Jump to content

shambhala

Użytkownik
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About shambhala

  • Rank
    Nowy
  1. My tu gadu gadu, pitu pitu, a ja właśnie sprzedałem jedną moją .co za 1720 zł. Podzielam zdanie Alexisa. Rynek spekulacyjny jest mocno zmienny, burzliwy, że użyję słów Druckera. Ponadto, za parę lat comy, ply nie będą miały już takiej wartości. ".Co" jest tylko jaskółką zmian. Wejdą nowe rozszerzenia. Uważam, że to początek urealnienia wartości domen i koniec lewarów i tysiąckrotnych zysków... Krótki test: Wybierz najlepszą domenę dla swojego nowego biznesu - np.: punktu ksero: 1. ksero.co 2. najtanszekserowwarszawie.pl - bo inne pl'e są już zajęte...
  2. Staram się zawsze na biznes patrzeć obiektywnie. I mam wrażenie, że z ".co" jest coś na rzeczy - sprzedaż idzie ciągle ładnie, aftermarket jeszcze chaotyczny, ale już wyłaniają się cyfry. Jeszcze parę miesięcy i będzie nieźle.
  3. cd. unity.co 12500 bankers.co 10000 diapers.co 5200 hgh.co 5100 Spark.co 5050 platinum.co 4511 good.co 3110 Yellowstone.co 3100 mexi.co 3000 chairs.co 2025 vitamin.co 1510 niagara.co 1400 elevator.co 1251 appraisals.co 1125 alarm.co 935
  4. .CO Sales to date: o.CO - sold for $350 000 to OverStock.com e.CO - sold for $81 000 and is now back up on sale for a whopping $500 000 Taobao.CO - sold for $31 500 Property.CO - sold for $25 600 MySpace.CO - sold for $25 000 Cruise.CO - sold for $25 000 – by Mike Mann Vehicles.CO - sold for $18 500 DressUpGamesForGirls.co - sold for $15 000 Unity.co - sold for $12 500 Shipping.CO - sold for $11 000 Caribbean.CO - sold for $10 610 Bankers.co - sold for $10 000 PayDayLoans.CO - sold for $9 375 Chi.CO - sold for $7 110 PayDayLoan.CO - sold for $6 425 Gei.co - sold for $6 200 Nos.CO - sold for $6 110 163.co - sold for $5 778 Signs.CO - sold for $5 600 Guru.CO - sold for $5 310 Diapers.co - sold for $5 200 HGH.co - sold for $5 100 Spark.co - sold for $5 050 CityJobs.co - sold for $4 600 Platinum.co - sold for $4 511 Secure.CO - sold for $4 350 Doc.CO - sold for $4 100 BioDiesil.co - sold for $3 810 VacationRentals.co - sold for $3 700 Dedicated.co - sold for $3 600 Gamers.co - sold for $3 600 Fias.co - sold for $3 600 Tshirt.co - sold for $3 600 Flying.co - sold for $3 500 by Mike Mann National-Lottery.co - sold for $3 300 Tshirts.co - sold for $3 310 Airporttransfers.co - sold for $3 200 Good.co - sold for $3 110 ChristChurch.co - sold for $3 100 RRR.co - sold for $3 100 VIPs.co - sold for $3 100 Insulation.co - sold for $3 100 YellowStone.co - sold for $3 100 HolloweenCostume.co - sold for $3 099 Mexi.co - sold for $3 000 ProActive.co - sold for $2 995 T-shirts.co - sold for $2 900 OOO.co - sold for $2 900 Smith.co - sold for $2 750 NaturalGas.co - sold for $2 550 Mercardo.co - sold for $2 550 Complaints.co - sold for $2 550 BoaterExam.co - sold for $2 550 Economist.co - sold for $2 550 TouchScreens.co - sold for $2 500 Nate.co - sold for $2 300 OfficeFurniture.co - sold for $2 250 Center.co - sold for $2 150 IRA.co - sold for $2 150 360.co - sold for $2 150 Globo.co - sold for $2 050 ExchangeRates.co - sold for $2 050 Chairs.co - sold for $2 025 Bonus.co - sold for $2 000 Pillows.co - sold for $1 800 FreeCredit.co - sold for $1 650 Comparison.co - sold for $1 592 Bombay.co - sold for $1 560 Customer.co - sold for $1 550 Pinnacle.co - sold for $1 550 GeorgiaRealEstate.co - sold for $1 550 Tire.co - sold for $1 550 Worth.co - sold for $1 550 Vitamin.co - sold for $1 510 Abel.co - sold for $1 470 Niagra.co - sold for $1 400 Handyman.co - sold for $1 350 Communicate.co - sold for $1 350 Addiction.co - sold for $1 300 Elevator.co - sold for $1 251 Acid.co - sold for $1 250 Herbal.co - sold for $1 202 CasinoOnline.co - sold for $1 200 Car-Insurance.co - sold for $1 200 – First Hyphenated .CO sale Alfres.co - sold for $1 150 Appraisals.co - sold for $1 125 Duo.co - sold for $1 161 Cycles.co - sold for $1 150 Estate.co - sold for $1 100 Purse.co - sold for $1 060 Probate.co - sold for $1 060 TVAdvertising.co - sold for $1 025 Italia.co - sold for $1 025 Developers.co - sold for $1 001 Baker.co - sold for $1 000 Ace.co - sold for $1 000 Alarm.co - sold for $935 Aviation.co - sold for $925 Smart.co - sold for $905 SOS.co - sold for $875 Cookware.co - sold for $725 Christianity.co - sold for $725 Arsenal.co - sold for $660 CarGlass.co - sold for $645 Allergies.co - sold for $625 Fairfax.co - sold for $625 5173.co - sold for $611 snowboarding.co - sold for $510 BidRivals.co - sold for $499 HomeInsuranceQuotes.co - sold for $217 PKV.co - sold for $195 StAugustine.co - sold for $125 Entertaining.co - sold for $101 Nao.co - sold for $52 ManagedCare.co - sold for $50
  5. Zysk średnio 20.000% Czyli klapa totalna
  6. To notowania z SEDO? Co do aukcji od 1 zł - to chyba jakiś przewał
  7. Zgodzę się z tym artykułem, o dziwo, ponieważ dokładnie tak to wygląda, gdy fanboysi chcą na nowych rozszerzeniach SZYBKO zarobić MILIONY $$$. Jednak niezwerbalizowane przesłanie powyższego artykułu jest MYLNE, ponieważ prowadzi od do wniosku, że na nowych rozszerzeniach nie funkcjonują strony i że domeny się nie sprzedają w ogóle. To przegięcie, uogólnienie i nieprawda. I tego nie trzeba specjalnie udowadniać. Warto zerknąć choćby na historię licytacji na SEDO. Reszta - jw. w moich postach. Mógłbym też wkleić kilka ciekawych artykułów o psychologii "spóźnionych kupców", którzy sporo wysiłku wkładają w dewaluację wartości tego, czego nie zdążyli kupić. Ale o tym cicho-sza, bo .CO jest do niczego.
  8. Są branże, które mocno się rozwijają i brakuje dla nich domen. .co nie równa się bz i cc - to chyba jasne. Wystarczy popatrzeć na statystyki. Poza tym, o tym własnie mówię: czy "może tak, może nie" oznacza, że .co są do niczego? I do końca świata .com'y będą drożały w nieskończoność? Mocno wątpię.
  9. Ja myślę, że rzeczywistość domenowa jest tak bogata, że można obronić wszystkie postawione tezy. Nawet przeciwstawne. Wskazujesz na cybersquating - tego nie trzeba rozwijać. To oczywiste jest. Na marginesie - dlaczego firmy wolą mozolnie budować nową markę pod oryginalną domeną .com? Bo domena generyczna .com kosztowałaby tyle co cały budżet na projekt lub więcej. To chyba lekko niezdrowe. Ale poza patologią cybersquatingu są też miliony generyków. I to mocno obleganych generyków: lekarze, branża gsm, adwokaci, komputery, agd, turystyka, itp. Napisz mi teraz proszę, że domenę np.: "adwokaci.co", "sopot.co", "motocykle.co", "nieruchomosci.co" sprzedasz ze stratą, przy inwestycji 100 zł na rok. Proszę Cię. Wy tu wieścicie straty, pesymiści. Ja wieszczę zyski, ale nie takie jak przy równorzędnych .pl i .com, ale ciągle ZYSKI ! Może nie od razu i nie za każdym razem. To oznacza, że .co nie jest całkiem do bani w rękach inteligentnego inwestora. Nie popadajmy w skrajności: z euforii po awersję. Kasa jak prawda - leży po środku.
  10. "a z kolei .co od .com dzielą lata świetlne które jest intuicyjne " Zgadza się - na razie. Pamiętam jak na targach Infosystem w 1994 roku pewien gość żarliwie przekonywał mnie, żę w Polsce nie przyjmą się kody paskowe na produktach. )) J"eżeli ktoś posiada wartościowy content to ma TM. Spróbuj postawić mashable.co czy twitter.co i zobaczysz jak szybciutko bedziesz musiał ją oddać. Idac dalej ...jaki klient zarezerwuje .co podczas gdy odruchem Pawłowa jest wpisywanie anglojezycznych słów .com ?" Pomyślmy logicznie: czy to nie będzie oznaczać, że będzie ssanie na .co? Im więcej korporacji odzyska .co, tym lepiej dla .co. "Trzeba lub nie (patrz wyżej) ...TM zostaną odebrane, spora część ruchu pochodzi z wyszukiwarek nie z palca a do tego dodaj fakt że anglojęzyczny internauta machinalnie wpisze .com, wiec nawet ten ruch z palca bedzie marginalny." Na początku z pewnością pewnością machinalnie. Czy są jakieś rozszerzenia, które wpisujesz 100 %machinalnie? Na rozszerzenia zwraca się coraz większą uwagę, bo brakuje słówek. Znaczenie rozszerzeń rośnie. "Ci polacy co kojażą te słówka wiedzą że Commercial używa synonimu COM, Corporate synonimu CORP, Cooperation synonimu COOP a Computers synonimu COMP (lub po polsku komp / kompy). Te skróty &Co z .CO mają niewiele wspólnego, tym bardziej w Polsce gdzie już lepiej chyba przyjeła by się końcówka .SP.Z.O.O " To słaby argument. Polacy, którzy używają komputerów i internetu dadzą radę ze skojarzeniem "Zasada jest taka że .co to końcówka a nie domena. Domena powinna być przede wszytskim łatwo zapamietywalna, a końcówka czy ma 2 czy 3 litery ...to chyba nie problem. Tych omen za $5 mln nie jest wiele a $50K za .co jest nieporozumieniem." Chodziło mi tu o pokazanie skali. Czas pokaże. "Sukcesem domeny .com jest to że przejmowali ją od samego początku klienci końcowi i tworzyli treść. Powstawały strony, popularyzował się internet i domena .com jest ZAGOSPODAROWANA. Wszystkie inne końcówki poza ccTLD (z wykozystaniem w danych krajach) zostają wykupywane do spekulacji. Zobacz ile domen .EU / .TV / .NET / .ME / .IN / .CM etc etc etc ....siedzi na parkingach. Zobacz kto wykupił i kto kupuje .CO ....klient końcowy czy domainer lub wanna-be domainer?" POCZEKAJMY - MINĄŁ MIESIĄC! "Nie bedzie treści = nie bedzie popularyzacji , a co za tym idzie klient i tak wybierze albo ccTLD albo sztucznie stworzone słowo z .com jako najbardziej spopularyyzowaną końcówkę." POCZEKAJMY ... Tak samo .TV / .ME / .MOBI / .TEL ..i co to zmienia? Poza medialnymi tresciami na .TV reszta końcówek ledwo dyszy Jaki rynek? Domeniarze są podłączeni do laptopw prawie 24/7 ....wiec na kogo liczysz ? Na Kowalskiego ktory nie rozróznia jeszcez .pl od .waw.pl ? Czy przekonasz że jego firma bedzie miała na końcu CO? np. LICZĘ NA KORPORACJE - KLIENTÓW FINALNYCH, którzy uaktywniają się w IV kw. Wtedy wydają pieniądze na rozwój - nie wiedziałeś? - okna.co ..co? jakie co? - co co? ..no nic "okna.co" - jakie "okna.co" ...no właśnie to - okna.to? ...nie TO tylko CO! - to znaczy COM? ..nie COM tylko CO - jak to "tylko co"? no okna.com ...jajco Co to za argument? Przechlałem .com zarobił ? "Każdy ma swoje zdanie i nie jestem bliski przekonywać nikogo. Ba ....im wiecej ludzi inwestuje w .co tym mniej inwestuje w tzw established extensions. Pewnie parę domen zostanie przekute w konkretny serwis, na pewno słowa hiszpańskie bedą popularne ale reszta KK wybierze domeny w stylu web 2.0 , nazwy sztucznie stworzone na (jak już wspomniałem) established extensions. Przyjrzyj się tym nazwom i odpowiedz sobie dlaczego te firmy nie kupują domen generycznych po $5 milionów. Ba ..przejrzyj Polskie startupy i odpowiedz sobie dlaczego powstają na takich nazwach jak:" Mam Ci podać nazwy, aby pokazać Ci, które serwisy KUPIĄ rozszerzenie.co? weźmy np.: travelpoland.com "Jedno za to trzeba przyznać że Neustar i Arcelandia pracują nad marketingiem tej końcówki: video ...parę firm wydało trochę gotówki na przekierowania, tak jak to zrobił Overstock z o.co video video czy Twitter z t.co ...ale reszta zawiśnie na parkingach. I nic tej końcówce nie pomoże dopóki masowo nie będą umieszczane na nich serwisy / wartosciowe treści. A na to się (ze wzgledu na masowe parkowania tych domen) nie zanosi. " Na razie jest więcej .com'ów i pl'ów na parkingach od .co. a jednak to gwiazdy. Do takiej dyskusji potrzeba statystyk. Tych jeszcze nie ma. DLATEGO POCZEKAJMY. Kilka przeżytych lat nauczyło mnie, że rynek jest bardzo zmienny. Nie ma constansów. Kto dziś buduje biznes na sztywnych regułach z wczoraj, jutro może go nie mieć. Prawie pół bańki sprzedanych domen i nie będzie na nich serwisów? Cmon...
  11. Przeczytałem wiele Waszych postów dotyczące domen .co. - trochę mnie dziwi skrajny sceptycyzm obecny tu i ówdzie, bez argumentów na poparcie tezy. Moje wnioski: 1. Przede wszystkim rozszerzenia cm, cn itp. dzielą lata świetlne od .co, które jest intuicyjne. 2. Jeśli chodzi o słowa anglojęzyczne - myślę, że sprzedaż będzie się dobrze rozwijała chociażby dlatego, że właściciele serwisów na ".com" będą chcieli dokupić ".co" jako typo lub po prostu, żeby nie łyknęła tego konkurencja. To nakręci ceny. Ale nie do poziomu .com - choć te są już mocno przesadzone. Klienci Finalni to ostateczni "konsumenci" domeny - to biznesmeni, nie frajerzy. Nie będą przepłacać za .com, skoro tańsze jest .co. Może to lekko zatrząść cenami .com. i będzie to zdrowe. 2. Jeśli chodzi o nazwy/słowa polskie - są serwisy i strony polskie oparte na .com - wówczas patrz wyżej. Trzeba kupić, zanim to zrobi konkurencja. 3. Polskie .co - tu ostrożnie, ale na krótkie słówka można postawić. Polacy rozumieją Commercial, Corporate, Cooperation, Computers, etc. Mamy Levis&co, Pepisi&co. Jeśli jest krótko i generycznie - czemu nie? 4. Zasada jest taka im krótsza domena tym lepiej. co jest krótsze niż com. Dlaczego W DŁUGIM OKRESIE co ma być gorsze niż com? Spójrzmy na to w terminie 5-10-15 lat. Jeśli nie pojawią się kolejne rozszerzenia burzące zastały układ, "co" będzie rosło w siłę. Przecież przedsiębiorcy będą kupowali TAŃŚZE DOMENY do swoich NOWYCH SERWISÓW. Do serwisów jutra, o których jeszcze nam się nie śni. Może za 10 lat nie będzie twittera, a będą inne serwisy. Jakie domeny kupią NOWI na rynku? .COM za 5 mln dolarów, czy CO za 50 000 dolarów? Reszta jest kwestią popularyzacji rozszerzenia w mediach. 5. Kolumbię i język hiszpański w ogóle wyrzuciłbym z rozważań w momencie jak sprzedaż realizowana jest globalnie i Google za takie uznało .co - nie ma to związku z regionem świata. 6. Trwają wakacje, urlopy. Rynek uaktywni się w IV kwartale. Wtedy zobaczymy co się będzie działo w polskich serwisach. Reasumując: domeny .co to dosyć dobry biznes, ale nie dla napaleńców, którzy zachcą je opchnąć przed następnymi wakacjami.
×