Jump to content
AW

Ankieta - czy sposób parkowania domeny przekłada się na działania oferentów

Sposób zaparkowania domeny, a ilość transakcji bądź negocjacji  

13 members have voted

  1. 1. Czy dostrzegasz prawidłowość-ci, wg. których sposób "zaparkowania" domeny wpływa na ilość napływających ofert kupna bądź transakcji dla podobnych domen? (można zaznaczyć więcej niż 1 opcję)

    • Sposób zaparkowania domeny nie ma żadnego wpływu na działania oferentów.
    • Parkuję w NameDrive lub ParkingCrew, używając standardowego linka "na sprzedaż".
    • Parkuję w NameDrive lub ParkingCrew, używając spersonalizowanego linka "na sprzedaż", który kieruje oferenta do mojego serwisu lub np. AfterMarket.pl
    • Parkuję w Sedo. Nie sądzę, aby oferenci widzieli jakąkolwiek barierę w założeniu konta i złożeniu oferty w zagranicznym serwisie. Nie jest dla mnie problemem moderowany czat do negocjacji.
    • Nie używam parkingu. Kieruję domeny do Premium.pl, aby klient mógł w łatwy sposób złożyć wiążącą ofertę.
    • Nie używam parkingu. Kieruję domeny do AfterMarket.pl, aby klient w łatwy sposób prosto złożyć wiążącą ofertę.
    • Nie używam ani parkingu, ani giełd. Stosuję własny prosty "landing-page" FOR SALE, podając jedynie nr tel, mail, aby oferent jasno widział kluczowe informacje tj.: na sprzedaż + kontakt.


Recommended Posts

Czy ta ankieta się wyświetla? /test/

 

Edit: OK. Ankieta się wyświetla :) Zapraszam do udzielania odpowiedzi (można zaznaczyć więcej niż 1 opcję, choć w niektórych przypadkach wielokrotny wybór może oznaczać sprzeczność).

 

Jestem ciekaw Waszych odpowiedzi :)

Edited by AW
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez pol roku mialem bana na sedo, za dodanie domeny zwiazanej z nazwa miasta olimpijskiego i rokiem w ktorym odbedzie sie tam olimpiada, skierowalem po tym wszystkie domeny najpierw na namedrive a potem gdy oferty spadly prawie do 0 na strone z formularzem "domain for sale, make an offer" I powiem szczerze ze w porownaniu do tego co bylo przed tym jak domeny byly na sedo, to sprzedaz prawie nie szla. Na szczescie po wielu moich mailach w koncu zdjeli mi tego bana :) ale to bylo juz dosc dawno temu i teraz znacznie wiecej ofert dostaje na auctions godaddy.

Edited by 513581

Share this post


Link to post
Share on other sites

I powiem szczerze ze w porownaniu do tego co bylo przed tym jak domeny byly na sedo, to sprzedaz prawie nie szla.

To dziwne. Ja nie mam konta na sedo, nie chce mi się otwierać i przechodzić tej weryfikacji, a mam parę domen. KK pewnie już w ogóle musi być bardzo zdeterminowany żeby próbować taką domenę kupić. Więc jak widzę domenę zaparkowaną na sedo to automatycznie sobie myślę, że właścicielowi nie zależy na sprzedaży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zapomnij o tym ze sedo odpowiada za bezpieczenstwo transakcji co jest bardzo wazne dla obu stron.

Dlatego czesto KK woli jednak sie tam zarejestrowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ankieta jest bardzo ciekawa, choć może niezbyt rozbudowana, ale za to prosta, a temat wart rozważenia i to nawet bardziej niż pobieżnego. Nie wziąłem w niej udziału z uwagi na to, iż najchętniej wybrałbym opcję "inne" lub "eksperymentuję", której nie ma w ankiecie, za co oczywiście żadnego żalu do jej autora nie mam. Chcąc uniknąć sprzecznych odpowiedzi, naświetlę moją sytuację.

 

Utrzymuję domeny na premium.pl i tam je parkuję (od niedawna wszystkie) korzystając jedynie z opcji formularza bez wystawiania domen na giełdę.

 

Uważam, że jednym z atutów takiego rozwiązania jest możliwość pozostawania nieco w ukryciu z domenami, czyli odcinana się od "gry w otwarte karty". Tym bardziej, że sam nie znam jeszcze do końca zasad gry. Wiem które to jokery, ale pełnej talii od 2 już tak łatwo nie posortuję. Mogą być różne metody wpływania na domainera, jeśli ktoś umie wykorzystać jego słabości i wie jakie domeny posiada. Przyjęcie takiej strategii może się odbywać kosztem zmniejszenia ofert D2D.

 

Do wczoraj tak nie było, bo parkowałem większość z moich domen na sedo.

 

Paradoksalnie parkowanie na sedo uważam za dobre rozwiązanie. Może nie dla każdego, a dla mocnych graczy, a więc takich, którzy liczą na zapytania od firm w których min. jedna osoba zna angielski i potrafi założyć konto na sedo.

 

Najbliższą mi odpowiedzią jest ta ostatnia, czyli:

 

Nie używam ani parkingu, ani giełd. Stosuję własny prosty "landing-page" FOR SALE, podając jedynie nr tel, mail, aby oferent jasno widział kluczowe informacje tj.: na sprzedaż + kontakt.
i chyba taką strategię przyjmę, o ile znowu mi coś innego nie przyjdzie do głowy. Te rozwiązanie jest o tyle dobre, że pozwala klientowi od razu skontaktować się bezpośrednio z nami, nawet bez - może często kłopotliwego - wypełniania formularza. Świetność parkingów już raczej za nami, dlatego na obecną chwilę uważam, że najlepiej albo podać kontakt, albo zagospodarować domenę.

 

Z pierwszą odpowiedzią się w 100% nie zgadzam, ale...

 

...rzeczywiście coś w tym jest, że oferenci w zasadzie nie powinni zwracać uwagi na to co pod domeną się dzieje w danym momencie. Jednak opakowanie w marketingu i działaniach sprzedażowych to ważna kwestia i domena, jako jeden z produktów, też łatwiej się powinna sprzedać w dopasowanym opakowaniu. Tu opakowaniem jest sposób parkowania (w tym jego brak) domeny, czyli meritum tej ankiety. Moim zdaniem sposób parkowania ma wpływa na to ile i jakich ofert otrzymujemy na nasze domeny. Póki co nie mogę tego poprzeć liczbami, ponieważ moje obserwacje trwają zbyt krótko i były by obarczone zbyt dużym błędem statystycznym (kilkuletnie dostarczyłby by zapewne dość precyzyjnych wyników)...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

opcja z własną stroną i formularzem kontaktowym z opcją konieczności podania przez KK adresu email daje nam szanse dowiedzenia się czegoś o kliencie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exallwave,

 

Dzięki za merytoryczny komentarz. Zapraszam pozostałych domainerów do wyrażenia opinii.

W tym kontekście przedstawienie własnych strategii nie niesie raczej żadnych zagrożeń pod względem konkurencyjności czy jakimkolwiek innym, a zagadnienie uznaję za ważne - zaraz po jakości domeny, to w mojej ocenie jedna z ważniejszych (a może najważniejsza?) kwestia determinująca ilość sprzedaży (od razu zaznaczam, że z dużym "ALE" w postaci wielu uwarunkowań).

 

Dodam, że z mojej strony ankieta nie jest pytaniem/chęcią poznania opinii dla samego siebie, gdyż ja mam w tym temacie bardzo konkretne zdanie.

 

Ankieta - istotnie - uproszczona, aby nie odstraszać :) Komentarze tj. Kolegi Exallwave mile widziane. ~AW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×