Alexis 282 Report post Posted June 1, 2012 Nie wiem czy ktos zauwazyl, ale: Z Aftermarket przychodzi powiadomienie jak ktos zlozy oferte na domene wystawiona na gielde, natomiast nie przychodzi powiadomienie, jesli klient odrzuci moja kontroferte. W ten sposob watki sprzedazy jakby "gina we mgle przeszlosci". Powinno sie tak jak w SEDO dostawac informacje, ze klient odrzucil oferte i wtedy mozna w swojej organizacji albo zamknac negocjacje albo podjac inne kroki by naklonic klienta do zakupu. Nie wiem jak jest po drugiej stronie. I tu pytanie do Aftermarket: Czy klient dostaje informacje, ze odrzucilem jego oferte zakupu? Bo jesli nie, to w ta strone skutki sa jeszcze gorsze. Ktos, kto na codzien nie ma doczynienia z Aftermarket i ledwie jest w stanie poradzic sobie z rejestracja i zlozeniem oferty, sklada ja i czeka w nieskonczonosc co sie stanie, nie wiedzac, ze oferta zostala w miedzyczasie zakonczona i ta informacja gdzies jest w AM, tyle ze on o tym nie zostal poinformowany. Moze to bardzo powazny klient i chce kupic te domene, ale i on zapomni po jakims czasie o sprawie w natloku codziennych spraw, jesli nie dostanie informacji co sie z jego oferta stalo... 1 Share this post Link to post Share on other sites
CzarnyElo 355 Report post Posted June 1, 2012 (edited) Informacja o tym, że któraś ze stron odrzuciła ofertę jest wręcz podstawową sprawą w procesie prowadzenia poważnych negocjacji, ponieważ motywuje drugą stronę do działania. Czy to potencjalnego klienta do złożenia kolejnej oferty z wyższą ceną, czy to sprzedającego do obniżenia ceny i napisania wiadomości nakłaniającej do zakupu. Brak takiej informacji może poważnie rzutować na to, że sprzedaż nie dojdzie do skutku. Jestem pewny, że w starym panelu druga strona była informowana o odrzuceniu oferty... Widzę, że obecny system negocjacji w AM kuleje na kilku płaszczyznach... Mnie ostatnio spotkała inna sytuacja związana z negocjacjami w AM. Mianowicie klient wysłał ofertę z ceną, ja swoją kontrofertę, on kontrofertę z wyższą ceną, a ja kolejną kontrofertę. Wszystko w systemie wyglądało tak jak należy, czyli ostatnia kontroferta klienta została zastąpiona moją ostatnią kontrofertą i oczywistym jest, że czekałem na krok z jego strony. Dzisiaj otrzymałem od niego ofertę z taką samą ceną jaką zaproponował w ostatniej kontrofercie z dopiskiem: "Kilka dni temu wprowadziłem już ofertę na X, dostałem zwrotnie X, ale był jakiś problem z systemem w aftermarket.pl, więc nie wiem czy moja kolejna oferta weszła w system. Chcę ją ponowić. Proszę o zwrotne potwierdzenie stanowiska." Wchodzę w negocjacje tej domeny a tam moja ostatnia kontroferta zniknęła... Czekałem na krok potencjalnego klienta, który jej w ogóle nie otrzymał... Najgorsze jest to, że wysyłając ostatnią kontrofertę ponad 1h poświęciłem na wiadomość do klienta, która wyjaśniała dlaczego cena jest taka a nie inna i miała na celu nakłonić go do zakupu. Gdyby ten klient okazał się mniej zdeterminowany na zakup lub mniej "kumaty" to nie doszłoby do sprzedaży tylko i wyłącznie z winy AM, bo ja czekałbym na krok klienta, a klient na mój. Na szczęście ponowił swoją ostatnią ofertę i dla bezpieczeństwa transakcji dalsze negocjacje poprowadzę mailowo... Uważam, że AM na potwierdzenie wysłania kontroferty powinno wysyłać do sprzedającego maila z taką informacją, który zawierałby datę złożenia kontroferty, ostatnią cenę jaką zaproponował potencjalny kupujący, cenę jaką my teraz zaproponowaliśmy i wiadomość jaką wpisaliśmy w formularzu do potencjalnego klienta. Analogiczny mail jaki przychodzi jak ktoś składa ofertę na naszą domenę, mianowicie: Kontroferta w negocjacjach domeny xxx.pl za XXX PLN Witaj! Wysłałeś właśnie kontrofertę w negocjacjach domeny xxx.pl w serwisie AfterMarket.pl Poprzednia oferta potencjalnego kupującego: XXX PLN Cena jaką teraz zaproponowałeś: XXX PLN Adres email kupującego: xxx@xxx.pl Adres ip: XX.XX.XX.XXX Twoja wiadomość do klienta: xxxxx xxx xx xx xxx xxx x xx xxxxxxxxxxxxxxxx xx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx Z pozdrowieniami, zespół AfterMarket.pl Napisałem ticketa w swojej sprawie, a Ty? Pozdrawiam! Edited June 2, 2012 by CzarnyElo Share this post Link to post Share on other sites
Andro 152 Report post Posted June 2, 2012 W tej chwili negocjacje przez AM wyglądają jak kolejna przeszkoda w sprzedaży, a nie pomoc. System negocjacji jest do naprawy, za rzadkie są maile z informacją o braku płatności po stronie kupującego. Sprzedający powinien też otrzymywać kopie wiadomości wysyłanych do Kupującego, by mógł zareagować w razie ich braku. Share this post Link to post Share on other sites
CzarnyElo 355 Report post Posted June 6, 2012 Widzę, że temat nie za bardzo zainteresował pozostałych... Obsługa także nie zajęła stanowiska. Szkoda, bo to przecież stosunkowo ważny aspekt dla każdego z nas :/ Share this post Link to post Share on other sites
Noname 49 Report post Posted June 6, 2012 Jest to na pilnej liscie TODO :-) Share this post Link to post Share on other sites
CzarnyElo 355 Report post Posted June 6, 2012 Jest to na pilnej liscie TODO :-) Cieszę się, o to chodziło. Share this post Link to post Share on other sites
Andro 152 Report post Posted August 13, 2012 (edited) Prowizja wzrosła wielokrotnie, więc czas poważnie zająć się usprawnieniem Escrow. Teraz usługa jest niewarta tej prowizji. Stosowanie Escrow zwiększa szanse na niepowodzenie transakcji, choćby przez brak powiadomień. Edited August 13, 2012 by Andro Share this post Link to post Share on other sites