Jump to content
Sign in to follow this  
administrator

Kopiowanie zawartości e-maila

Recommended Posts

Witajcie,

 

Od razu zapewniam że temat jest związany z domenami internetowymi, choć na pierwszy rzut oka może tak nie wyglądać ;)

 

Mianowicie mam pytanie, bowiem: Zapewne wielu z Was otrzymuje e-maile reklamowe (mało istotne czy spam czy wyrazliśmy na to zgodę) które są w formie graficznej (elementy html, jpg itp) i ja pytam, czy jeśli w takowym ładnie wymalowanym e-mailu nie ma w stopce lub widocznym miejscu jasno napisane iż: Twórcą oprawy graficznej jest firma x i firma ta posiada pełne prawa oraz (..) zabrania sie wykorzystywania materialow itp to, czy mam możliwość wykorzystania kreacji graficznych (formalnie to przecież tylko i wyłącznie wiadomość e-mail którą uzyskałem, prawda?) do własnych celów? Przykładowo przesłania tej wiadomości dalej, wykorzystania na swojej stronie internetowej itp?

Share this post


Link to post
Share on other sites
oczywiscie ze NIE

prawa do utworu powstaja w chwili jego powstania

więc wyróżnijmy trzy 'kompozycje' e-maila:

 

- tekst reklamowy niesformatowany

- tekst reklamowy sformatowany

- tekst reklamowy z elementami graficznymi

 

Co sprawia że jedynie ostatnie, uznawane jest za kompozycję a pozostałe nie? Przeciez dwa pierwsze to też kompozycja.. słów precyzyjniej mówiąc. Chyba że chcesz mi powiedzieć iż treści czyjegoś e-maila również nie mogę cytować? ;)

 

edit://

 

Może sprecyzuję - treści czyjegoś autorstwa kierowanego do mnie.

Edited by administrator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na designie samochodu też nie jest napisane kto ma do niego (designu) prawa majątkowe i kto jest autorem. Podobnie na logo firm, designie mebli itd.

 

To Twoim obowiązkiem jest sprawdzenie czy nie naruszasz czyichś praw majątkowych. Obowiązkiem autora nie jest rozgłaszanie wszem wobec i każdemu z osobna, że to on jest autorem i jakie są jego prawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może inaczej. Gdyby firma x wysłała mi ładnie pokolorowanego maila z elementami graficznymi a ja w niemal (to słówko chyba ma znaczenie) niezmienionej formie przekazał go dalej w celu promowania tej firmy (to raczej bardzo ważny element) to formalnie łamie prawo autorskie choć w przypadku promowania ich usług po pysku bym chyba nie dostał, mówiąc potocznie? ;)

 

Na designie samochodu też nie jest napisane kto ma do niego (designu) prawa majątkowe i kto jest autorem. Podobnie na logo firm, designie mebli itd.

 

To Twoim obowiązkiem jest sprawdzenie czy nie naruszasz czyichś praw majątkowych. Obowiązkiem autora nie jest rozgłaszanie wszem wobec i każdemu z osobna, że to on jest autorem i jakie są jego prawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To może inaczej. Gdyby firma x wysłała mi ładnie pokolorowanego maila z elementami graficznymi a ja w niemal (to słówko chyba ma znaczenie) niezmienionej formie przekazał go dalej w celu promowania tej firmy (to raczej bardzo ważny element) to formalnie łamie prawo autorskie choć w przypadku promowania ich usług po pysku bym chyba nie dostał, mówiąc potocznie? ;)

 

Od tej firmy pewnie nie, ale od Twojej konkurencji czyli innych "promujących tą firmę" owszem mógłbyś ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
... w przypadku promowania ich usług po pysku bym chyba nie dostał, mówiąc potocznie? ;)

Ja bym się ekstremalnie wkurzył jakby ktoś się zabrał za promowanie mojego produktu/firmy bez uzgodnienia tego ze mną. Granica między reklamą a antyreklamą jest dość wąska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×