administrator 16 Report post Posted October 12, 2011 Witajcie, Od razu zapewniam że temat jest związany z domenami internetowymi, choć na pierwszy rzut oka może tak nie wyglądać Mianowicie mam pytanie, bowiem: Zapewne wielu z Was otrzymuje e-maile reklamowe (mało istotne czy spam czy wyrazliśmy na to zgodę) które są w formie graficznej (elementy html, jpg itp) i ja pytam, czy jeśli w takowym ładnie wymalowanym e-mailu nie ma w stopce lub widocznym miejscu jasno napisane iż: Twórcą oprawy graficznej jest firma x i firma ta posiada pełne prawa oraz (..) zabrania sie wykorzystywania materialow itp to, czy mam możliwość wykorzystania kreacji graficznych (formalnie to przecież tylko i wyłącznie wiadomość e-mail którą uzyskałem, prawda?) do własnych celów? Przykładowo przesłania tej wiadomości dalej, wykorzystania na swojej stronie internetowej itp? Share this post Link to post Share on other sites
megalgal 86 Report post Posted October 12, 2011 oczywiscie ze NIE prawa do utworu powstaja w chwili jego powstania Share this post Link to post Share on other sites
administrator 16 Report post Posted October 12, 2011 (edited) oczywiscie ze NIEprawa do utworu powstaja w chwili jego powstania więc wyróżnijmy trzy 'kompozycje' e-maila: - tekst reklamowy niesformatowany - tekst reklamowy sformatowany - tekst reklamowy z elementami graficznymi Co sprawia że jedynie ostatnie, uznawane jest za kompozycję a pozostałe nie? Przeciez dwa pierwsze to też kompozycja.. słów precyzyjniej mówiąc. Chyba że chcesz mi powiedzieć iż treści czyjegoś e-maila również nie mogę cytować? edit:// Może sprecyzuję - treści czyjegoś autorstwa kierowanego do mnie. Edited October 12, 2011 by administrator Share this post Link to post Share on other sites
megalgal 86 Report post Posted October 12, 2011 (edited) nie kombinuj cytat to cytat, a kopia czyjejs pracy to... Edited October 12, 2011 by megalgal Share this post Link to post Share on other sites
administrator 16 Report post Posted October 12, 2011 nie kombinuj Nie ma takiego bicia Dzięki za wyrażenie opinii Share this post Link to post Share on other sites
gaks 19 Report post Posted October 12, 2011 Na designie samochodu też nie jest napisane kto ma do niego (designu) prawa majątkowe i kto jest autorem. Podobnie na logo firm, designie mebli itd. To Twoim obowiązkiem jest sprawdzenie czy nie naruszasz czyichś praw majątkowych. Obowiązkiem autora nie jest rozgłaszanie wszem wobec i każdemu z osobna, że to on jest autorem i jakie są jego prawa. Share this post Link to post Share on other sites
administrator 16 Report post Posted October 12, 2011 To może inaczej. Gdyby firma x wysłała mi ładnie pokolorowanego maila z elementami graficznymi a ja w niemal (to słówko chyba ma znaczenie) niezmienionej formie przekazał go dalej w celu promowania tej firmy (to raczej bardzo ważny element) to formalnie łamie prawo autorskie choć w przypadku promowania ich usług po pysku bym chyba nie dostał, mówiąc potocznie? Na designie samochodu też nie jest napisane kto ma do niego (designu) prawa majątkowe i kto jest autorem. Podobnie na logo firm, designie mebli itd. To Twoim obowiązkiem jest sprawdzenie czy nie naruszasz czyichś praw majątkowych. Obowiązkiem autora nie jest rozgłaszanie wszem wobec i każdemu z osobna, że to on jest autorem i jakie są jego prawa. Share this post Link to post Share on other sites
bartxx86 243 Report post Posted October 12, 2011 To może inaczej. Gdyby firma x wysłała mi ładnie pokolorowanego maila z elementami graficznymi a ja w niemal (to słówko chyba ma znaczenie) niezmienionej formie przekazał go dalej w celu promowania tej firmy (to raczej bardzo ważny element) to formalnie łamie prawo autorskie choć w przypadku promowania ich usług po pysku bym chyba nie dostał, mówiąc potocznie? Od tej firmy pewnie nie, ale od Twojej konkurencji czyli innych "promujących tą firmę" owszem mógłbyś Share this post Link to post Share on other sites
administrator 16 Report post Posted October 12, 2011 Ok myślę że wszystko jasne, bo jak przyglądam się temu co napisałem to wygląda jakbym nie wiadomo co kręcił i co chciał ukręcić Share this post Link to post Share on other sites
gaks 19 Report post Posted October 12, 2011 ... w przypadku promowania ich usług po pysku bym chyba nie dostał, mówiąc potocznie? Ja bym się ekstremalnie wkurzył jakby ktoś się zabrał za promowanie mojego produktu/firmy bez uzgodnienia tego ze mną. Granica między reklamą a antyreklamą jest dość wąska. Share this post Link to post Share on other sites