kosztowych) więc nie płacisz a możesz sobie odjąć VAT od kupionych towarów, opłat za serwer, domeny, telefon (tylko doładowania na karte), sprzęt komputerowy i biurowy Jakby coś to pytajcie rzadko bywam ale jak juz jestem to staram sie na wszystko odpisać Share this post Link to post Share on other sites
plachcik 15 Report post Posted November 29, 2011 Jeżeli macie jakieś pytania to najlepiej spotkać się z dyrektorem danego Inkubatora Jestem właśnie po takiej rozmowie Share this post Link to post Share on other sites
tomon 134 Report post Posted December 1, 2011 Jeżeli macie jakieś pytania to najlepiej spotkać się z dyrektorem danego Inkubatora Jestem właśnie po takiej rozmowie mógłbyś napisać czego sie dowiedziałeś ciekawego a czego nie znajdziemy w sieci Share this post Link to post Share on other sites
plachcik 15 Report post Posted December 1, 2011 mógłbyś napisać czego sie dowiedziałeś ciekawego a czego nie znajdziemy w sieci Lepiej iść samemu osobiście na spotkanie i będziesz wiedział zdecydowanie więcej niż ja Ci napiszę Najważniejsze,że możesz normalnie pracować w innej firmie na umowę o pracę i działać sobie w Inkubatorze.Otrzymujesz także dostęp do pokoju konferencyjnego,którego możesz bez problemu używać do spotkań z partnerami biznesowymi.W ciągu miesiąca masz 2 godziny porad prawnych i darmowe szkolenia związane z biznesem . Share this post Link to post Share on other sites
IdeaConnect.pl 1 Report post Posted December 2, 2011 Jezeli masz ciekawy pomysl z zakresu IT i jestes chetny go realizowac polecam na poczatek znalezc firme, ktora bedzie sie z Toba rozliczac na zasadzie wyplaty zyskow - np. na umowe o dzielo, a gdy sie to oplaci przejsc do wlasnej dzialalnosci. AIP maja bardzo restrykcyjny system umow, ktory mocno ogranicza. Share this post Link to post Share on other sites
Mr.Tea 46 Report post Posted December 2, 2011 (edited) Jako, iż planuję otworzenie DG, rozważam również AIP. Właśnie z tego powodu udałem się dziś do regionalnego biura AIP. Postaram się przybliżyć Wam informację jakie uzyskałem. Działając w AIP, jesteśmy jakoby "częścią" Inkubatora. Otrzymujemy subkonto, na którym dokonuje się wszelkich rozliczeń. Nie legitymujemy się własną pieczątką, tylko pieczątką AIP. Faktury wystawiamy za pomocą programu online. Otrzymane faktury musimy co najmniej 1 w miesiącu dostarczyć do oddziału/centrali AIP. Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się również raz w miesiącu jako umowę o dzieło(dlatego nie ma zusu). Możemy zatrudnić pracowników, podwykonawców, na umowę o dzieło/zlecenie. Zakupów dokonujemy na AIP (ponieważ jesteśmy ich "własnością"). Miesięcznie opłacamy AIP w kwocie 250 zł brutto. W zamian "dostajemy" darmową księgowość. To tyle ogólnych informacji, teraz refleksje i opinie zebrane od uczestników AIP. Występują problemy z księgowością, gubią faktury, co jak wiadomo generuje tzw. wk*rw - trzeba odzyskiwać duplikaty. Sami jesteśmy zdani na działania marketingowe (które de facto są "wliczone" w działalność). Doszły mnie słuchy co do problemów ze sprzętem, który zakupimy za gotówkę (własną). Po zakończeniu współpracy, trzeba "odkupić" towar - jako, że należy on do AIP. Ogólnie cudów nie ma, niewątpliwym plusem jest fakt, iż możemy pracować na etat i jednocześnie prowadzić działalność. Dodajmy, że zgodnie z przepisami, gdy zwolnimy się z etatu, nie możemy wykonywać pracy dla poprzedniego pracodawcy, a przy AIP tak. Warto również pamiętać o zusie i ubezpieczeniu, osoby które ukończyły szkołę, bądź etat muszą opłacać składki. Większość wydaje mi się, że przytoczyłem. Dodaję, że jest to moja obiektywna ocena, która nie musi być w 100% zgodna ze stanem faktycznym. Po dokładne informację, proszę udać się do swojego regionalnego oddziału AIP. Jeżeli macie pytania to walcie, w miarę możliwości odpowiem. Edited December 2, 2011 by Mr.Tea Share this post Link to post Share on other sites
sebastian0000 177 Report post Posted December 2, 2011 Jako, iż planuję otworzenie DG, rozważam również AIP.Właśnie z tego powodu udałem się dziś do regionalnego biura AIP. Postaram się przybliżyć Wam informację jakie uzyskałem. Działając w AIP, jesteśmy jakoby "częścią" Inkubatora. Otrzymujemy subkonto, na którym dokonuje się wszelkich rozliczeń. Nie legitymujemy się własną pieczątką, tylko pieczątką AIP. Faktury wystawiamy za pomocą programu online. Otrzymane faktury musimy co najmniej 1 w miesiącu dostarczyć do oddziału/centrali AIP. Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się również raz w miesiącu jako umowę o dzieło(dlatego nie ma zusu). Możemy zatrudnić pracowników, podwykonawców, na umowę o dzieło/zlecenie. Zakupów dokonujemy na AIP (ponieważ jesteśmy ich "własnością"). Miesięcznie opłacamy AIP w kwocie 250 zł brutto. W zamian "dostajemy" darmową księgowość. To tyle ogólnych informacji, teraz refleksje i opinie zebrane od uczestników AIP. Występują problemy z księgowością, gubią faktury, co jak wiadomo generuje tzw. wk*rw - trzeba odzyskiwać duplikaty. Sami jesteśmy zdani na działania marketingowe (które de facto są "wliczone" w działalność). Doszły mnie słuchy co do problemów ze sprzętem, który zakupimy za gotówkę (własną). Po zakończeniu współpracy, trzeba "odkupić" towar - jako, że należy on do AIP. Ogólnie cudów nie ma, niewątpliwym plusem jest fakt, iż możemy pracować na etat i jednocześnie prowadzić działalność. Dodajmy, że zgodnie z przepisami, gdy zwolnimy się z etatu, nie możemy wykonywać pracy dla poprzedniego pracodawcy, a przy AIP tak. Warto również pamiętać o zusie i ubezpieczeniu, osoby które ukończyły szkołę, bądź etat muszą opłacać składki. Większość wydaje mi się, że przytoczyłem. Dodaję, że jest to moja obiektywna ocena, która nie musi być w 100% zgodna ze stanem faktycznym. Po dokładne informację, proszę udać się do swojego regionalnego oddziału AIP. Jeżeli macie pytania to walcie, w miarę możliwości odpowiem. Bardzo fajnie to wszystko przedstawiłeś, do tego wszystko co najważniejsze w jednym miejscu Dodałbym jako minus jedną rzecz - jak chcemy podpisać jakąś umowę to oczywiście robimy to w imieniu inkubatora i tutaj zaczynają się schody... Inkubator bardzo skrupulatnie analizuje każdą umowę i zdarza się że karze zmieniać połowe umowy a na to nie każda firma się zgodzi... Share this post Link to post Share on other sites
IdeaConnect.pl 1 Report post Posted December 2, 2011 (edited) Bardzo fajnie to wszystko przedstawiłeś, do tego wszystko co najważniejsze w jednym miejscu Dodałbym jako minus jedną rzecz - jak chcemy podpisać jakąś umowę to oczywiście robimy to w imieniu inkubatora i tutaj zaczynają się schody... Inkubator bardzo skrupulatnie analizuje każdą umowę i zdarza się że karze zmieniać połowe umowy a na to nie każda firma się zgodzi... do AIP co miesiac trzeba placic 250 zl i w zamian trzeba sie PYTAC o kazda umowe, niejasna jest kwestia majatkowych praw autorskich do naszych produktow i trzeba uzywac dedykowanego systemu ksiegowego. Zakladajac normalna dzialalnosc gospodarcza przez pierwsze dwa lata placi sie maly ZUS - na dzien dzisiejszy 366,63. Daje to pelnie mozliwosci do podpisywania sie swoja firma oraz wystawiania dowolnych umow. Zalozenie firmy jest banalnie proste: 1. rejestrujemy sie w systemie ePUAP: epuap.gov.pl/ 1a. potwierdzamy swoja tozsamosc w najblizszym urzedzie lub zusie 2. zakladamy swoja firme na firma.gov.pl 2a. czekamy (NIE MUSIMY - ALE WARTO) 1-2 dni na regon 2b. jesli checemy byc VATowcem idziemy do US zgodnego z naszym miejscem zamieszkania (nie zameldowania!), placimy 140 zl i rejestrujemy sie. Warto przemyslec czy chcemy byc VATowcem - w pewnych sytuacjach to sie oplaca w pewnych srednio raczej. 3. idziemy do ZUS podpisac deklaracje ZUS DRA (rejestrujac sie przez firma.gov.pl deklaracja sama powstaje - zglaszamy sie tylko ja podpisac). jak sie sprezymy to da sie to zalatwic za jednym wyjsciem z domu. ------- oplaty miesieczne: w zaleznosci od wydanej formy opodatkowania od kilku do 19% procent naszego dochodu jak dziala vat nie bede teraz tlumaczyl - powiedzmy, ze najczesciej jest "neutralny" no i ZUS jak nie macie w danym miesiacu dochodu to tylko ZUS Edited December 2, 2011 by IdeaConnect.pl Share this post Link to post Share on other sites
Mr.Tea 46 Report post Posted December 2, 2011 Mi właśnie w AIP brakuje niezależności. 250 czy 360 to już nie taka wielka różnica, gorzej z księgowością. Ciężko mi wyobrazić sobie, że latam ze wszystkim do AIP, mając jeszcze masę rzeczy z "firmą" i etatem. @IdeaConnect.pl bardzo fanie to przedstawiłeś. Share this post Link to post Share on other sites
plachcik 15 Report post Posted December 2, 2011 (edited) AIP maja bardzo restrykcyjny system umow, ktory mocno ogranicza. Dzięki za info . Edited December 2, 2011 by plachcik Share this post Link to post Share on other sites
sebastian0000 177 Report post Posted December 2, 2011 Ciężko mi wyobrazić sobie, że latam ze wszystkim do AIP, mając jeszcze masę rzeczy z "firmą" i etatem. Kolejny minus... Na własnym przykładzie opisze pewną sytuację - spóźniłem się z dostarczeniem kilku faktur do AIP w wyniku tego AIP zablokowało mi konto (subkonto) ! Co oczywiste doniosłem szybko te faktury ale AIP zażądał duplikatów wszystkich późno doniesionych faktur, no i musiałem "prosić" moich kontrahentów o duplikaty co oczywiście trwało dość długo a konto, mimo próśb nie zostało odblokowane do czasu doniesienia duplikatów ! Share this post Link to post Share on other sites
Mr.Tea 46 Report post Posted December 3, 2011 spóźniłem się z dostarczeniem kilku faktur do AIP w wyniku tego AIP Dalej działasz ? Podpisałbyś ponownie umowę z AIP? Share this post Link to post Share on other sites
siler 6 Report post Posted December 4, 2011 Jako autor tematu czuję się zobligowany do udzielania się tutaj Po kilkunastu miesiącach działania w AIP - odradzam współpracy z tą fundacją... Kto chce dowiedzieć się dlaczego, niech zadaje konkretne pytania w tym wątku, a postaram się odpowiadać na bieżąco. pozdr Share this post Link to post Share on other sites
plachcik 15 Report post Posted December 4, 2011 Jako autor tematu czuję się zobligowany do udzielania się tutaj Po kilkunastu miesiącach działania w AIP - odradzam współpracy z tą fundacją... Kto chce dowiedzieć się dlaczego, niech zadaje konkretne pytania w tym wątku, a postaram się odpowiadać na bieżąco. pozdr Pisz śmiało co Ci się nie podoba i dlaczego odradzasz ? Share this post Link to post Share on other sites
siler 6 Report post Posted December 4, 2011 Przede wszystkim zła obsługa prawna i księgowa + wiele ograniczeń np. w kwestii umów powyżej 10 000 zł plusy: - dobre na start, jeśli nie jesteśmy pewni jak wyjdzie własna działalność (max 6 miesięcy) minusy: - księgowość - obsługa prawna - ograniczenia plus/minus - współpraca z dyrektorem w danym pionie... u mnie jest akurat jest bardzo dobrze, ale są przypadki gdzie czekasz wiele dni na akceptację faktury, czy przelewu - współpracowałem z pionami, gdzie był taki problem Share this post Link to post Share on other sites
sebastian0000 177 Report post Posted December 5, 2011 Dalej działasz ?Podpisałbyś ponownie umowę z AIP? Działam, ale czekam aż umowa wygaśnie, nowej nie podpisze... Share this post Link to post Share on other sites
plachcik 15 Report post Posted December 5, 2011 (edited) Działam, ale czekam aż umowa wygaśnie, nowej nie podpisze... Przecież możesz złożyć "rezygnację" i kończysz współpracę . Z tego co pamiętam to jest miesiąc na wypowiedzenie . Edited December 5, 2011 by plachcik Share this post Link to post Share on other sites
sebastian0000 177 Report post Posted December 5, 2011 Przecież możesz złożyć "rezygnację" i kończysz współpracę . Z tego co pamiętam to jest miesiąc na wypowiedzenie . Tak, można zakończyć współprace w każdej chwili, z tym że jeszcze przez jakiś czas AIP będzie mi potrzebny Ale na pewno nie będę podpisywał nowej umowy (z tego co pamiętam to maksymalny czas takiej umowy to 2 lata, ale zawsze można iść do innego inkubatora i podpisać umowę na kogoś innego...). Share this post Link to post Share on other sites