damien 215 Report post Posted August 18, 2016 Jest szansa, by to zrobić?Przydałaby się taka funkcja, by nie trzeba było zapewniać klienta, że na pewno przedłużymy z nim umowę dzierżawy na kolejny okres. Share this post Link to post Share on other sites
nowicjusz 10 Report post Posted August 19, 2016 Wg. mnie to będzie tylko "kruczek" w umowie - jak to sobie wyobrażasz? klient dzierżawi, zaczyna promować a ty mu z dnia na dzień mówisz sorry ale wolę sobie coś postawić sam na tej domenie i odpinam jutro? Share this post Link to post Share on other sites
damien 215 Report post Posted August 19, 2016 To nie tak. Klient dzierżawi domenę tak długo, jak będzie ją opłacał.Miałoby to zapobiec obawom klienta o taki scenariusz, jak przedstawiasz: klient płaci przez rok czy dwa, wypromuje domenę, a po zakończeniu okresu dzierżawy abonent domeny umowy nie przedłuża i postanawia postawić pod tym adresem swoją stronę albo wydzierżawić komuś innemu. Share this post Link to post Share on other sites
nowicjusz 10 Report post Posted August 19, 2016 No to całkiem odwrotna sytuacja - sorry Share this post Link to post Share on other sites
BizM 18 Report post Posted August 19, 2016 Praktycznie, to niewiele by się zmieniło, poza kilkoma aspektami technicznymi. Klient klika przycisk wydzierżaw domenę. System powiadamia właściciela domeny o zdarzeniu i prosi o jego akceptację lub odrzucenie. Właściciel akceptuje. I gotowe. Mogłaby być też udostępniona możliwość negocjacji miesięcznej opłaty. Po zaakceptowaniu klient mógłby dysponować domeną, do póki opłacałby abonament, wtedy system automatycznie przedłużałby dzierżawę. Gdyby klient nie opłacił dierżawy na czas, to oczywiście mógłby być jakiś margines, np. dodatkowe 14 dni (więcej raczej nie miałoby sensu, bo zrobić przelew to jest kwestia max dwóch, trzech dni). Do klienta byłyby wysyłane powiadomienia mailowe o konieczności opłacenia domeny. Po 7 dniach doszłyby powiadomienia smsowe. Gdy klient nie płaci i nie powiadamia właściciela domeny w czasie tych 14 dni o jakiś problemach, prosząc o dodatkowy czas na opłatę (właściciel domeny miałby możliwość automatycznego przedłużenia tego czasu, tak jak to jest w przypadku sprzedaży domen), to umowa zostałaby rozwiązana. Klient musiałby uregulować koszty opłaty za dzierżawę do momentu rozwiązania umowy. Inna możliwość jest taka, że w ciągu 7 dni po terminie opłaty dzierżawy, dostawałby powiadomienia mailowo, gdyby wpłata nie wpłynęła w ciągu tych 7 dni, to usługa dzierżawy zostałaby zawieszona na kolejne 7 dni i wtedy klient dostawałby smsowe powiadomienia o konieczności opłaty oraz, że umowa zostanie definitywnie rozwiązana, gdy w ciągu tych kolejnych 7 dni nie ureguluje należności. Gdyby klient zrezygnował z dalszej dzierżawy a powiadomił o tym właściciela, gdy nie minął czas opłacenia dzierżawy, to klient nie ponosiłby żadnych dodatkowych kosztów. "Giełda" oczywiście pobierałaby prowizję od dzierżawy. Share this post Link to post Share on other sites
nowicjusz 10 Report post Posted August 20, 2016 proponuję: 7dni maile 7 dni sms potem 7 dni telefony 7 dni listy polecone 7 dni pukanie do drzwi 7 dni poszukiwania gdzie abonent się wyniósł , powtórka pętli na nowy adres na koniec kopniak w zadek Share this post Link to post Share on other sites
BizM 18 Report post Posted August 20, 2016 (edited) To była propozycje, ale rozumiem, że sam fakt przypominania o opłaceniu dzierżawy lub raczej zaproponowana forma (albo jedno i drugie) mogę budzić pewien rodzaj "entuzjazmu". Każdy ma swoje zdanie. Ustosunkowałeś się do mojego, więc może wyjaśnij, dlaczego tak uważasz, bo tego nie zrobiłeś i zaproponuj bardziej efektywne rozwiązanie? Chętnie poczytam. Edited August 20, 2016 by BizM Share this post Link to post Share on other sites
BigDomains 31 Report post Posted August 21, 2016 Jest szansa, by to zrobić? Przydałaby się taka funkcja, by nie trzeba było zapewniać klienta, że na pewno przedłużymy z nim umowę dzierżawy na kolejny okres. przeciez tak to wlasnie dziala, http://pomoc.aftermarket.pl/article/AA-00954/71/Czym-r%C3%B3%C5%BCni-si%C4%99-dzier%C5%BCawa-od-sprzeda%C5%BCy-na-raty-dzier%C5%BCawa-i-sprzeda%C5%BC-poprzez-stron%C4%99-gie%C5%82dy.html - wydzierzawiajacy nie ma mozliwosci wypowiedzenia umowy. Share this post Link to post Share on other sites
damien 215 Report post Posted August 21, 2016 Faktycznie, nie widziałem wcześniej opcji dzierżawy bezterminowej. Thx. Share this post Link to post Share on other sites
BizM 18 Report post Posted August 21, 2016 (edited) przeciez tak to wlasnie dziala, http://pomoc.aftermarket.pl/article/AA-00954/71/Czym-r%C3%B3%C5%BCni-si%C4%99-dzier%C5%BCawa-od-sprzeda%C5%BCy-na-raty-dzier%C5%BCawa-i-sprzeda%C5%BC-poprzez-stron%C4%99-gie%C5%82dy.html - wydzierzawiajacy nie ma mozliwosci wypowiedzenia umowy. Brawo za czujność. Edited August 21, 2016 by BizM Share this post Link to post Share on other sites
Guest Lateralus Report post Posted August 21, 2016 Dzierżawię domeny na Premium.pl i mam taką informację w panelu: "Właściciel domeny nie może anulować ustalonego okresu dzierżawy." a zaraz obok tego mam: "Pozostało miesięcy 14" Pytałem o możliwość dzierżawy bezterminowej ale w odpowiedzi dostałem informację, że dzierżawa może być ustalona tylko do końca aktualnego okresu rozliczeniowego. To jak to w końcu jest? Share this post Link to post Share on other sites