Jump to content
Sign in to follow this  
superadresy.pl

Nie opłacane aukcje przez 2 tygodnie na AM

Recommended Posts

Każdy z użytkowników AfterMarket.pl ma prawo poprosić o przedłużenie terminu płatności.

O przedłużeniu lub nie przedłużeniu terminów płatności, decydują pracownicy obsługi klienta, biorąc pod uwagę historię transakcji użytkownika.

 

Jeżeli przedłużenie dotyczy aukcji domen przechwyconych - najczęściej nie ma problemu.

Jeżeli dotyczy aukcji innego użytkownika, najpierw musimy uzyskać zgodę sprzedającego.

Albą są zasady albo ich nie ma. Jeśli mają być dopuszczone wyjątki to powinny być określone.

 

Czy pracownicy AM o przedłużeniu decydują wg stałego klucza schematu, kanonu, regulaminu czy też pomijają zasady i stosują dowolność aby zaspokoić klienta. Ale tylko tego jednego który nie opłacił w terminie.

Czy drugi w kolejce licytujący wie o tym co się dzieje pomiędzy AM a wygrywającym nieopłacającym w terminie?

 

Uznaniowość prowadzi do wprowadzenia takiej ilości mozliwych zmiennych, ze nigdy tego nie ogarniecie.

Ciągle bedziecie "zasypywani" tego typu pytaniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak samo wyglądają w hurtowniach kredyty kupieckie.

Są udzielane każdemu indywidualnie więc nie rozumiem w czym rzecz.

 

Jeden dostaje większy kredyt, dłuższy termin inny wcale. Proste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

@pshemec

No dla mnie też nie ma w tym nic dziwnego, sam również korzystałem z tego typu opcji. Mam 100% opłaconych aukcji i prawie zawsze opłacałem je w terminie 5 dni. Kiedy po wzlotach przyszło chwilowe potknięcie, poprosiłem o przedłużenie terminu płatności dla kilku aukcji przywołując się na historie transakcji.

 

Niektórzy jednak mają inne zdanie, kupią widły i pochodnie, i niedługo ruszą na AM tak jak na NASK czy Sąd Polubowny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja wynegocjowałem u operatora GSM lepszą umowę niż kolega z biura obok. Masakra co? Właściwie jakby ten kolega był moją konkurencją to można by się posunąć do wniosku, że to stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. Niesprawiedliwy jest ten świat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Anubis

Dla mnie również - ale widać autor ma inne zdanie, dlatego staram się jasno naświetlić całą sytuację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Wyborne i profesjonalne"

Z każdą taką wypowiedzią utwierdzasz mnie w moim przekonaniu które pozostawię dla siebie...

 

ach, ironia, i niestety pudło !

 

autorowi wątku jeszcze przed tym jakże niemerytorycznym wg Ciebie , moim szczeniackim postem przesłałem wiadomość na priw , w której wyjaśniłem mu wszystkie pytania rzeczowo

zresztą niech się wypowie zainteresowany ( superadresy.pl ) na potwierdzenie mojego zdania

 

wydaje mi się, że próbujesz mnie skompromitować ? szanuję również Ciebie, jako starszego i bardziej doświadczonego domainer'a , jak Wielu z tego forum, od których dużo się nauczyłem, ale mam wrażenie, że zamiast traktować mnie z przymrużeniem oka- próbujesz mi wbić szpilę ?

 

 

@gaks

a ja płacę faktury w Play, jako stały klient z terminem płatności odroczonym o 2 miesiące czasem :)

Edited by whiskyananas

Share this post


Link to post
Share on other sites
@gaks

a ja płacę faktury w Play, jako stały klient z terminem płatności odroczonym o 2 miesiące czasem :)

 

Ja mam w Orange odroczone o miesiąc jeśli jest taka potrzeba ;)

Edited by bartxx86

Share this post


Link to post
Share on other sites
ach, ironia, i niestety pudło !

 

autorowi wątku jeszcze przed tym jakże niemerytorycznym wg Ciebie , moim szczeniackim postem przesłałem wiadomość na priw , w której wyjaśniłem mu wszystkie pytania rzeczowo

zresztą niech się wypowie zainteresowany ( superadresy.pl ) na potwierdzenie mojego zdania

 

wydaje mi się, że próbujesz mnie skompromitować ? szanuję również Ciebie, jako starszego i bardziej doświadczonego domainer'a , jak Wielu z tego forum, od których dużo się nauczyłem, ale mam wrażenie, że zamiast traktować mnie z przymrużeniem oka- próbujesz mi wbić szpilę ?

Zwyczajnie nie ma w tobie pokory.

A odpowiedzi jakich udzielasz ( mam na mysli zacytowaną we wczesniejszym poście) są dla mnie po prostu przesłanką do tego aby nie robić z Tobą interesów i nie traktować Cię serio.

Zwyczajnie nie podobają mi się Twoje odpowiedzi (masz do nich prawo takie samo jak ja do swojej opinii o nich) i z uwagi na to że tego rodzaju wymiana mysli i poglądów jest mi daleka zapewne nie zdecyduję sie na żadną formę współracy czy dealu.

 

Do pozostałych mających wątpliwości co do kwestii poruszonej przez autora tematu:

- zobaczymy czy takie samo zdanie bedziecie mieli gdy umknie Wam domena przedstawiająca dla Was wartość.

Jeśli nie są dla Was problemem nieopłacone aukcjie to czemu tyle razy ta kwestia była podnoszona.

Dla mnie nie ma róznicy kto nie opłaca w terminie. Termin to termin. Jeśli AM chce brać na siebie nieopłacone aukcje bo licytujący jest wiarygodny do niech: dostosuje regulamin, płaci ze swojej kasy i utrzymuje zasady które sam stworzył.

 

Podawanie innych przykładów związanych z zakupami i nie opłacaniem w terminie jest nietrafione. Bo np telefonów jest wiele a dana nazwa w danej domenie tylko jedna.

Czy na aukcjach sztuki coś takiego by przeszło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niepłacenie za aukcje wygrane przez "MalutkaKokoszka" było już wałkowane na tym forum, ale widocznie niewygodne dla niego tematy znikają z forum jak śnieg na wiosnę.

Nie płaci on nawet po wydłużeniu terminu płatności, a dropped decyzją "pracowników obsługi klienta, którzy biorą pod uwagę historię transakcji użytkownika", nie nalicza nawet opłaty karnej, z której połowa nie jest przecież własnością dropped.

 

Tak na marginesie, jak mozna zweryfikować pozytywnie prośbę użytkownika z ponad 8% nieopłaconych aukcji?

 

Żeby nie być gołosłownym, podaję przykład takiej aukcji:

https://www.dropped.pl/bid.php?id=886172

 

Zakończona w maju i do dziś nie widzę opłaty karnej.

 

Miłego wieczoru Panie MalutkaKokoszka

 

 

Pozdrawiam

Dariusz Chojnacki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zakończona w maju i do dziś nie widzę opłaty karnej.

Musisz napisać do AM i wtedy wyegzekwują :) Jak się sam nie upomnisz to zapomnij :D

Edited by plachcik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wypada mylić pojęć Szanowni Państwo. Inaczej sprawa wygląda z prośbą o przedłużenie płatności za domene przechwyconą indywidualnie a inaczej powinno to wyglądać z domenami wystawionymi na aukcji. Jeśli w wypadku nieopłacenia w terminie przez zwyciezce aukcji pierszeństwo zakupu ma drugi z listy, to on również powinien wyrazić zgodę na przedłużenie terminu płatności wygrywającemu. Było by to uczciwie wobec wszystkich, jasne i zrozumiane. A tak jest jeden wielki bajzel bo jednym się idzie na ręke a drugim nie, co powoduje, że są równi i równiejsi a to już nie fair. Może niech każdemu z automatu da się Jokera w postaci trzech możliwości przedłużenia płatności na rok i po sprawie, bo tak to tylko burdel się robi i tyle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej strony podsumowując wątek:

 

- temat pojawił się, bo zdziwiła mnie rejestracja przez AM domeny nie opłaconej - ale teraz rozumiem sens, właściwie brałem pod uwagę możliwość przedłużenia płatności, zdziwił mnie jednak długi termin i powtarzalność sprawy (osobiście nie mam nic przeciw, jedynie zdziwiły mnie odpowiedzi na początku w stylu: a co ci do tego - zamiast wyjaśniać, rozmywały temat),

- wiem, że indywidualne warunki między sprzedającym a kupującym to normalna sprawa, nawet ze względu na nieformalne względy i znajomości - to jest OK,

- wszyscy tworzymy rynek domen, im jest jaśniejszy tym więcej osób się do niego przekona, także przejrzystość służy chyba każdemu,

 

wniosek mam taki z tematu - to że AM przedłuża terminy płatności - wg mnie kolejny plus dla nich (i tak mają dużo plusów),

uznaniowość - ok, nie czepiam się, ale może faktycznie przydało by się powiązać rating usera z jakimiś zasadami, bo tak będą tylko fajne żółte gwiazdki, które coś tam znaczą.

 

Dużo fajniej było z ratingiem na PPD - wiadomo za jaki kolor co i jak, w premium już rating się moim zdaniem zdewaluował.

A chyba fajnie by było, by rating oznaczał jasne i określone przywileje lub przymknięcie oka na zdarzające się każdemu wpadki. Była by jasna motywacja i mała premia za solidność.

 

Dla mnie temat wyjaśniony.

 

EDIT:

 

User, którego temat dotyczy, napisał mi wyjaśnienia na PW już na początku - OK.

Edited by superadresy.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anubis, jeśli Twoje kompetencje zawężają się do poziomu odpowiedzi zawartych w Twoich postach, to daruj sobie czas który na nie poświęcasz i zajmij się czymś bardziej pożytecznym. To że Dropped czy AM jest firmą prywatną nie ma znaczenia dla wywíązywania síę z nałożonych przez siebie zobowiązań zawartych między innymi w regulaminie serwisów. Postów masz nawalone jak drzew w lesie a wiedzy żadnej...

 

 

Zgadzam sie. Anubis weź się w garść chłopaku ;):)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

dość przypadkowo wpadłem na ten temat, ale jakiś czas temu byłem w niemałym szoku widząc co się dzieje na własnej skórze... Oczywiście sprawa dotyczy użytkownika MalutkaKokoszka. Pisałem nawet do suportu w tej sprawie, który nie chciał mi nawet udzielić informacji do kiedy została przedłużona płatność. Byłem oburzony i zażenowany całą sytuacją...

 

Czegoś tutaj nie rozumiem... Regulaminowo jest wyznaczony konkretny czas na opłacenie domeny po aukcji. Nie dość, że komuś jest ten czas wydłużany (z niekorzyścią np. dla mnie) to nawet nie mogę uzyskać informacji o terminie? Jedna z aukcji zakończyła się ponad 3 tygodnie temu, to są chyba jakieś jaja?

Potem, po następnych 2 tygodniach w tym samym tickecie zapytałem czy domeny zostały opłacone i otrzymałem odpowiedź, że nie i dopiero zostały mi zaproponowane jako osobie drugiej w kolejności w aukcji... Skąd więc pewność, że propozycja dla drugiej osoby w aukcji następuje zawsze przy nieopłaceniu? Wygląda na to, że ja musiałem się upomnieć...

 

Ogólnie jestem zdecydowanie przeciwny jakiemukolwiek przedłużaniu terminów na opłacanie aukcji, przede wszystkim tych droppedowych, bo jeżeli sprzedający użytkownik się zgodzi to ok, jego sprawa, ale Dropped stanowi tutaj system, a to co innego. Uważam, że jest to krzywdzące dla innych licytujących jak to określiliście "szaraków". Nie masz kasy - nie licytuj i daj szansę innym - PROSTE! Niech Dropped przedłuża terminy na przedłużenia domen, ale nie aukcji!

 

Pozdrawiam!

Edited by CzarnyElo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pozdrawiam!

Popieram , też miałem do czynienia z tym użytkownikiem , który mnie przelicytował , a domena miała status nieopłaconej przez prawie miesiąc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Popieram , też miałem do czynienia z tym użytkownikiem , który mnie przelicytował , a domena miała status nieopłaconej przez prawie miesiąc

Mnie tam cieszy nieopłacanie domen przez uzytkownika z pierwszego postu. W ten sposób wpadło mi kilka domen, które przegrałem z nim we licytacji, a potem ten użytkownik chciał je odkupić.

 

Najfajniejsze jest to, że miał domenę, bardzo egzotyczną domenę pewnego kraju ameryki środkowej, której utrzymanie kosztuje 1000 USD rocznie, ale skąpił środków na jakąś tam .pl-kę

Edited by umberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×