friedman 0 Report post Posted January 14, 2014 (edited) Witajcie! Czy ktoś z Was spotkał się na hostingu Aftermarket ze zjawiskiem, że używając Waszego konta ktoś obcy w krótkim czasie rozesłał 1000+ maili (czyli spam) i konto zostało zablokowane na SMTP (Outlook nie potrafi wysłać maila w ogóle - bez wskazania błędu, Roundcube z kolei wywala błąd 435)? Już drugi (trzeci - o czym za chwilę) raz w krótkim czasie mamy taką sytuację, że ktoś włamuje się w ten sposób na jedną z naszych skrzynek. Za pierwszym razem support dość szybko odpowiedział, że użyto prawidłowego jednego z naszych loginów i hasła i faktycznie rozesłano tak maile. Nastąpiła zmiana haseł i wczoraj w dzień ponownie, tym razem z innego loginu, ktoś rozesłał 1000 maili - tym razem wszystkie nasze domeny przypisane do konta hostingowego zostały zablokowane na SMTP. Zgłoszenie do supportu pozostaje bez żadnej reakcji, mimo błagalnych próśb (wyłączony email to dla nas tragedia w firmie). Co więcej, rano odczytujemy kolejny komunikat, że w nocy ponownie ktoś użył naszego loginu i hasła do rozesłania 1000 maili (hasła kolejny raz były zmieniane i nastąpiło to po zmianie, a w dodatku my nie mieliśmy możliwości wysyłki nawet jednego maila, tymczasem w nocy ktoś rozsyła przez SMTP Aftermarketu ich cały 1000)... Sprawa jest dla mnie zagadkowa. Chcę dowiedzieć się, gdzie jest dziura i w jaki sposób ktoś otrzymuje możliwość spamowania z naszej domeny. W dodatku chcę samemu odzyskać możliwość wysyłania maili, ale support pozostaje głuchy. Kontaktu telefonicznego nie ma - wiedziałem o tym, decydując się na Aftermarket (Dropped), bo miał świetne recenzje, ale wygląda, że jest coraz gorzej. W dodatku w panelu adm ciągle jako główny wisi link do Squirrelmaila, którego nie wspierają. Czy jest na sali ktoś, kto miał podobne przygody? Może temu jakoś zaradził? Z góry dzięki! Maciek Edited January 14, 2014 by friedman Share this post Link to post Share on other sites
szogun 633 Report post Posted January 14, 2014 Pewnie masz zainfekowany serwer, podłącz się do niego oraz przeszukaj pliki po dacie ostatniej modyfikacji. 1 Share this post Link to post Share on other sites
friedman 0 Report post Posted January 14, 2014 Dzięki za radę! Trochę tych plików tam jest... Ale dziwię się, że serwer sam nie przesiewa antywirem. Share this post Link to post Share on other sites
friedman 0 Report post Posted January 14, 2014 A wie ktoś, czy da się z poziomu administratora konta hostingowego zdjąć blokadę na SMTP? Share this post Link to post Share on other sites
szogun 633 Report post Posted January 14, 2014 (edited) A wie ktoś, czy da się z poziomu administratora konta hostingowego zdjąć blokadę na SMTP? Nie da się. Edited January 14, 2014 by szogun Share this post Link to post Share on other sites
friedman 0 Report post Posted January 14, 2014 To kiepsko... coś kojarzę, że kiedyś na tym forum był ktoś z Dropped.pl. Czy nadal jest, nie wiecie? To lekko upierdliwe z mojej strony, ale też nie uśmiecha mi się czekać na jakąkolwiek odpowiedź kilka dni, podczas gdy nie możemy prowadzić normalnej korespondencji z naszymi klientami. To staje się niepoważne. Share this post Link to post Share on other sites
mindryl 43 Report post Posted January 14, 2014 A jaki teraz jest tam limit na wysłane maile, bo kiedyś gdy pytałem to był limit 100/dobę Dobrze by tu ktoś z supportu am się wypowiuedział jednoznacznei na ten temat. Share this post Link to post Share on other sites
friedman 0 Report post Posted January 15, 2014 (edited) Żeby ten support w ogóle się na jakiś temat wypowiadał. Trzeci dzień nie mogę się doprosić o odblokowanie SMTP na kilku firmowych domenach. Dla mnie to są kpiny... Jeśli support Aftermarketu nie zareaguje dzisiaj konkretnym działaniem, to z wielką przykrością będę chyba musiał pożegnać się z państwem, chociaż będzie to (przenosiny) dla nas również upierdliwa sprawa. Szczególnie mnie to boli, że po numerach ticketów w supporcie hostingu wnioskuję, że dziennie mają ledwie kilka (max -naście) zgłoszeń, w tym część to automatyczne wiadomości systemu, jak w naszym przypadku. Edited January 15, 2014 by friedman Share this post Link to post Share on other sites
pshemec 100 Report post Posted January 15, 2014 To kiepsko... coś kojarzę, że kiedyś na tym forum był ktoś z Dropped.pl. Czy nadal jest, nie wiecie? To lekko upierdliwe z mojej strony, ale też nie uśmiecha mi się czekać na jakąkolwiek odpowiedź kilka dni, podczas gdy nie możemy prowadzić normalnej korespondencji z naszymi klientami. To staje się niepoważne. Z tego powodu polecam korzystać ze sprawdzonych hostingów ( na pewno droższych ) - np OVH. Share this post Link to post Share on other sites
szogun 633 Report post Posted January 15, 2014 (edited) Z tego powodu polecam korzystać ze sprawdzonych hostingów ( na pewno droższych ) - np OVH. Akurat hosting w OVH od tego w AM "niczym" się nie różni oprócz większego limitu na wysyłane maile (w kontekście problemu), z tego co pamiętam ok. 5000 w ciągu 24h. Support w OVH nie diagnozuje problemu (!), a wydaje mi się, że właśnie autorowi na tym zależy. Edited January 15, 2014 by szogun Share this post Link to post Share on other sites
friedman 0 Report post Posted January 15, 2014 @pshemec - dzięki za sugestię. OVH nie jest wiele droższy, patrząc na ceny pakietów, a patrząc na parametry jest dużo tańszy, tylko sęk w tym, że z usług Aftermarket (domenowych) korzystałem od dawna, z hostingu też już jakiś czas, więc wydawało mi się właśnie sprawdzone. @szogun - w zasadzie tak - jeśli diagnoza ma prowadzić do rozwiązania problemu, to tak. Ale w ogólności zależy mi na bezproblemowym działaniu. 3-dniowy brak dostępu do SMTP, niezależnie od przyczyny, to dla mnie dramat. Brak antywira na hostingu, o czym dowiedziałem się wczoraj, również. Jednak jako laika najbardziej obchodzi mnie niezawodność - sprawy techniczne zostawiam fachowcom. Także łapię sie pod to również diagnostyka. Share this post Link to post Share on other sites